hermestr2010
Ana Kamp
- Mesajlar
- 30
- Tepkime Puanı
- 20
Selamlar. Aracınızı çok beğendim. Sade, abartıya kaçılmamış, kullanışlı bir defender hep hayalim. Yaklaşık 1 hafta 10 gun evvel 96 defender 110 300 TDI aldım. Hedef, sizin yaptığınız gibi bir araç toplamak. Tekrar elinize emeğinize yüreğinize sağlık. Süper işler yapmışsınız. Sizin gibi üstadlardan öğrenilecek çok şey var.
Izin verirseniz birkaç sorum olacak.
1- On konsol orjinal mi? On taraftaki multimedia sistemi takılı olan orta konsolu sonradan mı aldınız yoksa yeni tip on konsolda olan mı? Sonradan alındı ise plastik malzeme mi fiberglas mı? fiyatı nedir? Nereden alabilirim?
2- Özel ses ve ısı izolasyonu, su geçirmez, 4 kat 16 mm, Tavan izolasyonu yapıldı, Motor bölümü izolasyonu yapıldı demissiniz. Abi aslında bu ısı ve ses yalıtım meselesi çok deginilmemekle birlikte bence bu arabalarda yapılması gereken 1 numaralı iş. Sizin bunlardan bahsetmeniz beni çok mutlu etti. Tam da istediğim aracı yapan, kafama uyan bir üstadı buldum. Abi bu işlem için ne tür malzemeler kullandınız? İcerideki motor ve trim seslerinde belirgin azalma oldu mu? Harcanan paraya ve emeklere degdigini dusunuyor musunuz? Tüm izolasyon islemi kaça mal oldu?
3- Multimedia sistemi elektrik tesisatı izolasyon öncesi mi sonrası mi çekildi?
Çok soru sordum farkindayim. Zaman ayırıp cevaplarsanız sevinirim.
Teşekkür ederim.
Merhaba, uzun zamandır foruma girmiyordum. sorularınıza cevap vereyim
1- On konsol orjinal değil. İngiltereden Mud şirketinden alındı. Defender MUD console diye aratırsanız bulursunuz. Burada da var ama onlar plexiglass. Bu ABS plastik. orjinal duruyor. Fiyatı 55-60 pound civarındaydı en son.
2- İzolasyon önemli bir konu. burada motor ve iç kısım diye 2 ye ayırabilirsiniz. Motor kısmında yanmayan malzemeler ile genellikle folyo tarzı bir izolasyon malzemesi kullanıyor. Bu daha çok ısı izolasyonu için. Sesi içerden kesmeniz lazım. İçerde izolasyon için 4 çeşit malzeme kullanılıldı. Bitumself, bu ilk katman ve üzeri folyo altı zift bir malzeme. Yapıştığı yüzeyin ağırlığını arttırarak yüksek frekanslı sesleri keser.Ben bu malzemeyi kullandığıma pişmanım çünkü yazın çok sıcaklarda eriyip akıyor bu zift.Siz ziftsiiz bir malzme kullanın. 2. tabaka kapalı hüvreli bir sünger olacak. Bu ısı izolasyonu sağlıyor. Armacell olarak aratıp bulabilirsiniz. 3. katman EPDM ses bariyeri. bu malzeme çok ağır bir malzeme ve bas seslerin izolasyonunu sağlar (dizel motorda daha çok bas sesler var). Bu malzeme motor sesini kesecek. 4. malzeme su geçirmeyi engelleyecek kaucuk bir döseme yeterlidir. Bu izolasyondan önce araba iç sesi 96 decibel idi, şimdi 83 decibel. normal arabalarda 71-73 decibeldir. Her 10 decibel fark seste 2 kat azalma gibi hissedilir. yani ben 1,6 kat azaltmışım sesi.İzolasyon çok pahalı tutmuyor ama işçiliği fazla. Ama harcadığınız emeğe değecektir. bana aşağı yukarı 2000 tl ye mal olmuştu 2 sene önce.
3- Benim aracı aldığımda elektrik tesisatı yeniydi. Ama tesisatı izolasyon üstüne çekmeniz lazım. Elektrikçiniz sizi yönlendirir.