1972 chevrolet impala 6 silindir motor hacmini bilen varmı.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan langona Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 44
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 26,444
Ynt: 1972 chevrolet impala 6 silindir motor hacmini bilen varmı.

vergi dairesinde şimdiye kadar türkiyede satılan araçların ve değişik yollarla türkiyeye giren araçların motor hacimleri var. ruhsatta 1800 yazıyor ama chevrolette türkiyeye gelen araçların en küçük motoru 3800 cc yazıyor.dolayısıyle trafiğe yazı yazıyorlar 1800 cc olup olmadığına dair ,trafikte cevap vermeyince en düşük motor hacminden işlem görüyor aracınız.benim jeepte geldi başıma 1600 cc yazıyordu.ama 1600 cc jeep yok dediler trafiğe yazı yazmışlar.ama bana ulaşan olmadı.daha sonra motor hacmi için plan çizdirdik.2500 cc olarak düzeltildi.
 

Etiketler
Ynt: 1972 chevrolet impala 6 silindir motor hacmini bilen varmı.

gm v8 motorlar 262-283-302-305-327-350-400-427-454-572 cubich inc dizininde gider.
ha birde crate olanlar var biyel kol boyları farklılaştırılarak hacim ve sıkıştırma farklılığı yaratılarak tork beygir gücü modifikasyonları yapılır. sizin araç kesin 250 'lik. altı silindirliler 235-250-262 cubicinch'tir.
 

Ynt: 1972 chevrolet impala 6 silindir motor hacmini bilen varmı.

evet bende plan çizdirecem şimdi çünkü daha önce vergide indirim yapmak için kasko değerinin %5 ini geçen araçlar için düzenlenen form var ben 2004 den beri yani bu kanunun değiştiğinden beri inirim yaptırabilmek için bu formlardan sigortacıya doldurtup sigorta resülanslar birliğine faxlayıp onların yazdığı değere göre dilekçeyle yıllık indirimini yaptırıyordum, ama 2009 yılı içinde aynı işlemi yaptığımda vergi dairesi dilekçeme cevap yazmış aracınızın teknik belgesini çizdirip bize gönderirseniz gerekli düzeltmeler yapılacaktır diye, bende şimdi çizdirip gönderem ama bunu çizecek makine mühendisi yine 3800 cc yazarsa bir değişiklik olmayacak sanırım bende bunu 2500 cc olarak yazdırmam lazım yazarlarsa tabiki...
 


Ynt: 1972 chevrolet impala 6 silindir motor hacmini bilen varmı.

benim aracın vergisi şuan 814 tl yıllık indirimi yapılırsa bir alt sınıfdan 570 tl yıllık aynı araca sahip bir başkası yıllık 150 tl ödüyor böyle bir adaletsizlik olurmu kafam karışıyor.
 



Ynt: 1972 chevrolet impala 6 silindir motor hacmini bilen varmı.

langona' Alıntı:
benim aracın vergisi şuan 814 tl yıllık indirimi yapılırsa bir alt sınıfdan 570 tl yıllık aynı araca sahip bir başkası yıllık 150 tl ödüyor böyle bir adaletsizlik olurmu kafam karışıyor.
Pardon arkadaşlar ortalığı karıştırmak istemedim.. :D
 

Ynt: 1972 chevrolet impala 6 silindir motor hacmini bilen varmı.

eyvallah ahmet kardeşim paylaşım için tşk ederim:smiley: senin yazdığın rakam doğrudur daha öncede araştırma yaparken bu tutarları ödeyen vardı ben yüksek vergi öderken gerçi halen daha ayınıda, halbuki bu araçlardan türkiyede sayılı var ama herkez farklı vergiler ödüyor benim isyanım buna eşitsizlik adaletsizlik var düzeltmeye kalktığında elli derden su getirtiyorlar yinede olmaz diyorlar emsal gösterelim diyoruz onuda kabul etmiyorlar, sanki 150 tl yıllık vergi alan vergi dairesi amerikaya başlı bizden 814 tl vergi isteyen vergi dairesi türkiyeye bağlı anlamak mümkün değil böyle bir sistem var türkiyede...
 

Ynt: 1972 chevrolet impala 6 silindir motor hacmini bilen varmı.

yavuz abi bizim araçlarda da bu olayın başka bir şekli var..adamlar minubus yada pickup diye geçirmişler ben biraz uğraştım baktım olmuyor geçen sene geçmiş kanun cins deyişikliği yapılamıyor diye yoksa suburbanlarda senelık 190tl vergı odeyenler var...çünkü aracın ebatları rahat rahat cift kabın kapalı kasa kamyonete uygun...
 

Ynt: 1972 chevrolet impala 6 silindir motor hacmini bilen varmı.

snguntac' Alıntı:
yavuz abi bizim araçlarda da bu olayın başka bir şekli var..adamlar minubus yada pickup diye geçirmişler ben biraz uğraştım baktım olmuyor geçen sene geçmiş kanun cins deyişikliği yapılamıyor diye yoksa suburbanlarda senelık 190tl vergı odeyenler var...çünkü aracın ebatları rahat rahat cift kabın kapalı kasa kamyonete uygun...


bak şimdi meraklandım bakayım şu ruhsata bi..
 

Ynt: 1972 chevrolet impala 6 silindir motor hacmini bilen varmı.

Merhaba arkadaşlar. Bu güzel sitede konulara insan bir daldımı bir ötekine geçmesi uzun zaman alıyor. Bu sebeple hayli zamandır Gezenbilir'i takip etmeme rağmen ilk bu konu için yazmak kısmet oldu ve bir ilavede bulunmak istedim, Bilginize.

Chevrolet motorları ve hacimleri.

235 cui = 3900 ccm L6 cyl
235.5 cui = 4100 ccm L6 cyl
265 cui = 4343 ccm = 4300 = 8 silindir SB ( Small Block )
283 cui = 4638 ccm = 4600 = 8 silindir SB ( Small Block )
302 cui = 4948 ccm = 5000 = 8 silindir SB ( Small Block )
327 cui = 5359 ccm = 5400 = 8 silindir SB ( Small Block )
350 cui = 5735 ccm = 5700 = 8 silindir SB ( Small Block )
383 cui = 6276 ccm = 6300 = 8 silindir SB ( Small Block ) - Chevrolet'nin ürettiği böyle bir motor yok, 350 bloğa 400 krankı takarak elde edilir.
400 cui = 6555 ccm = 6600 = 8 silindir SB ( Small Block )

348 cui = 5703 ccm = 5700 = 8 silindir BB ( Big Block ) eski tip
409 cui = 6702 ccm = 6700 = 8 silindir BB ( Big Block ) eski tip
Bu bloklar daha sonraki big blocklardan farklı olup silindirleri bloğa paralel değildir.

396 cui = 6489 ccm = 6500 = 8 silindir BB ( Big Block )
427 cui = 6997 ccm = 7000 = 8 silindir BB ( Big Block )

454 cui = 7440 ccm = 7400 = 8 silindir BB ( Big Block )
 



Ynt: 1972 chevrolet impala 6 silindir motor hacmini bilen varmı.

bilgilendirme için teşekkürler. Çok derin keyifli bir mevzudur bu.Yazılanlar benim hafızamdakilerle birebir eştir.
 

Ynt: 1972 chevrolet impala 6 silindir motor hacmini bilen varmı.

birtek 350 den sonrası drag yarışları literatüründe big blog olarak geçer Chevy için.
 

Ynt: 1972 chevrolet impala 6 silindir motor hacmini bilen varmı.

Herkese merhabalar,
Bu konuda uzman olan Serdar Genç arkadaşın açıklamasını sizlere aktarıyorum.

Biraz da hayrani oldugumuz Amerikan arabalarinin motorlari hakkinda genel anlamda (cok fazla detaya girmeden ) teknik bilgiler vermekte fayda var diye dusunuyorum. Amerikan dunyasina ucundan basindan bulasan herkes (genelde G.M. ve Chevrolet grubu arabalarla ilgilenenler) " findik 8 ", "buyuk blok", "4.54" "283 luk V8 motor" gibi terimleri duyarlar, kullanirlar. Biz konuyu duyan ama cok fazla bilgisi olmayanlar icin, karinca kararinca var olan bilgilerden ve arastirmalardan yararlanarak elde ettigimiz verileri sizinle paylasmaya calisalim. ;) ;) ;)

Her seyden once , su Cubic Inch/Kubik Inch ve CC/KubikSantimetre konularina bir aciklik getirmek lazim. Bu isin kolay yolu, asagidaki formulden gidip hesaplama yapmaktan geciyor.

1 Cubic Inch = 16.387064 Cubic Centimeter

Yani, ornek verecek olursak; 390 cui'lik bir motorun cc karsiligi = 390 X 16.4 (yaklasik olarak 16.4'u kullanmakta fayda var)=6,396=6,400 cc veya 6.4 Lt'dir.

http://www.4lo.com/calc/literstocid.htm

Yukaridaki linki kullanarak cok daha kolay hesaplama yapabilirsiniz.Bu linkteki hesaplamalara gore ; hem litre, hem kubik inc (cui )hem de kubik santimetre (cc) cinsinden degerlere ulasmak mumkun. Sadece bir tarafa rakam girip "Calculate/hesapla" butonuna basip diger degerleri bulmak mumkun.. 8) 8) 8)

Simdi de biraz tarihi gelisim ve teknik bilgi aktaralim..


G.M.'un Chevrolet big block motor serisi, ozellikle 1950'li ve 1960'li yillarda Amerika'da gelistirilmis buyuk, genis ve agir V8 motorlara verilen addir.II. Dunya Savasi'ndan sonra Amerikan otomobillerinin govde buyukluklerinde gorulen artisa paralel olarak, yeterli gucu saglamak uzere motorlarin hacimlerinde de buyume basladi.Chevrolet, populer kucuk bloklu V8 motorunu 1955'de tanitti.Fakat, arabalardaki ve ozellikle orta sinif kamyon/pikap'lardaki govde boyutlarinin buyumesi karsisinda daha buyuk ve daha guclu motorlar uretmek zorunda olundugunu anladi.Boylece, Chevrolet tamamen yeniden dizayn edilmis buyuk bloklu motorlari gelistirdi.Bu motor gaminda 2 nesil vardi, bunlardan birincisi W serisi ,ikincisi Mark IV serisidir.

1. Nesil W Serisi

Birinci nesil W serisi buyuk bloklu motorlarin ilk kullanildigi yil 1958 model yilidir.(Chevrolet araba ve pikaplarda kullanilmistir.) "W" serisi motorlar 1958-1965 yillari arasinda uretimde kalmistir ve uc degisik motor gamina sahiptir: 348 cui (5.7 Lt-1958-1961), 409 cui (6.7 Lt-1961-1965) ve meshur 427 cui (7.0 Lt-sadece 1963).

1362042452_62338f0631_o.jpg


348 cui V8

348 cui Motor alt cesitleri

Ilk Yil/ Son Yil Model Adi Karburator Beygir Gucu
1958/1961 Turbo-Thrust 4 barrel 250 hp
1958/1961 Super Turbo-Thrust "Tri-Power" 3x2 barrel 280 hp
1958/1961 Special Turbo-Thrust 4 barrel 305 hp
1958/1960 Special Super Turbo-Thrust "Tri-Power" 3x2 barrel 315 hp
1959/1960 Special Turbo-Thrust 4 barrel 320 hp
1959/1961 Special Super Turbo-Thrust "Tri-Power" 3x2 barrel 335 hp
1960/1961 Special Turbo-Thrust 4 barrel 340 hp
1960/1961 Special Super Turbo-Thrust "Tri-Power" 3x2 barrel 350 hp

O zamanlar W serisi motor blogu guclendirilmis demirden yapiliyordu.409 ve 427 cui'lik performans motorlarda kullanilan silndir baslari, subap yuvalari daha buyuktu.348'lik ve 409/427'lik motorlar arasindaki kucuk bir farklilik olarak yag cubugunun bulundugu yerin farkliligini sayabiliriz. (348'de motorun sofor tarafinda , 409/427'lerde yolcu tarafinda bulunuyordu ve bu degisikligin neden yapildigi ile ilgili Chevrolet'den kayda deger bir aciklama gelmemistir.)
Genel olarak "W" motorlarin kuru agirliklari asagi yukar 295-302 kg arasindadir.(Emme manifoldu ve karburatorlerin yapisina bagli olarak degisiyor)

409 cui V8

409-cubic-inch (6.7 L) versiyon, 1961-1965 yillari arasinda Chevrolet'nin seri uretim en ust motor versiyonu idi.Tek yada cift 4 barrel karburatorlu versiyonlari vardi.17 Aralik 1960'da ilk 409'luk motor Impala SS (Super Sport) modeliyle beraber tanitildi.Bu motorun ilk versiyonlari tek 4 barrel Carter AFB karburator ile 360 HP uretiyordu.Ayni motor 1962'de 380 HP'e cikti. Daha sonra bu motorun inc basina 1 HP'lik (409 HP) versiyonu da sunulmaya basladi.(cift 4-barrel aluminyum emme manifoldu ve cift Carter AFB karburator ile ). 1963'de, motor gucu 425 HP'e cikti.409 cui'lik bu motor 1965 yili ortalarina kadar uretimde kaldi, yerine 396 cui 425 HP yeni Mark IV big-block motor geldi.

3171386104_8484a3797c_o.jpg


543857128_fb20dbe1b1_o.jpg


409 cui V8 Big Block ornekleri-ustte

427 cui V8

409 cui'lik mevcut motorun uzerinde yapilan modifikasyonlar sonunda ozel 427 cui (7.00 Lt) motor ortaya cikti ve ilk olarak 1963 Chevrolet Impala Sport Coupe modelinde opsiyonel olarak sunulmaya baslandi.( Z11)Bu motor secenegi, esasinda drag yarislari icin ozel bir uretimdi.Motorda aluminyum bir cok parca kullaniliyordu ve motor G.M. Flint Michigan'daki Metal fabrikasinda uretiliyordu.Aluminyum emme manifoldu ve cift Carter AFB karburatorleri ile 430 HP guc elde ediliyordu.Kayitlara gore 50 tane Z11 motorlu araba uretildi.(sonradan restore edilip toplanan bir cok 427 cui motor degil..)

1429295040_4120553108_b.jpg


1121644762_5ff00f918e_b.jpg


386786707_06d899e34b_b.jpg


427 cui big block V8 Motorlar-ustte

42476158_cb9bc3eb2f_o.jpg


427 cui V8 motorlu Corvette motor tanitim amblemi-ustte


2. Nesil Mark IV serisi

Ikinci nesil buyuk blok motorlarin gelistirilmesi 1963 Daytona 500 yarislarinda elde edilen buyuk basari ile percinlendi,herkes yarisda kullanilan motoru merak ediyordu.Bu gizli ve gizemli motor, daha onceki "W" motorlarin gelistirilmis bir versiyonu idi.1965 ortalarinda bu motor "Mark IV" kod adiyla fakat literaturdeki adiyla "Turbo-Jet V8 " olarak seri uretim arabalarda kullanilmaya basladi.

Mark IV serisi motorlarin yanma odalarinin ve subap yapilarinin sekli W serisi motorlardan farkliydi.Ayrica bujilerin silindir baslarina olan acisi degismis,bu sayede daha kolay ve verimli bir atesleme yakalanmis, guc artisi saglanmisti.Bu sayede , kullanilan guclendirilmis krank mili ile beraber performans motorlar arasinda tum zamanlarin en hatiri sayilir V8 motoru haline gelmistir.
 

Ynt: 1972 chevrolet impala 6 silindir motor hacmini bilen varmı.

396 ve 402 cui V8 Buyuk Blok motorlar

396 cui (6.5 Lt) V8 1965'de Corvette modeli icin L78 ve Chevell modeli icin ise Z16 Chevelle.Bu motor, 425 hp ve 563 Nm tork uretiyordu.Yuksek devirlere cikma sorunu olmayan 396 cui yeni motor 6,000 devir uzerine cok kolay cikabiliyordu ( 6.5 Lt'lik bir motorun 6,000 devirlere cikabilmesi super bir sey olmali, tabii 425 HP guc ancak boyle uretiliyor :smiley::smiley::smiley:

696131995_96d7f06b97_b.jpg


2590037895_5f8031ba6c_b.jpg


396 cui V8 motorlar -ustte

1970'de 402 cui.(6.6 Lt) versiyon 396 cui. platformu uzerine kurulmustu ve sadece 6 cui daha buyuktu.Chevy bu yeni motoru hala populer "396" cui motor etiketi altinda pazarlamaya devaem etti ve adini "Turbo-Jet 400" olarak lanse edip arabalarda uygulamaya basladi.

04WMeet313.jpg


Turbo Jet 400


Yillara gore Guc bilgileri :

1965: 375 hp (280 kW)
1966: 325 hp (242 kW)/350 hp (260 kW)/360 hp (270 kW)/375 hp (280 kW)
1967: 325 hp (242 kW)/350 hp (260 kW)/375 hp (280 kW)
1968: 325 hp (242 kW)/350 hp (260 kW)/375 hp (280 kW)
1969: 265 hp (198 kW)(2bbl)/325 hp (242 kW)/350 hp (260 kW)/375 hp (280 kW)
1970: 330 hp (250 kW)/350 hp (260 kW)/375 hp (280 kW)
1971: 300 hp (220 kW)
1972: 240 hp (180 kW)

Kullanilan Modeller
1965 Chevrolet Corvette
1965–1972 Chevrolet Chevelle
1967–1972 Chevrolet Camaro
1968–1970 Chevrolet Nova
1970–1972 Chevrolet Monte Carlo
1965–1972 Chevrolet Biscayne, Chevrolet Bel Air, Chevrolet Impala, Chevrolet Impala SS, Chevrolet Caprice
 

Ynt: 1972 chevrolet impala 6 silindir motor hacmini bilen varmı.

427 cui (Mark IV Serisi) V8 Buyuk Blok Motorlar

Mark IV serisi yeni 427 cui (7.0 Lt) V8 motor 1966 yilinda Chevrolet ve Corvette'lerde opsiyon motor olarak kullanilmaya baslandi.Hidrolik iticiler sayesinde oldukca sessiz ve titresimsiz bir motordu.Station wagon arabalardan yuksek performan isteyen modellere kadar genis bir yelpazede kullanildi.

427 cui motorun tum versiyonlari her arabada opsiyonel olarak sunulmuyordu.Yuksek performansli motor secenegi ilginc olarak bazi ozellikler ile beraber alinamiyordu.(mesela, hidrolik direksiyon yuksek performansli 427 cui'lik motor ile fabrikasyon olarak alinamiyordu.)Bu yuzden halk arasinda soru isaretleri olusmaya basladi.

427 cui cadde versiyonu 435 HP'lik motor (L71) 1967-1969 Corvette'lerde kullanildi.0-100 km hizlanma bilgiler 6 saniyenin altindaydi.En unlu ve meshur 427 cui motor versiyonu ise 1969 ZL1 kodlu motordu.Aluminyum silindir bloklari, aluminyum silindir baslari kullanilan bu motorun agirligi neredeyse small block/kucuk blokmotor agirligina denk geliyordu.(260 kg). Fakat gereken gucu saglayabilmek icin bu motorda 103 oktan benzin kullanilmasi gerekiyordu.Halbuki o zamanlar caddelerdeki benzin istasyonlarinda en cok 102 Oktan benzin satiliyordu, bu yuzden bu motorun cadde versiyonlu arabalarda kullanilma sansi pek kalmiyordu.Fakat 103 Oktan ile bu motordan inanilmaz bir guc olan 524 HP guc almak mumkundu.(Ozel hazirlanmis Yaris Versiyonu)Bu motorlu Corvette almak 4,718 USD (ki normal Corvette'in 2 kati fiyat farki demek) o zamanda kanatsiz ucak almak gibi algilaniyordu.Sadece 1 tane fabrikasyon ZL1 motor kodlu 1969 Corvette ve 69 tane ozel uretim Camaro uretildi

Chevrolet daha sonra bu motorlu ayrica baska arabalar icin uretip satmaya basladi, yuksek performansi yuzunden 427 cui.lik bu verisyon ozellikle drag yariscilari arasinda cok tutuldu ve basarili oldu.
1969 yilindan baslamak uzere, bu motor ile cok ugrasildi ve gelistirildi.Yeni detay parcalar ile daha yuksek performanslar saglanmaya baslandi.Sonunda daha yuksek performansli ZLX motor ortaya cikti.ZLX versiyonu da ZL1 gibi cok basarili oldu ve tum performans severlerin en cok tuttugu motorlardan biri haline geldi.

766239372_ec8484e1e5_b.jpg

Meshur 427 cui ZL1 V8-ustte

2385201095_ef443ecf26_b.jpg


G.M. performans parcalari ile desteklenmis 427 cui RamJet ZL1-ustte


1664423794_544a891964_b.jpg


427 cui ZLX V8 ozel uretim motor

427 cui V8 Big block motorun kullanildigi modeller

1966–1969 Chevrolet Biscayne
1966–1969 Chevrolet Caprice
1966–1969 Chevrolet Impala
1966–1969 Chevrolet Corvette
1968–1969 Chevrolet Camaro (Cogunlukla fabrikasyon disinda ayrica takildi, fakat 1969'da L-72 ve ZL-1 fabrikasyon opsiyonuydu)
 



Ynt: 1972 chevrolet impala 6 silindir motor hacmini bilen varmı.

454 cui V8


Buyuk bloklu motorlar gamina 1970 yilinda 454 cubic inc (7.4 L) 'lik motor eklendi. Bu motorun 1970 Chevy Corvette LS5 versiyonu 390 HP guc ve 678 Nm tork uretirken , LS6 versiyonu 450 HP guc uretebiliyordu.Hatta LS6'nin 500 HP uzerinde guc uretebildigi ama fabrikasyon olarak bunun bilerek daha dusuk gosterildigi yonunde soylentiler bile vardi.Yarislarda kullanilan 1970 Chevy Chevelle LS6'nin 0-100km hizlanmasinin 5 saniye'nin altina indigi ve son suratinin 180km/h'a ciktigi rapor edilmisti.(1,800 kg'lik bir araba ile )

465 HP guc ve 664 Nm tork ureten ve LS7 kodlu yeni bir 454 cui V8 uretildigi halde, bu motor seri uretim hic bir arabada kullanilmadi. Fakat bunun yaninda, LS7 emme manifoldu uretilmeye devam edildi ve Chevrolet saticilarinda satilmaya baslandi.Sonraki yillarda G.M. 454 cui V8 LS7 motoru 500 HP'lik guc ureten canavar olarak lanse etti ve performans arayanlara satmaya basladi.

1970'li yillardan sonra guc ve performans dusmeye basladi,, 1971 LS5 365 HP guc ve 630 Nm tork uretiyordu. LS6 opsiyonu 425 HP ve 644 Nm tork sagliyordu.1972'de sadece LS5 opsiyonu kalmisti.Yeni Emisyon oranlari degisiklikleri sonucunda motorlar uzerinde yapilan degisiklikler performans ve guce direkt etki yapiyordu.(270 HP ve 529 Nm tork). 1973 LS4 275 HP ve 529 Nm tork uretirken sonraki yil 5 HP ve 14 Nm tork kaybi olustu. 1974 model yili 454 cui V8 Corvette'in son yili idi, Chevelle ise 1975 model yilina kadar bu motoru opsiyon listesinde tutmaya devam etti. Impala/Caprice modellerinde 1976 yilina kadar bu motor secenek olarak alinabiliyordu.

GM 454 cui V8 motoru pikap ve kamyonlarda kullanmaya devam etme karari aldi.1996 yilinda yepyeni 454 cui Vortec 7400 versiyonu ortaya cikti.Ileriki yillarda elektronik ateslemeli enjektorlu versiyonlar ortaya cikti.

1970'li yillarda kullanilan 454 cui V8 motorun kullanildigi modeller

1970–1976 Chevrolet arabalar
1970–1974 Chevrolet Corvette

2357242419_a46ea5cab3_b.jpg


1970 Chevy Chevelle 454 cui motor amblemi -ustte

2491814254_e0a5250656_b.jpg


2791830840_15a3de2aa0_b.jpg


454 cui V8 motorlar

2624605979_7829d47e9f_b.jpg


1971 Chevy Chvelle SS 454

112488516_603b8b836e_o.jpg


454 cui V8 LS6 motor -ustte
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,475
Mesajlar
1,518,493
Kayıtlı Üye Sayımız
172,126
Kaydolan Son Üyemiz
Mev

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst