Yakıt Tasarrufu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan erdo37 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 28
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,912

erdo37

yeni cipler caddeye kötü cipler heryere giderler
Mesajlar
96
Tepkime Puanı
0
10 ipucu
1- Aşırı hız yapmayın, yüksek devirlerde otomobil kullanmayın.
2- Ani kalkıştan ve frenden kaçının.
3- Yokuş aşağı inerken gazdan ayağınız çekin; vitesi boş atmayın, kontağı kapatmayın
4- Fazla ağırlıklardan kurtulun.
5- Aerodinamik yapıyı bozan eklentileri sökün.
6- Hava filtresini sık sık değiştirin.
7- Lastiklerinizi sık sık kontrol edin, hava basınçlarını fabrika verilerinde tutun.
8- Hız sabitleme sistemini sadece düz yollarda kullanın.
9- Uzun süre hareketsiz duracaksanız motoru kapatın, rölantide çalıştırmayın
10- Yaz aylarında klimayı ihtiyaç duydukça kullanın. Yolculuk boyunca sürekli açık tutmayın.

KAZASIZ YOLCULUKLAR..................
 

Etiketler


Ynt: Yakıt Tasarrufu

Yaşlı bir abimiz demişti ki az frene basan az benzin yakar.... bende uygulamaya çalışıyorum...Boşuna gaza basmıyorum ki, frene az basayım ;)

Paylaşımınız için teşekkürler.
 




Ynt: Yakıt Tasarrufu

lastik basınçlarını, kuru havalarda, lastiğin üzerinde yazan maksimum değer olan 35 psi da tutuyorum. doğrumudur?
bunu yakıt tasarrufuna katkı olsun diye yapıyorum..
 

Ynt: Yakıt Tasarrufu

Merhabalar benimde önerilerim var
1 vitesleri cabuk desistirin 2ile 3 devir arasi mümkün aldugu kadar yüksek vitesde kullanin
2 isiga yaklasirkan vites düsürmeyin birakin arac isiga kadar gitsin
3 tekerlern havalarini devamli kotrol edin
herkese selamlar
 

Ynt: Yakıt Tasarrufu

biraz eklemelerde bulunalım.

-aracın devir/tork eğrisini edinin, hangi devirlerde tork üretiminin arttığını/azaldığını öğrenin.
(bunu zaten kazanılmıs bir alıskanlık olarak biliyorsunuz ama farkındalığınızı artırın)

-lastik basıncı hayati onemlidir, doğru basınc %10 a kadar yakıt tasarrufu sağlar.

-doğru yağı kullanın. asla ve asla sanayicilere, 3. tekil kişilere bakmayın.aracın kullanım kılavuzunda ne ayzıyorsa o özelliklerde yağ koyun. zira her motor farklı ozelliklerde üretilmiş ulup koyduğunuz ultra performans yağın viskozite ozellikleri motorunuzun tasarımıyla ortusmeyebilir, işlevini sağlamayabilir.

-egzsost sisteminde orjinal dısı tadilatlardan kacının.aracın az yakmasının sırrı, teknik olarak bloklar içinde maximum yanmayı sağlayabilmek anlamına gelir. yanlış bir egzost sistemi tadilatı; bloklar içindeki yanmıs gazın tahliyesini zorlastıracağı gibi bloklarda kuruma sebep olarak ideal ısı, ideal basınc oranlarından uzaklasmaya, yanma veriminin dusmesine, aracta guc kaybına, motor omrunde ciddi kısalmalara neden olabilir.(!.000.000 km dayanması gereken bir motoru 200.000 km'dce kucağınıza alabilirsiniz)

-camları acmayın :smiley:
valla aerodinamik olarak çok kötü. havalandırma sisteminden yararlanın. klimadan bile fazla etkiler yakıtı.

-en iyi şoför, en az frene basan şofördür. frene ihtiyac duymayacak sekilde kullanın.

ha bunların hepsini yaparsanız ne olur?

biz bir kere gaza gelip 2006 yılında 221 km'lik bir parkurda zamanın Mercedes-Kayseri (M.Merkay A.Ş.) otomobil satış md. ile CVT şanzımanlı bir A150'ye 3,9lt/100km yaktırmayı becerdik. (benzin)

yine 2008 yılında olayı obsesyona bağlayıp kasmam sonucu 2008 model Hyundai Getz 1.5 CRD'ye 3,4lt/100 km yaktırmıslığım var.

ama arkadaşlar bu tarz araba kullanmak ta cok kanser ediyor adamı onu da soyleyeyim :smiley:
 

Ynt: Yakıt Tasarrufu

ben şahsen bunların hepsini uyguluyorum çokta faydasını gördüm fakat gelgelelim millete vitesi boşa aldığında aracının çok yaktığını yakıt kesme sistemini kazanılmış kinetik ve potansiyel enerjiden dolayı araç hareketini anlatamıyorum buna makina mühendisleride dahil :smiley: :-\
 

Ynt: Yakıt Tasarrufu

sahin05' Alıntı:
ben şahsen bunların hepsini uyguluyorum çokta faydasını gördüm fakat gelgelelim millete vitesi boşa aldığında aracının çok yaktığını yakıt kesme sistemini kazanılmış kinetik ve potansiyel enerjiden dolayı araç hareketini anlatamıyorum buna makina mühendisleride dahil :smiley: :-\

Bende bişey anlamadım açıklarmısınız biraz daha ?? ???
 



Ynt: Yakıt Tasarrufu

çok nokta püskürtmeli araçlarda yakıt kesme sistemi mevcuttur iniş aşağı araç viteste ayağınızı gazdan alırsanız yakıt kesme sis devreye girer ve yakıt pompalamayı keser zaten yol bilgisayarı olan araçlarda bunu anlık tüketim menüsündende görebilirsiniz araç yokuş aşağı boşa alınırsa motor çalışabilmek için yakıt tüketir +yavaşlamak için tükettiğiniz balatada cabası
 

Ynt: Yakıt Tasarrufu

sahin05' Alıntı:
çok nokta püskürtmeli araçlarda yakıt kesme sistemi mevcuttur iniş aşağı araç viteste ayağınızı gazdan alırsanız yakıt kesme sis devreye girer ve yakıt pompalamayı keser zaten yol bilgisayarı olan araçlarda bunu anlık tüketim menüsündende görebilirsiniz araç yokuş aşağı boşa alınırsa motor çalışabilmek için yakıt tüketir +yavaşlamak için tükettiğiniz balatada cabası

Galiba bu sisteme cut-off deniyordu yanılıyormuyum ???
 

Ynt: Yakıt Tasarrufu

evet cut-off diye de tabir ediliyor fakat karburatörlü ve tek nokta püskürtmeli araçlarda varmı bilmiyorum ama olmasa bile fiziksel olarak araç iniş aşağı viteste gene yakıt tüketmez tüketsede çok az seviyededirki motorla ilgili kitaplarda kesinlikle boşta yokuş aşagı inmeyin diyorlar tabi uygun viteste inilmeli ben sürekli uyguluyorum faydasını gördüm uzkta kırmızıyı gördüğüm zaman ayağımı gazdan alıyorum araç yol düzde olsa yavaşlamaya başlıyor eğer yeşile kadar bikaç vites küçülterek varırsam hiç frenlemeden ve durmadan ışıklardan geçiyorum
 


Ynt: Yakıt Tasarrufu

öncelikle yazılanlar için teşekür.şu ekonomik krizde gerçekten ihtiyacımız var.ben bu kuralların birçoğunu uyguluyorum ve bilerek uyguluyorum mesleğim gereği.aracın tork eğrisi özellikle dizellerde çok önemli aracınızla 2000 devri geçmezseniz süper oluyor.bazı araçların maksimum tork değeri daha alt devirlerde kazanılıyor ve bu devri geçmezseniz yakıt tüketiminiz nerdeyse fabrika değerleri seviyesine geliyor.aracı hor kullanmak hem büteçeye hemde insanın enerjisini fazla tüketmesine ve yorulmasına sebeb oluyor.kısacası kurallara uydukmu hemgüvenli hemde ekonomik yolculuk yapmış oluruz.saygılarımla
 



Ynt: Yakıt Tasarrufu

Peki bildiğiniz daha sonradan araca takılabilen ve ortalama yakıtı gösteren herhangi bir cihaz varmı ?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,096
Mesajlar
1,528,682
Kayıtlı Üye Sayımız
166,832
Kaydolan Son Üyemiz
hasankaraalioglu

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst