2010 jeep wrangler jk için nerden başlamalı?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Yikes Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 7
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,013

Yikes

Yeni Üye
Mesajlar
5
Tepkime Puanı
0
Yer
İstanbul
Arkadaşlar ben bir jeep wrangler jk 2010 2.8 cdi kullanıcısıyım ve aracıma ihtiyaca yönelik parçalar ekleyerek araziye hazırlamak istiyorum. Fakat bulunduğum yerden ötürü (kıbrıs, lefkoşa) çok zorluklar çekiyorum. şöyleki ilk 4" yükseltmeyle başlıyım dedim bu durumda 35" lastik koymam gerekiyordu ve automatic şanzımanından dolaylı vittesin sapıtıcaığını ve kıbrısta bu ayarı yapıcak aletin 2100 yılında geliceğiniı düşünerek 2,5" yükseltme koyup 33" lastik koymaya karar verdim. (öncelikle bu doğrumudur?) Ardından düşündüğüm parça tabiiki lastik. sizce stt mi yoksa mt mi. ve burda şöyle bir sıkıntı var 17" üstindeki jantlara uyucak arazi lastiği (stt, mt) bulunmuyor. ya ingiltere ya rum kesemi yada türkiye. bunların hepside ayrıca kargo ve gümrük demek. birde nakit sıkıntısı var. bunları sıraya koymak gerekirse hangisinden başlamak lazım, yoksa yükseltme ve lastik işini birkerede halletmeyimi tavsiye edersiniz. bi el atın arkadaşlar kısır döngüye girdim. yardımlarınızı bekliyorum.
 

Etiketler
Ynt: 2010 jeep wrangler jk için nerden başlamalı?

Birde şöyle bir durum var jant küçültüp ona göremi lastik almalı (bire bir fiyat farkı var 17" lastikle 15" lastik arasında). bu noktada da şu durum ortaya çıkıyor; wrangler jk'in bijon aralığına uyan jant araki bulasın. kıbrısta zaten yok türkiye'de zor. birde 17"i küçültünce 33lükbile koysam küçülmüycekmi? NAPCAM BEEEEEN? ltfen yardım!
 

Ynt: 2010 jeep wrangler jk için nerden başlamalı?

Aracınız hayırlı olsun. 33'lük lastik demek lastiğin çapının 33 inch olması demek. Yani jantınız 15 inch de olsa 17 inch de olsa lastiğinizin çapı 33 inch olacak boyutu değişmeyecektir. 35'lik lastik sebebi ile şanzımanın sorun yaratacağını pek sanmıyorum ama bu konuyu Jeep'çi arkadaşlar daha iyi bilir.

Lastik seçimi konusunda STT Cooper markasının çamur için dizayn edilmiş bir modelidir. MT ise Mud-Terrain demektir, yani çamur lastiklerine verilen sınıflamanın kısaltmasıdır. Çeşitli markaların MT sınıfında lastikleri vardır ve Cooper STT bu sınıftaki lastikler arasında hem arazi hem yol performansı oldukça başarılı olan bir modeldir. BF Goodrich'in Mud Terrain'leri de bu sınıfta oldukça başarılı diye biliyorum. Seçenekler yüzlerce...
Bu konuda forumun Teknik bölümünü tararsanız fayadalı bilgilere erişrsiniz.

Kıbrıs, fazla yağmur yağmayan bir ülke, burada MT tipi lastiğe gerçekten ihtiyacınız var mı bilemedim. Agresif deseni için MT almak istiyorsanız o başka ama MT'lerin tüketim ve ses balans gibi özellikleri asfaltta çok tatminkar değildir. Sanki bir AT (All Terrain) lastik (örneğin Cooper ST) gayet başarılı olur gibi geliyor. Bu lastiklerin de desenleri oldukça agresiftir.

Bu arada, Ben sizin yerinizde olsam internetten iyice araştırp aracıma tam olarak ne tür modifikasyonlar yapmak istediğime karar verip o yönde ilerlerdim. Gerekli parçaları Rum kesiminden mi alırsınız bir feribota atlayıp Türkiye'den mi alırsınız onu bilemem ama bu işler oldukça maliyetlidir ve aracınız deneme tahtasına çevrilmeyecek kadar güzel bir araç. Türkiyede oldukça pahalı oldukları için araziye sokulan Wrangler'lar oldukça az. Jeep parça ve modifikasyon konusunda İstanbul Bostancı'daki Taroto ile görüşebilirsiniz. Google'dan arasanız irtibat bilgilerine kolayca ulaşırsınız.
 

Ynt: 2010 jeep wrangler jk için nerden başlamalı?

Bir sorum daha olucak piyasada dizel motorlar için satılan chip tuninglerin sizce bir zararı varmıdır? sitelerde benim arabaya uyduğu belirtiliyor ve hp yi ve torku çok ciddi oranda değiştiriyor. sizce tehlikeli bir yanı varmı?
 

Ynt: 2010 jeep wrangler jk için nerden başlamalı?

Benim çok sıcak bakmadığım ve kendi araçlarıma da uygulamadığım bir işlem. Araçlarına chip uygulayan bazı arkadaşlarım ilerleyen zamanda bundan kaynaklı farklı sorunlarla karşılaştılar, o yüzden ön yargılı oldum biraz. Ama güvenilir bir firmanın yazılımı ise ve makul ölçülerde güç artışı sağlıyorsa belki... Bu konuda forumu karıştırmakta ve uzmanlara danışmakta fayda var.
 



Ynt: 2010 jeep wrangler jk için nerden başlamalı?

yardımınız için teşekkür ederim. şimdilik bukadar. =)
 

Ynt: 2010 jeep wrangler jk için nerden başlamalı?

merhabalar. sizdeki araçdan hatta profil fotografınızdaki sizin ise aynı renkte olanından bendede var.
Kıbrıstan tr ye araç ıle gelmenın malıyetını bılemıyorum veya yasal işlemleri fakat bunu yapabilirsenız. doğru parçalar parası ödenerek tr de satın alınabilir. Parçaların tümü geldikten sonra aracınızla tr ye gelırsınız bırkaç gunde montajı gerçekleştirir ve gümrük kargo gibi birtakım sıkıntılardan kurtulabilirsiniz. Bu konuda İSTB MASLAK taki muster yetkili jeep servis size profesyonekl yardımcı olabilir. Yetkili servis olması ve onlarcası ellerınden modifiye için geçmiş olması onları çok uzmanlaştırmış emın olabilirsiniz. Orada uğur bey sizinle ilgilenir.

4.5 inç aev marka lift kit ile 35 12,5 r17 lastikler araca uygun hem şık hem sağlam. uygulamada kımsede sorun gormedım. Hatta muster servısın sahıbndede bu arac var ve bunlar takılı. lastık ebatı bu şekıide oldugunda ofsetli jant da almanız lazım. Şhorket ön arka celık off road tanponu warn vinç gibi tüm bu atraç için uygun profesyonel malzemeler bahsettiğim servisten temın edilebildiği gibi kusursuz montajda sağlanıyor. Ben dahil lift kit ve buyuk lastıkte bu parçalar için aev marka sorun yaşayanı görmedim. Varsada bilmiyorum. umarım yardımcı olabildim. Saygılar.
 

Ynt: 2010 jeep wrangler jk için nerden başlamalı?

Merhabalar aracinizla ilgili birsuru profosyonel ekipman elimizde mevcuttur ayrica AEV ve ARB nin turkiye disturubitoruyuz urunlerimize www.tarotostore.com yada 0216 574 69 93 numarali telefondan Tarkan beye ulasabilirsiniz hayirli olsun iyi gunler dilerim :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,631
Mesajlar
1,530,851
Kayıtlı Üye Sayımız
166,926
Kaydolan Son Üyemiz
ONUR AYGÜN

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst