Zj 5.2 97 Viskoz Coupling Tamiri Yardım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Sunburst Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 8
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,851

Sunburst

Ana Kamp
Mesajlar
29
Tepkime Puanı
1
Yer
İstanbul
Herkese merhaba arkadaşlar,

97 model ZJ 5.2 aracımda tam tur dönüşlerde zıplama sekme uğultu, geri viteste manevrada da gaz vermeden yürümeme sorunları var. Araştırdığım kadarıyla viskoz coupling denilen parçayı değiştirmem gerekiyor. Maalesef isim vermeyeceğim özel servisler komple şanzıman diferansiyel açar bakarız dişliler cart curt 3000 tl diyorlar. Aracımda vites geçirlerde çekişte herhangi bier sorun yok. Dolayısıyla bu kan emicilere bayılmak istemiyorum. Bu parçayı hakkıyla adam gibi yapacak usta varmıdır önerebileceğiniz?

Teşekkürler.
 

bahsettiğiniz parçanın bulunduğu kısmı çeker misiniz? ve parçanın detaylı bilgisini verebilir misiniz? ben zjlerde öyle bir parça duymadım, ama öyle bir parça varsa kesinlikle temin etmenizde yardımcı olurum.
 


ilgili parça tekerleklerin dönüşlerde dönme miktarını ayarlıyor (sağa dönerken sağ teker az sol teker çok dönmesi vb.) dolayısıyla işlevini doğru yapmadığı için özellikle manevralarda araçta sarsıntı zıplama ve ters tekerleğin yere sürünmesi gibi durumlar görülüyor.
 

inanın araştırdım, lakin parçayı bulamadım. parça numarasını biliyorsanız direk parçayı size bulabilirim. veya birebir net bir fotoğrafını.
 



viscous coupling sürekli 4 çekere sahip araçlarda sıkça kullanılan başarılı bir parça. grand cherokee de ele alırsak; motor gücü arka dingile direk aktarılır. arka dingile aktarılan torkun belli bir oranda ön dingile aktarılmasını sağlar. bu sayede orta difransiyele gerek duymaz ve başarılı bir çekiş sürekli 4x4 özelliği kazandırılmış olur. yaygın olarak çoğu markada kullanımı mevcuttur. özellikle vw'in syncro 4x4 sistemlerinde kullanılanın tamiri yaygındır. söker temizler jelini yeniler devam edersiniz. ancak grand cherokee de bu tamirat olayına rastlamadım baya arastırdım. bi şekilde bu viskos kaplin açılıp içinin plakaları temizlenebilir içine jel konabilir ve geri takabilir, fakat fabrikasyon standart değerlerini bilmeden bu standartlarda jel kullanmadan yaparsak ya çekiş kaybı yaşarız veya kasılma sorunları yaşarız. viscous copling dene parça arazi şanzımanı içerisindedir. ana şanzımanı indirmeden arazi şanzımanı içindeki bu parçayı yenisiyle değiştirmek tamirattan daha sağlıklı olacaktır.
fakat; "ben bu viscous couplingi bilirim standart değerlerini bilirim tamiratını yapıyorum" diyene saygı duyarım. dediğim gibi ben araştırmalarım sonucu pratik olarak tamiratını yapana hangi kıvamda jel kullanıldığına erişemedim.
 

viscous coupling sürekli 4 çekere sahip araçlarda sıkça kullanılan başarılı bir parça. grand cherokee de ele alırsak; motor gücü arka dingile direk aktarılır. arka dingile aktarılan torkun belli bir oranda ön dingile aktarılmasını sağlar. bu sayede orta difransiyele gerek duymaz ve başarılı bir çekiş sürekli 4x4 özelliği kazandırılmış olur. yaygın olarak çoğu markada kullanımı mevcuttur. özellikle vw'in syncro 4x4 sistemlerinde kullanılanın tamiri yaygındır. söker temizler jelini yeniler devam edersiniz. ancak grand cherokee de bu tamirat olayına rastlamadım baya arastırdım. bi şekilde bu viskos kaplin açılıp içinin plakaları temizlenebilir içine jel konabilir ve geri takabilir, fakat fabrikasyon standart değerlerini bilmeden bu standartlarda jel kullanmadan yaparsak ya çekiş kaybı yaşarız veya kasılma sorunları yaşarız. viscous copling dene parça arazi şanzımanı içerisindedir. ana şanzımanı indirmeden arazi şanzımanı içindeki bu parçayı yenisiyle değiştirmek tamirattan daha sağlıklı olacaktır.
fakat; "ben bu viscous couplingi bilirim standart değerlerini bilirim tamiratını yapıyorum" diyene saygı duyarım. dediğim gibi ben araştırmalarım sonucu pratik olarak tamiratını yapana hangi kıvamda jel kullanıldığına erişemedim.
Açıklayıcı yorumunuz için çok teşekkür ederim. Aslında servislere sorduğumda direk olarak viscous coupling arızalı demediler, forumu araştırarak arızalı olduğu kanısına vardım. Yukarıda da bahsettiğim gibi asıl şikayetim durup kalkılan keskin manevralarda (park etme yanaşma vb) sanki ön tekerleklerden manevra yönüne göre dışta olan dönemiyor sekiyor araçta zıplama oluşuyor. Servisin bana söylediği şanzımanlar ve diferansiyeller açılacak bakılacak dişliler kontrol edilecek vs vs. Eğer sorunum sadece viscou coupling ise bu kadar parçayı birden açtırmak oynatmak çok lüzumsuz açıkçası. Parçanın ebay fiyatları da 450 dolar civarında, yakın zamanda gelen birisini bulup burada montajını yaptırmak daha mantıklı olacak gibi görünüyor. Ancak başka bir arızanın bu problemlere yol açma olasılığı varmı orasını bilmiyorum.
 

sorununuzun kaynağı kuvvetle muhtemel caplin gibi gözüküyor. fakat diferansiyeldeki istavroz dişlilerinde, taşıyıcısında vs. problem varsa bu kasılmayı yapabilir. bunun için aracı lifte kaldırıp kontrol etmeniz mümkün. keza aynı şekilde ön şaftta istavrozlarda kaydırıcıda sorun varsa yine kasılma meydana gelir. bu iki parçayı kontrol etmek mekanikçinin yarım saatini almaz. ha difransiyeli açmak gerekirse açmışken içide temizlenir yağı yenilenir bi sıkıntı çıkmazsa yine çok bi uğraş ve masraf tutmaz.

benim tavsiyem; aracı şaftçıya götürüp kontrol ettirin, epeydir bakım yapmadıysanız zaten yağlama ve balans istiyordur. (ön şaft balansı ve ön arka mafsalların sökülüp temizlenip yağlanması vs 200 tl vermiştim geçen sene) aklınızdan şaft ile ilgili sorun kalkar bakımıda yapılmış olur.
ardından; aracınızın bakımlarını yapan mekanikçi ustaya, düzenli çalıştığınız bir usta yoksa herhangi bir diferansiyelciye( minibüs midibus kamyonet tarzı araçlara bakan difransiyelciler) gidip kontrol etmesini isteyin. diferansiyelden kaynaklı bir sorun mevcut ise dinleyerek bile anında teşhis koyabiliyorlar. yağını kontrol ettirin eskiyse yenileytin. diferansiyelde de sorun yoksa onunda bakımını yaptuırmış oldunuz ve aklınızdan bu da gitti. ozaman geriye arazi şanzımanının içi kalıyor kontrol edilmesi gereken.
 

Herkese merhaba arkadaşlar,

97 model ZJ 5.2 aracımda tam tur dönüşlerde zıplama sekme uğultu, geri viteste manevrada da gaz vermeden yürümeme sorunları var. Araştırdığım kadarıyla viskoz coupling denilen parçayı değiştirmem gerekiyor. Maalesef isim vermeyeceğim özel servisler komple şanzıman diferansiyel açar bakarız dişliler cart curt 3000 tl diyorlar. Aracımda vites geçirlerde çekişte herhangi bier sorun yok. Dolayısıyla bu kan emicilere bayılmak istemiyorum. Bu parçayı hakkıyla adam gibi yapacak usta varmıdır önerebileceğiniz?

Teşekkürler.
İstanbul Jeep Garage Bostancı 'da yeri bence bir oraya göster.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,026
Mesajlar
1,527,421
Kayıtlı Üye Sayımız
166,770
Kaydolan Son Üyemiz
auron

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst