1996 Suzuki Vitara Yükseltme Modifikasyonu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan suzuki 96 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 134
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 38,476

suzuki 96

Kamp II
Mesajlar
429
Tepkime Puanı
0
Yer
sinop
model:1996 suzuki vitara
motor:2000 v6
beygir gücü:136

slm arkadaşlar hakan ırıklı hocamla yapmış olduğum fikir alışverişinden sonra aracımı yükseltmeye karar verdim ve gereken malzemelerin ölçülerini nerden bulabileceğimi sordum hakan hocamda bana sitede teknik çizimlerin oldduğunu ve ordan temin edebileceğimi söyledi hemen çizimleri buldum ve tek tek yazıcıdan çıkararak torna ustası olan barış kardeşimin yanına gittim ve malzemeleri neden yapabileceğimizi konuştuk barış kardeşim aliminyumdan yapabileceğimizi söyledi ve hemen işe başladık bir gün süren işlemden sonra parçalarımız ortaya çıktı malzemeleri aldık tan sonra sanayiye şenol ustamın yanına gittim ve sabah saat 10:00 da başladığımız yükseltme modifikasyonu yoğun bir çalışma sonrası akşam saat 18:00 çıvarında bitti şimdi resimlerle size yapılan işlemleri anlatacam

burda hakan ırıklı hocamın çizmiş olduğu kitleri torna ustası barış ustama yaptırdım ve bir gün sonra kitlerin şekli ortaya çıktı gördüğünüz gibi
13022009005.jpg

bu iki resimdede aracı krikoya alarak takozların üstüne indirdik daha rahat çalışmak amacıyla
tabi bizim usta bi sigara molası verdi o arada telefonu çaldı bi telefon molası verdiketen sonra konuşması bitti ve lastiklerin sökmeye başladık
13022009006.jpg

13022009007.jpg

13022009008.jpg

13022009009.jpg

lastikleri söktükten sonra sıra geldi firen merkezlerini amortisörleri ve helozen yaylarını yerlerinden çıkarmaya.alt taraftaki sökme işlemi bittikten sonra kaputu açarak üstten amortisörleri tutan askı kolunu sökmeye onuda söktükten sonra sıra amortisörlerin üst somunlarını sökmeye bu işlemde bittikten sonra yayları ve amortisörleri yere indirdik ve önce takozları yerlerinde kontrol ettik ve sol tarafın işlemini bitirmek için takozları yerlerine koyduk ve tekrar montaj işlemine başladık.yapılan işlemleri sırasıyla aşagıdaki resimlerde görebilirsiniz
13022009010.jpg

13022009011.jpg

13022009012.jpg

13022009013.jpg

13022009014.jpg

13022009015.jpg

sökme işlemide bittikten sonra takozları yay ve amortisörün üzerine yerleştirerek yerlerine monte etttik
13022009016.jpg

13022009017.jpg

13022009018.jpg

ve mutlu son sol tarafın monte işelmi bitti daha sonra ön sağ tarafı sökmeye başladık ve solda tarafta uyguladığımız işlemleri sağ tarafa da uygulayarak ön tarafdaki montaj işini bitirmiş olduk
13022009019.jpg

13022009020.jpg

13022009021.jpg

13022009022.jpg

13022009023.jpg

ustamın ellerine sağlık çok uğraştı ve sonunda ön tarafın yükseltme işlemi bitmiş oldu sıra sol arka modifikasyona geldi hemen işe koyulduk ve vakit kaybetmeden asol arka tarafa başladık ilk iş olarak amortisörü söktük daha sonra ustamın aklına müthiş bir fikir geldi amortisöre kaynakla ek yapmak yerine reno torosun yğkseltme kitinden takalım dedi hemen gidip kitleri aldım ustam kitleri amortisöre monte etti
13022009024.jpg

bu işlemde bittikten sonra sıra yayın takozunu koymaya geldi ama bi aksilik çıktı aracın yayları özelliğini kaybettiği için bize sorun yaratıyodu tabi benim pıratik ve hızlı ustaın aklına bi fikir daha geldi ve doğru hurdacıya yay bakmaya gittik iki tane mercedes taksi yayı bulduk ve tekrar geri dönüp montaj işlemine tekrar başladık
13022009025.jpg

buda eski yayın resmi
13022009026.jpg

daha sonra ben malzeme almaya gitmiştim geri geldiğimde usta ortalarda yoktu dükkandakilere sorduğumda aracın altında dediler eğiliğ usta altta ne yapıyosun diye sorduğumda defrensiyeli söküyorum dedi bende kendisine önce montaj işini bitirseydik dedim ama bana verdiği cevap dükkana gelen gidenlerle ilgilenmekten kafasının karıştığını söyledi ve aracın altına girim defrensiyeli söktüğünü söyledi eeeeee ne yapalım başa gelen çekilir sökmüşken aradan çıksın dedik ve defrensiyel takozunu monte ettik
13022009027.jpg

13022009028.jpg

defrensiyel takozunun montaj işlemide bittikten sonra kaldığımız yerden tekrar amortisörü ve yeni aldığımız yayı monte ettik ve sol arka tarfında montajını bitirdik
13022009029.jpg

13022009031.jpg

sıra daha önceden sökmüş olduğumuz sağ arka tarafın helozen yayı ve amortisörün montajına geldi
13022009030.jpg

13022009032.jpg

ve nihayet yükseltme modifikasyonu bitti be lastiklerimizi yerlerine taktık
13022009033.jpg

13022009034.jpg

bu işlemden bittikten sonra fren hortumu ve defrensiyelen hava hortumunun söküp yenilerinin montajına geldi ve ustamla beraber parçacıya hortumları almaya gittik uzun aramalarımızdan sonra hortumları bulduk vakit kaybetmeden geri döndük ve hortumaları monte ettik.tabi bu işleme başlamadan önce şaft flanşını yerine monte etttik
13022009035.jpg

sıra hortumlara geldi
13022009036.jpg

13022009038.jpg

artık arka tarfın montaj işlemi tam anlamıyla bitti sıra daha önce sökmüş olduğumuz ön defrensiyel üst tutucu kollarını iyileştirmek için tornadan almaya geldi kolları aldıktan sonra siyah renkte boyayarak defrensiyele monte etttik ama bi sorunumuz vardı defrensiyelin aşağıya basacağını düşünerek kollara ek yaptırmıştık ama düşündüğümüz gibi olmadı ve kolları yerine monte etmekte zorlandık tekrar karar değiştirerek kolları eski boyuna geri getirdik ve tekrar monte etttik bu sefer olmuştu.aracına modifikasyon yapmayı düşünen arkadaşlara tavsiyem siz sakına ön defrensiyell kollarının orjinalliğini bozmayın ben denedim ve olmadı
13022009037.jpg

13022009039.jpg

13022009040.jpg

bütün modifikasyon işlemlerini sizlere elimden geldiği kadar resimlerle ve açıklamalarıyla anlatmaya çalıştım artık sıra aracı tere indirmeye geldi tabi önde rot balans ayarlarını kotrol ettik lastikler ilk başta içe eğik duruyo du ama aracı yere indirip turladığımız da rot balans ayarları tekrar eski ayarına geri geldi ve yoğun ve uzun süren emeklerimizden sonra aracım istediğim yüksekliğe ulaşmış oldu
13022009041.jpg

13022009042.jpg

13022009043.jpg

13022009044.jpg

13022009045.jpg

:D:DMUTLU SON:D
 

Etiketler


Ynt: 1996 Suzuki Vitara Yükseltme Modifikasyonu

yorumlarınız için teşekkürle dahası gelecek diğer modifikasyonlarıda sizlerle paylaşcağım arkadaşlar
 




Ynt: 1996 Suzuki Vitara Yükseltme Modifikasyonu

tabiki uygulamaya başladığımda fotoları çekip sizlerle paylaşacağım
 

Ynt: 1996 Suzuki Vitara Yükseltme Modifikasyonu

Sevgili Özkan amortisörleri ek yapıp uzatmak yerine reno 19 arka amortisörlerini kullanabilirsin. Monreo gazlı.
 

Ynt: 1996 Suzuki Vitara Yükseltme Modifikasyonu

adnan abi tavsiyen için teşekkür ederim ama maddi imkanlar sebebiyle bu şekilde yapmak zorunda kaldım ama ilerde maddi konuda musait olursam tavsiyeni dikkate alacam saygılar
 

Ynt: 1996 Suzuki Vitara Yükseltme Modifikasyonu

Ben tamirci arkadaştan 2 adet çıkma bulmuştum fakat iyilerdi onları taktım araba ile çok güzel uyum sağladılar.
 

Ynt: 1996 Suzuki Vitara Yükseltme Modifikasyonu

ee hayırlı olsun bakalım.gezilerde seni de görmek isteriz hafta sonları.geçtiğimiz hafta sonu gelseydin iyi olurdu. tavşan adası denen bölgeye girdik.aracını ve yaptığın yükseltme işini deneme fırsatın olurdu.nasip inşallah başka sefere diyelim....
 




Ynt: 1996 Suzuki Vitara Yükseltme Modifikasyonu

Elinize sağlık güzel bir iş ortaya çıkartmışşınız .

1-Telefonda dediğim gibi, defransiyel askılarını uzatmadan kesinlikle zorlamayın ve ,4 çekere almayın.(kovan sol bölüm kırılır aks dağılır.)
2-Arka amortisör ek uzantılarına gerek yok, resimdeki amortisörler boy olarak yeterli ,daha uzatmak zararlı.
3-Ön salıncakların yukarı doğru kapandığında viraj demiri (denge çubugu) baglantı uçları aks körüklerine girebilir, alttan bakıp kontrol etmeli.
4-Son olarak ön tekerlek chamber settinngs(kamber açısı) rotçuya kotrol ettirin.

Güle güle kullanın açaç güzel görünüyor.

Hakan Irıklı
 

Ynt: 1996 Suzuki Vitara Yükseltme Modifikasyonu

yorumlarınız için hepinize teşekkür ederim inşallah bende gezilere katılmayı isyerim ama maalesef katılammıyorum başka sebeplerden dolayı ama çok yakında aranızda olacam şuan kendi işimi kurmak üzereyim ve açtııktan sonrada daha rahat bu tür faaliyetlere daha rahat katılabileceğim
 

Ynt: 1996 Suzuki Vitara Yükseltme Modifikasyonu

bugun aracıma ses düzeni modifikasyonu yaptım onunda resimlerini sizlerle paylaşacam en kısa zamanda
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,986
Mesajlar
1,526,811
Kayıtlı Üye Sayımız
166,734
Kaydolan Son Üyemiz
ersoyburhan

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst