Yine Aynı Tartışma

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan jeep Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 109
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 27,358
Ynt: Yine Aynı Tartışma

Cüneyt allahını seversen arada satır başı yap gözlerim şaşı oldu okuyana kadar ;D

Açıkçası ben araç sınıflandırmasıyla ilgili uluslarası bir kural bulamadım, ama her klübün gezileri sınıflandırdığını ve buna katılabilecek araç sınıflarını bu gezi türü altında tanımladıklarını gördüm. Ayrıca araç sınıflandırmasıda teçhizata göre belirlenmemişl. hatta die-hard diye bir sınıflandırma var ki en ağır parkurlarda bile tamamen standard araçların kullanılması zorunlu.

arzu edenlere listeleri yazarım çünkü çok çeşitli. Bir kaç tür şöyle sınıflanmış;

Green Laning
Mud Bogging
Winch Challenge
Rock Crawling
Exploring
Fun Day Runs
Open Class
Trials
Family runs
.
.
.

Bunların altında genelde katılabilecek araçlar ayrıca belirtilmiş, Örneğin

Green Laning için , RTV (Road Taxed Vehicle) modified or unmodified, Family based all terrain vehicle, ATV's, Motorbikes, vb. vb. , açıklaması karayollarına çıkma izni olan modifiyeli veya modifiyesiz arazi araçları, Aile temelli 4 çeker araçlar, 4 ve 2 tekerlekli motosikletler dahil gibi....

Bunları Yarış organizasyonlarıyla karıştırmayın o ayrı birşey.


Bir daha yazayım KURAL OLMASIN demedim, EĞİTİM OLAMASIN demedim, ARAÇA SINIFI OLMASIN demedim.

Ama "Gezenbilir Tarzı Gezi" nasıl olmalı? Bence her türdede olmalı, Gezi türleride en baştan ayrılmalı, araç sınıfı ayrıca belirtilmeli.

Bu noktadan sonra bana birşey sorulmadıkça ben artık yazmıyorum, sadece izleme konumuna geçiyorum.

son bir nokta , Kafama takıldı Tuğsan a kim "akıllı ol" diye özelden mesaj atmış bunu açıklarsa sevinirim, kimlerin atmadığını biliyorum.

Selamlar
 

Etiketler
Ynt: Yine Aynı Tartışma

Günaydın herkeze;Bana özelden msj atanı ilkbaşda moderatöre,yani sizlere bildirecektim fakat hem ismi anlamsız harflerden oluşuyordu hemde özeline girdim hiçbir bilgi yoktu.Kısaca kendini bilmez birisi olduğunu tahmin ettim.Hazır bunuda belirtmişken,eğer mümkünse üye bilgilerinin mümkün olduğu kadar eksizsiz doldurulmasını talep ediyorum.

Gelelim yazdıklarınızla ilgili düşüncelerime,arkadaşlar dünyayı yeniden keşfetmeye gerek yok,şuan yazacaklarım lütfen yanlış anlaşılmadan tek tek okunsun.

1)Kişi veya kişiler eğer bir gezi düzenliyorlarsa+araçlarında da Gezenbilir veya bir kulüp stickeri varsa bunun sorumluluğunun bilincinde olmaları gerekiyor bunu hepimiz biliyoruz.Ama çok basit bir örnek vererek bunun önemini vurgulamak istiyorum.Kartepe gezisini az çok herkez okumuştur.Yaşanılan talihsiz bir temas sonucu,sonradan,Uğur abini aracındaki stickerden yola çıkan kişi,İSOFF gezisi olduğu ve her araçda İSOFF stickeri olmasına ramen Gezenbilire sırf bu olay için üye olup,ileri geri konuşup kayboldu.İşte o stickerlerin nekadar önemli olduğunun ufak bir örneği.

2)Tabikide düzenlenecek gezide, kimseye sen gelme veya gelemezsin denemez ve tabikide batan olacak,aracı bozulan olacak,bunlar işin özünde var ama donanımlı araçların keyifle batıp çıkmaları ve çekilmeleri ayrı birşey,grupda donanımsız olup grubun akışkanlığını sürekli bozmak ayrı birşey.Bunun için en basiti hiç uzatmaya gerek yok;2Adet konvoy lideri+yedekleri ve araç sınıflandırılması(Yani yıldız veya harf gurubu).3sene kulübümün İğne ada gezilerine katılamadım daha doğrusu almadılar,sebebi aracımda vinç+ o geziye uygun yıldız konumunda deyildim.Ama kimseye;Ya ben bu kulübün üyesiyim,aidat veriyorum,arabam LC diye birşey demedim zaten dedirtmezlerde.Gezi esnasında yaşanılan akşaklıklar belirli bir zaman düzeltilmeye çalışılır(arıza+lastik patlama vb)ama aslave asla konvoyun akışkanlığı bozulmaz.Buda kurallar başdan konularak olur.

3)Gelelim donanım konusuna,bazı kişiler;Benim donanıma ihtiyacım yok,ben işi biliyorum gibi laflar söylüyorlar.Öncelikle şunu söyliyim,yıllardır hayatı arazi ve offroad olmuş kişiler bile hala herşeyi tek tek gözlemleyip etrafındakilerle adam gibi tartışıp yeri gelince;Vaay ben bunu böyle biliyordum,meğer yanlışmış dediklerini duydum.Hiçkimse hiçbirşeyi kimseden daha iyi bilemez.Tecrübelerle sabitlenmiş bazı kurallar vardır bunlara kesinlikle uyacaksın,uymazsanda o grupda yerin olmayacak.Ayrıca eğer gezme amaçlı offroad yapacaksan ona uygun donanımla ve kişilerle gezeceksin yok ben gerçek offroad yapıcam diyorsan ona göre bütün ekipmanın hazır olacak ve o tarz donanımlı araçlarla gezeceksin.Ben hard offroad da yanımda bırakın standardı,yarı donanımlı araç bile istemem.Neden bütün gün o kişinin batıp çıkmasıyla uğraşıp günümü zehir edeyim.

Şimdilik bu kadar arkadaşlar,bunlar şahsi fakat çoğunluğu tecrübelerle kanıtlanmış bilgilerdir.Uyup uymamak gibi bir zorunluluk yoktur ama uyulduğu taktirde başarılı sonuçlar elde edilmiştir.

Saygılarımla

Tuğsan MORAL
 


Ynt: Yine Aynı Tartışma

Özellikle son 2 sayfayı 2 kez okudum. Ben burada tartışan kişileri ya şöytle bir gördüm ya da hiç görmedim bile. Dolayısıyla yazılanlardan karşılıklı olarak özel anlamlar çıkarılabiliyorsa bile ben bunları anlamıyorum, sadece yazılanı anlıyorum ve öyle değerlendiriyorum.

Şu anda minimum ortak nokta biraz daha gelişti gibi görünüyor. Araç sınıflandırması zaten var ve araçları tarif etmek için güzel bir referans. Ancak gezilerin detaylarını ve parkur bilgilerini gezi öncesinde çok iyi belirlemek ve başlık altında çok iyi ifade etmek gerekiyor. Bunun için ya ayrı bir sınıflandırma gerekiyor (bu pek olası değil gibi) ya da yazılması gereken bilgilerin neler olduğunun ortaya konması ve bunların tamamının her bir gezi için belirlenmesi gerekiyor. Kafalarda herşey tamam ama uygulama eksik galiba. Organizasyonlardaki planlama eksikliklerini önerim ile bir hayli giderebiliriz düşüncesindeyim.

Son önerimi tekrarlamam gerekiyor; Gezi organize etmek için ''Gezi başlat'' ikonunu tıklayalım. Karşımıza üyelik bilgilerini doldurduğumuz tarzda bir fayfa çıksın. Burada istenen tüm gezi bilgilerini doldurmadan gezi başlatılmasın. Bu başlık altında geziye katılmak isteyenler de ''geziye katıl'' ikonunu tıklayarak önlerine gelecek sayfada araç bilgilerinin tamamını girsinler. Böylelikle site yönetimi ve herkes her gezinin tüm bilgilerini her an görebilir ve müdahale edebilir olsunlar... Yoksa ne kadar tecrübeli olnursa olunsun, kim nasıl bilecek hangi geziye nasıl müdahale edilmesi gerektiğini...
 

Ynt: Yine Aynı Tartışma

burda bazı şeyler iç içe giriyor.
offroad gezilerimiz topiğinin yanına bir altarnetif topik lazım gibime geliyor.
hard off road aktivitelerimiz
off road gezilerimiz gibi.
off road aktivitelerimiz topiği altında zaman içerisinda daha ekstrem geziler görebileceğimizi düşünüyorum.
 



Ynt: Yine Aynı Tartışma

Benim aracın torpidosunda 2 adet gezenbilir sticker ı var. Bunları 2 sebeple kendi aracıma yapıtırmadım.
- Aracın görüş alanını bir miktar kısıtlıyor ön cama yapıştırırsam, diğer camlar da küçük.
- Aracıma bir şeyler yazmayı ya da yapıştırmayı sevmiyorum. Eğer birşey yapıştıracaksam, yapıştırdığım şey bana, ben de ona tam uymalıyım.

İkincisinde bir sorun yok ta, ilkini çözmem lazım :smiley::smiley::smiley:
 

Ynt: Yine Aynı Tartışma

Arkidişler şöyle ÖRNEK vermek isterim.Farzedelimki ben bir gezi düzenliyeceğim.Başlıkda şu; ......Tarihde Şilede....... Bölgede gezi vardır.Alt başlık olarak da ....... sınıf araçlar katılabilir.Burada önemli ve dikkat edilmesi gereken konu,geziyi düzenleyen kişi muhakkak gezinin yapılacak güzergahını çok iyi bilmesi gerekiyor.Yani hadi çıkalım yola,yolun bittiği yere kadar gideriz sonrada dönerizle hareket edilmemeli.Buna ilaveler yapılabilir ama buluşma noktasında kesinlikle gurup lideri ,belirlenen kuralları kontrol ederek,geziye uyan uymayan araçları ayırmalıdır.Üstüne basarak tekrar vurguluyorum,gezi esnasında tabikide batılacak,araç bozulacak,çekilmeler olacak ama çoğunluğun aynı olduğu araçların arasına donanımı eksik araç gurubun akışını sürekli bozuyorsa ya gönderilecek ama doğru olanı baştan kabul edilmeyecek.Kimse kimsenin gününü butarz sebeplerden dolayı bozmaya hakkı yoktur.
 

Ynt: Yine Aynı Tartışma

tugsan75' Alıntı:
Arkidişler şöyle ÖRNEK vermek isterim.Farzedelimki ben bir gezi düzenliyeceğim.Başlıkda şu; ......Tarihde Şilede....... Bölgede gezi vardır.Alt başlık olarak da ....... sınıf araçlar katılabilir.Burada önemli ve dikkat edilmesi gereken konu,geziyi düzenleyen kişi muhakkak gezinin yapılacak güzergahını çok iyi bilmesi gerekiyor.Yani hadi çıkalım yola,yolun bittiği yere kadar gideriz sonrada dönerizle hareket edilmemeli.Buna ilaveler yapılabilir ama buluşma noktasında kesinlikle gurup lideri ,belirlenen kuralları kontrol ederek,geziye uyan uymayan araçları ayırmalıdır.Üstüne basarak tekrar vurguluyorum,gezi esnasında tabikide batılacak,araç bozulacak,çekilmeler olacak ama çoğunluğun aynı olduğu araçların arasına donanımı eksik araç gurubun akışını sürekli bozuyorsa ya gönderilecek ama doğru olanı baştan kabul edilmeyecek.Kimse kimsenin gününü butarz sebeplerden dolayı bozmaya hakkı yoktur.

Bunun da istisnaları yok mu? Keşif gezisi yapmak imkansız olacak o zaman. Ben sitede, şu tarihte şilenin şu bölgesinde şu klasifikasyondaki araçlarla keşif gezisi yapmak istiyorum. diye bir başlık açabilmeliyim. Google earth ten güzergah belirliyorum, sonra da gidip bu güzergahların gerçekte hala var olup olmadıklarına ve ne durumda olduklarına bakıyorum. Yukarıdaki gibi bir başlık açabilmeli ve isteyen insanlarla bir araya gelebilmeliyim.

Peki ben kendi organize ettiğim gezide araç sayısı sınırlandırması koyuyorum desem afaroz edilir miyim? Bir çok insanın çok kalabalık gezmeye çalışmamak için gezi öncesinde duyuru yapmadığını sanıyorum. Bu sayfada yazanlar da dahil olmak üzere... Bu durum da çözülmesi gereken bir durum, çünkü öncesinde başlık açılıp duyurulan geziler yok denecek kadar az aslında... kapalı gruplara dönüyor olay sanki...
 

Ynt: Yine Aynı Tartışma

Güven bey, ben o örneği adı üstünde ÖRNEK dedim ve şunu tekrar belirteyim,Kim ne şekilde gezi yapmak istiyorsa,gezi tedaylarını,yani,off-road,hard off-road,expedisyon,keşif gezisi,mangal gezisi,balık gezisi vb...belirtirse katılım sayısı,katılan araçların türleride açıklanırsa herkez rahat ve huzurlu bir gezi yapar.Detaylar nekadar iyi ve açık şekilde belirtilirse,isteyen istediği geziye rahat rahat katılır ve kimse afaroz edilmeden o gezi tamamlanır.Kişi veya kişiler sonradan diyemezlerki;Ya bu gezi için böyle dediniz ,böyle çıktı.Okuma yazması olan kişi,organize edilen gezinin detayını okur,sonunda da kabul ediyorum diye bir onay tıkı yaparsa sayfada,bütün yükümlülükleri kabul etmiş olur,ondan sonrada kise sesini çıkaramaz.
 

Ynt: Yine Aynı Tartışma

Güzel düşüncelerinizin arasına bende bir kaç tecrübemi aktarayım,

1- Araç Sınıflandırması
------------------------------------------
Araç sınıflandırması demek tabiiki arkadaş sınıflandırması demek değildir. Bu her ne kadar herkesce bilinmesine rağmen yinede değinmek istedim. Arazide kardeşce bu kadar yardımlaşan başka hangi aktivite kolu var. Hiç birimiz üşenmeden ve keyifle birbirimize yardım etmiyormuyuz. Birimizin derdi hepimizin derdi değil mi ?

Kalabalık toplu tanışma gezilerinde her türlü 4 çekerin çağırılmasının sebebi zaten bellidir.
Fakat off-road gezilerinde araç sınıflandırılması, o sınıfa uyacak kadar tadilat yapılmamış araçları korumaktan öte değildir. Standart yükseklikte ve sadece AT lastiği takmış birisinin zorlu etaplarda arkadaşlarını uğraştırmasından daha önemli olan aracına gelebilecek zarar değilmidir ? Yokda çekile çekile herkes etabı bitirebilir.. Ama o araca yazık olmaz mı ?
Toplanma yerine gelipte geri dönen araç için herkes üzülür. Bunun için gezi öncesi AÇIKLAYICI bilgi ve ARAÇ SINIFLANDIRMASI ile GÜZERGAH bilgisi şart.
Kolay etaplarda gezilecek ise, A sınıfı bir araç beklentiside lüzümsuzdur.

D: Standart 4x4 araçlar

C: + Arazi lastiği (MT/R), telsiz, ön-arka U bolt ya da çeki kancası, strep, U kilit

B: + Vinç, makara, hi-jack, balta, kürek, ilave aydınlatmalar

A: + Diferansiyel kilidi, roll-bar-cage, kum paleti, sabit nokta techizatı.
___________________________________________________________________

2- Keşif Gezileri
----------------------
Çok daha önceleri biz yöneticiler KEŞİF gezilerini foruma bildirmeden yapar ve daha sonraki toplu geziler için etap bilgileri toparlardık ve genele bunu gönül rahatlığı ile açardık. Hep aynı yerlerde gezmemek, yeni yerler etaplar, orman yolları KEŞFETMEK adına yaptığımız bu gezilerde etap bilgisi olmadığından ve ne ile karşılaşılacağı bilinmediğinden en az B sınıfı araçlarla 5-6 kişi yapardık. Kimi zaman önümüze çıkan etaplar D sınıfı ile geçilebilecek olur, kimi zaman sınıf bile ortadan kalkar hiç bir araç yürüyemeyecek kadar sıkıntılı olurdu. Buralarıda daha sonra tercih etmezdik. Çok riskli yamaçlar, derin kayalık uçurum kenarlarına nasıl grubu götürebilirdik. Sonuçta bu bir eğlence. Yeni yerler bulmak adına aşırı risk alınmasını tabiiki istemeyiz.

Onun için sizlerde ilk kez gideceğiniz yerlere kalabalık grup olarak gitmeyi tercih etmeyin. Sizde üzülmeyin arkadaşlarınızda..
__________________________________________________________________________________________________

3-Gezi Duyuruları.
---------------------
Birbirleri ile samimi olan gruplardan 3-5-7 arkadaşın duyuru yapmadan telefon trafiği ile organize olup gezmesi ve bu geziyi forumumuzda paylaşması kadar doğal ne olabilir.

Kimi geziler vardır 5 kişi ile daha keyifli olur, kimi geziler vardır 40 araçla tadına doyulmaz.

Sürekli olarak her hafta yapılan 40 araçlık A araç sınıfı bir gezide bile organize zorluğu yaşanmaz mı ? veya her hafta böyle bir gezinin zorluğu olmaz mı ? Tabiiki organize kalabalık gezilerde olacaktır. Ama bu gezilerin sorumluluğuda bir o kadar vardır.

Ben, gezi duyurusu yapılan kalabalık gezilerede, duyuru yapılmadan telefon trafiği ile toplanılan 3-5 kişilik gezilerede aynı sıcaklıkta bakıyorum.
Bunun adı gruplaşma değildir. Bu bir zorunluluk olmuştur.

Nice keyifli gezilerde beraber olmak dileği ile..
 



Ynt: Yine Aynı Tartışma

Ben son paragrafımda biraz yanlış anlaşıldığımı hissettim. Sıklıkla 5-6 araçlık gezilerde yer almayı tercih eden, ancak zaman zaman yapılan kalabalık organizasyonlarda yer almaktan da büyük zevk alan birisi (mesela ben), araç sayısı ile sınırlı gezi başlığı açsa hoş karşılanır mı dersiniz? Ya da başkaları bu tür gezi başlıkları açsa ve böyle gezileri tercih edenler katılabilse hoş olur mu sizce?
Bu gerçek bir soru, eleştiri değil. Cevabını merak ediyorum.
 

Ynt: Yine Aynı Tartışma

Rica ederim. Ben kimsenin yazısına istinaden mesaj yazmadım. Var olan ve uygulanan kurallaşmış biçimi aktarmaya çalıştım.

Konu başlığı açıp, burada ARAÇ SAYISI SINIRLAMASI uygulamasına şimdilik sıcak bakmıyoruz. Sınırlama, kişiler arazında hoşnutsuzluk ve kırılmalara yol açabilir düşüncesindeyiz.
3-5-7 araçlık geziler, mesajımda yazdığım biçimde gerçekleşebilir ve forumdada paylaşılabilir. Şimdilik maalesef böyle.
Selamlar.
 

Ynt: Yine Aynı Tartışma

Araç sayısı sınırlaması bugüne kadar hiç biryerde olmadı sanırım,ama belirli bir sayının üstündeki geziler gruplara bölünerek yapılır.Burada sayı deyil de teknik donanıma uygun geziler yapmak önemli.İğne ada gezisi (isoff) 25 araçdı ama belirlenen yıldız kuralı vardı.(4 ve 5 yıldız).Kimseye şukadar araç gelecek demedik,yıldız kuralına uyan herkez gelebilir ama sayı 40/50 ve daha üstü olacaksa,gruplar halinde ve eğer imkan varsa alternatifli yollarda seçilmelidir.Doğada heran herşeyle karşılaşmak mümkün.Ama sonuç olarak ARAÇ SINIRLAMASI olmaz,sadece DONANIM kuralı şart.
 

Ynt: Yine Aynı Tartışma

Araç sayısının sınırlandırıldığı türde gezi olayını şu an için kafamdan sildim.
 

Ynt: Yine Aynı Tartışma

Konuyu kaçırmışım, hepsinide okumadım zaten, her sayfadan bir kaç mesaj okudum akşam vakti yettide arttı. Ben ne olması gerektiği ve nasıl olması gerektiği üzerine yorum yapmıyacağım, ne yapmak istediğimi söylemeye karar verdim. Ben offroad yapmak istiyorum, ciddi offroad yapmak istiyorum, bunun için deli gibi emek sarfediyorum; eskilerle konuşuyorum, sanayide saatler harcıyorum, internette saatler harcıyorum. Birde konunun maddi tarafı var ki buraya girmek yanlış olur diye düşünüyorum. Ama benimki gibi km'de yaklaşık 20lt yakıt harcayan bir aracın geziye çıkması benim için ciddi bir masraf bunun yanında her haftasonu çıkamıyorum, çalışıyorum offroada çıktığım zaman benim için çok kıymetli. Buradan hareketle; özelden bana mesaj geliyor, gidiyoruz neden gelmiyorsun, bende kibarca açıklıyorum araçlar 4yıldız ve üzeri değilse 10 aracın üzerindeki gezilere katılmama prensibim var, standart araçla gelen varsa ben gelmiyorum. İnsanları kırmak için bunu söylemiyorum ve emailla elimden geldiği kadar yukarıdaki prensiplerimi açıklıyorum. Herkes offroadda belli bir tatmin noktasına ulaşmış vaziyette.. Benimde buna paralel kendi prensiplerim var.

Bu arada ben Gezenbilirin Offroad Yönetimindeyim, sorumluluklarımda var. Yukarıda bahsettiğim prensiplerim Gezenbilirin düzenlediği gezilerde, görevli olduğum gezilerde tabii ki de geçerli değil. Örneğin normalde katılmayacağım 8 mart gezisine katılmak için elimden geleni yapıyorum (yurtdışından misafirim geliyor havaalanından alınması lazım vs..) çünkü hem yönetimden biri olarak insanlarla tanışmak istiyorum, hemde geziye katılan yöneticilere destek olmak istiyorum çünkü gerçekten çok kalabalık bir gezi ve offroad yapılacaksa ciddi bir organizasyon gerekiyor.

Araç sınıflandırılması kesinlikle yapılmalı, araç sayısı sınırlandırılması ise daha zor bir konu ama üzerinde yönetim çok tartıştı ve halen tartışıyor.
Benim düşüncelerime katılanda olur, katılamayanda. Benimde herkesin fikrine saygım var.
 



Ynt: Yine Aynı Tartışma

Sevgili dostlar İzmirden sizlere sesleniyorum. Tartışmalarda ortak bir zemin bulmak için uğraşlar her zaman olmalıdır. Bu zeminleri yaratcak fırsatları bulacak ve ona göre öneriler sunacak kişilerde olmalıdır.
Yıllardır Jeep safari ve offroad rotaları üzerine çalışıp bu işe gönül vermiş arkadaşlara parkurlar ve rotalar hazırlarım. Bu sebeple yolculuklar başlamad bu işi daha önceden takip edip yol durumlarını belirleyecek kişilerin olması gerekmektedir. Şuraya buraya gidelim gezileri piknik yada günü kurtarmak gezilerinden başka amaç taşımamaktadır.
Safari yada offroad yaparken katılacak kişilerin neleri hedefleri önemlidir. Sadece sürüş tekniği yada araç modifeyesi özellikleini göstermenin yanında o parkurda elbirliği ile yol alabilme beceresi gösterme çabaları geliştirilmelidir. Daha önceden belirlene parkurlarda dere ve derin su geçişlerinde araçların güvenli geçmesini sağlamak için ortak çalışma, kayan yolları açmak için yeni yol yapmaçalışmaları offroad ve camel ruhu için renk katan aktivitelerdir. Burada öncü kişilerin bunları bilip grubu buna göre yönlendirmesi eğlenceli bir zaman geçirmesine neden olacaktır. Bütün hafta işte geçen günlerden sonra hafta sonuda bu ekip çalışması Camel ruhunu doğuracaktır. Biz yarışma içinde olmadığımız için her 4x4 araç bu parkurlara girebilir ve kendindeki eksiklikleri görerek bir sonraki parkurlara kendini hazırlayabilir.
Unutmayalım her zaman öncü grup bu parkurları hazırlmalıdır. Bu konuda her türlü yardımıda sizlere sağlayabilirim.
Hepiniz sevgiyle kalın

http://s547.photobucket.com/albums/hh448/meliheris/?start=0
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,096
Mesajlar
1,528,681
Kayıtlı Üye Sayımız
166,832
Kaydolan Son Üyemiz
hasankaraalioglu

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst