Yaşam Aküsü=alternatör+şarz Cihazı+güneş Paneli

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan makara60 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 12
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,101

makara60

Zirve
Mesajlar
1,065
Tepkime Puanı
974
Herkese iyi akşamlar dilerim.Yaşam akü mü sadece alternatörden şarj ediyorum.Bu gün güneş panellerinin montajını yaptım.Ayrıca arada bir şarj cihazı ile de şarj etmek istiyorum.Benim sormak istediğim aküye zarar vermemek için bu işlemleri ayrı ayrı mı yapmalıyım.Yani güneş panellerinden enerji alırken alternatörden de şarj edebilirmiyim?Ya da güneş panellerinden şarj olurken şarj cihazı ile şarj yapabilirmiyim?
 

Etiketler
Ac gozlu olmayin
Saka bir yana araya yuksek amperli role ( far rolesi ornegin) koyabilirsiniz.
Arac calisirken sadece arac alternatorunden, calismiyorken gunes panelinden sarj edebilirsiniz.
 

Sebeke kullanirken de digerlerini kullanmazsiniz. Benim bildigim bazi gunes paneli sarj cihazlarinda sebeke -redresor girisi de var. Yoksa hem sebeke hem gunes icin diyotlarla koruma gerekir ama en iyisi basit olani ve karsilastirmamak derim ben.
 

Ac gozlu olmayin
Saka bir yana araya yuksek amperli role ( far rolesi ornegin) koyabilirsiniz.
Arac calisirken sadece arac alternatorunden, calismiyorken gunes panelinden sarj edebilirsiniz.

yüksek amperli röleyi ne ile kontrol ediyorsunuz da ister şarj dinomosundan isterse güneş panelinden şarj olmasını sağlayabiliyorsunuz ?
pako şalter yada iki kutuplu sigortalarda kullanılamaz mı ? tabii fiyatları nedir ? ne ucuz olur mu bilmiyorum.
 

Sarj alternatorunun D+ si rolenin kontrol ucu olur.
Arac calisirken alternatorden sarj olur. Otomatik sistem
Manuel isterseniz D+ yerine basit ac kapa anahtar kontrol ucu olur.
 
Son düzenleme:



Röle nasıl takılır bilmiyorum.Araç aküsü ile yaşam aküsü arasına anahtar takmıştım,demek ki yola çıkacağım zaman anahtarı açıp alternatörden şarj ederken güneş panellerini devre dışı bırakmam gerekiyor.İnşallah unutmam!
 

Sarj alternatorunun D+ si rolenin kontrol ucu olur.
Arac calisirken alternatorden sarj olur. Otomatik sistem
Manuel isterseniz D+ yerine basit ac kapa anahtar kontrol ucu olur.

bu rölenin adı yada resmi ni buraya ekleyeblirmisiniz.Ben baktığımda aşağıdakine benzer SSD röle çıkıyor karşıma

 


Yıllardır solar şarj regülatörünü ve alternatörü beraber kullınırım (motor çalışırken). Son yıllarda kullandığım votronic marka solar şarj regülatörünün el kitabında bunun mümkün olduğunu okudum.
 


güneş paneli şarj cihazının yaşam aküsüne bağlanacak + ucuna yüksek amperli diyot, şarj dinomosundan yaşam aküsüne gelen + ucuna da yüksek amperli diyot bağlandığında, iki sistemden birbirine ters besleme yapmasının önüne geçilir.
Ara röle kontak,şalter vs..bağlanmasına gerek kalmaz.teoride böyle olmalı.
 

İçimi rahatlattınız Çünkü ben bunları ayırmayı illaki unuturum.
 




İçimi rahatlattınız Çünkü ben bunları ayırmayı illaki unuturum.


Yaşam akülerini, solar şarj regülatörü, 220 volt şarj cihazı ve karavanın alternatörü ile şarj edebiliyoruz. Hemen her ay yaşam aküsünü evin avlusunda 220 volt üzerinden 2-3 gün süreyle şarj ederim ve bu esnada solar şarj regülatörü de devamlı devrededir. Yolda giderken de solar şarj regülatörü ve alternatör birlikte çalışırlar. Beraber şarj ederken zaten voltajı yüksek olan cihaz şarj yapıyor. Bence önemli olan solar şarj regülatörü ve 220 volt şarj cihazlarının kaliteli olması. Bir diğer nokta da motor aküsü ile yaşam aküsü arasında şalter veya isolatörün olması. Ben bir kaç yıl şalter kullandım ama, sıkça unuttuğum için yerine basit bir isolatör bağladım. Isolatör alternatör çalışmaya başlayınca devreyi açıyor (D+)
 
Son düzenleme:


HERKEZE SELAM VE HAYIRLI RAMAZANLAR JEL AKÜ 12 V 200 AH SOLAR GÜNEŞ ENERJİ AKÜSÜ ([HASHTAG]#339635105[/HASHTAG]) marka VOLF YÜZDE YÜZ TÜKMALIYMIS BU AKÜLERLE TERCÜBESI OLAN VARMI SIMDIDEN TESEKÜRLER