Yine Aynı Tartışma

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan jeep Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 109
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 27,399
Ynt: Yine Aynı Tartışma

discovery-V8' Alıntı:
Sn. Concrete; (Adınızı bimediğim için hitab edemiyorum)

Bu işe insani ilişkiler açısından bakmak zorundayız çükü bu işin en önemli notası bu, Örneğin İbrahim gibi bir dost u herkes yanında ister , onu kazanmak için öncelikle insani ilişkilerinizin olması gerekir.


Selamlar

Merhaba,

Adım Güven. Videoları tekrar zevkle seyrettim. Eğitim hakkında söyledikjlerinize katılmamak elde değil. Bu videoları ilk seyrettiğimde hepsini öğrendiğimi düşünmüştüm. Halbuki arazide bir kısmını uygularken bir kısmını da doğru uygulayamayabiliyorum. <zaman içerisinde doğrular daha da otomatikleşecek ve düşünmeden doğruları yapıyor olacağım. Eğitim hem teorik, hem de uygulamalı olmalı. Fakat sadece uygulama kısmının üzerinde durursak örneğin inşaat kalfası oluruz ama mühendis olamayız. İyi mühendis ise teorik bilgiyi uygulama ile iyi birleştirebilen kişidir.

İnsaniilişkilerin önemini unutursak bu işin ruhunu da yok etmiş oluruz heralde. Zaten ben de her geziye en ugun araçlar dışında kimse katılmamalı diye düşünmüyorum. Mesela bazı modifikasyonların ne işe yaradığını ve doğru sürüşün nasıl olması gerektiğini tabii ki ben den daha ileride olanlarla aynı ortamda bulunarak anlayabilirim. Bu şekilde bu işin ruhunu da daha iyi kavrayabilirim. Fakat bunun doğru şekilde, yani minimum riskle ve maximum doğaya saygı çerçevesinde olabilmesi için bana bu bilgileri doğru olarak aktarabilecek kişileri de kolaylıkla bulabiliyor olmam gerekmez mi?

Ben 20 yaşında heyecan ve biraz da kontrolsüz enerjisi fazla olan birisi olsam, bu aktiviteye olmaması gerektiği gibi yapan yani çevresindekileri önemsemeyen, doğayı düşünmeyen bir kaç ağabey ile gezmeye başlamış olsam, bu aktivitenin böyle birşey olduğunu sanırım. Bu yanlışı düzeltmem de oldukça vakit alır. Halbuki böyle kişlileri kibarca uyarıp işin doğrusunu gösteren ve insanlar etrafımda olmuş olsa, doğruyu bulma şansım bir kaç kat artar.

Ben sizin iyiyi düşündüğünüzü sanıyorum. Kanımca kötüye göre önlem almak ancak iyiyi ümit etmek daha doğru olur.

Tabii bu siteyi nasıl bir konuma yerleştirdiğimiz de önemli. Ben sitenin bu aktiviteyi ülke genelinde ciddi bir biçimde temsil ettiğini ve bu nedenle bu işi doğru yerlere getirmek için sorumluluk üstlenmesi gerektiğine inanıyorum. Aslında kendi açımdan bu sorumluluğu bu siteye yüklüyorum. Bu site bu aktiviteyi yapan arkadaşların tecrübe ve anılarını paylaştığı bir ortam olarak ta değerlendirilebilir. Bu durumda yanıp sönen, dikkat çeken yazılarla bu sitede paylaşılan aktivitelerden sitenin hiç bir sorumluluğu yoktur ibaresini koymak gerekir heralde. Herkes istediğini paylaşır ve mutlu olur.

Yazdıklarımı tekrar okuyunca, şu anda yapılacakların aslında site yönetiminin kendisini bundan sonra nereye koyduğu ya da koymak istediği konusunda karar verme aşamasında olduğunu farkediyorum. Oldukça zor ve önemli bir karar bu. Kolaylıklar diliyorum.

Bugün işi gücü bıraktım bu konuları düşünüyorum... Biraz işe dönmeyi deneyeyim :smiley:
 

Etiketler
Ynt: Yine Aynı Tartışma

Selamlar ,
Bende Gezenbilir ailesinin yeni bir üyesi olarak görüşlerimiz belirtmek isterim . Henüz offroad tecrübem çok az buradaki arkadaşlara göre , daha önce bir süre 3K pajerom vardı ama gezenbilirle tanışmamıştım . yaklaşık 10 yıllıkta kampçılık geçmişim var .


Eğitim herkesin değindiği gibi son derece önemli . Araziye - doğaya çıkacak kişinin teroik olarak öğrenmesi gereken birçok bilgi ve kural var ve olması gayet doğal . Bununla birlikte tecrübe olmadan denemeler olmadan (tehlike arz etmeyecek şekilde konuyu iyi bilenlerin gözetiminde) teorik bilgi tek başına işe yaramayacaktır .

Bence bu konu birazda geziyi düzenleyen arkadaşların yaptıkları organizasyonla ilgilidir . Eğer gerçekten zorlu ve zarar görme ihtimali yükek olan bir parkur yada expedisyon planlandıysa zaten buradaki üstadlarımız uyarı yapacaktır . Ve kendi adıma yapılan bu uyarıdan hiç kırılmam . Çünkü iyiliğim düşünülerek yapıldığını bilirim . Tabi denebilir ki Barış senin aracın buraya girmemeli ama gel sende şurda dene kendini vs vs vs ...

Bence aslolan dostluk ve güvendir . Sürüş tekniklerinin en iyi düzeye getirilmesidir . Sonuçta , kalmak , batmak , çekmek olağan şeyler ve yine kendi adıma konuşayım zevk aldığım şeyler .
Ben araziye çıktığım ekibe güvenirsem onlarda bana güvenirse gerisi nasılsa gelecektir . Sanırım herkes zorda kaldığında elinden geleni yapacak insanlarla birlikte olmak ister . Hem düşünüyorum da dostlarımla araziye çıktığımda biri geride kaldı yada hızımı kesti yada gezimizi yarım bıraktı diye düşünmek aklıma bile gelmez ... Dostum , arkadaşım zorda kaldıktan sonra yada geride kaldıktan sonra ne etkinlikten zevk alırım ne başka şeyden aslolan anca beraber kanca beraber diye düşünürüm .
Teçhizat konusunda da gezide ki diğer araçlar , donanımı eksik olan arkadaşları karşılayacak-dengeleyecek istek ve teçhizata sahipse sorun olmayacaktır . Böylece kolay kolay kimseye sen gelme demek durumunda kalmayız . Ve herkesin daha çok tecrübeye ve belki de daha doğru daha sağlıklı modifiye edilmiş araçlara sahip olmasını sağlayabiliriz .

Tabi bütün bu söylediklerimde uyarılara rağmen düşüncesizce davranıp hem kendini hem arkadaşlarını zora sokacak durumlar yaratanları istisna tutuyorum. Her zaman gezi lideri yada tecrübeli arkadaşların sözleri dinlenmeli aksi davranışlar içine girilmemeli.

Doğaya ve çevrede ki insanlara , onların mallarına kesinlikle zarar verilmemesi zaten altın bir kural .


Pekte uzun olmayan izcilik ve uzun süredir devam ettiğim kampçılık ve doğa merakımda öğrendim şey : Doğada yanında çok iyi teçhizatlı ve bilgili herhangi biri olacağına çok iyi bir arkadaşın olması daha iyidir . Çünkü herkes sakatlandığı yada başına bir iş geldiğinde kendini yalnız bırakmayacak , orda bırakmayacak birini yanında ister .

Yeni düzenlemeler konusunda da yönetimin çalışması güzel sonuçlar getirebilir . Sonuçta belli eğitimler ve yeterlilikler verilmesi mutlaka yarar sağlayacaktır . Bende katılıyorum ki gezenbilir gerek offroad gerek doğa sporları konusunda en büyük topluluk şuan . Özellikle offroad konusunda yurda yayılmış bu denli büyük bir paylaşım ve aktivite oluşumu yok . Bu sebeple insanları kırmadan mümkün olduğunca kucaklayıcı düzenlemeler yapılması iyi olacaktır . Ki zaten yönetiminde bu yönde hareket ettiğini görüyoruz .

Saygılarımla ...
Barış
 

Ynt: Yine Aynı Tartışma

Konuyu başından beri takib ediyorum.Tüm mesajları okudum.
İlk zamanlar bir off-road gezisi duyurusu yaptığımızda geziye en çok 4-5 araç katılırdı.Konvoydu araç sınıflandırması nedir hiç gerek duymuyorduk.Sonraları 10-15 araç geziler yapmaya başladık.Gerek konvoy halinde ilerlerken,gerekse off-road yaparken gördük'ki istenmeyen hareketler oluyor.Hem konvoyu,hemde diğer araçları tehlikeye atan hareketler olunca^''bu böyle olmaz bizim bir konvoy kurallarına ihtiyacımız var''dedik ve yaptık.
Gezilerde,aracının modifikasyonu uygun olmadığı halde olmadık yerlere girip hem kendi aracına,hem başkalarının aracına zarar verenlerin olduğunu görünce ''benim arabam 4x4.Her yerde,her türlü gider'' düşüncesinde olanları görünce araç sınıflandırmasının gerekli olduğuna karar verdik.
Doğaya zarar verenler oldu.Özellikle çayırlarda spin atmalar,drifft yapanlar oldu(birkez bende yaptım)Köylünün tarlasını talan edenler oldu.stab kullanmadan vinçleme yapanlar oldu.Manifestonun gerekli olduğuna karar verdik.
Bu manifesto,araç sınıflandırması ve konvoy kurallarını bu konular için yaptık.Hepsini edindiğimiz kötü tecrübelerden ders alıp çıkarttık.Şu sıralar başka şeylere ihtiyaç duyuyoruz.Bunlarla ilgilide çalışmalarımız devam ediyor.

İnsani ilişkilerle işler bir yere kadar gider.Bir noktadan sonra kurallara,sınırlara ihtiyacımız olur.Bu hem kendim için,hemde karşımdaki için gereklidir.
En son benimde içinde bulunduğum.cj gezisinde.Bu kuralları uyguladık hiçde problem olmadı.Kimse kimseye kırılmadı saygı gösterdi.Buluşma yerine gelipte aracının bu etap için yeterli olmadığını düşündüğümüz arkadaşlarımıza (çok samimi,can ciğer arkadaşımda vardı) abilerimize durumu izah ettik ve saygıyla karşıladılar.Hatta içlerinden bir tanesinde vinç,mt lastik,telsiz,kilit olmasına rağmen geziye katılmadı.Bir arkadaşımızıda etab içerisinde aracının yeterli olmadığını,devam edemiyeceğini söyledik.Sağ olsun saygı gösterip geri döndü.

Camel etabını bilenler için söylüyorum.Şimdi,şu anda MT lastik olmadan,vinç olmadan camel etabına girilse ne olur.Yanında 3 tane A sınıfı olan araç olsa ne olur acaba? Ne kadar zamanda,nasıl çıkartılır etabın içinden.

Sevgi,saygı,arkadaşlık,yardımlaşma,dayanışma bunlar off-roadun özünde,ruhunda olan şeyler.Arkadaşlarımızı battığı yerden çıkarmak için çoook çalıştık sabahlara kadar.Bizim içinde çalışanlar olmuştur.YANLIŞ ANLAŞILMASIN ama.bir sorun bakalım kendinize,''niye sabahlara kadar çalışmak zorunda kaldım'',yada ''benim yüzümden çalışmak zorunda kaldılar'' diye?
 

Ynt: Yine Aynı Tartışma

yuysal' Alıntı:
İnsani ilişkilerle işler bir yere kadar gider.Bir noktadan sonra kurallara,sınırlara ihtiyacımız olur.Bu hem kendim için,hemde karşımdaki için gereklidir.
En son benimde içinde bulunduğum.cj gezisinde.Bu kuralları uyguladık hiçde problem olmadı.Kimse kimseye kırılmadı saygı gösterdi.Buluşma yerine gelipte aracının bu etap için yeterli olmadığını düşündüğümüz arkadaşlarımıza (çok samimi,can ciğer arkadaşımda vardı) abilerimize durumu izah ettik ve saygıyla karşıladılar.Hatta içlerinden bir tanesinde vinç,mt lastik,telsiz,kilit olmasına rağmen geziye katılmadı.Bir arkadaşımızıda etab içerisinde aracının yeterli olmadığını,devam edemiyeceğini söyledik.Sağ olsun saygı gösterip geri döndü.

Bu tur bir uygulamanin yapildigi bir gezi oldugunu duymamistim. Dogrusunu soylemek gerekirse bu tur uygulamalarin gerekli olduguna inanmakla birlikte uygulandigini okurken icim ciz etti biraz. Bir gezi icin hazirlanmis ve sabah bulusma noktasina kadar gelmis birisini geri yollamak zor, geri yollanmakta zor.

Bu tur bir uygulama, yani geri yollama, cok gerekli oldugu durumlarda uygulanir diye dusunuyorum. Asil olan konvoyun basinda ve sonunda olanlarin biraz daha fazla sorumluluk ustlenerek tecrubelilerin de yardimi ile konvoyun butununu parkurdan gecirmek olmali... Bunun zorluk, sure ya da guvenlik nedenleriyle mumkun olmadigi durumlarda geri yollama secenegine basvurulmali.

Zaten gezi duzenlenirken araclarin tum ozellikleri ve pilotun tecrubesi/performansi dikkate alinarak katilimci listesi olusacaktir.

Yeni bir oneri ... Gezileri duzenledigimiz sayfalarda yeni baslik acma seceneginin disinda "gezi baslat" secenegi de olsa, her gezi duzenleyen karsisina cikan sayfadaki zorunlu sorulari cevaplamadan gezi baslatamiyor olsa. Boylelikle gezi organizasyonlarinda da eksik bilgi, belirsizlik ve kararsizlik gibi sorunlarin yasanmasi bastan engellenir olsa... Planlanan parkur, parkurun ozellikleri, katilimci araclarda mutlaka bulunmasi gereken ozellikler, katilimci araclarda bulunmasi tavsiye edilen ozellikler, davetli katlimcilar (bazen marka gezisi olabiliyor), planlanan mola yeri, yiyenbilir yontemi, bulusma noktasi, bulusma saati, izin verilen max. katilimci sayisi, planlanan bitis saati, ... Hatta katilimcilar kendi isimlerini yine sayfada bir yeri tiklayarak ekleseler ve boylelikle katilimci listesindeki bilgiler de eksiksiz olmus olsa.
 

Ynt: Yine Aynı Tartışma

hariçten gazel okumak istemediğimden yazmıyorum ama concrete çok güzel yazmış.ben standart aracımla ve ailemle katılacağım bir gezinin bana uygun olup olmadığını önceden kestirebilmek isterim.buluşma noktasına gidince değil.Benim beklentime uygun olan bir gezi de aracı donanımlı ve tecrübeli pilotlar için keyifli olmayacaktır.gezilerin niteliğinin önceden belirli olması çok faydalı olur.
 



Ynt: Yine Aynı Tartışma

selam dostlar konunun tamamını okuyamadım ama okuduğum kadarıyla hep beraber bilinçlenmeli ve sorumluluk almalıyız sadece bir rampa çıkmaktan ibaret değil yaptığımız şey güven arkadaşımada gönülden katılıyorum .yarın tamamını okuyacağım videolarıda tekrar izleyeceğim ,herkese iyi geeler
 

Ynt: Yine Aynı Tartışma

Camel heyecanı yaşamak isteyen arkadaşlara geçen haftaki İzmir Karagölden kısa bir gösteri.. Bu hafta 2.cisi yapılyor bilginize..
Sevgiler
Melih

www.ekonet.com.tr/offroad.wmv
 

Ynt: Yine Aynı Tartışma

selamlar konuyuyu takip ediyorumda üç aşagı beş yukarı cogu arkadaşımızın söyledikleri temenileri hemen hemen aynı her mesajın altında egitim in şart oldugu anlaşılıyor fakat gezilerin de sınıflandırılması lazım bi off road gezisi ile geşif gezisi arasındaki farkın anlaşılması lazım bazı arkadaşların tecrübesi deneyimleri bunları paylaşmaları güzel fakat kırıcılık başka sey tabi buda bazı deneyimleri cıkartıyor ortaya bence dostluk herşeyden evel gelir bu konuda ibrahim bey güzel acıklamalar yaptı ellerine saglık her sözün özü egitim bu egitim de tecrubeyle gelir bu işin okulu yok bu furmu okul olarak kabul etim sizlerin deneyimlerinden faydalanıyorum ama camura girmedende ögrenilmez camurdan cıkmak diye düşünüyorum saygılar
 

Ynt: Yine Aynı Tartışma

melih arkadaşımız güzel video göndermiş benim aklıma bi soru geldi aracın donanımımı yoksa dostların yerdımımı biz gitigimiz her gezide öncelik dostluklara veririz teşekürler
 

Ynt: Yine Aynı Tartışma

nautilus' Alıntı:
......................ben standart aracımla ve ailemle katılacağım bir gezinin bana uygun olup olmadığını önceden kestirebilmek isterim.buluşma noktasına gidince değil.............................

Eveeeet geldik işin püf noktasına , ARAÇ lar değil GEZİ ler sınıflandırılmalı ve bu baştan yapılmalı ki herkes ne ile karşılaşacağını bilsin hazırlıklarını ona göre yapsın.

Çünkü aslında araç sınıfı dediğimizde koyduğumuz parametrelere bakın ;

Deep' Alıntı:
GEZİLERİMİZ İÇİN PARKURUN ZORLUĞUNA GÖRE DERECELENDİRME YAPILACAKTIR.
GURUP OLARAK SORUNSUZ VE EMNİYETLİ GEZİLER YAPABİLMEK İÇİN GEZİ ÖNCESİ BELİRLENECEK SINIF KISITLAMASINA LÜTFEN UYUNUZ!

ARAÇ SINIFLANDIRMASI:

D: Standart 4x4 araçlar

C: + Arazi lastiği (MT/R), telsiz, ön-arka U bolt ya da çeki kancası, strep, U kilit

B: + Vinç, makara, hi-jack, balta, kürek, ilave aydınlatmalar

A: + Diferansiyel kilidi, roll-bar-cage, kum paleti, sabit nokta techizatı.

TÜM ARAÇLARDA BULUNMASI GEREKEN MALZEMELER:
Yangın söndürücü, ilk yardım seti, avadanlık seti, -rehber ya da konvoy liderinin belirlemesine göre bazı etap / gezilerde- yedek benzin ve su.



A sınıfındaki Diferansiyel kilidi ve roll cage haricindeki herşey sökülüp takılması, bulundurulması kolay malzemeler.

Parkuru sınıflandırırsak iş kolaylaşır, herkes neyle karşılaşacağını bilir aracını gerekli sınıfa uygun hale getirip katılır yada katılmaz.Gelip boynu bükük geri dönmek yerine alternatif bir program yapabilir, tatil gününü zehir etmez.

Burada tek farklı sınıf A sınıfı, kullanılan malzemeleri normal araçlar pek taşımaz (en azından bir kısmını) daha çok yarış amaçlı malzemelerdir (gazozdan bükülmüş borulara roll cage demiyoruz karıştırmayın, yetkili kurumdan onaylı olacak.) Bu tür donımı olan araç sayısıda heralde iki elin parmaklarını geçmez. Yapacakları gezilerde çoğunlukla yarışma amaçlı olur. Bu tür organizasyonlarda herkesin katılmasını beklemek biraz abes olur.

Selamlar
 



Ynt: Yine Aynı Tartışma

Gezenbilir'i ilk kurduğumuz günlerde 3-4 araçla geziler yaparken şimdi araç sayımız günübirlik min. 40-50 lerde. Bu kadar çok araçla ormana girmenin imkansızlığını da göz önünde bulundurmanızı tavsiye ederim. Bu durumda guruplara ayrılmak gerekiyor, doğrusu bu. Bu gurupların başına da öncü ve artçı arkadaşlar koymak kesinlikle düzen sağlama konusunda iyi bir adımdır. Bu arkadaşlar belirlenen kurallara uyulup uyulmadığını denetleyecektir. Ancak en önemli nokta tüm üyelerin bu yönetici arkadaşları benimsemesi gerekliliğidir. Bu arkadaşların gönüllülük esasına göre çalışacakları unutulmamalıdır. Bu gezilere yardımlaşma duygusundan yoksun, bencil kişiler de gelebilir, bu kişilere de ihtar verme ve gezilerden men edilme cezası uygulanabilir, zaten bu tarz kişiler gurup halinde gezmeyi benimseyemedikleri için tekrar gelmeyeceklerdir. Tüm bu kargaşanın ortadan kalkması, bu işin daha bilinçli ve kazasız yapılması için belirlenen kuralların uygulanması ve uygulatılması şarttır. Bunu kimse özgürlüğün ve eğlencenin kısıtlanması olarak görmesin lütfen, bu sistem hem eğitim alma hem de kazasız belasız offroad yapma imkanıdır sizler için...
sevgiler ve saygılar
Mert Kiğılı
 

Ynt: Yine Aynı Tartışma

Yavuz abi, zaten öncelikle geçiş yapılacak parkur belirleniyor sonra o parkuru sorunsuz tamamlayacak araç sınıfı belirleniyor. Bu zamana kadar yönetim tarafından yapılan geziler bu şekilde düşünüldü. Mesela tanışma gezileri genelde D sınıfı geziler oldu, çünkü maksat öncelikle tanışmadır.
B sınıfı bir parkura C sınıfı bir aracı sokmak çok yanlıştır, gelmişken girsin dersek arkadaşımız gereksiz yere aracına zarar verip bu işten soğuyabilir, diğer araçları zor durumda bırakabilir. Örnek Kemerburgaz Camel etabıdır, o kanalda dönüş yapma imkanı yoktur, öndeki aracı döndürüp vinçlemek te çok çok zordur, vinçsiz bir araçla gezi hava şartları kötüyse gece geç saatlere kadar uzayacak, bol beklemeli ve arızalı bir kabus halini alabilir, bunlar geçmişte yaşanmıştır. O sebeple kurallarda esneklik olmamalıdır. Ayrıca 1 kişiye tanıdığınız tolerans, üyeler gezi fotolarına bakıp aracın vincini göremeyince yanlış yerlere de çekilebilir.
 

Ynt: Yine Aynı Tartışma

Deep' Alıntı:
Gezenbilir'i ilk kurduğumuz günlerde 3-4 araçla geziler yaparken şimdi araç sayımız günübirlik min. 40-50 lerde. Bu kadar çok araçla ormana girmenin imkansızlığını da göz önünde bulundurmanızı tavsiye ederim. Bu durumda guruplara ayrılmak gerekiyor, doğrusu bu. Bu gurupların başına da öncü ve artçı arkadaşlar koymak kesinlikle düzen sağlama konusunda iyi bir adımdır. Bu arkadaşlar belirlenen kurallara uyulup uyulmadığını denetleyecektir. Ancak en önemli nokta tüm üyelerin bu yönetici arkadaşları benimsemesi gerekliliğidir. Bu arkadaşların gönüllülük esasına göre çalışacakları unutulmamalıdır. Bu gezilere yardımlaşma duygusundan yoksun, bencil kişiler de gelebilir, bu kişilere de ihtar verme ve gezilerden men edilme cezası uygulanabilir, zaten bu tarz kişiler gurup halinde gezmeyi benimseyemedikleri için tekrar gelmeyeceklerdir. Tüm bu kargaşanın ortadan kalkması, bu işin daha bilinçli ve kazasız yapılması için belirlenen kuralların uygulanması ve uygulatılması şarttır. Bunu kimse özgürlüğün ve eğlencenin kısıtlanması olarak görmesin lütfen, bu sistem hem eğitim alma hem de kazasız belasız offroad yapma imkanıdır sizler için...
sevgiler ve saygılar
Mert Kiğılı

Mert haklısın ,

Ama benim anlatmak istediğim şey farklı , öncelikle gidilecek gezide ne olacağını herkes baştan bilmeli , ona göre gelmeli. Yada otorite kimse katılımdaki çoğuluğun araçlarına göre parkuru yeniden düzenlemeli ki bu daha zor bir iş.

Selamlar
 

Ynt: Yine Aynı Tartışma

Yavuz abi, eğer ki parkur araçlara göre değişiyorsa bu gerçekten çok feci olur çünkü o hsonu aracı o geziye uygun olmadığı için planlarını erteleyen değerli üyelerimiz gezinin D sınıfı bir parkurda yapıldığını görünce bir daha siteye uğramayabilirler haklı olarak :smiley:
 

Ynt: Yine Aynı Tartışma

Deep' Alıntı:
Yavuz abi, eğer ki parkur araçlara göre değişiyorsa bu gerçekten çok feci olur çünkü o hsonu aracı o geziye uygun olmadığı için planlarını erteleyen değerli üyelerimiz gezinin D sınıfı bir parkurda yapıldığını görünce bir daha siteye uğramayabilirler haklı olarak :smiley:

Bende onu diyorum araçlara göre parkur düzenlemek yerine , parkura göre araçlar hazırlık yapıp geziye gelmeli, ama bunu gelmeden önce bilmeliler. Geldikten sonra değil.

Ama Tartışmayı başlatan noktada arkadaşların yazdıkları şeylerden farklı anlamlar ortaya çıkıyor.

Araç sınıflandırması zaten uzun zamandır var, birde gezi sınıflandırması olmalı, aslında var ama adını koyamadık.

Selamlar
 



Ynt: Yine Aynı Tartışma

Yavuz tüm samimiyetimle soruyorum geziler sınıflandırmalı diyorsun, arazi senin de bildiğin gibi çok değişken özellikler taşıyor.en canlı örnek suzukiciler buluşması.geziyi organize eden arkadaşlar canla başla her suzi'nin girebileceği etapları arayıp buldular.gezi günü çoğunu bir cj kurtardı.yanlış anlaşılmasın iyi niyetli yapılan bu organizasyon havanın azizliğine uğradı.sabah geçemediğimiz vinçlendiğimiz etapları dönüşte lay lay lom geçtiğimiz oluyor.araç sınıflandırması ise senin benim değil uluslararası kurallar.burada başlığını bulamadığımız belki de katılımın bu yüzden az olduğu esas sorun gezenbilir de açılacak her gezi çağrısına birden çok aracın katılacağı.bu çoklu katılımlarla nasıl başedeceğimiz.site logosu taşıyan araçların bu siteye gönül vermiş kişileri ne kadar yaralayıp ne kadar gururlandıracağı.çoğumuz aynı şeyleri söylemeye çalışıyoruz ve tecrübeliler neye vurgu yapıldığını kimin neden kırıldığını gayet iyi biliyor.burası bir forum sitesi olduğundan (en azından şimdilik böyle) buraya has kurallar mutlaka geliştirilmeli.bu yöneticilerin işi değil diye düşünüyorum.yöneticilerin görevi bu tür tartışmalardan çıkan sonuçları bir araya getirip offroad kuralı olarak değil site gezisi yöntemi olarak katılımcılara benimsetmesi.ya da başka bir deyişle gezilerde gezenbilir tarzı kurulabilmeli.yani dışardan bakan bir insan bile bu gezinin gezenbilir tarzı olduğunu anlayabilmeli.bu arada birbirine denk araçların konvoylarına,paylaşımlarına da karışılmamalı.şu ana kadar edindiğimiz gezenbilir gezi tarzı; aracı olsun olmasın biraradalığı yaşamak oldu.aracı olanlara kuralları koyduk ya olmayanları nasıl kodlayacağız.yani burası parası var- yok (daha önce vurgu yapıldığı için) aracı var- yok aracı hazır -hazır değil offroad yapabilir- yapamaz tartışmalarından uzak her katılımcının zevk alabileceği organizasyonların inşaa edilmesi ile ilgili...bu inşaat da yöneticilerin tüm bilgi ve tecrübelerini unutup daha çok sese kulak verip harmanlama yeteneklerine, tarz yaratabilme ve kaliteyi koruyabilme becerilerine güvenmemiz gerekiyor.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,096
Mesajlar
1,528,687
Kayıtlı Üye Sayımız
166,832
Kaydolan Son Üyemiz
hasankaraalioglu

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst