Ynt: 2001 Nissan Patrol Y61 GU Seri II ZD30 "El Bombası"
İyi dilekler için teşekkürler
herkesin gönlüne göre olsun...
Biraz bilgilendirme yapıyım.
Patrol Türkiye’ye tek bir donanım ve motor seçeneği ile otomatik vites olarak ithal edilmiş.
Motor zd30ddti kodlu 4 silindirli direk enjeksiyonlu 3 litre turbo dizel intercooler .Değişken geometrili turbo kullanılmış.
3600 devirde 158 beygir ve 2000 devirde 354 Nm tork üretiyor. Sıkıştırma oranı 17.9
Bu motor 2005 de revize edilerek common rail dizele geçilmiş. Ancak hala bu motorla sıfır olarak satıldığını okuduğum ülkelr var; Filipinler gibi.
95 litrelik yakıt deposu var.
Yine Türkiye’ye ithal edilen modellerin hepsinde arkada manuel %100 kilit var.
Araç normal kullanımda 4x2. Önde istenirse otomatik istenirse manuel kilitlenebilen hublar var. Bunun dışında 40 km hıza kadar 4H ye geçiş mümkün. 4L için ise durmak ve vitesi N konumuna almak gerekli.4L ye geçildiğinde otomatik olarak ABS devre dışı kalıyor.
Bununla birlikte şanzumanda HOLD , POWER ve A/T seçenekleri var.
Birde tam olarak ne yaptığını öğrenemediğim ama sanırım viraj denge çubuğunu devre dışı bırakarak arazide artikülasyonu artırmaya yarayan STABI yazılı bir düğme var ki bunu şehir içinde de kullanıyorum.Şehirde bile yollarımızın hali malum çukur tümsek vs. geçişlerinde belirgin bir konfor sağlıyor, zıplama azalıyor. Kullanmak için tamamen durmak gerekiyor.
İz genişliği ön 1605, arka 1625mm.
Aks aralığı 2970 mm.
Minimum yerden yükseklik 210 mm.
Ön arka disk fren.
Standart lastik boyutu 265/70/16.
Minumum dönüş çapı 12.5 m. Araç uzunluğunun 5010mm olduğunu eklersem dar yerlere girip çıkmanın ne kadar zor olduğunu varın siz hesap edin.
1990 yılından 2010 yılına kadar ön arka sabit aks ve helezon yaylı olarak üretilmiş.
Birde yapılacaklar listesine yazmayı unutmuşum.Alt sıralarda yurtdışından temin etmek mümkün olursa 4 parça havuz paspaslardan temin etmek var.