Güneyköy Yangın Kulesi
Yükseklik : 200m
Yön : G-GD
Take-off : Aynı anda 3 ya da 4 kanat serilebilecek doğal çim alan
İniş : Ekili olmayan geniş birkaç tarla.
Ulaşım : Yalova’dan Bursa istikametine giderken Süpürgelik yokuşunun tepe
noktasına gelindiğinde sağ tarafta Petrol Ofisinin hemen arkasından, sağa taş
ocaklarına ve oradan da Güneyköy yangın gözetleme istasyonuna giden toprak yola
sapılır. Yol önce taş işleme istasyonuna gelmeden hemen önce iniş alanının
ortasından geçer. Yolun sonu take-off. İniş tam olarak kalkış alanından
gözükmez. Kalkıştan sonra sola sırt hattından devamla irtifa kaybetmeden iki
adet taş ocağının üzerinden geçilerek inişin üzerine gidilir.
İniş alanı Petrol ofisi ile taş işleme istasyonunun arasındaki geniş
tarlalardır.
Yorum : Tepe yelken uçuşları için uygundur ancak take-off ‘un etrafındaki
ağaçlık alana dikkat edilmesi gerekir. Tepeye iniş ve yelken sırasındaki irtifa
kayıplarında ağaçlar risk faktörüdür. Düşük rüzgarda kalkış yapılmışsa hemen
inişe yönelmek gerekir. Yalova’da hakim rüzgarlar yazın kuzeyli, kışın
güneylidir. Tepe genellikle Kasım başlarından Mayıs sonlarına kadar uçuşa olanak
verir. Tecrübeli bir pilot ya da hoca refakatinde başlangıç uçuşları
yapılabilir.
Yükseklik : 200m
Yön : G-GD
Take-off : Aynı anda 3 ya da 4 kanat serilebilecek doğal çim alan
İniş : Ekili olmayan geniş birkaç tarla.
Ulaşım : Yalova’dan Bursa istikametine giderken Süpürgelik yokuşunun tepe
noktasına gelindiğinde sağ tarafta Petrol Ofisinin hemen arkasından, sağa taş
ocaklarına ve oradan da Güneyköy yangın gözetleme istasyonuna giden toprak yola
sapılır. Yol önce taş işleme istasyonuna gelmeden hemen önce iniş alanının
ortasından geçer. Yolun sonu take-off. İniş tam olarak kalkış alanından
gözükmez. Kalkıştan sonra sola sırt hattından devamla irtifa kaybetmeden iki
adet taş ocağının üzerinden geçilerek inişin üzerine gidilir.
İniş alanı Petrol ofisi ile taş işleme istasyonunun arasındaki geniş
tarlalardır.
Yorum : Tepe yelken uçuşları için uygundur ancak take-off ‘un etrafındaki
ağaçlık alana dikkat edilmesi gerekir. Tepeye iniş ve yelken sırasındaki irtifa
kayıplarında ağaçlar risk faktörüdür. Düşük rüzgarda kalkış yapılmışsa hemen
inişe yönelmek gerekir. Yalova’da hakim rüzgarlar yazın kuzeyli, kışın
güneylidir. Tepe genellikle Kasım başlarından Mayıs sonlarına kadar uçuşa olanak
verir. Tecrübeli bir pilot ya da hoca refakatinde başlangıç uçuşları
yapılabilir.

