model:1996 suzuki vitara
motor:2000 v6
beygir gücü:136
slm arkadaşlar hakan ırıklı hocamla yapmış olduğum fikir alışverişinden sonra aracımı yükseltmeye karar verdim ve gereken malzemelerin ölçülerini nerden bulabileceğimi sordum hakan hocamda bana sitede teknik çizimlerin oldduğunu ve ordan temin edebileceğimi söyledi hemen çizimleri buldum ve tek tek yazıcıdan çıkararak torna ustası olan barış kardeşimin yanına gittim ve malzemeleri neden yapabileceğimizi konuştuk barış kardeşim aliminyumdan yapabileceğimizi söyledi ve hemen işe başladık bir gün süren işlemden sonra parçalarımız ortaya çıktı malzemeleri aldık tan sonra sanayiye şenol ustamın yanına gittim ve sabah saat 10:00 da başladığımız yükseltme modifikasyonu yoğun bir çalışma sonrası akşam saat 18:00 çıvarında bitti şimdi resimlerle size yapılan işlemleri anlatacam
burda hakan ırıklı hocamın çizmiş olduğu kitleri torna ustası barış ustama yaptırdım ve bir gün sonra kitlerin şekli ortaya çıktı gördüğünüz gibi
bu iki resimdede aracı krikoya alarak takozların üstüne indirdik daha rahat çalışmak amacıyla
tabi bizim usta bi sigara molası verdi o arada telefonu çaldı bi telefon molası verdiketen sonra konuşması bitti ve lastiklerin sökmeye başladık
lastikleri söktükten sonra sıra geldi firen merkezlerini amortisörleri ve helozen yaylarını yerlerinden çıkarmaya.alt taraftaki sökme işlemi bittikten sonra kaputu açarak üstten amortisörleri tutan askı kolunu sökmeye onuda söktükten sonra sıra amortisörlerin üst somunlarını sökmeye bu işlemde bittikten sonra yayları ve amortisörleri yere indirdik ve önce takozları yerlerinde kontrol ettik ve sol tarafın işlemini bitirmek için takozları yerlerine koyduk ve tekrar montaj işlemine başladık.yapılan işlemleri sırasıyla aşagıdaki resimlerde görebilirsiniz
sökme işlemide bittikten sonra takozları yay ve amortisörün üzerine yerleştirerek yerlerine monte etttik
ve mutlu son sol tarafın monte işelmi bitti daha sonra ön sağ tarafı sökmeye başladık ve solda tarafta uyguladığımız işlemleri sağ tarafa da uygulayarak ön tarafdaki montaj işini bitirmiş olduk
ustamın ellerine sağlık çok uğraştı ve sonunda ön tarafın yükseltme işlemi bitmiş oldu sıra sol arka modifikasyona geldi hemen işe koyulduk ve vakit kaybetmeden asol arka tarafa başladık ilk iş olarak amortisörü söktük daha sonra ustamın aklına müthiş bir fikir geldi amortisöre kaynakla ek yapmak yerine reno torosun yğkseltme kitinden takalım dedi hemen gidip kitleri aldım ustam kitleri amortisöre monte etti
bu işlemde bittikten sonra sıra yayın takozunu koymaya geldi ama bi aksilik çıktı aracın yayları özelliğini kaybettiği için bize sorun yaratıyodu tabi benim pıratik ve hızlı ustaın aklına bi fikir daha geldi ve doğru hurdacıya yay bakmaya gittik iki tane mercedes taksi yayı bulduk ve tekrar geri dönüp montaj işlemine tekrar başladık
buda eski yayın resmi
daha sonra ben malzeme almaya gitmiştim geri geldiğimde usta ortalarda yoktu dükkandakilere sorduğumda aracın altında dediler eğiliğ usta altta ne yapıyosun diye sorduğumda defrensiyeli söküyorum dedi bende kendisine önce montaj işini bitirseydik dedim ama bana verdiği cevap dükkana gelen gidenlerle ilgilenmekten kafasının karıştığını söyledi ve aracın altına girim defrensiyeli söktüğünü söyledi eeeeee ne yapalım başa gelen çekilir sökmüşken aradan çıksın dedik ve defrensiyel takozunu monte ettik
defrensiyel takozunun montaj işlemide bittikten sonra kaldığımız yerden tekrar amortisörü ve yeni aldığımız yayı monte ettik ve sol arka tarfında montajını bitirdik
sıra daha önceden sökmüş olduğumuz sağ arka tarafın helozen yayı ve amortisörün montajına geldi
ve nihayet yükseltme modifikasyonu bitti be lastiklerimizi yerlerine taktık
bu işlemden bittikten sonra fren hortumu ve defrensiyelen hava hortumunun söküp yenilerinin montajına geldi ve ustamla beraber parçacıya hortumları almaya gittik uzun aramalarımızdan sonra hortumları bulduk vakit kaybetmeden geri döndük ve hortumaları monte ettik.tabi bu işleme başlamadan önce şaft flanşını yerine monte etttik
sıra hortumlara geldi
artık arka tarfın montaj işlemi tam anlamıyla bitti sıra daha önce sökmüş olduğumuz ön defrensiyel üst tutucu kollarını iyileştirmek için tornadan almaya geldi kolları aldıktan sonra siyah renkte boyayarak defrensiyele monte etttik ama bi sorunumuz vardı defrensiyelin aşağıya basacağını düşünerek kollara ek yaptırmıştık ama düşündüğümüz gibi olmadı ve kolları yerine monte etmekte zorlandık tekrar karar değiştirerek kolları eski boyuna geri getirdik ve tekrar monte etttik bu sefer olmuştu.aracına modifikasyon yapmayı düşünen arkadaşlara tavsiyem siz sakına ön defrensiyell kollarının orjinalliğini bozmayın ben denedim ve olmadı
bütün modifikasyon işlemlerini sizlere elimden geldiği kadar resimlerle ve açıklamalarıyla anlatmaya çalıştım artık sıra aracı tere indirmeye geldi tabi önde rot balans ayarlarını kotrol ettik lastikler ilk başta içe eğik duruyo du ama aracı yere indirip turladığımız da rot balans ayarları tekrar eski ayarına geri geldi ve yoğun ve uzun süren emeklerimizden sonra aracım istediğim yüksekliğe ulaşmış oldu

MUTLU SON
motor:2000 v6
beygir gücü:136
slm arkadaşlar hakan ırıklı hocamla yapmış olduğum fikir alışverişinden sonra aracımı yükseltmeye karar verdim ve gereken malzemelerin ölçülerini nerden bulabileceğimi sordum hakan hocamda bana sitede teknik çizimlerin oldduğunu ve ordan temin edebileceğimi söyledi hemen çizimleri buldum ve tek tek yazıcıdan çıkararak torna ustası olan barış kardeşimin yanına gittim ve malzemeleri neden yapabileceğimizi konuştuk barış kardeşim aliminyumdan yapabileceğimizi söyledi ve hemen işe başladık bir gün süren işlemden sonra parçalarımız ortaya çıktı malzemeleri aldık tan sonra sanayiye şenol ustamın yanına gittim ve sabah saat 10:00 da başladığımız yükseltme modifikasyonu yoğun bir çalışma sonrası akşam saat 18:00 çıvarında bitti şimdi resimlerle size yapılan işlemleri anlatacam
burda hakan ırıklı hocamın çizmiş olduğu kitleri torna ustası barış ustama yaptırdım ve bir gün sonra kitlerin şekli ortaya çıktı gördüğünüz gibi
bu iki resimdede aracı krikoya alarak takozların üstüne indirdik daha rahat çalışmak amacıyla
tabi bizim usta bi sigara molası verdi o arada telefonu çaldı bi telefon molası verdiketen sonra konuşması bitti ve lastiklerin sökmeye başladık
lastikleri söktükten sonra sıra geldi firen merkezlerini amortisörleri ve helozen yaylarını yerlerinden çıkarmaya.alt taraftaki sökme işlemi bittikten sonra kaputu açarak üstten amortisörleri tutan askı kolunu sökmeye onuda söktükten sonra sıra amortisörlerin üst somunlarını sökmeye bu işlemde bittikten sonra yayları ve amortisörleri yere indirdik ve önce takozları yerlerinde kontrol ettik ve sol tarafın işlemini bitirmek için takozları yerlerine koyduk ve tekrar montaj işlemine başladık.yapılan işlemleri sırasıyla aşagıdaki resimlerde görebilirsiniz
sökme işlemide bittikten sonra takozları yay ve amortisörün üzerine yerleştirerek yerlerine monte etttik
ve mutlu son sol tarafın monte işelmi bitti daha sonra ön sağ tarafı sökmeye başladık ve solda tarafta uyguladığımız işlemleri sağ tarafa da uygulayarak ön tarafdaki montaj işini bitirmiş olduk
ustamın ellerine sağlık çok uğraştı ve sonunda ön tarafın yükseltme işlemi bitmiş oldu sıra sol arka modifikasyona geldi hemen işe koyulduk ve vakit kaybetmeden asol arka tarafa başladık ilk iş olarak amortisörü söktük daha sonra ustamın aklına müthiş bir fikir geldi amortisöre kaynakla ek yapmak yerine reno torosun yğkseltme kitinden takalım dedi hemen gidip kitleri aldım ustam kitleri amortisöre monte etti
bu işlemde bittikten sonra sıra yayın takozunu koymaya geldi ama bi aksilik çıktı aracın yayları özelliğini kaybettiği için bize sorun yaratıyodu tabi benim pıratik ve hızlı ustaın aklına bi fikir daha geldi ve doğru hurdacıya yay bakmaya gittik iki tane mercedes taksi yayı bulduk ve tekrar geri dönüp montaj işlemine tekrar başladık
buda eski yayın resmi
daha sonra ben malzeme almaya gitmiştim geri geldiğimde usta ortalarda yoktu dükkandakilere sorduğumda aracın altında dediler eğiliğ usta altta ne yapıyosun diye sorduğumda defrensiyeli söküyorum dedi bende kendisine önce montaj işini bitirseydik dedim ama bana verdiği cevap dükkana gelen gidenlerle ilgilenmekten kafasının karıştığını söyledi ve aracın altına girim defrensiyeli söktüğünü söyledi eeeeee ne yapalım başa gelen çekilir sökmüşken aradan çıksın dedik ve defrensiyel takozunu monte ettik
defrensiyel takozunun montaj işlemide bittikten sonra kaldığımız yerden tekrar amortisörü ve yeni aldığımız yayı monte ettik ve sol arka tarfında montajını bitirdik
sıra daha önceden sökmüş olduğumuz sağ arka tarafın helozen yayı ve amortisörün montajına geldi
ve nihayet yükseltme modifikasyonu bitti be lastiklerimizi yerlerine taktık
bu işlemden bittikten sonra fren hortumu ve defrensiyelen hava hortumunun söküp yenilerinin montajına geldi ve ustamla beraber parçacıya hortumları almaya gittik uzun aramalarımızdan sonra hortumları bulduk vakit kaybetmeden geri döndük ve hortumaları monte ettik.tabi bu işleme başlamadan önce şaft flanşını yerine monte etttik
sıra hortumlara geldi
artık arka tarfın montaj işlemi tam anlamıyla bitti sıra daha önce sökmüş olduğumuz ön defrensiyel üst tutucu kollarını iyileştirmek için tornadan almaya geldi kolları aldıktan sonra siyah renkte boyayarak defrensiyele monte etttik ama bi sorunumuz vardı defrensiyelin aşağıya basacağını düşünerek kollara ek yaptırmıştık ama düşündüğümüz gibi olmadı ve kolları yerine monte etmekte zorlandık tekrar karar değiştirerek kolları eski boyuna geri getirdik ve tekrar monte etttik bu sefer olmuştu.aracına modifikasyon yapmayı düşünen arkadaşlara tavsiyem siz sakına ön defrensiyell kollarının orjinalliğini bozmayın ben denedim ve olmadı
bütün modifikasyon işlemlerini sizlere elimden geldiği kadar resimlerle ve açıklamalarıyla anlatmaya çalıştım artık sıra aracı tere indirmeye geldi tabi önde rot balans ayarlarını kotrol ettik lastikler ilk başta içe eğik duruyo du ama aracı yere indirip turladığımız da rot balans ayarları tekrar eski ayarına geri geldi ve yoğun ve uzun süren emeklerimizden sonra aracım istediğim yüksekliğe ulaşmış oldu