Patrol 3.0 Di - Avustralya Turuna Gore Modifiye

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan cobans Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 3
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,166

cobans

Ali Özbay
Mesajlar
22
Tepkime Puanı
5
Herkese Selam,

Ben ve esim Avustralya'da yasiyoruz. Buraya gelmeden once arazi araclari ve arazide surus teknikleri ile ilgili bilgim hemen hemen Turkiye'de ogrendiklerimle, Turk forumlarindan edindigim bilgilerle sinirli idi. Eminim ki pek cok kisi benim de yapmadigim gibi, yurt disinda neler oluyor bitiyor pek arastirmiyor. Arastiran az sayida kisi de sadece sinirli sayida insana bilgi ve deneyimlerini aktarabiliyor. Dolayisiyla bu vesileyle biraz da bu yaziyi okuyanlari, yurt disi forumlarin ozellikle surus teknikleriyle ilgili olan kisimlarina goz atmaya davet ediyorum. En can alici noktalardan birisi lastik basincini araziye gore dusurnek. Camur - kaya - kum - kar hepsi farkli basincalar gerektiriyor.

Avustralya'da halen belirli ana tasit yollarinin bile sadece 4 ceker aracla katedilebildigi bolgeler var. Dolayisiyla Avustralya insanin 4 ceker araclarla olan tecrubesi oldukca yuksek. Avustralyalilardan 4 ceker konusunda ogrenilebilecek cok sey var. Size tavsiyem Avustralya forumlarina da goz atip, bilgi dagarciginizi genisletmeniz.

Ozellikle Avustralya piyasasini da biraz inceledikten sonra farkedeceginiz bir diger nokta da, Turkiye'de ulasilmasi guc araclarin burada ne kadar peynir ekmek gibi sattigi ve kolay ulasilabildigi olacak. Turkiye'de bi 70 serisi Land Cruiser gordugumde arabanin yonunu degistirip pesine takilip izleyen biri olarak, burda artik farketmiyorum bile onumden gecen 70 serilerini... Ayni sey Nissan Patrol'lar, 80 Serisi Cruiser'lar, Jeep'ler, Defender'lar vs icin de gecerli. Eskisi yenisi, hepsi var...

Turkiye'deki vergi sistemi sagolsun, bu araclarin cogu Turkiye'ye gelmiyor bile...

Yaklasik iki senedir 80 serisi Land Cruiser (dizel) almayi istememe ragmen, 1 ay kadar once 2004 model Nissan Patrol 3.0 DI satin aldim. Yaklasik 250,000 km'de. Uzerinde birazdan anlatacagim sekilde, sifirdan yapsan en az 40,000 TL lik modifikasyon+aksesuar var. Tabi ikinci el olmasi sebebiyle hem bu modifikasyonlar+aksesuarlar, hem de arac ucuza geldi. Toplamda 40,000 TL odedim. Turkiye'de ikinci el ilanlara hizlica baktim, modifikasyonu ve aksesari olmayan ayni yasta bi Patrol 80-90,000 den asagi degil. Turkiye'de millet hem az kazaniyor hem cok oduyor. Burda ise tam tersi, cok kazaniyosun ama az oduyosun. Bu gercegi yuzunuze vurup, zaten hala bu duruma sinirlenmis degilseniz, sizi bilerek sinirlendirmek isterim. Zaten farkinda olan insanlar var, ama dunyadan haberi olmadan, Turkiye'nin yasamak icin super bir ulke oldugunu dusunen, devlete ekstradan aracin fiyati kadar vergiyi kuzu kuzu oderken bunu normal sanan arkadaslarin da bir nebze olsun bilinclenmesinde fayda var.

Gelelim hizlica aractaki mod'lara ve aksesuarlara. Aracin birkac resmini de eklemeye calisacagim.

Nissan Patol 3.0 DI - 2004 Model (dizel haliyle)
Nissan Celik Tampon - Bullbar
Warn Vinc - 9000 lbs - Sentetik halat
2 inc old man emu suspansiyon yukseltmesi
33 inc BFG Mud KM2 lastikler (17 inc jant)
Return to centre steering dampner
Rock Sliders
ARB Kompresor
Surekli teker basinc gostergerleri
ARB Recovery set (kurtarma halati, vinc uzatma halati, makara, kilit, agac koruyucusu
140 + 70 litre long ranger dizel yakit depolari
Tum NADS modlari (Nissan Anti Detonation System), Boost ve EGT gostergeleri
Safari Snorkel
Cift Aku + CTEK Controller + 120W Solar Panel
ARB Touring Rack
ARB Simspon Tavan Cadiri
Bagajda cekmece + fridge slide sistemi
80 litre Waeco buzdolabi
Kargo bariyeri
100 litre su tanki + su pompasi
Invertor
LED Isik barlari + Spotlar
Telsiz
Geri Kamera, GPS, Bluetooth, Dijital TV, Koltuk arkasi DVD sistemleri ivir zivir...

Arac tur icin mukemmel hazirlanmis durumda. Aksesuarin sonu yok, o yuzden bi yerde durmk lazim, ama zaten geriye pek bi sey kalmamis. Bu arada bunlarin hepsini onceki sahibi yapmis, ben daha hic bi sey eklemedim.

Tek eklemeyi dusundugum sey, arkaya ARB difereansiyel kilidi. Mevcut LSD, ihtiyacin oldugunda hic bir faydasi olmayan turden, gereksiz bi sey..

Yer yer, ozellikle col gecislerinde benzin istasyonlari arasindaki mesafe 1000km'yi gecebiliyor. Dolayisiyla yeterli yakit kapasitesine sahip olmak en onemli noktalardan. Sonra su geliyor. Muhtemel bir ariza, kaza veya saplanma sonucu, yardim gelmesi bir kac gunu bulabilir (tabii haber verebilirseniz, cunku colde telefon cekmiyor). Bu noktada telsiz de cok hayati onem arz ediyor. En garantisi uydu telefonu ama fiyati da az degil. Bozulmasi muhtemel ve degismesi kolay yedek parcalari da yaninda bulundurmak cok onemli (radyator hortumu, kayislar, lastik tamir kiti, kelepceler, yaglar, fren sivilari vs).

Simdilik kisa haftasonu gezileriyle araca alisiyoruz. Eger planlari uygulamaya koyabilirsek, once Avustralya'nin dogu kiyisi (Sydney-Cape York arasi + Fraser Island), sonra baska bi turda Simpson Colu ve Darwin son bir turda da Bati ve Kuzey Bati Avustralya (Kimberlies dahil) planliyoruz. Tur boyunca her turlu engle olacak. Kum colu, sahil-kumsal, camur, kaya tirmanislari.. Yer yer vincleyecegiz, yer yer kurekle kum kazacagiz... Her bir engel geziyi daha zevkli kilacak. Araci kirmadigimiz surece..

Pek bir teknik bilgi birikimim olmamasina ragmen, sorulariniz olursa elimden geldigince yanitlamaya veya yonlendirmeye calisirim. Ben yapamazsam, belki forumdaki tecrubeli arkadaslar gorup yorum yapabilir.

Patrol haricinde, Avustralya ile ilgili de akliniza gelen her turlu soruyu yanitlamaktan memnun olurum. Nereler gezilmeli, nasil gezilmeli, 4 ceker mi, 2 ceker mi yoksa tabanvay mi vs..

Arabanin resimleri asagida. Umarim gorunurler.



IMG 1769

IMG 1768
IMG 1770
IMG 1771

IMG 1847


IMG 1772
 


Aracınız hayırlı olsun,güle güle kullanın,ben de patrolume Sydney den ateşleme sistemi getirtmiştim, ülkemiz için bile komik rakamlara satın almıştım.
 

Temmuz 2016 Şubat 2017 !
Aradan uzun zaman geçti ama yeni gördüm
Özellikle hayırlı olsun Gönlünüzce ve Sağlıkla ve kazasız geziler dilerim
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,528
Mesajlar
1,519,408
Kayıtlı Üye Sayımız
172,192
Kaydolan Son Üyemiz
feyyazozen

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst