Ynt: ZJ 5.9' a 6.6 LT DURAMAX DIESEL olurmu?
Selamlar
Şu an aynı paraleldeyiz o zaman muhtemel olabilecekleri yazmaya çalışıcam.
Dizel motor takarsanız
1- motor kulak ve takoz ayarları ön takım, süspansiyon, gerekirse şase takfiyesi ve travers açıklık ayarları yada değişiklikleri
2- şanzuman sensör ayarları yada değişikliği (eger bulunabilir yada yapılabilirse) otomatik şanzımanlar motordan aldıkları devir ve hava akış bilgileri ile vites degiştirir Bundan dolayı radikal motor degişiklikleri o motara uygun şanzımanla beraber yapılır.Yani sizin idealinizi veren motoru bulduğunuzda bunu şanzımandan ayrı düşünemezsiniz ya şanzımana uyar yani şanzıman kaldırır motor değişikliği ile kurtarırsınız yada şanzımanda degişir motorla birlikte.
3- difransiyellerin yükü kaldırıp kaldıramıyacagı hesaplanır ki başlı başına problemdir.
4- Amerikan araçları modifiye etmeye uygundur. Bir yere kadar bu dogru ve çok güzel sonuçlar verir. Bir yerden sonra orjinalliği bozmak iyi değildir.
5- dizel her zaman ekonomik değildir. dizel, benzin, lpg, gücü çeken bedelini öder dizel motor tamir bakım ve servis ücretlerini bir karşılaştırın
6- Bir çok düşük hacimli dizel motor kullanan tanıdığım araçlarının benziliden fazla yaktığından şikayetçi. Çünki 1.5-2 tonluk bir araç 2.5 - 2.9 dizel motorla yüke bindirildiği zaman varsa türbo larında devreye girmesi ile yakıt sarfiyatı ve buna paralel olarak turbo ve motor yıpranması o kadar artacakki benzinliye rahmet okutacak.
7-dedim ya ya gücü çekmezsiniz yada bedelini ödersiniz yada hem dizel düşük motorlu ve aynı ağılıkta ve aynı katagoride bir aracla 5.2 yada 5.9 benzin motorlu bir araca aynı işi nasıl yaptıracagınızı yada bunun nasıl olacağını anlatırsınız bende öğrenirim.
8-Jeep arazi de neyse ferrari asfalta odur dizelini yada dizel taktırmak isteyeni duydunuzmu (şahsen bilmek isterim) ;D hatta 12 silindirli benzinli motorunu 8 silindir benzinli motorla degiştirmek isteyeni biliyormusunuz?
saygılar