2001 model disco TD5 aracımı nihayet 2 hafta önce aldım, araç 139000 km de ve herşeyiyle orjinal , borusan çıkışlı yaklaşık 100000 km ye kadar borusan bakımlı . İlk etapta patron camiasında makam aracı olarak 100000 km kullanılmış, daha sonra 2. Sahibi 139000 km ye getirmiş ofroad falan fişman yok , arka körükler dahil faal durumda , ve bende 3. Sahibiyim
Aracın içinde tek kötü yer orta konsoldu , hallettim çok , şükür
Rahat çalışmak için orta paneli söktüm, akrilik tinerle plastiğin üzerindeki kötü yüzeyi sıfırladım , yeni halinden daha parlak oldu diyebilirim
Yanlız kolay bi işlem değil , 2 gün uğraştım, tiner plastiği erittiği için bombokta olabilirdi , risk aldım , orjinali gibi oldu
Orta konsolun arka sabitleme vidalarının çevresin hafif çatlaklar vardı , önlemini aldım.
Çatlaması çok normal vida yerleri ayak gibi kabartmalı tüm yük o çıkıntılara biniyor , yaslanınca gacır gucur ses yapıyor zaten
O ses için yapacağım şeyleri montajlarken paylaşıcam
Ses yapan yer çok , hepsini yavaş yavaş halledicem
Torpido kapağının kilit karşılığı ve kapak yaylarının oturduğu bi saç var göğüslükte, saç üç parça iki kenar bide üst parça, üst parça ve alttan sabitleme vidayla , üstten sabitlemeyi göğüslüğe plastik eritmeyle sabitlenmiş , herhalde kapağı kapatırken vurmaktan üst taraf plastik eritmeleri kırılmış ve ayrılmış zangır zangır oynuyordu , orda yeniden plastik kaynağı yapacak durum yok yer kötü çünkü
Çerçeveyi söküp dışarı aldım, üst saçın göğüsleğe basan kısmına silikon sünger yapıştırdım ara ara , sonra kapağın üst tarafındaki plastik çıtayı çıkarıp ordan tek somunlu vida attım taş gibi oldu
Yine motor çalışırken zarıltı yapan motor kaput ayağının bağlantı yerine lastik uydurdum, orjinalde burda buna benzer bişey vardı herhalde , şayet yoksa büyük handikap
Orta panel montajı tamam, çalmaklığın ampülüde kesilmiş , onuda değiştirdim takmadan
Sırada arazi şanzumanı ve elferini körük derilerinin değişimi var
Arazi şanzumanınki epeyce yıpranmış , elfrenininki fena değil o değişmiş herhalde daha önce , ikisinide tek örnek hakiki deriden yaptırıcam
Oh oh oh hayırlı uğurlu olsun Allah kaza bela vermesin. Oynanmamış ama eski olması oynanmış ve bozuk olmasından bin kat iyidir, sorun yok.
Paylaşımlar da çok faydalı, özellikle torpido kapağı için olanı uygulayacağım ben de buradan bakıp. Direksiyon kolon plastiğine de bak, kesin orada kırıktır. Üst alt kapaklı direksiyonun arkasındaki parça. Onu da Rocco şeker sopasıyla tamir ediyorlarmış)))
Oh oh oh hayırlı uğurlu olsun Allah kaza bela vermesin. Oynanmamış ama eski olması oynanmış ve bozuk olmasından bin kat iyidir, sorun yok.
Paylaşımlar da çok faydalı, özellikle torpido kapağı için olanı uygulayacağım ben de buradan bakıp. Direksiyon kolon plastiğine de bak, kesin orada kırıktır. Üst alt kapaklı direksiyonun arkasındaki parça. Onu da Rocco şeker sopasıyla tamir ediyorlarmış)))
Arka camlardan açılıp kapanırken paldır küldür sesler geliyordu, usta milletinin bu tip konulardaki anlık sorun halletme muamelesine maruz kalmamak için , kapı döşemesini çıkarttım bugün , ben kriko da problem var diye düşünüyordum , hatta kriko arayışına başlamıştım , ( arka cam krikosu yok hiçbiryerde) , cam kızağı çürümüş yerinden çıkmış, cam kızağınıda sordum bulamadım , hazırını , sanayide yaptırıcam herhalde
Motor ve krikoda hiçbir sorun yok temizledim yağladım takmaya hazır
Cam motoruna ulaşmak için iç kapı saçındaki naylon mecburen alt taraftan açtım, naylon özelliğini kaybetmiş , yine kullanıcam onu ama altına iç kapı saçındaki boşluklardan arabanın içine su akmaması için önlem alıcam bu sonraki konu
Daha öncede başka başlıkta yazdım , şayet taban halısı üstten ıslanıyorsa , büyük ihtimal iç kapı saçındaki naylona müdahele edilmiştir daha önce , takviye bişey yapılmadıysa , yan cam lardan kapı içine akan su , özellikle araç yatık durumda ise naylonu geçip kapı döşemesinin arasından arabanın taban halısının üzerine akar bilginize...