80 Km Hızla Duvara Çarpma Anında Yaşananlar

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan phobios Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 34
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 14,446

phobios

Zirve
Mesajlar
1,648
Tepkime Puanı
2
Yer
istanbul
BİR OTOMOBİL 80/km SABİT HIZLA DUVARA ÇARPIYOR.

İŞTE OLAYIN GELİŞİMİ...

cars-crash.jpg


- Çarpışmadan 26 milisaniye sonra ön tamponlar araca gömülür.

- Araç kendi ağırlığının 30 kati kadar bir kuvvetle frenlenir.

- sürücü ve yolcular kemer ile bağlı değillerse 80 km sürat ile araç içinde harekete devam ederler.

- 39 milisaniye sonra sürücü koltuğuyla beraber 15 cm öne doğru fırlamıştır.

10%20crash%20test%20dummy.jpg


- 44 milisaniye sonra sürücü göğüs kafesiyle direksiyona çarpar.

- 50 milisaniye sonra araç ve içindekiler üzerinde etkiyen yavaşlatıcı kuvvet 80 G ye ulaşır (yani kendi ağırlıklarının 80 kati büyüklükte bir kuvvet üzerlerinde etkir)

- 68 milisaniye sonra sürücü 9 TONLUK bir kuvvetle gösterge paneline çarpar.

crash-test-frontal.jpg


- 92 milisaniye sonra sürücü yanındaki yolcuyla beraber ayni anda kafasını ön cama çarpar,yolcu bu çarpmayla kafasına ölümcül bir darbe alarak camdan dışarıya fırlar.

-100 milisaniye sonra direksiyon tarafından tutulan sürücü tekrar aracın içine düşer,o anda ÖLMÜSTÜR.

crash-test-Nissan-Primera.jpg


- 110 milisaniye sonra araç yavaşça geriye çekilmeye baslar.

- 113 milisaniye sonra sürücünün arkasında oturan yolcu sürücü seviyesine yükselir ve kafasıyla sert bir darbe yapar ayni anda kendiside ölümcül bir darbe almıştır.

- 150 milisaniye sonra tekrar sessizlik egemen olur cam,çelik,plastik parçaları yere düşer.

- 200 milisaniyeden daha kısa bir süre içerisinde her şey biter.

- Ortaya çıkan enerji inanılmazdır.80 km/h hızda ortalama 1 ton ağırlığındaki bir otomobili 30 metre yukarıya fırlatabilir.




LÜTFEN OTOMOBIL HAREKET ETMEDEN ÖNCE EMNIYET KEMERINI TAKIN.
 

Etiketler

Ynt: 80 Km Hızla Duvara Çarpma Anında Yaşananlar

Basite aldığımız 80 km sürat nelere kadirmiş.
 

Ynt: 80 Km Hızla Duvara Çarpma Anında Yaşananlar

Hayatta yaptığımız pek çok hata var ve bu hataları tekrarlamazsak adına tecrübe diyorlar. (S. Ahmet ARVASİ'ye göre hatada ısrar etmek ahmaklıktır.) Maalesef böyle bir kazaya tedbirsiz yakalanmışsak ''bana iyi bir tecrübe oldu'' diyemeyebiliriz. Her can değerlidir; ardından ağlayacak gözlerin sahipleri de. GEZENBİLİR'in üyeleri ise bu ülke için çok daha değerli. Üstadların dediği gibi: iyi bir şoför tehlikeden kurtulan şoför değil, tehlikeye düşmeyen şofördür. Gideceğimiz yere 5 dk. geç ulaşmak hiç kimseyi üzmez; 5 dk. erken ulaşmaya çalışmak pek çok kişiyi üzebilir.
Yolda bulmadığımız canımızı yolda kaybetmeyelim.
 

Ynt: 80 Km Hızla Duvara Çarpma Anında Yaşananlar

çok haklısınız..paylaşım için teşekkurler..
 



Ynt: 80 Km Hızla Duvara Çarpma Anında Yaşananlar

Sevgili arkadaşlar,en iyi sürücünün en kısa tarifi nedir desem,her zaman olduğu gibi çok mantıklı cvplar alacağımı biliyorum fakat yinede,46 yıllık sürücülük deneyimime dayanarak(25 yılı asya-rusya tüm avrupada geçmiş uluslararası TIR sürücülüğü dahil) söyleyeyim,İSTEDİĞİ ANDA ARACINI DURDURABİLEN KİŞİDİR..çünki aracı kadranındaki hıza çıkarmak için sürücü bile gerekmez,gaz pedalına bir taş koyup direksiyonuda bağladınızmı istenilen sürati yapar,marifet istediğin anda durdurmakta..Bunada sürücülükte ARACIN SÜRÜCÜYÜ KULLANMASI DEĞİL,SÜRÜCÜNÜN ARACI KULLANMASI DENİR.Bu nedenle lütfen hepimiz araçlarımızı istediğimiz anda durdurabilecek şekilde kullanalım,mezarlıklarda hep birşey olmaz diyenler yatıyor unutmayalım,hepinize kazasız belasız seyahatlar dileğimle saygılarımı sunarım..
 



Ynt: 80 Km Hızla Duvara Çarpma Anında Yaşananlar

işte tam 37 yılım ağırlık mercedes ve bmw olmak üzere yabancı ağırlıklı bu ve bunlardan çok daha kötü araçları onarmakla geçti bu kadar yılda beni en çok etkiliyen ve unutamadığım kaza ise bir aracı zincirlerle çekerken sürücünün ayakkabılarının günler sona halen frenlere basılı kalan ayakkabılarını araçtan çıkarmak oldu zira ayakkabılar fren pedallarına yapışık kalmıştı tüm araç kullananlara tavsiyem hiç bir aracın hiç bir özelliğine güvenerek araç kullanmamasıdır yani abs / asr / aırbağ bunlar bir yere kadardır bunlardan çok daha harika bir özellik bizde kendimizde saklıdır oda <nefse uymamak > hani içindeki trafik canavarına uymayın denen şey ne alaka diyenlere şimdiden cevabım ve engin tecrübem hazır !!. bütün hareketli vasıtaları kullananlara kazasız belasız güzel huzurlu mutlu geziler temennisi ile saygılar
 




Ynt: 80 Km Hızla Duvara Çarpma Anında Yaşananlar

Dedem " iyi şöför arabasının debraj ve fren balatasından belli olur" derdi
 

Ynt: 80 Km Hızla Duvara Çarpma Anında Yaşananlar

Emniyet kemeri konusunda kesinlikle taviz vermemek gerekli arkadaşlar. Suzuki Vitara marka aracımla yaklaşık 2 yıl evvel yoğun bir çalışma temposuyla neredeyse tüm Ege'yi dolaştım. Bu çalışma temposu içerisinde, Manisa'nın bir köyünden dönerken, yokuş aşağı bir yolda, direksiyonda uyuyakalmışım.
Yanımdaki arkadaşım zaten uyuyordu. Çarpma anından 3 saniye önce sarsıntıyla uyandım. Frene basmaya bile fırsatım olmadı. Aracın takılı kalan gösterge paneline göre 115 km hızla duvara çarpmıştık.
Çarpma anında çok net hatırladığım bir ayrıntı var ; yanımda uyuyan arkadaşım tam ön camdan çıkacaktı ki, kemer onu tuttu ve koltuğa geri yapıştırdı. Tabi aynı anda benim kemerim de beni koltuğuma çekti. İlk anda fırladığımızı sandım ama, kemer öyle bir kuvvet uyguladı ki, koltuğa geri yapıştık.
İkimizin de burnu kanamadı. Aracın ön tekerlekleri debriyajın altından içeri girmişti fakat bizde çizik bile yoktu. Sadece vücudumuzun kemere uyguladığı baskı sonucu, kaburgalarım sızladı bir iki gün. Ama ölmekten iyidir değil mi?
Aracın ön tarafı darmadağın olmuştu fakat biz sapasağlamdık.
İşte bu çok önemli bir ders oldu bana. Kesinlikle kemer takıyorum, aracımı 3-5 metre öteye parkedecek olsam bile takıyorum. Kaldıki, Ford Ranger marka kamyonetimle yolun göçmesi sonucu takla attım. Bu takla esnasında açık olan camdan dışarı çıkmamı engelleyen tek şey yine kemer oldu. 2 takla sonrası, tek çizik dahi almadım.
Kemer takmak çok akıllıca ve hayati önem taşıyan bir alışkanlıktır. Mutlaka ve mutlaka, bunu alışkanlık haline getirmemiz gerekiyor.
 







Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,029
Mesajlar
1,527,516
Kayıtlı Üye Sayımız
166,773
Kaydolan Son Üyemiz
Empecese

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst