Ynt: 1993 ZJ için Yardım
ziya61' Alıntı:
sinan bey ilginiz için teşekkürler bu yükseltme işini anlıyamadım birisi iki diyo birisi üç diyo birisi dört diyo çok araştırmama rağmen dörtte ben karar kıldım dört inç kit yaptıracam diye düşünüyorumüç inç çi niye tavsiye ediyorsunuz onun için açıklama yaparmısınız teşekkürler.
şöyle ki, 2" GET yani sadece yayların üzerine takoz koyarak yapılırsa çok fazla zararlı veya tehlikeli olmuyor ama tabi uzun amortisör de kullanmanız lazım yoksa araba çok gezer ve yol tutuşu çok bozulur. Ama burada yapılan takozların malzemeleri bence çok sağlıklı değil, o yüzden KİT yani yay, amortisör ve bazen alt kollar ve viraj denge çubuğu uzatmaları olan seçenek daha sağlıklı.
Mesela ben aracıma 3.5" kit koydum, ön yayları arkaya transfer ettik, öne yeni yay koyduk, ayrıca ön viraj denge çubuğuna aparat çıktı o uzamış oldu, arkada da aynı şekilde ve 4 tane alt kol, 4 tane de amortisör vardı. Bu kitte ideal lastik ebadı 31/10,5/15 diye gözüküyor, daha cüsseli görünsün falan derseniz 32"e de çıkabilirsiniz ama muhtemelen sürtme yapar, ben henüz lastiklerimi büyütmedim o yüzden bilmiyorum ama büyük ihtimalle 235/85/16 alacağım, yani çapı 31.7" olacak. Tahminimce sürtme yapmaz.
Neyse, asıl konu yükseltmede ise 3" üzerinde artık viraj denge kollarının da aparatla düzeltilmesi gerekiyor. O yüzden en sorunsuz ve yaygın kullanılan 3" yükseltme ülkemizde. Bununla da genellikle 31" lastik kullanıyorlar. Eğer 4"e çıkacaksanız kit seçiminizi dikkatli yapın, zaten burada hazırda bulamazsınız büyük ihtimalle, getirtmeniz gerekir. Benim marka tavsiyem Rubicon Express olacaktır. Veya benim kitimi düşünürseniz markası Rough Country.
http://www.roughcountry.com/jeep_zj_3.html
Yalnız dikkat edin, ön şaftınız CV tipi ise değiştirmeniz gerekiyor. Yani aşağıdan bakınca körük varsa böyledir ve genellikle öyle çıkar standartı.