7/24 Açık Landrover'cılar

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan HakanBastoncu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 46,274
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 1,644,606

Etiketler

Ynt: 7/24 Açık Landrover'cılar

SDC' Alıntı:
Yavuz şimdi tam ben de bunların kaç tane stepnesi oluyor diye soracaktım. Sanki içimi okudun, erdin mi ne ::smiley:

;D ;D

acaba stepnesi 2 miydi ;D ;D ozaman 500 telee daha ekliycez beni hepten aşsın gözüm görmesin diye ;D ;D ;D
 


Ynt: 7/24 Açık Landrover'cılar

DEFENDER 4X4 SÜRÜŞ SİSTEMİ
1- LR'ler sürekli 4X4 tür. Yani motor gücü 4 tekerleğe de aktarılır.
2- 3 adet diferansiyel vardır.
a. Ön ve arka akslarda (her araçta olduğu gibi)
b. Ve ortada (her harbi 4X4’de olduğu gibi)
3- Orta diferansiyel istendiğinde kilitli (lock) konumuna alınır. (Ufak vites kolu ile)
4- Şanzımanın “High” ve “Low” olmak üzere 2 değişik aktarması vardır ve ufak vites kolu ile istenen konuma getirilir.
5- Arazi (ufak) vites kolunun konumları:
a. Sağ tarafta orta diff kilit açıktır
b. Sol tarafta orta diff “lock” konumundadır (orta diff kilitli)
c. Geride araç “high” yani yüksek hız düşük tork sağlar
d. İLeri itildiğinde “low” yani düşük hız yksek tork sağlar.
Bütün mesele “lock” ve “low” konumlarını doğru yerde kullanmak. Bunun için hangi koşullarda hangisine ihtiyaç duyduğuna bakalım:
6- Araç ağır yük çekecekse veya dik yokuş tırmanacaksa daha fazla tork ihtiyacı vardır, “low konumunda kullanılmalı.
7- Eğer kar, çamur, çimen, kum, ıslak düz kaya gibi tekerleklerin patinaja düşmesini kolaylaştıracak kaygan gevşek zemin varsa “lock” konumu kullanılmalı.
Ön ve arka diferansiyelleri aynı aks üzerinde tekerleklerin dönüşüne bakan ve daha hızlı dönmek isteyen tekerleğe daha fazla güç veren birer dağıtıcı olarak düşünelim. Virajlarda dıştaki tekerlek daha fazla yol alacağından daha fazla tur akmak ister ve diferansiyel buna izin verir. Bu diferansiyelin var olma sebebidir ve bizim normal yolda emniyetle yol almamızı sağlar. Ama kar, buz, çamur, çimen gibi kaydan zeminlerde tekerleklerden birisi yol tutamayıp patinaja düşerse bu sefer diferansiyel bütün gücü bu tekerleğe aktarır (2 çeker otomobillerin çekiş olan akstaki tek tekerleğinin patinaja düşmesi aracın hareketsiz kalması için yeterlidir. Hatta lastikçilerin aracın çekiş olan aksından bir tekerleği havaya kaldırıp, aracı çalıştırarak vitese taktığını ve debriyajı bırakarak havadaki tekerleği döndürdüklerini ama diğer tekerleğin 1 milim bile hareket etmediğini görmüşsünüzdür).
Ortadaki diferansiyel de aynı mantıkla ön ve arka akslar arasında bu işi yapıyor.
Eğer araç 4X4 modunda iken (LR’ler zaten sürekli 4 çeker ancak Suziki, Toyota, Jeep gibi 4X2 – 4X4 seçimli araçlar da mevcut)
i- orta diff kilitli değilse; herhangi bir tekerleğin patinaja düşmesi halinde araç hareket etmez.
ii- Orta diff kilitli ise; ön veya arkadan sadece bir tekerleğin patinaja düşmesi halinde aynı aksdaki diğer tekerlek hareketsiz kalırken diğer aksdaki tekerleklerde hala çekiş vardır ve araç hareket eder.
iii- Orta diff kilitli ise; ön ve arkadan aynı anda birer tekerleğin patinaja düşmesi halinde aynı aksdaki diğer tekerlekler hareketsiz kalacağından ve araç hareket edemez.
Şimdi Defender’in “high”-“low” ve “lock”-“normal” konumlarının kombinasyonlarına bakalım. (bunlara ilave bir de ortada “N” pozisyonu (nötr) var ki şuan karıştırmaya gerek yok, kullanmıyoruz.
8- Normal sürüşte arazi vitesi “sağ-arka”da olmalı (high-normal)
9- Çekiş kaybı (patinaj) riski yok fakat uzun dik yol gidilecekse veya ağır yük (römork, başka bir araç) çekilecekse “sağ-ileri” (low-normal) konumuna almak yeterli.
10- Düz ama kaygan zeminde ilerliyorsak (kar, çimen, hafif çamur) “sol-geri” (high-lock)
11- Derin kar, ağır çamur veya hem kaygan hem dik tırmanış vb durumunda “sol-ileri” (low-lock) kullanılmalı.
Genelde sağ-geri (high-normal) veya sol-ileri (low-Lock) en çok kullanılan iki konum oluyor.
 



Ynt: 7/24 Açık Landrover'cılar

Kurtkaya çok teşekkür ederim baya emek vermişsin bir yere kaydediyorum faydalı bilgiler bunlar. ama benim araç normalde 2 çeker ve vites kolu çok farklı 3 tane kol var. Bunlarla ilgili Daha önce Yunus bilgi vermişti ama kaygan ve karlı zeminde kullanma şansım henüz olmadı

lr00027.jpg
 

Ynt: 7/24 Açık Landrover'cılar

acemi80' Alıntı:
... ama benim araç normalde 2 çeker ve vites kolu çok farklı 3 tane kol var. Bunlarla ilgili Daha önce Yunus bilgi vermişti ama kaygan ve karlı zeminde kullanma şansım henüz olmadı

Defender'da arazi vitesini sağa-sola çekerek kilit-normal seçiliyor, öne-arkaya çekerek de high-low.
Series de kilit-normal ve high-low sarı ve kırmızı kollar ile seçiliyor. Aşağıdaki linkte anlatılmış.

http://www.series2club.co.uk/pages/technical/gear_levers.html
 


Ynt: 7/24 Açık Landrover'cılar

nkurtkaya' Alıntı:
Defender'da arazi vitesini sağa-sola çekerek kilit-normal seçiliyor, öne-arkaya çekerek de high-low.
Series de kilit-normal ve high-low sarı ve kırmızı kollar ile seçiliyor. Aşağıdaki linkte anlatılmış.

http://www.series2club.co.uk/pages/technical/gear_levers.html

Saol link'i sık kullanılanlara ekledim akşam okuyup iyice inceleyeceğim
 





Ynt: 7/24 Açık Landrover'cılar

SDC' Alıntı:
Nejat ben de teşekküe ederim. Şimdi okuyamıyorum ama boş kalınca yutucam bunları ;D

Senin işin çok kolay yaaa. yolda sağ-alt, araziye girince sol-ileri. Hepsi bu.
 

Ynt: 7/24 Açık Landrover'cılar

Off amma yoruldum ya, bugun kafamı kaldıramıyorum çok yorgunum.. Herkese selamlar.
Ufuk abi koyduğun araç sahiden mükemmel.. Defender 260 ;D
 

Ynt: 7/24 Açık Landrover'cılar

Teşekkür ederim kurtkaya akşamı bekleyemedim link teki bilgileri okudum çok faydalı oldu. Daha sonra birkaç kere daha okuyup iyice hafızaya yerleştirip pratik yapmam gerekiyor bunun içinde buz ve kar gerekiyor
 

Ynt: 7/24 Açık Landrover'cılar

fastjunkie' Alıntı:
Off amma yoruldum ya, bugun kafamı kaldıramıyorum çok yorgunum.. Herkese selamlar.
Ufuk abi koyduğun araç sahiden mükemmel.. Defender 260 ;D

Hoş geldin Onur hayırdır? Derslerden değildir herhalde?
 



Ynt: 7/24 Açık Landrover'cılar

acemi80' Alıntı:
Teşekkür ederim kurtkaya akşamı bekleyemedim link teki bilgileri okudum çok faydalı oldu. Daha sonra birkaç kere daha okuyup iyice hafızaya yerleştirip pratik yapmam gerekiyor bunun içinde buz ve kar gerekiyor

Buza kara hiç gerek yok ki hocam... Kabak lastikle ıslak çimene çık aynı etki ;D
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,622
Mesajlar
1,530,696
Kayıtlı Üye Sayımız
166,921
Kaydolan Son Üyemiz
pluie17

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst