1998 Xj'de Hangi Transfer Case Var?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan emreturkeli Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 20
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,290

emreturkeli

Ana Kamp
Mesajlar
24
Tepkime Puanı
0
Yer
Istanbul
Türkiye'deki XJ'ler, hatta daha spesifik olalım 98 model XJ'lerde hangi Transfer Case var?

Command-Trac mi?
yoksa Selec-Trac mi?

Çünkü Wiki aynı zaman aralığı için kullanılan iki tip var demiş...

1987–2001: New Process NP231 Command-Trac, part-time only, 2.72:1 ratio with low range
NP231 has the following settings: 2HI, 4HI, N, 4LO

1987–2001: New Process NP242 Selec-Trac, full-time/part-time, 2.72:1 ratio with low range
NP242 has the following settings: 2HI, 4 full-time, 4 part-time, N, 4LO

NP242 - SelecTrac gündelik koşullarda kullanılabilen 4 çeker moduyla ciddi anlamda daha başarılı zira..

Read more: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=2193.140#ixzz3I0wMqWW5
 

Ynt: 1998 Xj'de Hangi Transfer Case Var?

Konunun bütünlüğü için cevap yazıyorum yoksa siz 98 model almayı gönlünüze koymuşsunuz.Gerisi teferruat oluyor biraz, zaten sizin ile bu son olacak.Bundan sonra araç alımı konusunda tavsiye vermeyi düşünmüyorum, para harcaya harcaya öğrensin herkes.

NP242 ciddi anlamda daha başarılı veya 98 XJ çok başarılı diye bir düşünce binek araç alma mantığıyla doğru.Fakat arazi aracı alma mantığıyla hem doğru hem yanlış. Firmalar baktılar ki arazi araçları daha çok şehirlerde kullanılıyor çünkü vergi sistemi nedeniyle çoğu ülkede bu araçları zengin kişiler alabiliyor gitgide arazi araçları SUV'laşmaya başladı yani daha kolay kullanıma ve şehirleşmeye başladılar.Özellikle Land Rover firmasının Range Rover ile yakaladığı başarı, BMW'nin X serisi ile satış rakamlarını arttırması eskinin pazar lideri Jeep gibi firmaların araçlarının piyasa deyimi ile artık kalas gelmesi Jeepinde eskiden biraz daha yavaş şekilde araçlarını SUV'a dönüştürmesi günümüzde çok daha hızlı şekilde devam etmektedir.Özellike son kasa Cherokee ile.Jeep nispeten eski nesil offroad aracı olarak şu anda Rubicon'u ön plana daha çıkarmakta.İşin özeti kısaca bu ama elbette sayfalar dolusu daha detay mevcut.

NP231 kodlu Command Trac arazi şanzımanı Jeep'in sağlam arazi şanzımanlarından bir tanesidir. Normal şartlarda 2 çeker olarak kullanılır ( yakıt ekonomisine çok ciddi katkısı vardır,gereksiz ön takımın zorlanmasını da engeller ki XJ kasayı bu kadar popüler olmasının sebeplerinden en önemlisi de budur daha önce yazıldığı gibi), daha fazla çekiş istediğiniz zaman 4 HI, eğer tam çekiş istediğinizde de 4LO poziyonuna alırsınız. 4LO genelde nasıl kullanılacağı bilinir ama 4Hİ bilindiği sanılır ama pek bilinmez. NP231 45 mil (ort 70km ) hıza kadar 2H ile 4H arasında aracı durdurmadan geçiş yapmanıza olanak sağlar.4H modundan bu arazi şanzımanında kuru zeminde veya çok az ıslak zeminde aracı kullanmak şanzımanın ömrünü kısaltır o yüzden 4H sadece çekişin gerektiği durumlarda kullanılmalı çekiş ihtiyacı biter bitmez 2H konumuna alınmalı ki zaten hareket halinde bunu yapabiliyorsunuz.

Bundan dolayı;

NP242 kodlu Selec Trac arazi şanzımanına geçilmiştir. Ayrıca selec trac yukarıda arazi araçlarının giderek SUVlaşmasından dolayı yerini kısa süre sonra 2 çeker seçeneğinin olmadığı transfer kutularına bırakacaktır. Bu şanzımanda bir de 4H full time klasik tabir ile All Wheel Drive vitesi eklenmiştir. NP231de 45mph kadar olan 2H-4H geçişi bu şanzımanda 2H-4H full time 55 mph kadar yükseltilmiş yine 4H full time 55 mph( ort 90 km) hıza kadar kullanılabilmektedir.4H part time NP231deki gibi kullanılıyor, 4LO ise malum. 4H ve 4Lo konumunda kesinlikle kuru veya kuruya yakın asfaltta kullanılmaması gerektiğini tekrar hatırlatırım.

Peki bunun neresi kötü dersiniz çoğu kullanıcı için değil.Zaten SUVlaşmasının sebebi de bu araçların,çoğu kişi arada sırada 4 çekeri kullanıyor çoğunlukla da biraz daha güvenli şekilde asfaltta yol alabilmek için.

NP242 daha az sayıda üretildiği için NP231'e göre daha az sayıda mevcut haliyle daha pahalı, araya bir parça daha girdiği için NP231'e göre biraz daha zayıf olduğu yabancı forumlarda söyleniyor ( tecrübe etmedim ama mantıken doğru),daha da önemlisi offroadçuları ilgilendiren NP231 için Ağır hizmet türü S.Y.E mevcut ki 33 ve üzeri lastik ( 4,5 inç ve üzeri yükseltmelerde) kullanıyorsanız olmazsa olmazlardan yoksa arazi şanzımanını kırarsınız ( bu parça şaftın vibrasyonunu önlüyor, özellikle asfalt kullanımında ve ani kalkışlarda çoğu yükseltilmiş arazi şanzımanının veya şaftının kırılmasının sebebi de bu parçanın takılmamasıdır,pahalı bir parça değil ayrıca ama bilgisizlikten pek takılmaz sonra 33 lastik taktım aracım kırıldı Jeep kötü diye forumlarda başlar kötülemeye aracı o da ayrı bir konu ya neyse.

Tekrar başa dönersek 96 modelden sonra safkan arazi özelliğinden sürekli ödün verilmeye başlanmış, günümüzde bu zirve yapmış durumdadır.Elbette yeni çekiş sistemleri eski çekiş sistemlerine göre günlük kullanımda çok daha başarılı,çok daha kullanımı basittir.Bugün bir Range Rover'ın son elektronik çekiş sistemi ile hemen hemen herkes arazide tecrübeliymiş gibi araç sürer.

Fakat offroad yapacaksanız veya hafta sonu keyfi için bir araç seçecekseniz mümkün olduğu kadar yeni sistemlerden kaçmanız gerekli.Elbette başka markalarında bu tür araçları var ama konumuz Jeep olduğu için 92-96 model XJ kasa araçlar hız sabitleyici,klima,nispeten konfor gibi bazı günümüz olanakları ile eski klasik çekiş sistemlerini ve dayanıklılığını makul bir fiyata size sunuyor. Elbette ZJ,WJ hatta sizin almak istediğiniz 97-2001 arası XJ kötü araç değil ama yeni teknolojiye her yaklaşmanız sizin cebinizi biraz daha kullanım amacınıza göre boşaltacaktır.Örneğin Disco 3 ile bir abimiz basit bir su geçişi yaptı, XJ olsa en fazla şanzıman ve arazi şanzıman yağlarını yenilersiniz ama Disco 2 sahibi abimiz 10 bin TL masraf yaptı şanzımanın oradaki elektronik bir iki parça sudan dolayı arıza verdi çünkü. Disco 3 mükemmel bir arazi ve asfalt aracıdır ama şartlar ağırlaştığında ki arazide bir anda kendiniz böyle bir ortamda bulabilirsiniz 10 bin TL verebiliyorsanız elbette sorun değil.

En iyi arazi aracı diye bir kavram bu yüzden yok.Bulunduğunuz çevre,bütçeniz,kullanım amacınız gibi birçok etmen mevcut.Ama dediğim gibi biz genelde mantığımız ile değil duygularımız ile araç alırız sonra da yandım deriz ama işten geçer.

Son sorunuza gelirsek NP242 bütün XJ'lerde rastlamak mümkün ama ülkemizde çoğunlukla 97-2001 arasındaki modellerde görülüyor ama illa olacak diye bir şart yok tabi alırken bakmak lazım 4H part time yazısı mevcut zaten viteste anlarsınız hemen hangisi olduğunu. Bazı ZJ kasa G.Cherokee araçlarda da mevcut ayrıca.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-jeep-arazi-var-dediler-geldik-149614933/detay
 

Ynt: 1998 Xj'de Hangi Transfer Case Var?

Bu sorular araştırılır durulur işin sonu sonunda şuna dönüyor: Sanayideki usta hangisinden anlar hangisi daha ucuza tamir edilir?. Gerisi teferruattır ;)
 

Ynt: 1998 Xj'de Hangi Transfer Case Var?

Yanit, verdiginiz emek, ve davranislarimin gidisati sizi (hakli olarak) biraz kizdirsa da sakin sakin aciklama yaptiginiz icin cok tesekkur ederim... :smiley:

Bu araci alirken tamamen arazi mantigiyla dusunmeden aldigimi bende kabul ediyorum, ama henuz ne yogunlukta ve ne sertlikte offroad yapacagimi bile bilmiyorum... herseyi zaman gosterecek, cok okudum, cok arastirdim, bunlardan bazilarini tecrube etmeden ve yasamadan sizlerin tecrube ve aciklamalarinizla, paylasimlarinizla sindirmeyi basardim ve uyguluyorum, ama demek ki tamami o sekilde olmuyor.. Bazi seyleri de yasamak lazim... (umarim beni anliyorsunuzdur)

bu arada iki transfer case'i sormamin nedeni diger dif basliginda yazilan 16 sayfayi okuduktan sonra aklima takilan ve rahatsiz oldugum birsey nedeniyle sordum...

orada (eger yanlis anlamadiysam) soyle bir sonuc cikti... bu part time olamayan yani 231'in 4 ceker modunda kaygan ve virajli yokus inislerinde kullanilmamasi gerektigi ve kullanildiginda risk yaratabilecegi soyleniyor. Belki burada olay yine sizin dediginiz gibi bu aracin tamamen offroad amacli kullanilip kullanilmamasi durumuna geliyoruz ancak insan boyle bir araca sahip olunca ve yatirim yapinca olabildigince onunla olmak ve surmek istiyor... ve bu arac misal asagidakilere benzer senaryolarda eger benim icin sadece 2 ceker olarak calisabilecekse ve bu durumlarda 4 cekere almak risk yaratacaksa burada bir sorun var bence:
- Kartalkayaya kayak tatiline XJ ile gittim ve dagdan iniste kar ve buzlu zemin pek tabi olacak?
- Herhangi bir offroad surusunun donusunde/gidisinde veya haftasonu araziye cikamasam da sirf keyif icin aracimla yolda kisa bir suruse ciktigimda hava bozup yagmur yagdiginda 4 cekerin guvenilirligini kullanamayacaksamm?

bunlar beni rahatsiz ettigi icin 242 transfer case olmasi sanki daha dogruymus gibi geldi... yoksa yine yeni yetmeligimden dolayi yanlis mi dusunuyorum?
 

Ynt: 1998 Xj'de Hangi Transfer Case Var?

Kartalkayadan inişte kar,buzda 4H moda alır inersin birşey olmaz, ıslak zeminde ise 2H yeterli oluyor.Bu araçlar eski nesil zaten öyle son gaz inmeyeceksiniz ne ESP var hatta ABS bile yok çoğunda.ABS konusunda ayrı bir başlık açmak istemiyorum ama arazide özellikle çamurda ABS de başa beladır, olmaması daha iyidir.

Yine yağmurlu bir hava da 2H kullanırsınız,4H ye gerek duymazsınız.Dengeli araçlardır öyle hemen kendini bırakmazlar ayrıca 4H yi gereksiz yere kullanmayın dediysek hiç kullanmayın da demiyoruz.Bozulsa bizimkiler bozulurdu 4Lo, sürekli dip gaz araçlar sınırlarına kadar zorlanıyor sonuçta offroadda. 4H sadece gereksiz yere asfalt yolda özellikle kuru asfaltta kullanılmamalı. Bir de şu var 4H kullanmak iyi güzel de tüketim de var işin içinde, zaten mümkün mertebe gereksiz yere kullanmayın cebe de zarar çünkü.

Bu araçlar sağlamdır, binek aracın anında kırılacağı yerlerden vura,çarpa atlaya zıplaya gidiliyor, öyle iki zorlamada kendini bırakmazlar merak etmeyin.Bakımlı bir aracı siz uzun bir süre ( en azından 1 yıl ) bozamazsınız,tecrübeniz de az daha alır almaz arazide pata küte gitmezsiniz zaten.

Tecrübe etmediğinizden veya şöyle söyleyeyim binek araç gibi düşündüğünüzden böyle düşünüyorsunuz 2H birçok durumda size yeter de artar,asfalt yolda ben 4H ye aldığımı pek hatırlamıyorum. Yerler silme buz olacak ve yokuş aşağı-yukarı gideceğim ki ancak alayım ki ondan da hızım 50 km yi geçmez zaten.

Kartalkaya gibi yerlere gitmek için bu aracı almanın bir anlamı yok, Subaru,Suzuki Grand Vitara veya Jeepten gidersek G.Cherokee WJ 2.7 dizel hatta Dacia Duster bile sizin işinizi görür.

Ya da dediğimiz gibi daha önce dediğimiz modellerden bir tanesini alıp bu işe bir adım atacaksınız sonrası gelir zaten.98 model alıp donanımdı oydu derken 40 bini geçer, sonra satarken zararınız büyük olur.Çünkü bu işlerde genelde ilk alınan araç bir süre sonra satılır.Alıp uzun süre kullanacağınızdan eminseniz alın derim ama bu işler pek öyle olmuyor işte.
 



Ynt: 1998 Xj'de Hangi Transfer Case Var?

Kartalkayadan inişte asıl ihtiyacınız olacak olan şey bu: http://www.hepsiburada.com/liste/nokian-225-70-r-16-107-t-xl-hakkapeliitta-7-suv-kis-lastigi-uretim-tarihi-2014/productDetails.aspx?productId=otkmts31769&categoryId=259720 transfer kutusuna fazla kafa yormaya gerek yok. O fazla pahalı diyenler için bir de bu var: http://www.hepsiburada.com/liste/petlas-215-65-r-16-98h-snowmaster-w651-kis-lastigi-uretim-tarihi-2014/productDetails.aspx?productId=otozsu22120&categoryId=259720&SKU=OTOZSU22120 ama buzlanmayla arası nasıldır biraz şüpheli (çivisiz olduğu için).

Öte yandan ben basit sürekli 4x4 araçları severim. Yağına suyuna baktın mı bozulmazlar ;) Ötekiler zorlu şartlara arazide zorlanmaya daha müsait ama zorladınız mı da bozma riskini de almış oluyorsunuz. Sanayide macera aramak istemeyen adama arazide de fazla macera kabiliyeti olmayan araç daha uygun (bence).
 

Ynt: 1998 Xj'de Hangi Transfer Case Var?

Petlas iyidir f/p olarak. Bir de Bridgestone Blizzak modelleri var, çivisiz modelleri bile buz üstünde çok çok başarılı, belki de bu işin en başarılı lastiğidir diyebilirim ama fiyatları biraz pahalı.
 

Ynt: 1998 Xj'de Hangi Transfer Case Var?

Benim diger aracim zaten Subaru Forester... Aslinda daga giderken o varken JEEP'e is dusmeyecek anlasilan..

Neyse kafam yine allak bullak, gece de saat 01:00 oldu yine, ben yatayim, ruyamda zaten yine o araba mi bu araba mi diye devam edecegim kafayi kirmaya.. ;D

Bu arada isin garibi, mesajlarinizi okuduktan sonra deliler gibi arastirma yapiyorum, 96 ile 97 sonrasi XJ'ler arasinda motor ve sanziman yada elektronik sensor ve kontrol olarak neler degisti diye.. ama hicbirsey bulamiyorum... :(

Wikipedia (ne kadar dogru bilgi kaynagidir emin degilim ama) motor ve sanziman olarak hicbir fark gozukmuyor.. Lutfen yanlis anlamayin dedikleriniz yanlis anlaminda demiyorum bunu asla, sadece keske tam olarak nelerin degistigini, eklendigini ve dolayisiyla da sistemin su yada camura daha hassas, kirilgan hale geldigini ogrenebilsem ve mantigini anlayabilsem daha kolay olacak hersey (muhendis takintisi, mantigini ve detayini anlamadan kabullenemiyorum) bununla ilgili bir teknik dokuman var midir paylasabileceginiz?

Bu arada yine de 96 serisinden arastirmalar yaptim, asagidaki araclarla ilgili yorumlarinizi almak isterim... (artan fiyat sirasiyla)

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-jeep-tamamen-orjinal-temiz-ici-full-donanimli-cherokee-limited-170525750/detay/

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-jeep-4.0-chereokee-temiz-aracfiyat-dustu-156119490/detay

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-jeep-klimali,lpg-li,sorunsuz-tertemiz-174687235/detay/
 


Ynt: 1998 Xj'de Hangi Transfer Case Var?

Benim aracım 98 XJ country, 2 yıldır sorunsuzca kullanıyorum, arazi ve asfaltta herhangi bir sorun yaşamadım. Arazim NP-231, lastiklerim 33 BF MT, yükseltmem şuan 5" te. Araç gayet stabil. 2 arkadaşımda zj var, sürekli bilgi ekranında sensör hataları alıyorlar ama önemsiz şeyler, benim aracıma göre biraz daha elektronik aksamı fazla, sürekli bir yerleri ölçüyor araç, arka cam açık hatası, silecek suyu hatası, sogutma suyu hatası gibi şeyler geliyor ama ekranın kendinden kaynaklandığı yönünde bilgiler var, kontrollerde herhangi bir arızaya rastlanmadı.
91-2001 arasında motor şanzıman farkı yok diye biliyorum, arazide farklılıklar var (part-time farkı), geri kalan farklar makyaj işleri, yani elektronik anlamda ciddi farklılıklar yok. Abs mevcut. Görsel olarak bence 97 sonrası çok daha şık durmakta ve modern bir iç dizaynı var.
Asfaltta 2 çeker kullanıyorum sürekli, sadece dik rampada geri manevra yapmam gerekirse 4 çekerle kalkıyorum çünkü arka taraf hafif kaldığından patinaja kalıyor. Arazide kuru ise zemin sürekli 2 çekerdeyim, çok dik yerler ve açılı yerler yaricinde 4 çeker ihtiyacı hissettirmiyor. Karda kullanma fırsatım henüz olmadı.. Ben 4x2 ve 4x4 geçişlerimi genelde 30 km altında yapıyorum, hiç zorlanma yada ses duymadım yağ gibi maşallah.
 



Ynt: 1998 Xj'de Hangi Transfer Case Var?

Petlas iyidir f/p olarak. Bir de Bridgestone Blizzak modelleri var, çivisiz modelleri bile buz üstünde çok çok başarılı, belki de bu işin en başarılı lastiğidir diyebilirim ama fiyatları biraz pahalı.

Gerçekten işe yarayan modelleri baya pahalı (http://www.bridgestonetire.com/tire/blizzak-dm-z3 ). Daha makul fiyatlı olanlar (http://www.bridgestone.com.tr/Lastik/GG1/01/LM80/ ) o kadar iyi mi bilmiyorum. Yıllar önce bugünki fiyatlar sözkonusu değilken dmz3 almıştım, şu anda ise dmz3'ün fiyatına en iyisinden nokian alınır. Ya da gidilir LM80'den zaten önemli bir farkı olmayacaksa ucuzundan petlas alınır, onu da denemişliğim yok ama düşünmüyor değilim.
 

Ynt: 1998 Xj'de Hangi Transfer Case Var?

Kış eskisi gibi olmuyor artık o yüzden Petlas tercih ederdim ben olsam.Nasıl olsa 4. yılın sonundan itibaren eski özelliğini kaybediyor. Dayanıklılık olarak Bridgestone göre biraz zayıf ( 30-35 bin km de başlıyor çatlamalar) ama sürüş güvenliği olarak bir eksiği yok.Ben memnun kaldım binek aracımda ikinci takımı da Petlastan aldım yine.

Diğer aracınız Subaru ise burada boşu boşuna zaman öldürüyorsunuz.Asfalt ve stabilize yollar açıldıktan sonra bunun üzerindeki kar,buz ortamlarında ve yayla yolları dediğimiz yerlerde alacağınız XJ, Subaru'dan daha üstün olmayacak. Jeep nerede fark atar, açılmamış karlı yollarda ve yolu olmayan arazide ama bunun içinde arkaya en azından bir diff kilidi taktırmanız lazım.

Çok fark var denmedi zaten boşu boşuna neti karıştırıp duruyorsunuz, yol bilgisayarıdır, bagaj açıktır,arka cam kapanmadı,cam yıkama suyuna bu oldu ve ABS,yol bilgisayarı gibi teknolojik donanımlar ki ABS arazide istenmeyen birşeydir. Motorda da bir iki elektronik parça eklendi emisyon ile alakalı özellikle de yani öğrenseniz ne olacak ki. Teferruatlarla kendinizi boğup duruyorsunuz.Mantık basit günümüze yaklaştıkça elektronik artıyor,arıza riski artıyor, arazi de araç bozulunca sanayiye harcanan maliyette artıyor.Bu kadar yani ama yukarıda da dedim sizin gönlünüzden geçen hangi model ise onu alın geçin.
 

Ynt: 1998 Xj'de Hangi Transfer Case Var?

Mantık basit günümüze yaklaştıkça elektronik artıyor,arıza riski artıyor, arazi de araç bozulunca sanayiye harcanan maliyette artıyor.

Elektronik artıyor
Arıza riski artıyor
Ama arıza tespit imkanları da artıyor
Sadece imkanları kullanan pek yok

Yıllar önce ankarada bir usta OBD cihazını çıkarıp göstermişti buna şu kadar para verdik diğerleri birşey ölçmüyor diye.
Ayrıca arabaya herhangi bir bakım yaptıktan sonra bunla ecu'yi resetlemek lazım demişti. İçinde doğruluk payı olan esrarengiz laflar edip sözü hep yarıda bırakmak gibi bir huyu olduğu için ne demek istediğini o zaman anlamamıştım. Anlamak 5 sene kadar sürdü :D

Hala daha kendisi radyatöre %100 antifriz koyar arabayı görürürseniz, eh onu koymadan önce radyatörü suyla döndürüp soğutma sistemine devirdaim yaptırıyorsa boşaltıp aynı işi tekrar yapıyorsa sorun yok o durumda yaptığı iş doğru oluyor, bu işlem sonucunda motorda, ısıtma kaloriferinde vs tesisat içinde 2.5 litre su kalsa, siz de radyatöre 3 litre antifriz boşaltsanız %50-%50 oranını aşağı yukarı tutturdunuz işte. Ama cumartesi günü giderseniz o kadar işin arasında bi de bunla uğraşmazlar kanımca, çünkü her devirdaim tekrarındna sonra radyatör kapağını açmadan önce motorun soğutma suyunun soğumasını beklemek gerekiyor.

Olup bitenin nasıl yürüdüğünü anlayınca böyle bir mesleğim olmadığına memnun oldum.
Düşünsenize müşterileriniz randevu alma zahmetine bile girmeden cumartesi dükkana yığılıyorlar onca curcunanın arasında aksak/eksik yapılan işlere bir süre sonra kafaları çalışmaya başlıyor sonra da gidip internette böyle muhabbetini yapıyorlar :D :D :D

Birzamanlar otostopçunun galaksi rehberi isimli bir kitap okumuştum (çok eğlencelidir tavsiye ederim), orda hikayenin kahramanlarından biri olağanüstü güçleri olan süper bilgisayara hayatın evrenin ve diğer herşeye dair nihai sorunun cevabını sorar. Bilgisayar saatlerce hesap yaptıktan sonra cevabı bulur ve inanılmaz derecede kısadır: "42". (anladınız siz onu...)
 

Ynt: 1998 Xj'de Hangi Transfer Case Var?

İlk önce şunu diyeyim elektronik araca karşı değilim. Temel dediğimiz elektronik donanım ki XJ, Disco 1, Mitsubishi Pajero, Nissan Patrol vs gibi araçların 1990-2000 model aralığında bunlar mevcuttur, bana göre offroad aracında yeterli. Bundan sonra eklenen elektronik aksamlardan bahsediyorum genelde ben.

Yukarıdaki elektronik donanımların üstüne eklenen ek donanımlar kısaca;

Motor için daha düşük yakıt tüketimi ve emisyon değerleri için eklendi. Eğer offroad yapıyorsanız çokta işe yaramazlar, zaten motoru yeşil bandın üstünde kullanıyorsunuz.

Şanzıman ve çekiş sistemine eklenenler; tecrübeniz olmasa bile tecrübeli bir sürücü gibi araç sürmeniz için geliştirildiler.Daha önce dediğim gibi bu araçlar genelde asfalt ve stabilize yollarda kullanılıyor. Haliyle mekanik olarak devam ettirmenin bir anlamı yok. Fakat yeni nesil çekiş sistemi bile olsa temel mekanik mantık aynı.Haliyle offroad için pekte bir avantaj sağlamıyorlar.Hatta çoğu sistem devre dışı bırakılamadığı için dezavantaja dönüyor bile. Herhangi bir arızada çıkan masrafda cabası.

Diğer donanımlar dediğimiz yol bilgisayarı,arka cam açık mı değil mi, elektrikli koltuk vs zaten genelde pazarlama ile alakalı bir durum.Sonuçta kimse lord çocuğu değil veya şöyle diyeyim bunlar olmadan da araç sürebilirsiniz. Tabi koltukların daha ergonomik olmasını bunları dışında tutuyorum.

Arıza tespitinde kolaylık sağlar ama sandığınız kadar da elzem değildir.Tecrübeli bir usta ( zaten tecrübesiz usta her iki durumda da sorun) bütün arızaları tespit eder. Elektronik parçalar XJ gibi araçlarda dirençleri ölçülür ve arızası var mı yok mu tespit edersiniz. Daha yeni nesil araçlarda parçayı çıkartıp ölçmek yerine illk önce araç bunu araç yapıyor,sonra usta yine eski klasik sistem ile ölçüp bunu doğruluyor. Elbette hızlandırıcı bir faktör ama genel anlamda zaten XJ gibi araçlardaki elektronik parçalar bellidir arıza belirtileri de bellidir. Yeni nesil araçlarda bu ana ekipmanların arızasından çok diğer ek binen elektronik birimlerin arızasını tespitte kullanılır. Koltuk ısıtma çalışıyor mu? hangi cam açma motoru yanmış? farlarda sıkıntı var mı? vs vs işte.

ESP,ASP,ASR gibi çekiş kontrol sistemlerini bunun haricinde tutuyorum.Eğer arazide bunları araç tamamen kapatmanıza izin veriyorsa offroad aracı da olsa olmasında bir sorun yok. Asfalt kullanımında olmazsa olmaz donanımlar özellikle karlı,buzlu zeminlerde.

Elbette cadde ağırlıklı kullanımda ek elektronik üniteler birçok konuda sizin işinizi kolaylaştırır. Örneğin elektronik çekiş sistemi tekerlekler arası tork ve güç dağılımını ayarlayarak ön ve arka diff kilidi görevi görür, böylece siz hangi durumda kilidin devreye takmanız gerektiğine kafa yormazsınız, ayrıca aracın zorlanma limiti de ayarlandığı için aks kesme,parça koparma gibi derdinizde pek olmaz.

Fakat ülkemizde bir de MTV,ÖTV,parça pahalılığı,bahsettiğiniz gibi yeni nesil araç olsa da sanayinin zaten eski nesil araç gibi muamele etmesi de eklenince iş biraz daha karmaşıklaşıyor. Yoksa 150-200 bin TL bandında Rubicon alıp gayet iyi offroad yapanlarda var ama bütçe meselesi işte.

Özetlemek gerekirse yorumlarımı f/p anlamında yapmak için uğraşıyorum. Yoksa Amerika veya Avustralya gibi ülkelerde yaşasam daha yeni nesile doğru yorumlarımı çekerdim. Ama o ülkelerde bile biraz sert offroad yapacak olanlar yine 96 ve daha aşağı araçları kullandığını söyleyeyim.İş sertleşmeye başlayınca yeni nesilden uzak duruyor onlarda.
 

Ynt: 1998 Xj'de Hangi Transfer Case Var?

O bahsettiğiniz sistemler bize lüks kaçar. Yollarda pörtlek jantlara deforme edilerek takılan lastiklerle gezen adamlar araç kullanıyorken ESP'yi napalım... neymiş ofsetliymiş havalı oluyormuş :D :D güleriz ağlanacak halimize.
 



Ynt: 1998 Xj'de Hangi Transfer Case Var?

Başta Teneke Kutu olmak üzere (isminizi bilmiyorum o nedenle düzgün hitap edemiyorum afedersiniz) fikir belirten ve tecrübeleri / bilgileriyle beni aydınlatan herkese teşekkür ediyorum...

Uzun süren araştırmalardan sonra 1998 Model, ikinci sahibinden, seceresi belli ve henüz orjinal olarak 130.000 km'de olan bir Cherokee 4.0 XJ aldım.

Yakında uygun başlıkta detaylarıyla bir yazı yazacağım..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,838
Mesajlar
1,531,402
Kayıtlı Üye Sayımız
166,939
Kaydolan Son Üyemiz
Madafak

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst