Yeni Aracım: 1989 Mercedes GE 230 LWB

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan arsamax Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 81
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 30,424
Ynt: Yeni Aracım: 1989 Mercedes GE 230 LWB

Merhaba Arkadaşlar,

Bugün sanayide deneme amaçlı aracıma Hankook Dynapro 235/85/16 lastik takdırdım. Lastikler araçda gerçekten muhteşem durdu, Ustanın dediğine göre araçda sürtme olmadı, lastikleri tam çevirdiğimizde bile deyebileceği yerlerle arasında 3-4 parmak boşluk kaldı. Flanş veya yükseltme yapmadan bu lastiklerin olması çok hoşuma gitti, az daha lastikleri alıyordum fakat size danışmadan almıyım dedim. Aşağıdaki resimlere bakarak sizce bu lastikler off road şartlarında sürtme yaparmı? Bu lastikleri takarsam ne gibi sıkıntılarla karşılaşırım, bir de üzerindeki 205/80/16 lastiklere göre çok mu fazla yakar, tüketim ne oranda artar?

Yoksa 235/75/16 lastik mi almalıyım ama 235/85/16 lastiklerin görüntüsü de .ok hoşuma gitti. Hankook, Toyo, Maxxis ve BF Goodrich latiklerden hangisi iyidir?

Cevaplarınızı dört gözle bekliyorum, görüşmek dileğiyle,

Cenk
 

Etiketler
Ynt: Yeni Aracım: 1989 Mercedes GE 230 LWB

cenk bey selam..çamur lastiğimi yoksa genel amaçlı lastikmi düşünüyorsunuz.(mt veya at)
at derseniz bfgoodrich at yi tavsiye ederim.mt ise cooper veya federal derim.
 

Ynt: Yeni Aracım: 1989 Mercedes GE 230 LWB

yeni gördüm.nadir abi 265 kullanıyormuş..demekki bahsettiğiniz ölçülerde hiç sorun olmaz.
 

Ynt: Yeni Aracım: 1989 Mercedes GE 230 LWB

lastikler

PIC_0097.jpg


PIC_0096.jpg


PIC_0095.jpg


PIC_0092.jpg


PIC_0093.jpg
 

Ynt: Yeni Aracım: 1989 Mercedes GE 230 LWB

Merhaba Çağlar Bey,

Lastikleri AT düşünüyorum, size katılıyorum AT'de Bf çok iyi ama bulduğum lastikler hankook. Sizce hankook nasıldır?

Nadir abinin265/75/16 kullandığını biliyorum ama yükseltme yapıp yapmadığı konusunda cevap yazmadı. Yükseltme yapmadıysa o lastikler olduğuna göre 235/85/16 da olurmu?

Görüşmek üzere,

Cenk
 



Ynt: Yeni Aracım: 1989 Mercedes GE 230 LWB

cenk bey hankook kullanmadım ne dersem boş.tüm araclarımda bfat kullandım çokta memnunum ..lastik işi önemlidir iyi araştırın emin olun sonra pişman olmayın...bfyi sitemizde biçok kullanan var ve memnunlar dünyadada çok rağbet gören bir at lastik..fiyatlarına da bakın.

Picture 1.jpg


Picture 2.jpg
 

Ynt: Yeni Aracım: 1989 Mercedes GE 230 LWB

Çağlar bey, GD 300 aracımın üzerindeki lastik 265/70/15 tir. Öğrenmek istediğim şu: batılılar lastik ebatlarını inch ile tanımlıyorlar. Bu ebat kaç inche karşılıktır ? Yuakarıda resimlerini verdiğiniz lastikler kaç inche tekabül ediyor ? Kısacası lastik üzerindeki rakamlar neyi ifade ediyor ? Bu konuyu öğrenmemizde fayda olur.
Selamlar
 

Ynt: Yeni Aracım: 1989 Mercedes GE 230 LWB


sizinki inch hesabı: 30- 10,43 -15 oluyormuş..


http://www.offroaders.com/tech/AT-MT-Tires/pmetric-inches.htm

http://www.dakota-truck.net/TIRECALC/tirecalc.html

http://www.4lo.com/calc/gearmetric.htm
 

Ynt: Yeni Aracım: 1989 Mercedes GE 230 LWB

cenk merhaba. 235 85 16 guzel lastik ama......

sakin takma. 230 gel zaten o araci zor tasir, yanlis anlama. 235mm lastigin geniligidir, 85mm yan duvarin yuksekligidir,16 ise jantin yuksekligin acikliyor inch olarak...

simdi, 235 senin jantlar icin tamamdir cunku jantlarin 5.5 inch genisliginde. 85mm cok guzel dolduruyor camurlugu ama araci hem cok yoracak, hemde yakit harcamasini yukseltecek. ben yillardir bu lastik jant isi ile ugrasdim ve halen daha ugrasiyorum !!!

senin arac ve janta en uygun olcu 235.75.16. mt istersen tek lastik var oda cooper stt, ama fiyat sorun ise baska marka takmak kotu degil. bence bfg at en basarili at lastigi. dunyada bir numara.

cartop, senin lastikler 255.75.15 olmasi gerekir aslinda, yani 31x10.50x15. 31 inch olarak yerden yuksekliktir. 10.50 inch ise yere basan desenin genisligi. 15 inch ise jantin yuksekligi.

bu lastik isi zor karisik is ya,,,, tabii ki buyuk lastik daha guzel ama onunla kalmiyor. lastik buyuyecekse difransiyel disleri de degismesi sart. ::smiley: yani £££££££$$$$$$$$$!!!!!

bakin benim cabrio'da 305.60.18 cooper stt lastik var. manyak bir goruntu ama arac 'DONKEY' oldu aslinda! ve dusun ki 170 beygir 2000 model 300td motor var aracda :eek: gecen gun soktum o canavar gibi lastik ve jantlari ve cok uygun fiyata buldugum kumho kl 71 mt lastik ve 15 inch kendi jantini tekrar taktim. lastikler 31x10.50x15.

G bam baska arac oldu !!! yakit cok daha iyi oldu. lastikleri buyutecekseniz difransiyel degisimi de sart, veya orijinal olculeri secin.


cenk, lastik secimi aslinda bence fiyata bakar. cooper stt ve bfg en iyileri bence. ama uygun fiyata hankook da iyi kumho da iyi general da iyi. sen once fiyati uygun olani soyle sonra sana yardimci olalim.

selamlar.
 

Ynt: Yeni Aracım: 1989 Mercedes GE 230 LWB

cartop' Alıntı:
Çağlar bey, GD 300 aracımın üzerindeki lastik 265/70/15 tir. Öğrenmek istediğim şu: batılılar lastik ebatlarını inch ile tanımlıyorlar. Bu ebat kaç inche karşılıktır ? Yuakarıda resimlerini verdiğiniz lastikler kaç inche tekabül ediyor ? Kısacası lastik üzerindeki rakamlar neyi ifade ediyor ? Bu konuyu öğrenmemizde fayda olur.
Selamlar

Abi kolay gelsin;

Lastikler üzerindeki rakamlar neyi ifade ediyor kısaca ifade edelim.

Lastik ölçülendirmede farklı biçimler olsa da dünyada en genel kullanım 265/70/15 şeklindeki kullanımlardır.

En başta yazan rakam (265) Lastiğin taban genişliğidir, milimetre cinsindendir. Yukarıda verilen ebattaki lastiğin tabanı 265 mm'dir.

70 ise, yanak yüksekliğinin ''taban genişliğine göre yüzdesel oranı''dır. Yani yanak yüksekliği, taban yüksekliğinin %70'i kadardır. Yukarıdaki ebattaki yanak yüksekliğimiz 185.5mm'dir.

Sondaki ifade ise jantın çapıdır. Belirttiği değer ise mm değil inç'tir. Yukarıdaki ebatlarda jant çapı 15 inç'tir. 1 inç = 25,4 mm olarak hesaplanır. Jantın çapı buradan 381mm olarak hesaplanır.

Bu ebatlarla ilgili inç çevrimlerini de 1inç=25,4mm eşitliğinden yapabilirsiniz.

Şu linkte de yardımcı bir hesap modülü mevcut.

http://www.lastik24.com/default.asp?gb=hesap
 



Ynt: Yeni Aracım: 1989 Mercedes GE 230 LWB

Merhaba Abilerim,
Ben 2000 modelden sonra çıkan 18 inç jant ve 265/60/18 lasitk kullanıyorum.
Motoru yeni modele çevirdiğimden dolayı çok fazla bir güç kaybım yok sanıyorum.

Saygılarımla
 

Ynt: Yeni Aracım: 1989 Mercedes GE 230 LWB

Bilgiler için teşekkürler. Lastik işi çok karışık, yakıt sarfiyati, güç kaybı vs. Dişli oranında değişiklik yapılmayacaksa, ki bana göre gerek yok, lastiğe minimum bir büyütme verilebilir.
 

Ynt: Yeni Aracım: 1989 Mercedes GE 230 LWB

Merhaba Arkadaşlar,

Hızlı cevaplarınız için teşekkür ederim.

Bende 235/75/16 lastiklerin daha iyi olacağını düşünüyorum ama 235/85/16 da o kadar güzel durduki acaba olurmu diye düşünmeden edemiyorum. ;)

Merak ettiğim 88 hp olan GD 300'e 255/75/15 lastik olurken 125 hp olan GE230'a 235/85/16 neden olmuyor? 235/75/16 ile 235/85/16 arasında o kadar fark olurmu, çünkü bildiğim kadarıyla benzin tüketimini arttıran ve aracı yoran lastiğin yanak genişliği değil, taban genişliği? Böyle düşündüğüm için 245/75/16'yı hiç düşünmedim, peki siz 245/75/16 hakkında ne düşünürsünüz? Sizin tecrübelerinize çok güveniyorum eğer 235/85/16 takma, 235/75/16 tak derseniz o ebadı takacağım. Bir de 235/75/16 MT demişsiniz, fakat ben aracımı daha çok normal yolda kullanıyorum, bundan dolayı AT lastik takmamın daha iyi olacağını düşünüyorum. 235/75/16 ebadını sadece TOYO Open AT'de bulabildim, BF Goodrich'de maalesef bulamadım ama yine de araştırıyorum. TOYO Open AT hakkında ne düşünürsünüz, iyi lastikmidir daha önce kullanan varmıdır? 205/80/16 lastikler yerine 235/75/16 lastikleri takdığımda araç ağırlaşırmı veya yakıt tüketimi çok mu artar?

Hüseyin Bey çok uzattım biliyorum ama son olarak size bişey danışmak istiyorum; aracımın içinde değişiklik yaparken koltukların ve kapı yan panelleriniz orjinal olmasından dolayı değiştirmeye kıyamıyorum. Ama sürücü koltuğunda az da olsa bazı yırtıklar var ve bunları yaptırmak istiyorum. Internette araştırma yaparken ingiltere de bir site buldum ve benim kumaşımın başka renklerinden var. Aşağıda linki yolluyorum, ZWART MERC18596 kodlu kumaş benimkine benziyor ama zannedersem tam aynısı değil. Acaba bu firma hakkında bilginiz varmı, aşağıda resmini yolladığım aracımın üzerindeki kumaşdan bulabilirmiyim?

http://www.topgrainhides.co.uk/page36.htm

İlginiz ve yardımlarınız için teşekkür ederim, görüşmek dileğiyle,

Cenk

big_11728946_1398056_w8am523.jpg
 

Ynt: Yeni Aracım: 1989 Mercedes GE 230 LWB

arsamax' Alıntı:
Merhaba Arkadaşlar,

Hızlı cevaplarınız için teşekkür ederim.

Bende 235/75/16 lastiklerin daha iyi olacağını düşünüyorum ama 235/85/16 da o kadar güzel durduki acaba olurmu diye düşünmeden edemiyorum. ;)

Merak ettiğim 88 hp olan GD 300'e 255/75/15 lastik olurken 125 hp olan GE230'a 235/85/16 neden olmuyor? 235/75/16 ile 235/85/16 arasında o kadar fark olurmu, çünkü bildiğim kadarıyla benzin tüketimini arttıran ve aracı yoran lastiğin yanak genişliği değil, taban genişliği? Böyle düşündüğüm için 245/75/16'yı hiç düşünmedim, peki siz 245/75/16 hakkında ne düşünürsünüz? Sizin tecrübelerinize çok güveniyorum eğer 235/85/16 takma, 235/75/16 tak derseniz o ebadı takacağım. Bir de 235/75/16 MT demişsiniz, fakat ben aracımı daha çok normal yolda kullanıyorum, bundan dolayı AT lastik takmamın daha iyi olacağını düşünüyorum. 235/75/16 ebadını sadece TOYO Open AT'de bulabildim, BF Goodrich'de maalesef bulamadım ama yine de araştırıyorum. TOYO Open AT hakkında ne düşünürsünüz, iyi lastikmidir daha önce kullanan varmıdır? 205/80/16 lastikler yerine 235/75/16 lastikleri takdığımda araç ağırlaşırmı veya yakıt tüketimi çok mu artar?

Hüseyin Bey çok uzattım biliyorum ama son olarak size bişey danışmak istiyorum; aracımın içinde değişiklik yaparken koltukların ve kapı yan panelleriniz orjinal olmasından dolayı değiştirmeye kıyamıyorum. Ama sürücü koltuğunda az da olsa bazı yırtıklar var ve bunları yaptırmak istiyorum. Internette araştırma yaparken ingiltere de bir site buldum ve benim kumaşımın başka renklerinden var. Aşağıda linki yolluyorum, ZWART MERC18596 kodlu kumaş benimkine benziyor ama zannedersem tam aynısı değil. Acaba bu firma hakkında bilginiz varmı, aşağıda resmini yolladığım aracımın üzerindeki kumaşdan bulabilirmiyim?

http://www.topgrainhides.co.uk/page36.htm

İlginiz ve yardımlarınız için teşekkür ederim, görüşmek dileğiyle,

Cenk

Cenk Bey;

Öncelikle araçların beygir güçleri asla sizi yanıştmasın. Bir aracın belirtilen beygir gücü, o aracın max tork ve devir sayısı çarpımına ulaştığı değerdir. Kısaca beygir gücü, devir ve torkun carpımıdır ve tek basına belirtilmez. Biraz karışık bir konu ama 60BG gücünde bir Unimog'la yaptığınız işi 224BG'lik bir Rubicon'la yapamayabileceğini söylersem sanırım bu durum biraz fikir vermiş olur.

Lastik ebat değişimlerinde bizi ilgilendiren veriler ise aracın tork kapasitesi ve şanzıman/diferansiyel tahvil oranlarıdır. Beygir gücüyle alaka ise dolaylı yoldandır.

Sorularınıza gelince:
Merak ettiğim 88 hp olan GD 300'e 255/75/15 lastik olurken 125 hp olan GE230'a 235/85/16 neden olmuyor?

GE230 tork kapasitesi GD300'e göre çok daha düşük bir araçtır. Büyüyen lastik ebatı tekerlekler için daha fazla tork gereksinimi demektir. Bu ekstra tork gereksinimi GD300 gibi tork kapasitesi yüksek bir araç için çok fazla problem olmayacaktır ancak GE230'da ''ciddi anlamda çekişten düşme'' olarak kendini hissettirecektir. İlaveten dizel araçlar daha düşük devirlerde max tork üretimini gerçekleştirirler. Benzinli araçlarda max tork üretimi ancak yüksek devirlerde mümkündür.

235/75/16 ile 235/85/16 arasında o kadar fark olurmu, çünkü bildiğim kadarıyla benzin tüketimini arttıran ve aracı yoran lastiğin yanak genişliği değil, taban genişliği?

235/85/16 ebatlı lastik yaklaşık 12 cm daya yüksektir.Lastiğin genel çevresi de yaklaşık 23 cm daha uzundur. 235/85/16 ebatlı lastikler varken kadranda gördüğünüz hız, 235/75/16'ya göre %10 daha yavastır. Baska bir deyişle ekranda 100 km yazdığında aslında reel hızınız 110 km'dir. Lastiğin taban genişliği aracın yakıt sarfiyatını etkilediği gibi yanak genişliği de aynı şekilde motor/aktarma organlarındaki gerilimi etkiler, yakıt sarfiyatını değiştirir.

Özetlemek gerekirse, CJ5 ya da Toyota Land Cruiser gibi tork kapasitesi çok yüksek olan araçlarda aracın lastik ebatındaki ciddi değişimler pek fazla sorun yaratmaz. Aynı şey Mercedes G300TD, 320CDI, 500 ve yuksek silindir hacimli modeller için de gecerlidir. Ama düşük silindir hacimli benzinli motorlarda etkileri: kısalan motor ömrü, artan yakıt sarfiyatı, aktarma organlarında yorulma, çekişte azalma şeklidedir.

235/85/16 ebatını hiç kullanmadım ama lastik ebatının aracın genel selahiyetini de teknik açıdan bir muhendis gozuyle izaha calıstım. 235/85/16 ebatını pratikte kullanan birinden olur almadan almayın derim.
 

Ynt: Yeni Aracım: 1989 Mercedes GE 230 LWB

Aykut bey bunlar güzel bilgiler. GD 300 aracım, 88 beygir değil, 115 veya 125 beygirdir. Otobanda hız 125- 130 km/saati buluyor. Km göstergesi, lastik ebatına göre farklı rakamlar vermesi de odğaldır. Doğrusu , orjinal lastik ebatını bilmiyorum. Taktığım 265/70/15 lastiğin gerçek hızı ne olabilir.Sizi de bu konuda yorduk, kusura bakmayın.
Selamlar
 



Ynt: Yeni Aracım: 1989 Mercedes GE 230 LWB

Abi emin olmamakla birlikte GD300'ün orjinal lastik ebadının 265/70/R16 diye biliyorum. Mercedes'te çalıştığım yıllarda da gördüğüm G'lerin neredeyse tamamının fabrikasyon lastik ebatlatı 265/70/R16 idi. Yani lastiğiniz orjinaline göre yaklasık 1 inç daha alçak.

Buna göre göstergeniz %3.3 sapma yapacaktır. Kadran 100km/h gösterirken reel hızınız 96.7km/h olur.

Araçların hız kadranları, tekerleğin açısal hızına duyarlıdır ve lastik ebatındaki değişim ne olursa olsun okunan açısal hızda sapma/ya da değişme olmaz. Ancak çizgisel hız değişir.
Bu hesaplama; aracın orjinal lastiğin çevresi ile yeni lastiğin çevresinin oranlanması ile yapılıyor. Açısal hız sabit olduğu için yaptığımız oranlama ile reel hızı kesin olarak hesaplayabiliyoruz.

Ha motor güçleri ile ilgili bir de pratik bilgi verelim. Araçlartda en genel tanımla tork verisi, pistonun krank milini çevirebilme gücüdür. Torku artırmanın en önemli yolu, biyel kolunun uzunluğunu artırmaktır. Bu durum, Arşimet'ten günümüze gelen en temel fizik kanunun sonucudur. Biyel kolunun uzunluğunu artırırsanız, daha uzun bir silindir yapmak zorunda kalırsınız. Bu da aracın silindir hacmini artırmak anlamına gelir.

Özetle, torku artırmanın en olmazsa olmaz yolu silindir hacmini artırmaktır.

Aracın beygir gücü düşük olsa bile silindir hacmi ne kadar büyükse, torku o kadar yüksektir. Kalan kısım aktarma organlarının işidir ve mühendislik olarak çözülmesi daha kolaydır.

Sitede de beygir gücü ve tork kapasitesi ile ilgili birçok yanılar var. Umarım aydınlatıcı olmuştur.Aklınıza takılan sey olursa elimden geldiği ölçüde cevaplarım.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,032
Mesajlar
1,527,483
Kayıtlı Üye Sayımız
166,772
Kaydolan Son Üyemiz
feryboatcom

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst