Ynt: Yakıt Tasarrufu
biraz eklemelerde bulunalım.
-aracın devir/tork eğrisini edinin, hangi devirlerde tork üretiminin arttığını/azaldığını öğrenin.
(bunu zaten kazanılmıs bir alıskanlık olarak biliyorsunuz ama farkındalığınızı artırın)
-lastik basıncı hayati onemlidir, doğru basınc %10 a kadar yakıt tasarrufu sağlar.
-doğru yağı kullanın. asla ve asla sanayicilere, 3. tekil kişilere bakmayın.aracın kullanım kılavuzunda ne ayzıyorsa o özelliklerde yağ koyun. zira her motor farklı ozelliklerde üretilmiş ulup koyduğunuz ultra performans yağın viskozite ozellikleri motorunuzun tasarımıyla ortusmeyebilir, işlevini sağlamayabilir.
-egzsost sisteminde orjinal dısı tadilatlardan kacının.aracın az yakmasının sırrı, teknik olarak bloklar içinde maximum yanmayı sağlayabilmek anlamına gelir. yanlış bir egzost sistemi tadilatı; bloklar içindeki yanmıs gazın tahliyesini zorlastıracağı gibi bloklarda kuruma sebep olarak ideal ısı, ideal basınc oranlarından uzaklasmaya, yanma veriminin dusmesine, aracta guc kaybına, motor omrunde ciddi kısalmalara neden olabilir.(!.000.000 km dayanması gereken bir motoru 200.000 km'dce kucağınıza alabilirsiniz)
-camları acmayın
valla aerodinamik olarak çok kötü. havalandırma sisteminden yararlanın. klimadan bile fazla etkiler yakıtı.
-en iyi şoför, en az frene basan şofördür. frene ihtiyac duymayacak sekilde kullanın.
ha bunların hepsini yaparsanız ne olur?
biz bir kere gaza gelip 2006 yılında 221 km'lik bir parkurda zamanın Mercedes-Kayseri (M.Merkay A.Ş.) otomobil satış md. ile CVT şanzımanlı bir A150'ye 3,9lt/100km yaktırmayı becerdik. (benzin)
yine 2008 yılında olayı obsesyona bağlayıp kasmam sonucu 2008 model Hyundai Getz 1.5 CRD'ye 3,4lt/100 km yaktırmıslığım var.
ama arkadaşlar bu tarz araba kullanmak ta cok kanser ediyor adamı onu da soyleyeyim