1999 WJ p0700 sorunu çözüldü...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan xlms_green Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 30
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,594

xlms_green

Ana Kamp
Mesajlar
66
Tepkime Puanı
2
arkadaşlar. bir süredir aracımda yaşadığım şanzıman sorunu uzun araştırma ve inceleme sonunda çözüldü. şansımanda araç soğukken erken vites atma ve korumaya geçme sorunu vardı. arıza kodu p0700 veriyordu. Kiliste mustafa ustayla yürüttüğümüz mantık ve yaptığımız detaylı inceleme sonunda 850 tl değerindeki modülü değiştirmeye gerek kalmadan sorunu hallettik. sorun modül içindeki solenoid valflerin dip kısmındaki oring lastiklerinden iki tanesinin kopuk ve diğer 4 tanesinin iyice ezilmiş olması nedeniyle mustafa ustanın tabiriyle iç kanama oluşmasından kaynaklıydı. toplam 6 tl lik 6 tane oringin değiştirilmesi sonucu hallettik. aynı sorunu yaşayan arkadaşların bilgisine.
izin verilen kadar resimleri yüklemeye çalıştım.
umarım benzer sorun yaşayan arkadaşlara kolaylık sağlar.

IMG_20130208_094626.jpg


IMG_20130208_094636.jpg


IMG_20130208_101701.jpg


IMG_20130208_101726.jpg


IMG_20130208_101730.jpg
 

Etiketler


arkadaşlar selam.

Konu eskimis tabi ama olay venim basima yeni geldi. Bende 2003 wj grand cgerokee 2.7 crd var. 2 gun yada 3 gun arac yattiginda calistirince p0700 hatasi veriyor ve arac vites déğiştirmiyor. Sonra biraz yol gidip kontak kapa ac yapinca falan duzeliyor bazen bir kerede bilgusayara baglayip hatalari silmeden duzelmedi. Akunun zayifladigindan supheleniyorm ama tam sirunu bulamadim. Sizce problem nedir yada konunun basinda gecen selenoidler nerededir hangi selenoidlerden bahsediliyor anlayamadim.
 

arkadaşlar selam.

Konu eskimis tabi ama olay venim basima yeni geldi. Bende 2003 wj grand cgerokee 2.7 crd var. 2 gun yada 3 gun arac yattiginda calistirince p0700 hatasi veriyor ve arac vites déğiştirmiyor. Sonra biraz yol gidip kontak kapa ac yapinca falan duzeliyor bazen bir kerede bilgusayara baglayip hatalari silmeden duzelmedi. Akunun zayifladigindan supheleniyorm ama tam sirunu bulamadim. Sizce problem nedir yada konunun basinda gecen selenoidler nerededir hangi selenoidlerden bahsediliyor anlayamadim.
Öncelikle merhaba,

Konuyu açan arkadaşın bahsettiği model yılı ve şanzuman sizin 2003 model'den tamamen farklıdır. Dolayısıyla sizin hatayı kesinlikle başka yerde aramanız gerekiyor.

Bahsettiğiniz sorunları özellikle havaların soğumaya başladığı bugunlerde akülerin aayıflaması ile kendini iyice belli ettiğinden dolayı bende yaşadım. Sorunun çözümü gayet basit. Akünüzü değiştireceksiniz. Sabah ilk marş esnasında voltaj gösterdeniz 9 volt altına düşüyor muhtemelen. Araç çalışır çalışmaz arıza lambası yanıyor. Araç vites atmadığı gibi N'den D'ye alınca vuruntu oluyor. 15-20 km sürüp, biraz devirli kullanırsanızda arıza lambanız sönüyor olması lazım.
2.7'lerin TCM'leri maalesef voltaj konusunda çok hassas olduğundan dolayı araç kendini korumaya almakta.
Akü bende daha 10 gün oldu değişeli. İNci nano gold Serisi 1oo Ah 920 CCa aldım. CCa değerini özellikle olabildiğince yüksek almanız soğuk marş esnasında bu sorunun uzun bi süre ortadan kalkması anlamına geliyor. Saygılarımla.
 



Öncelikle merhaba,

Konuyu açan arkadaşın bahsettiği model yılı ve şanzuman sizin 2003 model'den tamamen farklıdır. Dolayısıyla sizin hatayı kesinlikle başka yerde aramanız gerekiyor.

Bahsettiğiniz sorunları özellikle havaların soğumaya başladığı bugunlerde akülerin aayıflaması ile kendini iyice belli ettiğinden dolayı bende yaşadım. Sorunun çözümü gayet basit. Akünüzü değiştireceksiniz. Sabah ilk marş ilginize cok tesekkir ederim. esnasında voltaj gösterdeniz 9 volt altına düşüyor muhtemelen. Araç çalışır çalışmaz arıza lambası yanıyor. Araç vites atmadığı gibi N'den D'ye alınca vuruntu oluyor. 15-20 km sürüp, biraz devirli kullanırsanızda arıza lambanız sönüyor olması lazım.
2.7'lerin TCM'leri maalesef voltaj konusunda çok hassas olduğundan dolayı araç kendini korumaya almakta.
Akü bende daha 10 gün oldu değişeli. İNci nano gold Serisi 1oo Ah 920 CCa aldım. CCa değerini özellikle olabildiğince yüksek almanız soğuk marş esnasında bu sorunun uzun bi süre ortadan kalkması anlamına geliyor. Saygılarımla.
 

Merhaba,

Öncelikle ilginize çok teşekkür ederim. Dediğiniz gibi bende aküden şuphelenmiştim hafta sonu aküyü ölçtürdüm. Sağlamlık %90 şarj durumu %80 çıktı ama 830 olması gereken marş gücü 720lerde cıktı dolayısı ile dediğınız gibi marş masma anında yeterli gelmiyor sanırım. Aküyü değıştirdim ve arabayı hafta sonuna kadar yatırıp hafta sonu bakıcam tekrar, bakalım hata vericekmi.
 

Herkese mrb

Gecen hafta aldigim 2001 grand cherokee 4.7 aracimda bugun P0700 Hatasi vermeye basladi. Ustama gotrdum. Şanzumanla alakali bi hata kodu oldugunu ve şanzumana bagli sensorleri degistdigini ve yine de olmadigini şanzumanin dagilmasi gerektigini soyledi.. konu hakkinda basina boyle bir olay gelen varmidir ?

Tesekuur ederim.
 


Cihat bey aracla yeni tanisdigim icin lift terimini bilmiyrm . Ama yaklasik 1 haftadir kullniyrm. En ufak vites gecisini bile hisstmedim. Yonledirceginiz bir husus varsa yardimlarinizi bekliyrm. Yarin yola cikmam gerekiyrdu. Planlarim alt ust oldu. Ufak dokunuslarla yapilabilcek bir sorun mu
 




Ustam Şanzuman sensorleri degistirip deneme yapmis ama bir sonuc alamadigini sanzumanin icine bakmamiz gerek dedi ama. Akuden de olabilmi ihtimali varmis... arada bu sorun duzelip tekrarliyor o yuzden akuden olabilir mi acaba ?
 


Gecen ay benim basima geldi aku degistirdim. Akuyu olcturuncede saglamlik ve sarj degerlerinden ziyade mars gucu degerine bakmak lazim. Aklinda olsun saglamlik %80 cokar doluluk %80 cikar ama mars gucu dusukse ondan yapiodur son aldigim aku test raporlari vardi ama arabada su an yeni aku ve sokulen aku degerlerini istersen bakip yazabilirim.
 

Akuculer bu aku saglam sorun baska yerde diyebilir. Zira bana ilk once oyle dediler sorunu baska yerde aradim. Ancak akuden cikti.okan bey bu arada il neresi, benimde karsida bi komsu var yeni bi wj aldi ama yoksa sizmisiniz.
 



Yarin ilk isim bi elektrikciye gidip akuyu test ettrmek olucak. Inslh dediginiz gbi cikarda ufak bi aku degistrmemle sorunum hal olur. Elinizde raporlari atabilirseniz cok iyi olur. En azindan karsilastiriz. Istanbul cekmekoyde oturuyrm.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,079
Mesajlar
1,528,380
Kayıtlı Üye Sayımız
166,822
Kaydolan Son Üyemiz
burhand

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst