Ynt: Yamaha WR125R bu motoru tanıyan varmı?
Sevgili arkadaşlar özellikle arazi kullanımında bence motosiklet ikinci derecede öneme sahiptir. Adı geçen motorların hepsi güzel olmakla beraber, klasik olarak ihtiyaç ve kullanım amacı en önemli husustur. Arazide, tork, güç, ağırlık ve dayanıklılık önemlidir tabi bunlarda eşittir €$ oluyor haliyle. Fekat pratik olarak şunu söyleyebilirim ki birim gücün taşıdığı ağırlık çok önemlidir. (Agırlık/güç) WR125 ten pek anlamamakla beraber, 15 BG. ve 133 KG. biraz problemli (133/15= 8,66)
KLX250 iyi bir makinadır 22 BG. 138 KG. (138/22=6,27)
WR250r ise 134 KG ağırlığa, 30.7 BG güce ve 28 torka (kg-m) sahip bir makine (134/30.7= 4.36)
Herzamanki gibi en doğruyu söyleyenler rakamlardır. Bu durumda bence, 125 ile 250 arasındaki fiyat farkı gözönüne alınarak karar verilmelidir. KLX ise daima önemli bie alternatiftir.
Yukarıda, arazi kullanımında (aslında caddede de öyledir.) motor ikinci derecede önemlidir demiştim, birinci derece önemli husus ise "sürücü ve sürüş tekniğidir. Mesela benim motoru verelim Taddy Blazusiak'a bende onun titanyum motorunu alayım yarışalım adam bizi toz eder, hatta belki bisikletle bile geçer. Demek istediğim, motordan önce tekniğimizi ve sürüş becerilerimizi geliştirmeliyiz. Makine ne olursa olsun kendi kendine gidemeyecektir yapabildiklerini ise sürücüsünün yetenekleri belirleyecektir.
Saygılarımla beraber şu notuda düşeyim ki motosiklet ile arazi deneyimi ve sürüş keyfi başka hiç bir motorsporlarında yoktur.
Sevgili arkadaşlar özellikle arazi kullanımında bence motosiklet ikinci derecede öneme sahiptir. Adı geçen motorların hepsi güzel olmakla beraber, klasik olarak ihtiyaç ve kullanım amacı en önemli husustur. Arazide, tork, güç, ağırlık ve dayanıklılık önemlidir tabi bunlarda eşittir €$ oluyor haliyle. Fekat pratik olarak şunu söyleyebilirim ki birim gücün taşıdığı ağırlık çok önemlidir. (Agırlık/güç) WR125 ten pek anlamamakla beraber, 15 BG. ve 133 KG. biraz problemli (133/15= 8,66)
KLX250 iyi bir makinadır 22 BG. 138 KG. (138/22=6,27)
WR250r ise 134 KG ağırlığa, 30.7 BG güce ve 28 torka (kg-m) sahip bir makine (134/30.7= 4.36)
Herzamanki gibi en doğruyu söyleyenler rakamlardır. Bu durumda bence, 125 ile 250 arasındaki fiyat farkı gözönüne alınarak karar verilmelidir. KLX ise daima önemli bie alternatiftir.
Yukarıda, arazi kullanımında (aslında caddede de öyledir.) motor ikinci derecede önemlidir demiştim, birinci derece önemli husus ise "sürücü ve sürüş tekniğidir. Mesela benim motoru verelim Taddy Blazusiak'a bende onun titanyum motorunu alayım yarışalım adam bizi toz eder, hatta belki bisikletle bile geçer. Demek istediğim, motordan önce tekniğimizi ve sürüş becerilerimizi geliştirmeliyiz. Makine ne olursa olsun kendi kendine gidemeyecektir yapabildiklerini ise sürücüsünün yetenekleri belirleyecektir.
Saygılarımla beraber şu notuda düşeyim ki motosiklet ile arazi deneyimi ve sürüş keyfi başka hiç bir motorsporlarında yoktur.