1989 RR Classic

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sailor06 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 31
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,962

sailor06

One life, live it.
Mesajlar
237
Tepkime Puanı
0
Yer
ANKARA
Arkadaşlar selam, linkde 1989 RR Classic var bugün satışa konulmuş, düşüncelerinizi alabilir miyim? Fiyata, sonrasında olası problemlere ve çözüm maliyetlerine ve herşey yolunda giderse ek modifikasyonların maliyetlerine dair. Şimdiden teşekkürler...

http://www.sahibinden.com/1989_model_range_rover_takas_olur_2007_gumruk_cikisli-69WQQaXQQ12249889WQQpXQQdisplayitem
 

Etiketler
Ynt: 1989 RR Classic

araç hakkında pek bir bilgim yok. şu kadarını söyleyeyim şasi ve süspansiyon sistemi defender ile aynıdır. motor ve otomatik şanzımanlı modellerde şanzıman farklı. buradan önemli parçalarının kolay temin edilebileceği düşünülebilir. içi eskimiş ve yıpranmışsa türkiyeden temin etmek zannederim zor olacaktır. ebay da her türlü bulunabilir diye düşünüyorum. pek faydam dokunmayacaktır ama bir haftadır kimsenin cevap yazmadığını görünce konuyu gören 45 kişiden biri olarak nezaket icabı yazmak istedim. bu araçtan bende almayı düşünüyorum ve sizin gibi bende bilgi istemiştim ama rr bu forumda ilgi görmüyor zannedersem. üstatlar hiçbişey yazmadıklarına göre ...
 

Ynt: 1989 RR Classic

aracın büyük ihtimalle son sahibi olacaksın. eğer meraklıysan al.. çünkü bu tip arabalar ha diyince satılmıyor. bizim milletimiz o paraya sırf az yakıyor parçası ucuz diye tofaş alır sonra sana karşıdan gıptayla bakar jipin var diye... araç
çok temize benziyor. umarım motoru ve şanzımanı da o kadar temizdir. rektifiye görmemiş almaya bak sanıyorum ki parçaları pahalıdır. eğer günün birinde conta yakarsan rektifiye etme şansın olur. ben deneme için o kasa range sürdüm çok keyifli bir araç içi çok ferah ve sanki panaromik bir görüş açın var gibi oluyor... keyifli bir araç ama meraklısıysan..
 

Ynt: 1989 RR Classic

Sevgili aytaç ve rumelian,
ne yalan söyliyim bir tek yanıt bile alamayacağıma çok emindim, aradan geçen bunca zaman sonrasında. Range gerçektende forumda sevilmiyor, sevilmemesi bir yana, adeta range toplayıpda ne yapacaksın edası ile, muhtemelen bilinenler bile paylaşılmıyor :( Ben de defender toplama niyetinde olan biriyim ama bu aracı görünce neden olmasın dedim kendi kendime ve bilgi almak için foruma yöneldim, ama nafile. Neyse, sizlere görüşlerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.
 

Ynt: 1989 RR Classic

ama bana sorarsan birgün eski bir aracı toplayacak olsam bu kesinlikle range rover classic olur ve orjinaline uygun olarak toplardım. ama aktif olarak defender daha uygun. çünkü parçası bol çıkması bol, anlayanı bol, range daha elitist bir araç olduğu için off road da tercih edilmiyor.
benim tercihim bunlar olurdu:
http://www.sahibinden.com/meraklisina_benim_arabam_1975_model_range_rover_3_5-50WQQaXQQ5581395WQQpXQQdisplayitem&keyword=range%20rover

çünkü tek kapı çok nadir bulunur...
 



Ynt: 1989 RR Classic

Merhaba konuyu geç gördüm kusura bakmayın

3 gün önce kardeşim diyebileceğim kadar yakın bir arkadaşıma 88 model otomatik Classic aldık

Aracın genel sorunu dışında bir problemi yok

Classiclerin genel sorunu; taban sacı, kapı kasaları ve arka cam çerçevelerinin çürümesidir.

Motorları çok uzun ömürlü olduklarından rektifiye gördüklerini sanmıyorum, tabi hararet veya başka bir sorun olmamışsa ( 1.200.000 km de motor yapılanını biliyorum )

İlanını verdiğiniz aracıda takip ediyorum, temiz bir araca benziyor ama işten anlayan bir ustaya göstermek lazım

Yedek parça sorunu yok diyemem ama bulunması imkansız değil, aracı komple söküp toplattığım için söylüyorum ( Garaj bölümünde, 86 model Classic in nasıl toplandığını görebilirsiniz )

Aracı alıp son sahibi olacağınızı sanmıyorum, en azından benim araç hanüz sanayiden çıkmadan bir kaç müşterisi oldu :smiley:
 

Ynt: 1989 RR Classic

yücel' Alıntı:
Merhaba konuyu geç gördüm kusura bakmayın

3 gün önce kardeşim diyebileceğim kadar yakın bir arkadaşıma 88 model otomatik Classic aldık

Aracın genel sorunu dışında bir problemi yok

Classiclerin genel sorunu; taban sacı, kapı kasaları ve arka cam çerçevelerinin çürümesidir.

Motorları çok uzun ömürlü olduklarından rektifiye gördüklerini sanmıyorum, tabi hararet veya başka bir sorun olmamışsa ( 1.200.000 km de motor yapılanını biliyorum )

İlanını verdiğiniz aracıda takip ediyorum, temiz bir araca benziyor ama işten anlayan bir ustaya göstermek lazım

Yedek parça sorunu yok diyemem ama bulunması imkansız değil, aracı komple söküp toplattığım için söylüyorum ( Garaj bölümünde, 86 model Classic in nasıl toplandığını görebilirsiniz )

Aracı alıp son sahibi olacağınızı sanmıyorum, en azından benim araç hanüz sanayiden çıkmadan bir kaç müşterisi oldu :smiley:

Yücel Bey,
paylaştıklarınız benim için değerli bilgiler, ben de daha evvel toplanan beyaz bir RR Classic in taban sacının erimiş olduğunu fotolardan gördüm. Parçaların zor olsada bulunabilir olması sevindirici. Sizin aracınızda tahmin ediyorum LPG lidir, tüketimi kaç lt/100 km civarında? Bir de tank bagazda saklanabiliyor mu? Halı altında stepne alanı veya avadanlık tarzı bir boşluk olup olmadığını bilmediğimden soruyorum. Bulmakda en çok güçlük çektiğiniz parçalar şuana dek hangileri oldu? Otomatil şanzıman sorunlumudur? Biraz fazla sordum ama hazır bileni bulmuşken...
Şimdiden teşekkürler, kazasız belasız günlerde kullanın...
Gökhan
 

Ynt: 1989 RR Classic

Yücel Bey,
bu arada garage bölümünde sizin aracın serüvenine rastlayamadım, şimdi baktım sadece FEYZİ bey in aracının toplanışına dair topic var...
 

Ynt: 1989 RR Classic

Gökhan bey iyi dilekleriniz için teşekkür ederim

Evet benim aracımda LPG lidir. şehir içi sakin kullanımda yaklaşık 14-15 LT tüketimi var, araziye girince şartlara göre çok değişken tüketime sahiptir

Aracın bagaj bölümü düz bir zemine sahiptir, halı altında bir boşluk bulunmamaktadır. Aracın yedek lastiği sol arka camın yanına dik olarak yerleştirilmiştir. Benim bagajın yarısını LPG tankı kaplamakta

Bulmakta güçlük çekilebilecek parçalar arasında havalandırma ızgarası, akışmetre ve arka cam çerçevesi var

Arka cam çerçevesini sanayide yeniden bastırmak mümkün, akışmetre en kötü ihtimalle yurtdışından gelebiliyor, havalandırma ızgarasıda temin edilebilir.

Yani aslında aracın çok fazla yedek parça sorunu yok ama yenisini almaya kalktığınızda parça fiyatları yüksek

Yükseltilmesi en basit araçlardan birisidir 4 yay 4 amortisörle aracı yükseltebiliyorsunuz ve parça fiyatları çok uygun

Otomatik şanzımanı aşırı zorlamadığınız, ısındığında soğumasına izin verdiğiniz sürece sorun çıkarmaz ama yinede sorun çıkarırsa tamiri mümkündür.

Saygılar
 

Ynt: 1989 RR Classic

sailor06' Alıntı:
Yücel Bey,
bu arada garage bölümünde sizin aracın serüvenine rastlayamadım, şimdi baktım sadece FEYZİ bey in aracının toplanışına dair topic var...

Benim araç henüz sanayiden çıkmadığı için garaj bölümünde yok

Feyzi abinin aracıyla benim araç aynı zamanda alındı ve renginden modeline kadar aynı araçlardır. ( Feyzi abi sonradan beyaza boyattı )

Yapılan işlemler hemen hemen aynıdır.

Dış görünüm olarak Feyzi abinin aracı tam donanımlı bir offroad aracıdır benim araç ise daha çok şehir içi kullanım için hazırlanmıştır ( şimdilik :smiley: )

Benim araçta orjinal görünüm harici yüksek yay ve 32'' mtr lastik kullanılmış, avartar fotoğrafında gördüğünüz tampon altı karlık ve sis lambaları çıkartırmıştır.

Araç tamamen bittiğinde fotoğraflarını eklerim

Saygılar
 



Ynt: 1989 RR Classic

yücel bey, yakıt tüketimi nasıldır bu araçların? otomatik şanzımanlı olanların? hararet sorunu yaşadınız mı?
 


Ynt: 1989 RR Classic

Yücel Bey,
teşekkür ederim bu bilgiler çok kıymetli benim için, aracınızın son fotolarını sabırsızlıkla bekliyorum, iyi günler dilerim.
Gökhan
 

Ynt: 1989 RR Classic

rumelian' Alıntı:
yücel bey, yakıt tüketimi nasıldır bu araçların? otomatik şanzımanlı olanların? hararet sorunu yaşadınız mı?

Otomatik şanzımanlı olanını henüz 3 gündür kullanıyoruz elimizde her türlü yol şartına göre hesaplanmış net bir bilgi yok, şimdilk 16 Lt/100 km gibi bir sonuç çıktı karşımıza ama sıkışık trafikte değil, yoğun akıcı akşam ve gece trafiğinde kullandık

Manuel vitesli aracımla, Şilede bir gezimizde pervane parçalandı, araziden çıkana kadar ve Şile - Maslak arası bazen sıkışık trafikte kullanmama rağmen hararet sorunu yaşamadım ( klima fanlarını açık vaziyette )
 

Ynt: 1989 RR Classic

bu dash board 90-94 arasındaki her RR county yada classic modeline uyar mı acaba nedeni çok güzel

25. yıla özel seri olarak üretilmiş herhalde anlayabildiğim kadarıyla
 



Ynt: 1989 RR Classic

Bu araçta RRC gibi görünüyor, eğer öyleyse elbette uyar, birde geçen yıl bir RRC görmüştüm Disco 1 in dash board una benzeyen bir model özelliklede orta kısım, belkide bunun aynısıydı.

Selamlar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,069
Mesajlar
1,528,234
Kayıtlı Üye Sayımız
166,815
Kaydolan Son Üyemiz
muzi_ko

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst