3,5 V8 defender için bilgi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan cml Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 19
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,952

cml

Ana Kamp
Mesajlar
54
Tepkime Puanı
0
Yer
kırklareli
Web
www.medicadis.com
3,5 V8 lerle ilgili bilgi toplamaya çalışıyorum.birkaç sorum olacak:

motor gücü(bg),şanzuman(lt 77 vs dişli oranları),yakıt tahmini(lpg uyumlu mu),bakım masrafları,parça derdi varmıdır gibi sorular.


şimdiden teşekkürler....
 

Etiketler

Ynt: 3,5 V8 defender için bilgi

1 yıl kullandım defender 130 un üzerindeydi.

215 cui=3528cc motor hacmi , 136 bg modifiye edilerek 200 bg güce kadar çıkarılabilir ,motor bloğu buick aliminyum blok ve hafif , dezavantajı hararet durumunda bloğun zarar görmesi , yakıt tüketimi şehiriçi lpg ile 26 lt , şehirdışı kullanıma bağlı olarak 18-22 lt dosya büyük boyutlu olduğundan gönderemiyorum ama motor ile ilgili tüm teknik bilgiler ve bakım onaram kataloğu türkçe olarak elimde mevcut ben aracımı sattım ancak 130 luk 2400 kg ağırlıktaki defender bu motorla özellikle benzin kullanımında çok güzel şekilde kalkış yapıyor ve gaza yüklendiğinizde etraftaki insanların hayretle bakmasına sebep olabiliyor. Motorun sessizliği ve titreşimsiz çalışması olağanüstü güzel bilmeyenler çalışan araca marş basıyorlardı.Yakıt sarfiyatı konusu olmasa şahane motor , çift yağlı karbüratöre sahip karbüratörleri senkronize olarak ayarlamak her tamircinin işi değil ciddi ustalık gerektirir.
 

Ynt: 3,5 V8 defender için bilgi

merkezci' Alıntı:
1 yıl kullandım defender 130 un üzerindeydi.

215 cui=3528cc motor hacmi , 136 bg modifiye edilerek 200 bg güce kadar çıkarılabilir ,motor bloğu buick aliminyum blok ve hafif , dezavantajı hararet durumunda bloğun zarar görmesi , yakıt tüketimi şehiriçi lpg ile 26 lt , şehirdışı kullanıma bağlı olarak 18-22 lt dosya büyük boyutlu olduğundan gönderemiyorum ama motor ile ilgili tüm teknik bilgiler ve bakım onaram kataloğu türkçe olarak elimde mevcut ben aracımı sattım ancak 130 luk 2400 kg ağırlıktaki defender bu motorla özellikle benzin kullanımında çok güzel şekilde kalkış yapıyor ve gaza yüklendiğinizde etraftaki insanların hayretle bakmasına sebep olabiliyor. Motorun sessizliği ve titreşimsiz çalışması olağanüstü güzel bilmeyenler çalışan araca marş basıyorlardı.Yakıt sarfiyatı konusu olmasa şahane motor , çift yağlı karbüratöre sahip karbüratörleri senkronize olarak ayarlamak her tamircinin işi değil ciddi ustalık gerektirir.

Arkadaşımız o kadar güzel anlatmış ki , Bize anlatacak konu bırakmamış :smiley:
Mükemmel bir makine. Tavsiye ederim.
 

Ynt: 3,5 V8 defender için bilgi

Bende geçen gün aldım 3.5 v8 130. Aracı Ankara'dan getirdik. Eskiehir'de bakımlarını yaptık ve Balıkesire geldik. 460 km nasıl geçti direksyon başında hiç anlamadım. Benzin kullanımında 80 kuruş civarı yaktı. 150 km hızı gördük ve 100 km nin altına neredeyse hiç düşmedik! İnanılmaz keyifli bir araç tavsiye ederim :smiley:
 



Ynt: 3,5 V8 defender için bilgi

sword7' Alıntı:
Bende geçen gün aldım 3.5 v8 130. Aracı Ankara'dan getirdik. Eskiehir'de bakımlarını yaptık ve Balıkesire geldik. 460 km nasıl geçti direksyon başında hiç anlamadım. Benzin kullanımında 80 kuruş civarı yaktı. 150 km hızı gördük ve 100 km nin altına neredeyse hiç düşmedik! İnanılmaz keyifli bir araç tavsiye ederim :smiley:

bendeki 130 luk defenderin 150 km hızı görmesi için biraz aracın uzaması gerekiyordu daha fazla hıza da çıkaramamıştım , ama 120 km hıza otomobil performansında ulaşabiliyordum.Aracın hayran olduğum tarafı viraj girişi ve yol tutuşuydu.7.50x16 lastikle hiç sallamadan dalma yapmadan ve korkmadan viraja girebiliyordum.110 luk defender kullanıcıları forumda genelde 110 km den fazla hızların tehlikeli olduğundan ve araçlarının viraj girişlerinde dikkat edilmesi gerektiğinden sözetmişlerdi ve bende aracı aldığımda temkinli kullanmaya başlamıştım ancak kullandıkça gördüm ki orta sınıf bir otomobil kadar rahat viraj hakimiyeti vardı ve yüksek hızlarda gidişi mukemmeldi.130 luk defender görsel olarakta çok ilgi çekici bir araba zaten ancak yakıt tüketimi sebebiyle sattım şimdi ise ondan daha büyük bir 4x4 e biniyorum.
 

Ynt: 3,5 V8 defender için bilgi

Bende ekliyim. çok uzun ömürlü bir motordur. Yağ eksiltir.
 

Ynt: 3,5 V8 defender için bilgi

Konu açılmışken bende sorayım yukarıdaki yakıt değerleri benzinlisinin sanırım lpg ile ne yakıyor acaba araç? Dün 2.5 benzinlim ile 2bucuk 3 saat yol yaptım lpg nin ışığı düşmedi bile lpg li 2.5benzinliye oranla lpg li 3.5benzinli nasıldır acaba yakıt tüketimi
 

Ynt: 3,5 V8 defender için bilgi

3,5 V8 ile 2,5 motorun arasında çok az yakıt farkı vardır.Ben 130 luk araçla 18 lt lpg yakıp gayet performanslı gittiğim yolda arkamdan gelen 110 luk 2,5 ( aralarında 600 kg dan fazla ağırlık farkı var) 16 lt lpg yakmıştı.Yolda gidiş yönünden ise ikisinin arasında uçurum var
 




Ynt: 3,5 V8 defender için bilgi

sehir icinde aradaki fark biraz daha artar , rakam vermek zor cunku trafik durumuna gidilen yola gore cok degiskenlik gosterir ancak sehir icinde buyuk hacimli motor yakit yonunden dezavantajlidir
 

Ynt: 3,5 V8 defender için bilgi

öncelikle ilgi ve alakanıza teşekkürler.
daha önce 2,5 benzinli kullandım.demek ki lpg de çok da üzücü bir fark yok imiş.3,5 v8 in gücü çok tahrik edici geliyor.
peki bu güç alt yapıyı kırar mı sizce?
 

Ynt: 3,5 V8 defender için bilgi

kirilmayan makina yoktur kullaniciya bagli , ancak zirhli akrepte de ayni makina var ve ayni yurur aksam mevcut sadece sanziman RN 380 3,5 tonluk bos agirlikla calistigina gore 110 luk defender de haydi haydi is yapar
 

Ynt: 3,5 V8 defender için bilgi

peki 3.5 V8 in motoruna ne gibi modifikasyon işlemi yapılabilir yakıt tasarrufu için? edelbrock karbüratör seti takanlar oluyor ve sanıyorum 1000 dolar civarında. bunun nasıl etkisi oluyor?
 

Ynt: 3,5 V8 defender için bilgi

huseyinyilmaz' Alıntı:
peki 3.5 V8 in motoruna ne gibi modifikasyon işlemi yapılabilir yakıt tasarrufu için? edelbrock karbüratör seti takanlar oluyor ve sanıyorum 1000 dolar civarında. bunun nasıl etkisi oluyor?

O yapılan işlem yakıtı arttırıyor. Haliyle gücü de.
 



Ynt: 3,5 V8 defender için bilgi

karbüratör , manifolt ve dereceli eksantrik ile gücün 200 bg e kadar artırıldığı konusunda birçok yazı ve görsel var. Motor bloğu 215 ci buick olduğu için modifiye genelde ABD kaynaklı oluyor. Forumda bu konuda bilgiler var ancak ben modifiye yapılmış bir makina görmedim.Sadece şunu söyleyebilirim emme manifoldu değiştirilirse ( kurbağacık denir) ve tek karbüratör haline getirilirse dahi iyi olur yağlı çift karbüratörün senkronizasyonu her zaman sıkıntılı.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,053
Mesajlar
1,528,003
Kayıtlı Üye Sayımız
166,795
Kaydolan Son Üyemiz
tora2005

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst