2006 Model LC için Jant Yardımı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan URFI GORKEY Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 48
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,556
Ynt: 2006 Model LC için Jant Yardımı

Urfi merhaba,

dün gördüm aaracını Ahmet abi nin orada bitince güzel olacak..

selamlar
 

Etiketler
Ynt: 2006 Model LC için Jant Yardımı

Urfi Abi merakla bekliyoruz aracı Ahmet Abi en güzel şekilde yapacağına eminim şimdiden tekrar hayrılı olsun.
 


Ynt: 2006 Model LC için Jant Yardımı

Urfi bey tekrar hayır olsun,aracın yeni görünümünü merak ediyoruz. :smiley:
 

Ynt: 2006 Model LC için Jant Yardımı

izmitte vx 100 ile hard off road yapan süleyman diye bir arkadaş ile tanıştım gerçi onunki benzinli 100 dü ama girdiğimiz zor parkurda gayet iyi olduğunu gördüm 100 ile hard off road olmaz düşüncem ciddi anlamda zarar gördü.zira öne takılan arb ile araç zaten engellerden yavaş yavaş ama emin bir şekilde geçiyor güçlü motorun sayesinde de bayılmıyor.zaten kaptırıpta girmediği için ön aksları sabit olmasada araç zarar görmüyor.ulfi kardeşim bence 100 konusunda duayen cihandır ve barborosdur.onlara muhakkak danış ben yerinde olmaz bu kadar yakınımızda bu adamlar varken sormadan aracıma vida dahi sıkmam...zaten bu konularda siteyi biraz takip edince doğru bilgi için adresler...kişiler ortaya çıkıyor....senin şanssızlığın 100 ü off roada hazırlayan fazla insan olmaması...ancak şansında barboros ve cihan gibi 100 yapan iki arkadaşın ant off ta yer almasıdır.bu arada görüşemiyoruz ...ama resimlerini bekliyoruz bir şeye ihtiyacın olursa telefonum sende var...bu yazıyı okuyan okumayan tüm arkadaşların bayramını kutlarım
 



Ynt: 2006 Model LC için Jant Yardımı

ddunya uzerinde bu isler defalarca yapilmis durumda bu isler ve araclara ulkemizde maalesef hali hazirda pahali ancaakkkk degeri 100.000 tl civari olan aracim olsa. yuce google ye yazar yapilmis uygulamalari bulur fabrikasyon bana uyan ne varsa onu getirtir isin egline uygulatirim bu cizginin disina da asla cikmam. Urfi bey sizede tafsiyem uygulamalari inceleyip butcenize uyan fabrikasyon muhendislik imlati uygulamalari tercih etmeniz yakisikli aracla makul ysamsal olculerde dizayn edilmis araclar arasinda ciddi farklar vardir bu vesile ile sanayide is yaptiracaksaniz ya afabaya az para verin ya da butceniz musait ise arabaya verdiginiz paranin 10 da birini de ayirarak muhendislik olcumlaerle yapilmis fabrikasyon garantili uygulamalari tercih ediniz eger elinizdeki makina kupayi yukselterek 35 inc lastik takmaya ,usait olsa idi biz zaten dunya para odeyipde kit takmak yerine. get le yukseltip kupayida kaldirtip 35 i takardik bu is ciddi istir en ufak hata nin beceli olumdur kafanizin ustundeki sepetin baglantilari bile omrunuze ya omur katar ya da calar


daha fazla uzatmak istemiyorum ama bu isler get ile saglikli olsa idid arb olmazdi ona rakip olarakda ironmen olmazdi yukari ciktiginiz her santim icin genislikde lazimdir bunu unutmayiniz esnemeyen bina depremde kirilir bunuda hatirlatayim her arazi denemenizde deprem olur bunuda unutmayiniz get le esneyen arac varsa yapaninda eline saglik :smiley::smiley::smiley::smiley::smiley:



son olarak ben otorite ya da uzman degilim degilim ama yapa yapa geldigim bu noktada bu saatten sonra herhangi bir aracima is olsun diye dedigim kaiyedeler disind cviada siktirmam aklinizda bulunsun


hayirli geceler phayirli bayramlar. :smiley::smiley::smiley::smiley::smiley::smiley::smiley::smiley:
 

Ynt: 2006 Model LC için Jant Yardımı

Tugsan cim bastan beri 100 vx lere galiba biraz daha yakin hissettim tercihlerim beni oyle yonlendirdi belkide.80 den sonra cikan 100 un arazide daha az basarili olacagi bana cok mantikli gelmemisti zaten ,belki biraz daha narin yada konfor agirlikli ama dikkatli kullanildiginda cok fark varmi gorecegiz,bunun icindirki sizlerle her firsatta lastik bile yokken (sattigim benzinli 100 ile)asagi yukari her yere girmistim ,"giitigi yere kadar" lafim o yuzdendir ,kalirsamda cekilmek bu isin bir parcasi bence arabanin limitleri ogrenmenin tek yolu bu.Bursa daki donus etabinda camurda cadde lastigi ile cakilmadan gidiyorsa bu makine biraz ilaveler ile neler yapabilir gorecegiz .Bildigim kadari ile Turkiye de 2006 dizel olarak biraz araziye uyarlanan ilk arac bu olacak,sizlerin de yardimi ile dogru seyler yaparsak sanki guzel olacak gibi.Barbaros Bey fikirlerinize aynen katiliyorum,araclarda hersey ya orijinal olmali yada olmamali,tabii ki bu is para ile direk alakali,bazen beklemek gerekiyor (duygusal $$$ sebeplerden) ama isi bilincli ve dogru yapmak tekrar tekrar yapmaktan daha ucuza geliyor,cok sukur duygusal sorunlari abartmamak kaydiyla asarim gibi,tabii guvenlik de cok onemli ,o yuzden sitedeki deneyimli arkadaslarin fikirleri benim icin ihtiyac.
Ahmet Abi bugune kadar TJM snorkel ve TJM vinc montaji ni ,tamponlari (aradigim Arb ve TJM deki "saffari" modelli tamponlari bulamadim ,Ahmet Abi sagolsun aynisini ve stepne tasiyicisini yapti.)
Baslangicta aracin yukseltmesi ile oynamak istemiyordum ama Ahmet Abi ve Cihan Bey ile gorustukten sonra bunun gerekli oldugu na bende ikna oldum. Dusundugum yukseltme 2" .ARB yada TJM ,ogrenebildigim kadari ile Arb bu isin son noktasi . Ironman ve oldman emu iki firmanin yukseltme kitleri,Yurt disi sitesi http://forum.ih8mud.com/100-series-cruisers/ sitesinde bu konu ile ilgili bircok resim ve bilgi mevcut.Korkum su ki 100 lerde kullanilan kitler dizel ve benzinli olarak 2 farkli model olarak sunuluyor agirlikta cok bir farklilik yok,yakitla baglantisida olamaz,benim bu dizel icin olan kit i TC de bulmam sanirim imkansiz.Bu ayin 18 inde yurt disindan gelecek tanidiklara bu isi kilitleyemez isem isim zor gibi.
Madem yukseltme yapacaksin neden 4" yapmiyorsun sorusunu kendime bende soruyorum ,ama o zaman is biraz daha duygusallasiyor,ve agirlik merkezini cok fazla yukseltmek istemiyorum,genelde 100 vx lere 2-2.5" yukseltme yapilmis biraz da lastik faktoru ile sanirim benim icin ideal yuksekligi yakalayacagim.Bayramdan sonra Cihan Bey ,Barbaros Bey ve Ahmet Abi den daha detayli bilgi alip yukseltme isine oyle devam etmeyi dusunuyorum,tabi olay sadece yukseltme degil baska alt yapi saglamlastirma islemleri de gerekiyor.
Resimler en yakin zaman da geliyor.Herkese fikir ,oneri ve yardimlari icin tekrar tesekkur ederim
 

Ynt: 2006 Model LC için Jant Yardımı

urfi bey dogru adimlarla cok guzel bisey ortaya cikacaktir evet Ahmet abi aksesuar anlaminda dogru isler cikartacaktir ama yukseltme anlaminda
bekleyerekde olsa kit disina cikmamakta fayda var 33" lastikde en ideal olcu olacaktir sonrasinda ise keyfinize bakin sanayiye sadece cay icmek icin gitmenin keyfini yasayin tekrar tekrar hayirli olsun simdiden her toyotaci ideal kit icin en az2 ay beklemistir sizde sabredin derim
:smiley::smiley::smiley::smiley::smiley:. telefonum 0 533 551 47 65 her zaman keyifle yardimci olmaya calisirim. :smiley::smiley::smiley::smiley:
 

Ynt: 2006 Model LC için Jant Yardımı

Urfi cim sayfanı şenlendirelim, gözünüde okşayalım biraz :smiley:
[attachment=1]
[attachment=2]

IMG_0899.jpg


dsc06550~0.jpg
 

Ynt: 2006 Model LC için Jant Yardımı

İlk resimdeki arac nerede ise şnorkeline varana kadar senin araca benziyor.... Ama üzerinde çamurda var..100 e bu kadar uğraştıktan sonra çamur üzerine gelmezse bir anlamıda yok ,bazı araçlar vardır maşallah yakışıklıdır ama çamur görmez ... eee bu işin bir anlamıda yok o zaman :D :D :D
 



Ynt: 2006 Model LC için Jant Yardımı

07gokhanlc' Alıntı:
İlk resimdeki arac nerede ise şnorkeline varana kadar senin araca benziyor.... Ama üzerinde çamurda var..100 e bu kadar uğraştıktan sonra çamur üzerine gelmezse bir anlamıda yok ,bazı araçlar vardır maşallah yakışıklıdır ama çamur görmez ... eee bu işin bir anlamıda yok o zaman :D :D :D

Doğru söze ne denir ;D ;D ;D
 

Ynt: 2006 Model LC için Jant Yardımı

Gokhan Abi ,eline saglik, TJM snorkel ayni,2.resimdeki tampon tam istedigim malzeme ,orijinalini TJM ve ARB de buldum ama TC de yok. Sagolsun Ahmet Abi aynen yapti . Ben de sabirsizlikla bayramin bitmesini bekliyorum.Dedigin gibi bu arabalar camurla daha tarz gorunuyor.
 

Ynt: 2006 Model LC için Jant Yardımı

Hayırlı olsun arkadaşım alınacak en güzel 4x4 dü almışsın modeli de çok iyi, anladığım kadar pek ağır off road da kullanmayacaksın, bu forumda işi bilen %5 şi ağır off road ve araçtan anlıyor ;), gündelikte kullanacağın için aracı yavaş yavaş zevkine göre acele etmeden bu işi bilenine danışarak (barboros,cihan bey) hazırlayın, getireceğiniz parçalarda acele etmeyin ve doğru parçayı bekleyin, tekrar hayırlı olsun Allah nazarlardan saklasın.....
 


Ynt: 2006 Model LC için Jant Yardımı

Urfi bey iyi akşamlar. Ben Tusan kardeşimizin ve Altan abimizin bahsettiği sizinle de Toyota buluşmasında tanışmış olan Süleyman :smiley:
Öncelikle aracınızı çok beğendim ve umarım off road için uygun modifikasyonları aracınızın orjinal ölçülerini fazla değiştirmeden tamamlarsınız.
Cihan bey bu konuda eminim çok bilgilidir ve size yardımcı olacaktır.
Benim bu araç ile yaşadığım nacizane tecrübelerimi sizinle paylaşmak isterim.
Öncelikle aracımı 2 senedir kullanıyorum ve hiç bir yerde beni utandırmadı.
Arabamda orjinal tjm tampon ve warn vinç var. Dolayısı ile aracın önünde fazladan 100 kg ağırlık oluştu. Bildiğiniz gibi VX100 yarı torsiyon yarı hidrolik amortisör ile yaylanma görevini yerine getiriyor. Siz hiç bir iyileştirme yapmadan bu eklentileri yaparsanız aracınızın amortisörleri kısa sürede basınç kaybedecek (kısa tabir ile detay için görüşebiliriz) ve aracınız bir tarafa yatacak veya ön tarafı düşük duracak.
Bunun önüne geçmek için torsiyonlarınızı biraz kurduracak ve amortisorlerden yükü biraz acaksınız. korkmayın aracınız toyota torsiyonları heavy duty olarak değiştirmeniz gerekir falan diyen olursa dinlemeyin çünkü alacağınız herhangi bir üründen orjinal toyota parçası 1000 kat daha heavy duty dir. Kırıldı mı hemen Hakan ATAMAN ı arayın parça yarın elinizde :smiley: Ki bir yıldır hard yapıyoruz birkaç kez iki tekeri yerden kestim ama ne akis kesti, ne difransiyel kırdı ne de torsiyon kırdı :smiley:
Bu modifikasyon ile 285/70/17 Cooper STT ile biraz ses ile gündelik kullanımınızı çözersiniz.
Hard için 35/11.5/17 Silverstone Extreme alırsanız öndeki amortisörlerin yüksek ve alçak konumunu algılamada kullanılan sensörleri biraz kandırmanız gerekecek. ve oldu bitti 35 lastik ile bir çok arabanın düşünerek geçtiği yerlerden güle oynaya geçeceksiniz.
Ön kilit takabilirsiniz ama tamamen isteğe bağlı benim bugüne kadar birkaç kez ihtiyacım oldu orada da uçarak geçtim zaten :smiley: Ama yapacak birşey kalmadığından onu da taktım.
Ama en önemlisi 100 gibi iri ve kantarda 3 ton gelen bir aracı dağda yürütmek oldukça iyi bir şoförlük gerektiriyor. Tabii hepimiz iyi şoförüz ama kastım araca alışmak. Biraz rahat, sürekliliği bozmadan (bu tonajdaki arabayı durdurmamak en iyisi) sorunsuz ilerlersiniz.
www.izoff.net adresinden yaptıklarımızı araçlarımızı ve performanslarını görebilirsiniz.
ayrıca ulaşmak isterseniz de 0532 496 50 09 dan bana ulaşabilirsiniz.

Saygılar.
 



Ynt: 2006 Model LC için Jant Yardımı

Suleyman Bey tekrar merhaba,
vakit ayirip detayli bilgi paylasiminiz icin tesekkur ederim, tabii ki hatirladim sizi ve sohbetimizi ,sanirim siz 100 vx le gelmemistiniz,yoksa illaki farkederdim aracinizi.Bende aracin mumkun oldugunca orijinalde kalmasindan yanayimdir herzaman,ama yag pompalarinda olusabilecek bir ariza yaklasik olarak 14.000 tl gibi bir paraya mal olmasini ogrendikten sonra kit kullanmamak beni biraz korkutuyor o yuzdendirki boyle bir risk ile gezmek yerine alinacak arb yada tjm kit ile garantili is bana mantikli geliyor.www.ih8mud.com da takip edebildigim kadariyla Amerika ve Avusturalya da ki butun 100vx lerde hep bu iki markanin 2" veya 2.5 " yukseltme ve kit leri uygulanmis .
Alt yapi calismalarini bitirdikten sonra Arb on kilit benim de yapacaklarim listesinde, daha ona ihtiyac olacak kadar hard offroad a girmedim , ama arb nin tanitim film lerinde izledigim kadariyla illaki ihtiyac olacak,yoklugunu hissetmek yerine ihtiyac oldugunda kullanmasini ogrenmeye calismak sanirim daha zevkli olur. www.izoff.net sitenize uye oldum orada da 100 vx ile ilgili bilgileri takip ediyorum.
Bilgi paylasimlari icin size ve katkida bulunan butun arkadaslara tekrar tesekkur edrim.
(Bu arada konu basligi hala jant yardimi diye kaldi degistiremiyorum,bilen varsa 100 vx yapiyoruz filan gibi duzeltirsek bilgi paylasimlarimiz belki ileride baska arkadaslarinda isine yarayabilir.)
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,012
Mesajlar
1,527,253
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst