1990 Defender; Sürekli 4 Çekerden Çıkma?..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan itfaiyeci Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 25
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,866

itfaiyeci

dostluk kazansın
Mesajlar
366
Tepkime Puanı
7
Yer
karagümrük
arkadaşlar 90 model defender bildiğiniz gibi sürekli 4 çeker ve gazda 35 -50 yakıyor iki çeker olsa herhalde o kadar yakmaz.şimdi tam anlamamasamda ön tekerlere avare denilen birşey takılıyormuş istediğin zaman i,ki istediğin zaman 4 çeker olabiliyormuş,manuel olarak geçilip kullanılan bu sistek hakkında bilgisi olan var mı
 

Etiketler
Ynt: 1990 Defender; Sürekli 4 Çekerden Çıkma?..

Zamanında Seri iki bir aracımız vardı. Dediğiniz gibi ön tekerlere takılırdı bu parçalar. Tekerin tam ortasında tabiri caizse çamaşır makinesi çalıştırma düğmesi gibi belirli bir konuma getirildiğinde araç 2 çeker, başka bir konumdayken 4 çekere dönerdi. Bu işlemi aracı durdurup ondan sonra yapmak gerekiyordu. Adını hatırlamıyorum ama..
 


Ynt: 1990 Defender; Sürekli 4 Çekerden Çıkma?..

evet tam bilmemekle beraber sirkecide bir parcacıda böyle bir sistem varmış ama defender için uyarmı bilmiyorum 250 dodgede uygulamışlarhafta içi araştıracağım
 

Ynt: 1990 Defender; Sürekli 4 Çekerden Çıkma?..

Yakıt sarfiyatını yarı yarıya düşermedikten sonra aracın orjinalliğini bozup masraf etmeye değmez gibi... Araştırma sonuçlarınızı paylaşırsanız sevinirim...
 



Ynt: 1990 Defender; Sürekli 4 Çekerden Çıkma?..

edaghan' Alıntı:
serilerde doğalmatik vardı. Defender'e uygulanabilir mi bilmiyorum.

Doğalmatik uymaz hade uydurduk diyelim hiçbir avantajı olmaz aracı dif lock konumunda kullanmak gerekir ve yakıt sarfıyatına faydası olmaz ustüne basa basa idda ederim sürekli 4x4 defender 2x4 defender arasında yakıt farkı yoktur
serieslerden bahasetmiyorum çünkü seriesler 4x4 konumunda orta kilit (diflock) kendiliğinden devraya girmiş oluır ve surtunme artacağı için yakıtı arttırır
 

Ynt: 1990 Defender; Sürekli 4 Çekerden Çıkma?..

sword7' Alıntı:
Yakıt sarfiyatını yarı yarıya düşermedikten sonra aracın orjinalliğini bozup masraf etmeye değmez gibi... Araştırma sonuçlarınızı paylaşırsanız sevinirim...
bunu daha öncede tartıştım yakıta sarfiyatı yoktur her 2 şekilde defender aynı yakıtı yakar
ve aracın yol tutuşu bozulur savrulmalar başlar
 

Ynt: 1990 Defender; Sürekli 4 Çekerden Çıkma?..

yunus bager' Alıntı:
bunu daha öncede tartıştım yakıta sarfiyatı yoktur her 2 şekilde defender aynı yakıtı yakar
ve aracın yol tutuşu bozulur savrulmalar başlar

Konu kapanmıştır ;D
 

Ynt: 1990 Defender; Sürekli 4 Çekerden Çıkma?..

Dual matic denilen uygulama LR Defender için uygun bir sistem ne yazıkki degil,
Defenderinizi şaseden lifte kaldırıp araziye takarsanız ne demek istedigimi anlarsınız.
 

Ynt: 1990 Defender; Sürekli 4 Çekerden Çıkma?..

CEM50' Alıntı:
Dual matic denilen uygulama LR Defender için uygun bir sistem ne yazıkki degil,
Defenderinizi şaseden lifte kaldırıp araziye takarsanız ne demek istedigimi anlarsınız.

Cem bu iyi fikirmiş dilimde tüy biiti defenderin çalışma sistemini anlatacam diye ;)
 



Ynt: 1990 Defender; Sürekli 4 Çekerden Çıkma?..

dualmatik ( 3. ) diferansiyel olmayan araçlarda kullanılabilir DEFENDER de asla kullanılamaz... ;) ;)
 

Ynt: 1990 Defender; Sürekli 4 Çekerden Çıkma?..

Bu parçaları ben Cj-5 takmıştım , kampananın ortasına takılıyor , üzerinde (şalter gibi) anahtarları var , boş pozisyoma aldığınızda ön aks boşta döner , tekerlere güç iletmez . Defenderin sistemini bilmiyorum ,takılabilir mi takılamaz mı ancak bana göre takılabilse iyi olur ... Asfaltta giderken ön tekereleri boşa almak hem lastik aşınmasını azaltır , hem de yakıtı ... Nacizane düşüncem bu tecrübeli hocalarımız bu konuda detaylı fikirlerini yazarlarsa aydınlanmış olacağız ...
 


Ynt: 1990 Defender; Sürekli 4 Çekerden Çıkma?..

ndogru' Alıntı:
Bu parçaları ben Cj-5 takmıştım , kampananın ortasına takılıyor , üzerinde (şalter gibi) anahtarları var , boş pozisyoma aldığınızda ön aks boşta döner , tekerlere güç iletmez . Defenderin sistemini bilmiyorum ,takılabilir mi takılamaz mı ancak bana göre takılabilse iyi olur ... Asfaltta giderken ön tekereleri boşa almak hem lastik aşınmasını azaltır , hem de yakıtı ... Nacizane düşüncem bu tecrübeli hocalarımız bu konuda detaylı fikirlerini yazarlarsa aydınlanmış olacağız ...
Defender de dualmatik takılmaz takılsada sürekli orta kilit devrede olması gerekir
Ve defender sürekli 4x4 olarak imal edilmiştir ve sınıfının en iyi yol tutuşuna sahiptir sadece arka çeker olması yol tutuşunu aşırı derecede etliker kesinlikle kimseye tavsiye etmem
Lastik aşınmasınmasında ve yakıt konusunda önlere doğalmatik takmanın hiçbir faydası olmaz
defenderin lastikleri her zaman eşit oranda aşınır diğer araçlardaki gibi lastiklerin yerini değişmeye gerek yoktur
 

Ynt: 1990 Defender; Sürekli 4 Çekerden Çıkma?..

Arkadaşlar bende daha önce seri 3 vardı dual matic taktırmıştım çok iyiydi ama şu an defender 110 var bu araçlar sürekli 4 çeker konumundadır bunlara dual matic takılması mümkün değil çünkü bu araçlarda ilk hareketi ön diferansiyel sağlıyor yani ön şaft olmazsa bu araçlar yürümez yürümesi için diflock konumuna getirmeniz gerekir bu sebepten dolayı en güzeli yakıtı düşünmeyip sağlıklı yol tutuşu ve can güvenliği ile bu aracı kullanmak derim.saygılar.
 



Ynt: 1990 Defender; Sürekli 4 Çekerden Çıkma?..

Servet beye çok teşekkür ediyorum , konuyu ancak O'nun açıklaması sayesinde anlayabildim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,096
Mesajlar
1,528,690
Kayıtlı Üye Sayımız
166,833
Kaydolan Son Üyemiz
Yaylalı.

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst