110 Defender Arka Dingiline Çift Lastik Takmak İçin Yardım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan vosdost Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 9
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,176

vosdost

Zirve
Mesajlar
2,752
Tepkime Puanı
8
110 ambulans kasalı aracım ve karavan teşki normal bir 110 dan çok daha ağır. 245 70 16 dunlop yol tipi lastikten 750 R 16 çamur tipi lastiği geçiş yaptım. Fakat lastiğin ince olması yumuşak çamurda çok sıkıtnı yaratıyor. Araç çamuru kazıyor ve şaseye oturuyor. Aklıma gelen ilk şey lastiği değiştirmek oldu. Lastiğin çamurda tutunması çok iyi. ince olmasından dolayı sorun yaşıyorum. Eğer arka dingile yalnızca arazide kulanabileceğim şekilde flansla ikinci bir lastik takabilirsem araç batmaktan kurtulacaktır. tabi bu ikinci lastik aks'a daha fazla güç bindirecek. Bu fazla binen güç battığımızda çıkmaya çalışırkenkinden fazla olacağınıda düşünmüyorum. Fikirlerinizi bekliyorum şimdiden teşekkürler
 

Etiketler
Ynt: 110 Defender Arka Dingiline Çift Lastik Takmak İçin Yardım

fikri olan yokmu ? boşa koyuyorum dolmuyor doluya koyuyorum almıyor
 

Ynt: 110 Defender Arka Dingiline Çift Lastik Takmak İçin Yardım

Teknik olarak yapılabilir bi değişiklik... baya bir paraya malolacağı kesin. lakin iki sorun var 1- sürekli aks kırmak 2- arazi şanzımanını dağıtmak.

LR merkezi kilide geçtiğinde 50 - 50 güç dağılımı yapıyor ve kilitleniyor. ön ve arka tekerler birbirinden farklı hızlarda dönemez. o nedendir ki, arka dingile çift teker takarsan, aks kırılmadığı durumlarda şanzıman vizkozunu kırabilirsin.

onun yerine aracının arkasını hafifletmek daha akıllıca bir çözüm. eğer karavan olarak kullanmak istiyorsan, daha geniş lastik kullanabilirsin. tabi bu lastiği çevirebilecek bir de motor lazım :(
 

Ynt: 110 Defender Arka Dingiline Çift Lastik Takmak İçin Yardım

"LR merkezi kilide geçtiğinde 50 - 50 güç dağılımı yapıyor ve kilitleniyor. ön ve arka tekerler birbirinden farklı hızlarda dönemez. o nedendir ki, arka dingile çift teker takarsan, aks kırılmadığı durumlarda şanzıman vizkozunu kırabilirsin."
orta kilit devredeyken arka tekerlekler ve ön tekerlekler arasındaki dönme turları fark olduğunda o farklığı arka teker değil ön teker karşılamazmı?
Aracı hafiletmek istemiyorum. Karavan teşkilatını sökmek ve takmak çok zor.
Kalın lastiğe geçmek iyide iki tane 750 hemen hemen kalın bir lastiğe yakın. Tabi ikinci jantın ağırlığınıda gözönünde bulundurmak şart.
Maliyet konusunda iki tane magrus veya j9 jantı 25 x 2 =50 iki tane arazi lastiği 750 160 x 2 = 320
Flansh konusunda daha kesin bir fiyat almadım. Magrus jantları daha uygun. Arka dingil çif teker olduğu için jant yapısı uygun. Orjinal jantın üzerine flanshla ikinci bir jantı takmayı düşünüyorum. Araziye girerken tak normal kulanımda çıkar.
 

Ynt: 110 Defender Arka Dingiline Çift Lastik Takmak İçin Yardım

çift teker bir difansiyel uygulaması olamazmı?yani çıkma bir difransiyel alıp onu takmak(çift tekerli)
 



Ynt: 110 Defender Arka Dingiline Çift Lastik Takmak İçin Yardım

Oda aklıma geldi fakat bu sefer ön difle uyum sağlamıyacaktır. Orta kilit devredeyken iki difinde aks dönme hızlarının aynı olması gerekir. % 50 ön saft % 50 arka şaft
 

Ynt: 110 Defender Arka Dingiline Çift Lastik Takmak İçin Yardım

Hocam selamlar,

Bence pek sağlıklı bir uygulama olmayacaktır . Land kullanan arkadaşlar daha iyi bilir acaba aksların sağlamlığı ne düzeyde ?

Lastiği birkaç santim dışarı çıkarmak için kullanılan flanş bile aksı yorar dedndiğine göre daha büyük bir flanş birde ikinci lastik eklendiğinde çok kolay aks keser bir hale gelmez mi acaba ?

Flanş eklemesiyle tek geniş lastik takılsa daha kolay olmaz mı acaba ?

Sanayilerde kamyonlara , kamyonetlere ekstra dingil takan yerler var belkide gidip bakmak laızm bir . Belki dediğiniz gibi ön difransiyele uyan komple bir parça bulunabilir .


Saygılarımla ...
Barış
 

Ynt: 110 Defender Arka Dingiline Çift Lastik Takmak İçin Yardım

Kalın lastiğin aracı yorduğu kesin. İki tane ince lastik hemen hemen sağlam bir kalın lastiğin kalınlığına yakın ve üzerine birde flans girecek. Bir dahaki geziye kadar yetistirmeye çalısacağım ikinci lastik olayını. :smiley: Bakalım ya difden olacağız yada akstan :smiley: ön dif le aynı oranda bir dif bulmam zor gibi. Birde landın difransiyaller dingilin ortasıntasında değil onada kaçık dif deniliyor. Genelde difransiyaller dingilin ortasında. Dingilin ortasında dif bulunan dingili takarsam Bu sefer saft üzerindeki mafsallar okadar açıyı kurtaracakmı ? İş derinleştikçe derinleşiyor. Hayırlısı bakalım :smiley:
 

Ynt: 110 Defender Arka Dingiline Çift Lastik Takmak İçin Yardım

vosdost' Alıntı:
Kalın lastiğin aracı yorduğu kesin. İki tane ince lastik hemen hemen sağlam bir kalın lastiğin kalınlığına yakın ve üzerine birde flans girecek. Bir dahaki geziye kadar yetistirmeye çalısacağım ikinci lastik olayını. :smiley: Bakalım ya difden olacağız yada akstan :smiley: ön dif le aynı oranda bir dif bulmam zor gibi. Birde landın difransiyaller dingilin ortasıntasında değil onada kaçık dif deniliyor. Genelde difransiyaller dingilin ortasında. Dingilin ortasında dif bulunan dingili takarsam Bu sefer saft üzerindeki mafsallar okadar açıyı kurtaracakmı ? İş derinleştikçe derinleşiyor. Hayırlısı bakalım :smiley:

Ahmet,

İki tarafı istvrozlu şaftlar var. onlardan kullanırsan, açı sorunu olmaz... Ama lütfen işleme başlamadan maliyet hesabını iyi çıkar. Motoru V8 yaptıracak parayı, ikinci teker ekleme operasyonuna harcıyor olabilirsin.
 

Ynt: 110 Defender Arka Dingiline Çift Lastik Takmak İçin Yardım

Orjinal dingli kullanabilirsem tabi aks kesme ve dif dağıtma riskini göze alarak çok ucuk fiyatlara çıkmıyor. Fakat baska çift teker dingili ön dife uyumlu hale getirmek çok iyi bir işçilik ve maliyet isteyebilir. Teşekkürler
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,843
Mesajlar
1,531,492
Kayıtlı Üye Sayımız
166,944
Kaydolan Son Üyemiz
Bir öğretmen

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst