T4 Camper

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan enderp Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 15
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,974

enderp

Yeni Üye
Mesajlar
19
Tepkime puanı
3
Selamlar;

Yılbaşına doğru T4 Camper sahibi olmak istiyorum, malum ilan sitelerinden arayışa girdiğim kadarıyla pop-up tavanlı çok araç yok zaten piyasada. Araştırma sırasında Ankara'dan Hikmet Bey'in tavan imalatını yaptığını ve araçlarının iç dizaynın da ihtiyaçlarımı karşılayacak derecede olduğunu gördüm.

Merak ettiğim konu, ikinci el bir T4 almak istesem nelere dikkat etmem gerekir. Bir ustaya göstermek lazım tabi ki ancak, ne arabadan anlarım ne ustadan :smiley: Kabaca aşağıdaki sorulara cevap alabilirsem çok yardımcı olacak.
1) Maksimum kaç km'de bir araç alınmalı?
2) 1990-2003 arası T4 diye biliyorum, hangi yılların araçlarını önerirsiniz, farkları var mıdır? Son yıllar daha iyidir diyebilir miyiz?
3) 2.5TDI bakıyorum ve 100 - 150bin kmdeki modifiye ve benzeri saçmalıklar üzerinde denenmemiş halinin ortalama ederi nedir?
4) Karavan ruhsat dönüşümünde rahatlık olması ve TÜV'de sıkıntı çıkmaması açısından, orjinalinin van, city van vs olması sorun çıkartır mı? 9+1 yada 2+1 'den dönüşüm arasında sorun yaşar mıyım?
5) Aklıma gelmeyen dikkat etmem gereken hususlar varsa ekleme yapar mısınız?

Teşekkürler.
 

Etiketler

zilog

Ana Kamp
Mesajlar
55
Tepkime puanı
45
Sayın enderp,

Ben de 1 aylık VW T4 sahibiyim. Almadan önce fiyat performans olarak çok araştırma yaptım. En uygun bana T4 gibi geldi. Hem şehir içi kullanımı, ihtiyacım kadar olması ve büyük ebatlardaki diğer modellere nazaran trafikte sorun yaratmadan gidiyor olması tercih nedenlerimin başında geliyordu. Aldığım T4 2001 model transporter. Hususi panelvan olarak geçiyor. İlk olarak Aluç dağı tabiat parkında VW fun grubunun yıllık kamp buluşmasında gördüğüm T3 model camperların o güzellikleri karşısında neden olmasın ki diyerek başladım. Yaklaşık 2 aylık bir araştırma sonrasında da transporter camper dönşümünün en iyi şekilde 2.5 TDI modellerinde olabileceği kanaatine vardım. Bunun en basit anlatımı dizel motorun yüksek tork değeri ve yedek parçasının neredeyse bir tofaş gibi her şekilde ucuza bulunması. Elbette bu listede çok da ucuz parçalar yok ama bulunması oldukça kolay.

1. Sorunuzun cevabı bence çok göreceli olduğu için şu şekilde yardımcı olmaya çalışayım.

Satın aldığım aracım yazdığım gibi 2001 model bir 2.5 TDI. Tam olarak 465 000 kmde. İkinci sahibinden. Ancak motor 390 000 km de sıfırlanmış. DYNO testlerinde tam 102 BG ve 178 NM tork üretti. Bu benim için motor sıfırlamanın doğru yapıldığı anlamına geliyor. Motor bloğunda çatlat yok. Bunun benim için anlamı yeni bir motor ihtiyacı olmadan oluşabilecek tüm sorunları çözebileceğim.

Benim için önemli olan motorun kilometresinden çok sağlıklı olup olmadığıydı. Zaten illaki bir pazarlık olacaktır, yüksek km için bu pay oldukça esnektir.

2. Sorunuz için en uygun olanı sizin bütçenizin genişliği. Şehir dışında siz nelerden hoşlanırsınız. T4’lerin bazı modellerinde cruise control takılabilmekte. Aynaların otomatik olması sizi ne derecede memnun eder ? bütün bunlar sizin model seçiminizi etkileyecektir.

3. Benim aracım ki adını ABBA koyduk. 17 bin gibi bir rakama geldi. Motor bakımı (triger + devirdaim + … vs) ön takım ve frenler, baskı balata + debriyaj seti değişimi, kızdırma bujilerine kadar yaptığım işçilik dahil masraf 3150 TL’yi buldu. İnternet piyasası yaklaşık 22 ~23 binde gezen 1998 modellerin düşük kilometrelerde olması ihtimali ne kadar az ise alacağınız aracın masraf çıkarmama ihtimalide o kadar az olacaktır. Bu nedenle en iyi durumdakini en aza indirmek yada ortalama sıkıntılarınızı aşabileceğiniz bir aracı bulmak. Tamamen şans meselesi.

4. Karavan ruhsat dönüşümü için alacağınız aracın şase numarasını bu konuda çalışan şirketlerden sorgulatırsanız size daha net cevaplar vereceklerdir. Ben alım yapmadan önce istanbuldaki ARC araç projeye sormuştum.

Gezenbilir ailesini yaklaşık 5 aydır takip ediyoruz bizim için hafta sonları artık piknik havasından daha çok yanıbaşımızda olmasına rağmen hiç bilmediğimiz bir dünyaya açılan yeni bir pencereye dönüştü. İnşallah sizin içinde aynı heyecanlı günler en kısa zamanda başlar. Gezenbilir ailesi üyelerine güzel paylaşımları için çok teşekkür ederiz. Ailecek takip ediyoruz …

SM-E700F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

enderp

Yeni Üye
Mesajlar
19
Tepkime puanı
3
Sayın enderp,

Ben de 1 aylık VW T4 sahibiyim. Almadan önce fiyat performans olarak çok araştırma yaptım. En uygun bana T4 gibi geldi. Hem şehir içi kullanımı, ihtiyacım kadar olması ve büyük ebatlardaki diğer modellere nazaran trafikte sorun yaratmadan gidiyor olması tercih nedenlerimin başında geliyordu. Aldığım T4 2001 model transporter. Hususi panelvan olarak geçiyor. İlk olarak Aluç dağı tabiat parkında VW fun grubunun yıllık kamp buluşmasında gördüğüm T3 model camperların o güzellikleri karşısında neden olmasın ki diyerek başladım. Yaklaşık 2 aylık bir araştırma sonrasında da transporter camper dönşümünün en iyi şekilde 2.5 TDI modellerinde olabileceği kanaatine vardım. Bunun en basit anlatımı dizel motorun yüksek tork değeri ve yedek parçasının neredeyse bir tofaş gibi her şekilde ucuza bulunması. Elbette bu listede çok da ucuz parçalar yok ama bulunması oldukça kolay.

1. Sorunuzun cevabı bence çok göreceli olduğu için şu şekilde yardımcı olmaya çalışayım.

Satın aldığım aracım yazdığım gibi 2001 model bir 2.5 TDI. Tam olarak 465 000 kmde. İkinci sahibinden. Ancak motor 390 000 km de sıfırlanmış. DYNO testlerinde tam 102 BG ve 178 NM tork üretti. Bu benim için motor sıfırlamanın doğru yapıldığı anlamına geliyor. Motor bloğunda çatlat yok. Bunun benim için anlamı yeni bir motor ihtiyacı olmadan oluşabilecek tüm sorunları çözebileceğim.

Benim için önemli olan motorun kilometresinden çok sağlıklı olup olmadığıydı. Zaten illaki bir pazarlık olacaktır, yüksek km için bu pay oldukça esnektir.

2. Sorunuz için en uygun olanı sizin bütçenizin genişliği. Şehir dışında siz nelerden hoşlanırsınız. T4’lerin bazı modellerinde cruise control takılabilmekte. Aynaların otomatik olması sizi ne derecede memnun eder ? bütün bunlar sizin model seçiminizi etkileyecektir.

3. Benim aracım ki adını ABBA koyduk. 17 bin gibi bir rakama geldi. Motor bakımı (triger + devirdaim + … vs) ön takım ve frenler, baskı balata + debriyaj seti değişimi, kızdırma bujilerine kadar yaptığım işçilik dahil masraf 3150 TL’yi buldu. İnternet piyasası yaklaşık 22 ~23 binde gezen 1998 modellerin düşük kilometrelerde olması ihtimali ne kadar az ise alacağınız aracın masraf çıkarmama ihtimalide o kadar az olacaktır. Bu nedenle en iyi durumdakini en aza indirmek yada ortalama sıkıntılarınızı aşabileceğiniz bir aracı bulmak. Tamamen şans meselesi.

4. Karavan ruhsat dönüşümü için alacağınız aracın şase numarasını bu konuda çalışan şirketlerden sorgulatırsanız size daha net cevaplar vereceklerdir. Ben alım yapmadan önce istanbuldaki ARC araç projeye sormuştum.

Gezenbilir ailesini yaklaşık 5 aydır takip ediyoruz bizim için hafta sonları artık piknik havasından daha çok yanıbaşımızda olmasına rağmen hiç bilmediğimiz bir dünyaya açılan yeni bir pencereye dönüştü. İnşallah sizin içinde aynı heyecanlı günler en kısa zamanda başlar. Gezenbilir ailesi üyelerine güzel paylaşımları için çok teşekkür ederiz. Ailecek takip ediyoruz …

SM-E700F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Çok teşekkürler gayet aydınlatıcı bir cevap oldu.
Araçlardan hiç anlamayan biri olarak, şansa temiz bir araç bulmak zor olacak.
Bir de karşı taraf işten anlamadığınızı gördüğünde süreç daha yorucu oluyor.
 


ANKANHOCA

Tek yol CUMHURİYET
Mesajlar
30
Tepkime puanı
9
Yer
kayseri
Bende 3 aydır yüksek tavan t4 arıyorum ama araçlar inanılmaz bakımsız ve sorunlu temiz bulmak gittikçe zorlaşıyor.
 

ONEBUNE

Ana Kamp
Mesajlar
37
Tepkime puanı
14
Yaş
60
Yer
ISTANBUL
Sayın enderp
VW T4 dizel motor piyasadaki en sorunsuz ve masraf açmayan bir araçtır diyebilirim;
(motorları bakımı düzgün yapılırsa sorun çıkartmadan 1.000.000 km gider,
dikkat edilmesi gereken tek husus aracın bakımlarını sadece ve sadece VW ustalarında yaptırmanızdır.)

1.9 T4 1998 e kadar üretildi ve turbolu dur,
1998 sonrası 2.4 ve 2.5 motorlar piyasaya sürüldü,
yedek parça yönünden hiç birinde sıkıntı yaşamazsınız,
ancak ; model ne kadar yüksek olursa o kadar iyidir
2.5 motor turbo lu ve BG gücü yüksek performans açısından tatminkardır,
2.4 motor ömürlü, masrafsız, dertsiz, az kaçar, kahır çeker...
(turbosuz olduğu için daha az arızası ve masrafı olur)
sanki; sabırlı sürücüye ömür boyu hizmet vermek için üretilmiştir.

umarım bu bilgiler doğru araç seçiminizde yardımcı olur,
hayırlısı olsun.
Bülent Öner
 

ANKANHOCA

Tek yol CUMHURİYET
Mesajlar
30
Tepkime puanı
9
Yer
kayseri
Bende 3 aydır yüksek tavan t4 arıyorum ama araçlar inanılmaz bakımsız ve sorunlu temiz bulmak gittikçe zorlaşıyor.
 


Ağırhan

Yeni Üye
Mesajlar
4
Tepkime puanı
1
Bende dönüp dolaşıp t4 geliyorum bir iki aya bende alacağım inşallah ankaradaki hikmet beyin numarası yada internet sitesini bilen varmı
 


umt23

never mind
Mesajlar
5
Tepkime puanı
3
Yer
İstanbul
1999 model T4 2.5 2 yıl keyifle ailece ve arkadaşlarımla kullandım. Konaklamalar çok pratik yaz kış hafta sonları vs

+ yönleri paylaşıyım

ilk defa minübüs kullanmama ragmen araç seri ve parkta zorlanmadım.
Araç alınca ilk iş starmax 4 mevsimlik lastik taktım asfalt, rampa hafif arazi kullanımı gayet iyi 2.5 olması şiddettle tavsiye ediyorum.
4 yetişkin yatak konforunda yatma imkanı 1 dk içinde açılıp toplanabiliyor. Çok yoruldun çek saga dinlen:smiley:
Webosta vardı aracımda kış aylarında sogukta tavan açık halde hiç üşümeden kaldık. yakıt depodan kokluyor.
Mutfak kısmı musluk tezgah dolaplar vs başarılı
Motora gelicek olursak bendeki 260 bin km sattım ancak ben 3. sahibiydim bundan önceki sahibi hikmet bey bi önceki tanığı bir arkadaşıydı. Bakımlarını İstanbulda oturmama ragmen Hikmet bey götürüyordum sağolsun bütçe ve zamanda kolaylık oluyordu. Tabi yolda gezerek gidiyordum:smiley: Size tavsiyem bu tür araçları tanıyan birilerine götürün çok kuracalıyorlar.
Tente bursadan rhino firmasından aldım kesinlikle olmazsa olmaz güneşten hafif yagmurdan koruyor.
Yakıt sarfiyatı 35-40 krş
T3 şekli iyi ama motor prb vs derken T4 motor daha agır basıyor
Bu araçlar yaklasık 20-30 yıllık araclar ufak tefek sıkıntıları olucak normal sıfır araclarda bile anlamsız arızalar çıkıyor.


Gelelim - yönlerine

buzdolabı anlamsız çünkü 3 sistem tropikal buzdolablarına et vs koyulmuyor. Ama içicekleriniz ve kahvaltılıklar sogutması yeterli.
Musluk sadece dus almada arkada kullanıyordum bulasık vs cok az ıcerde kullandım pekde gerekli degil
arkada emniyet kemerleri olmadıgı için hep yavaş gidiyordum.
Mtv 600 civarı sanırım yıllık ama trafik sigortası biraz pahalı
2.el fiyatları biraz pahalı
klima olmaması vantilatorler aldım iyi oldu ama biraz ses kafa yapıyor:smiley:
4 x4 var inanılmaz ucuk fiyatları var cok aradım ama nafile



Sonuç olarak 4 mevsim hafta sonları gezileri ve 1-2 haftalık geziler için ideal az yakıt güçlü motor ve iyi bir ustanızlada kontak halinde olursanız bakımlar konusunda sıkıntı yasamazsınız. Tavsiye ederim Herkesin karavan anlayışı farklı olabilir örnegin kiminin bisiklet tutkusu vardır aracınız ona göre dizayn edersiniz kimi gezer kimi dagcıdır vs bu nedenle öncelikle siz nasıl bir hobiniz var ona göre aracınızı dizayn etmeniz tavsiye ederim

Bol gezmeler.
 

sefakaraca

Yeni Üye
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Merhabalar,

Yıllar sonra soracağım ama Ankarada yüksek tavan imalatı yapan Hikmet Bey'e nasıl ulaşabilirim?

Teşekkürler
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle alakasız başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.

BENZER İÇERİKLER



GEZENBİLİR TV

           

Forum istatistikleri

Konular
101,444
Mesajlar
1,492,697
Kayıtlı Üye Sayımız
169,791
Kaydolan Son Üyemiz
78Doqan78

BENZER İÇERİKLER

SON KONULAR

ÖNEMLİ UYARILAR
HAYATİ UYARI: Forumlarda yer alan tüm konular sadece referans amaçlıdır ve içeriklerinde hayati risk taşıyan tehlikeli spor ve benzeri özel uğraşılar olabilir. Lütfen forumlarda okumuş olduğunuz spor veya özel uğraşıların uzmanlarından yardım almadan kendi başınıza denemeye çalışmayın. Aksi halde meydana gelebilecek aksiliklerden dolayı gerek forum yöneticileri, gerekse içerik yazarları hiçbir sorumluluk kabul etmeyeceklerdir.

TELİF UYARISI: Forumlarda yayınlanan yazılı ve görsel materyallerin tüm hakları ve sorumluluğu yazarlarına aittir. Bu materyalleri izinsiz kopyalamak ve kullanmak 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası'na göre suçtur.

SORUMLULUK REDDİ: Forumlarda yer alan, kullanıcıların oluşturduğu tüm yazılı ve görsel içerik, görüş ve bilgilerin doğruluğu, eksiksiz ve değişmez olduğu, yayınlanması ile ilgili yasal yükümlülükler içeriği oluşturan kullanıcıya aittir. Bu içeriklerin, görüş ve bilgilerin yanlışlık, eksiklik veya yasalarla düzenlenmiş kurallara aykırılığından Gezenbilir ve forum yönetimi hiçbir şekilde sorumlu değildir. Sorularınız için içeriği oluşturan üye ile irtibata geçebilir veya iletişim formumuzu kullanarak yönetime bildirebilirsiniz.

GEZENBİLİR SUNUCULARI: Yüksek Teknoloji ve Güvenlik Sistemleriyle Donatılmış, Merkezi Ankara'da Bulunan, YS-308 Yer Sağlayıcı Belge Numaralı ve %100 Yerli Sermayeli VERİTEKNİK Şirketi Tarafından Barındırılmaktadır.

Copyright © 2000 - 2021 Gezenbilir
Üst