Tartışmaya son noktayı vurmam gerekiyor.
Ben dizel motor işi yapan mühendisim.
Rektefiye kullanırız çünkü zaman zaman rektefiyeciye krank mili , silindir kafası ve silindir göndeririz.
Binde 20 derken krank milini 0.5 mm inceltirseniz, binde 20 taşlattık ile aynı anlamdadır.
0.5 mm = 1/1000 x 20 x inc (25.4 mm)
Honlama da silindirleri genişletmektir. 0.5 mm genişletirseniz binde 20, 1.0 mm genişletirseniz binde 40 demektir.
Metrik sistem kullanan alman, fransız motorlarında yataklar -0.5 mm, -1 mm diye ölçülerde gider. Silindirlere giren pisyonlar ise +0.5mm, + 1mm diye gider.
Bu parçaları işleme işine rektefiye diyoruz.
Tabii başka ölçüler ve toleranslar da var. Örneğin pistonlardaki segman boşluğu, parçalarda aşınma limitleri gibi. Rektefiyecilerde her motorun bilgisi olmaz. Sizin onlara vermeniz gerekir.
Motor revizyonu ise daha farklıdır.Gnelde hareketeden parçalar değiştirilir.
Her motorun bilinmesi gereken ayarları vardır. Bilinmezse blok bile çatlar, motor aşırı yakıtta çalışabilir, krank gezmeye başlar vs.
İşini bilen yaparsa nerdeyse sıfır motor gibi olur, bilmeyen ise içine eder.
Nokta .)