4 x 4 Lastik Yenilenmesinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan [TR]BOZO Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 13
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 23,777

[TR]BOZO

Zirve
Mesajlar
1,258
Tepkime Puanı
45
Selamlar

Çok eski bir tanığım abim sayılır. Land rover Freelander sahibi, lastikler kabak oldu degiştiricem vs. dedi seni benim lastikçiye götüriym hemen degişelim lastik ihmale gelmez dedim benim lastikçi pahalı olurmuş vs. uzatmıyorum. nasıl ucuza hallettiğini yazıyorum. İbretlik olaydır.
Abi gidiyor hangi lastikçiden bulduysa saadece önleri değiştiriyor. arka lastikler biraz daha idare eder diyor.
Arabada bir garip sesler şürüşte sıkıntı titreşim vs. başlıyor. Tamirci rotlardan yada şaft balansından diyor bunların lastiklere balans ayarı yapılmaz !!!! diyor.
Bizim abi bir müddet sonra aracı çekici sırtında tamirhaneye götürüyor.(her halde çekiciyle gitmiştir telefonla hal hatır sormak için aradım fazla deşmedim)
ayna mahrutiler gitmiş ; şanzımanlar gitmiş drive tasları bile kırılmış ; şaft askıları gitmiş mafsal kırık; akslar dişliler vs. gitmiş
sonuç: maliyet 7000 Tl.
Sebep: öne yeni takılan 2 lastiğin çapının arka 2 lastikten büyük olması.
Her zaman söylerim hepimiz lastik üzerinde gidiyoruz canımızı canlarımızı lastikler taşıyor ihmale gelmez.
Modifiye yükseltme yaparken her zaman aşağıdan yani lastiklerden başlanır
4*4 yada kilitli difransiyeli olan araçların balansı önce makinada sonra aracı askıya alıp tekerleri yerden kestikten sonra motor çalıştırılıp yapılır. Bu arada aks egikse çok kolay fark edilir.
Nasılki motor için iyi bir usta soruyorsak lastik için de iyi işini bilen bir lastikçi sormalıyız. maliyeti farklı oluyor ;D

Saygılar
 

Etiketler
Ynt: 4 x 4 Lastik Yenilenmesinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Ahhhh ahhhh
yarama dokundun valla.

Benim arabanin da benden onceki sahibide benzeri bir sey yapmis neyse ki satasn galeri daha arabaya bakmaya gitmeden telde soylemisti. Komple Defransiyel degistirdik kovan haric.

Her zaman yapilan hata sadece lastik ebadi degil lastik havalarinin bile surekli kontrol altinda tutulmasi lazim basinc farki bile cok onemli
 

Ynt: 4 x 4 Lastik Yenilenmesinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Bir nusubet bin nasihattan iyi oluyor bazen.
Fakat bu nusubette biraz fazla maliyetli nusubet olmuş.Neyse beteri olmamış en azından .
 


Ynt: 4 x 4 Lastik Yenilenmesinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

4*4 yada kilitli difransiyeli olan araçların balansı önce makinada sonra aracı askıya alıp tekerleri yerden kestikten sonra motor çalıştırılıp yapılır.
bu konuda bilgi verebilirmisin.
 



Ynt: 4 x 4 Lastik Yenilenmesinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

andreva' Alıntı:
4*4 yada kilitli difransiyeli olan araçların balansı önce makinada sonra aracı askıya alıp tekerleri yerden kestikten sonra motor çalıştırılıp yapılır.
bu konuda bilgi verebilirmisin.

Biliyorsunuz,
İki çeşit balans var, birinde lastik sökülüp balans makinasına bağlanıyor. yani lastik ve jant birlikte balans yapılıyor...
ikincisine ise yerde balans deniyor...
Yerde yapılan balansta lastikJant araca bağlı, tek teker havada... Porya, Aks, ıstavroz kutusu, her bişi dönüyor... Dolayısı ile bu balansla akslar, poryolar felanda balansa dahil edilimiş oluyor...
Bu balans tiplerinin birine statik balans, diğerine dinamik balans deniyor galiba...

Yerde balans yapılmaması gerektiği sadece 4x4 ler için geçerli değil....

Defransiyelin, yani çekişin olduğu akstaki tekerleklerin yerde balansı yapılmaz...
aslında iyi olur ama balans sırasında yüksüz, havada, avare şekilde hızla döndürülen tekerlek defransiyeli felan bozar...

illada yerde balans yapılacaksa doğrusu aracın çekişinin olduğu akstaki tekerleklerin kaldırıp aracı çalıştırıp motorun kendi gücüyle tekerleği döndürmesi... bu sırada o ustanın üstüne oturduğu zımbırtı :smiley: ile balans yapılması...

Devamlı dört teker çekiş denilen ortadan defransiyelli veya aktarma şanzmanı gibi benzer sistemli araçlarda 4 tekerde kaldırılmalı... Bırakma olmazsa veya geç olursa sorun yaşanmasın diye...
 

Ynt: 4 x 4 Lastik Yenilenmesinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Selamlar


Araç arkadan itişli ve kilitli differansiyel varsa; arkadan kaldırılır yükseklik ayarlı desteklerle iki taraf tekerleri yerden kesilir ama balans ayar makinasının (motsiklet gibi olan ) öndeki teker çevirme diskinin hizasına kadar kaldırılır. (kilit olmayan diff. lerde tek tekerin balansı yapılırken kaldırıldığı yükseklige, çift teker kaldırılır araç takoza alınır ) motor çalıştırılır önce vites boşa alınır. sonra usta size gaza basmanızı söyler. 4*4 araçlarda 4 tekerde yerden kesilir.yani araç 4 teker tarafındanda takoza alınır. Ama Bostancı sanayide rot balansçı Levent ustayı bulursanız gereğini yapar bir kaç sene önce gitmiştim hangi blokta olduğunu unuttum ama orda eskidir sorarsanız tarif ederler ayrıca lastik konusunda da yardımcı olur. 80. li yıllardan beri tanışırız benim pontiac trans- am ın balansını ve diğer kilitli diff. olan araçların balansını yukarıda anlattığım şekilde yapardı.

selamlar.
 


Ynt: 4 x 4 Lastik Yenilenmesinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Freelander'lar bu konuda çok hassas.. kuvvetle ihtimal benzer çekiş sistemine sahip tüm yeni nesil araçlarda da durum aynıdır.
Lastik hava basıncuı farkı bile yürüyeni fena harcıyor :(
 

Ynt: 4 x 4 Lastik Yenilenmesinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

İyi günler
Verilen bilgiler için teşekkür ederim.
Saygılar
 




Ynt: 4 x 4 Lastik Yenilenmesinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

En sağlıklı hava basıncı ölçümü/kontrolü için ne yapmak gerekir ?
 

Ynt: 4 x 4 Lastik Yenilenmesinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

prafa' Alıntı:
En sağlıklı hava basıncı ölçümü/kontrolü için ne yapmak gerekir ?

Ölçüm için benzin istasyonlarının hava saatleri pek sağlıklı sonuç vermiyor. 2 - 8 psi arası farklılıklar olabiliyor. Kalem tipi ölçüm aletleri de fazla güvenilir değil. Ben dijital ölçüm cihazı kullanıyorum(piyasada 30 - 50 tl civarı satılıyor). Hassas bir manometre ile testini de yaptım. Hatasız ölçüm yapabiliyor.

Sorunuz sağlıklı ölçüm değil de en uygun hava basıncı nasıl bulunur ise cevap aşağıdaki linkte,

http://www.jeepfan.com/tech/tire-pressure-chalk.php
 

Ynt: 4 X 4 Lastik Yenilenmesinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Cevabı yeni farkettim. Teşekkürler. Sağlıklı hava basıncı kontroluydu öğrenmek istediğim, en kısa zamanda digital bir ölçme cihazı alacağım.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,596
Mesajlar
1,530,191
Kayıtlı Üye Sayımız
166,895
Kaydolan Son Üyemiz
Kocatepe

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst