750 Kg Altı Diye Satılan Ancak 850-950 Kg Olan 2. El Avrupa Karavanlarla Seyahat Ve Belge Sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Ozkanbaran Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 35
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,291



Sizin yapmanız gereken aracınızın ruhsatındaki muhtemelen boş olan '' katar ağırlığı '' bölümünü işletmeniz. Her aracın kendi ve çekebileceği römorkun ağırlığı fabrika değerlerinde belirlenmiştir bu bilgiyi trafik şubede ruhsatınıza işletin yol üzeri ağırlık tartım merkezlerinde aracınızı tereddüt etmeden tartırabilirsiniz.
 


Aracım da çeki demiri ve katar ağırlığı ruhsatta işli 3500kg a kadar çeki yapabiliyor ancak sorunum ehliyet sınırı b sınıfı bir ehliyete sahibim bu nedenle de 750kg üstü bir römork çekemiyorum. Anladığım kadarı ile yola çıkmadan tartı istasyonundan ölçüm raporunu almam şart çünkü teknenin ağırlık etiketi üzerinde ama motor ve römorkun ağırlık etiketleri yok
 

Selamlar,

Ben aşağıdaki listede güncel 750 kg altı karavan modellerini tutuyorum. Şuan yeni nesil malzemelerle 700 kg altı 1 duble 2 ranza tipi yatak, boiler ve duş/portatif tuvalet ile yakalanmış durumda.

750 + %10 limit düşünürsek, 800-850 kg arasına enerji sistemli ve özel ısıtıcı/soğutucu olan karavan çekilebilir ve trafiksel anlamda sıkıntı olmaz diye düşünüyorum.

https://www.gezenbilir.com/konu/750-kg-alti-sifir-cekme-karavan-onerileri.122520/page-2#post-1502799

Birde bir mesajda arkadaş, 2. el karavan satışı için nüfus cüzdan fotokopisi altında "sattım"/"aldım" şeklinde imzadan bahsetmiş. Ama bunun hukuki bir dayanağı yok.

Araştırmalarım neticesinde bu tür 750 kg altı ruhsatı olmayan karavanların noter satışı belirli mal satışı şeklinde olabiliyormuş. Sadece araç satış masrafına göre maliyeti daha fazla. (50.000 TL lik satış için 1.000 TL noter masrafından bahsetti Noter.)

Ama hem trafik sigortasında hem de ilerde kaskoya işletilmek istendiğinde 2. el alınan bir karavanın hukuki anlamda sorunlu olmaması için verilebilecek bir rakam olarak düşünüyorum.