Merhaba değerli suzukiciler. Aranıza 2 yıl önce katılmıştım. Kendimi tanıttım diye hatırlıyorum ama tekrar kendimi takdim edeyim:
Ben İstanbul'dan Mehmet... Öncelikle bana suzukiyi 2 yıl boyunca araştırıtıp aşılayan tüm suzuki severlere saygı ve sevgilerimi gönderiyorum. 8) Çocukluğumdan beri fırsat buldukça av-doğa hobisi ile uğraşırım. Meslek sahibi olduktan sonra hemen av ve doğa gezilerimde kullanabilmek için arazi aracı arayışı içine girdim. Acemi olmanın ve tecrübesizliğin sonucu olarak 2 yıl önce 1999 model bir Land Rover Freelander aldım. Aracımı sadece hafif arazide kullanmama ramen bir defa conta yaktı.. iki defa askı rotları değişti.. değişti oğlu değişti anlayacağınız....beni kanser etme seviyesine gelince zar zor satıp kurtuldum. Tek faydası Land Rover servisi kankam oldu; sürekli görüşüyoruz.. ;D Forumu 3 yıldır takip etmekteyim. Canavarıma kavuşunca sizlerle paylaşmak ve engin tecrübelerinizden faydalanmak istedim.
Uzun zaman forumda ve diğer platformlarda arazi performansı konusunda Suzuki'nin çok ilerde olduğunu öğrendim. Çok da derinlere dalmadan yüzeysel olarak açılan konuları inceledim. Yavaş yavaş içimde büyüyen Suzuki sevgisi nihayet 3 gün önce meyvesini verdi. Aracımı bugün arazide deneme fırsatı buldum.
Hani siz diyordunuz ya "katır gibi her yere tırmanıyor" diye... Evet hakkaten katırmış..
Eğimini bilmiyorum ama ormanda arazöz araçların çıkabildiği çok dik ve taşlı kayalı bir rampa vardı yaklaşık 150 metre boyunca. Aracı 4L Lock konumuna aldım ve dokundum gaza. Yavaş yavaş kendinden emin bir şekilde o yamacı bana mısın demeden atladı. 4L Lock modunda fazla hızlanamadığım için araç ne zaman patinaja düşüecek ne zaman devri düşüp stop edecek derken kendimi zirvede buldum. Ne söyliyim çok gururlandım. Dünyalar benim oldu. Üzerindeki lastikler sıradan 225 65 R17 yazlık lastik olduğu halde böyle ise lastik değişince nasıl olur bilmem.
Dizel olan GV nin çok ses yaptığı konusunda eleştiride bulunanlar olmuştu. Fakat ben rahatsız edici bir gürültüyle karşılaşmadım. Aksine araç içine az biraz homurtu geliyor. O da benim hoşuma gidiyor açıkçası. Otoyolda da gayet konforlu geldi. Yol sesini ve motor sesini az biraz alıyor. O kadar kusur kadı kızında da olur değil mi?
Umarım Land Rover'da yaşadığım sıkıntıları bunda yaşamam. Bir de ustalarıma birkaç sorum olacak. Söylediğim gibi ben aracımı hafif arazide kullanıyorum. % 50 otoyol... % 50 arazi diyelim. Ama karda, kışta, yağmurda, çamurda araziye girerim.
1- Daha önceki aracımda BF AT vardı. Çok işe yarıyordu. (Yol sesi hariç). GV Aracıma uygun BF Goodrich All Terrain bulamadım nette. 225 65 17 yok malesef. Ebatlar biraz büyürse nasıl olur; hangi ölçüdeki BF yi öneririsiniz?
2- Bu şekilde kullanmak benim için yeterli mi; yükseltme vs. gibi modlamalara ihtiyacım var mı?
3- İstanbul anadolu yakasında bana tavsiye edebileceğiniz gerçek bir GV ustası kimdir? Kendisini nerede bulabiliriz ? Fiyatta ve işçilikte bizi kazıklamayacak ; işini sağlam yapacak ustalara emanet etmek istiyorum aracımı.
Şimdilik aklıma gelen bunlar. Tekrar sevgi ve hürmetlerimi sunuyorum...
Ben İstanbul'dan Mehmet... Öncelikle bana suzukiyi 2 yıl boyunca araştırıtıp aşılayan tüm suzuki severlere saygı ve sevgilerimi gönderiyorum. 8) Çocukluğumdan beri fırsat buldukça av-doğa hobisi ile uğraşırım. Meslek sahibi olduktan sonra hemen av ve doğa gezilerimde kullanabilmek için arazi aracı arayışı içine girdim. Acemi olmanın ve tecrübesizliğin sonucu olarak 2 yıl önce 1999 model bir Land Rover Freelander aldım. Aracımı sadece hafif arazide kullanmama ramen bir defa conta yaktı.. iki defa askı rotları değişti.. değişti oğlu değişti anlayacağınız....beni kanser etme seviyesine gelince zar zor satıp kurtuldum. Tek faydası Land Rover servisi kankam oldu; sürekli görüşüyoruz.. ;D Forumu 3 yıldır takip etmekteyim. Canavarıma kavuşunca sizlerle paylaşmak ve engin tecrübelerinizden faydalanmak istedim.
Uzun zaman forumda ve diğer platformlarda arazi performansı konusunda Suzuki'nin çok ilerde olduğunu öğrendim. Çok da derinlere dalmadan yüzeysel olarak açılan konuları inceledim. Yavaş yavaş içimde büyüyen Suzuki sevgisi nihayet 3 gün önce meyvesini verdi. Aracımı bugün arazide deneme fırsatı buldum.
Hani siz diyordunuz ya "katır gibi her yere tırmanıyor" diye... Evet hakkaten katırmış..
Dizel olan GV nin çok ses yaptığı konusunda eleştiride bulunanlar olmuştu. Fakat ben rahatsız edici bir gürültüyle karşılaşmadım. Aksine araç içine az biraz homurtu geliyor. O da benim hoşuma gidiyor açıkçası. Otoyolda da gayet konforlu geldi. Yol sesini ve motor sesini az biraz alıyor. O kadar kusur kadı kızında da olur değil mi?
Umarım Land Rover'da yaşadığım sıkıntıları bunda yaşamam. Bir de ustalarıma birkaç sorum olacak. Söylediğim gibi ben aracımı hafif arazide kullanıyorum. % 50 otoyol... % 50 arazi diyelim. Ama karda, kışta, yağmurda, çamurda araziye girerim.
1- Daha önceki aracımda BF AT vardı. Çok işe yarıyordu. (Yol sesi hariç). GV Aracıma uygun BF Goodrich All Terrain bulamadım nette. 225 65 17 yok malesef. Ebatlar biraz büyürse nasıl olur; hangi ölçüdeki BF yi öneririsiniz?
2- Bu şekilde kullanmak benim için yeterli mi; yükseltme vs. gibi modlamalara ihtiyacım var mı?
3- İstanbul anadolu yakasında bana tavsiye edebileceğiniz gerçek bir GV ustası kimdir? Kendisini nerede bulabiliriz ? Fiyatta ve işçilikte bizi kazıklamayacak ; işini sağlam yapacak ustalara emanet etmek istiyorum aracımı.
Şimdilik aklıma gelen bunlar. Tekrar sevgi ve hürmetlerimi sunuyorum...

