96 Zj Günlüğü

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan VolkanGurcan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 293
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 64,093
rockauto siparişim 20 sinden beri ortalarda yok. posta gümrüğü iyice rezalet hale geldi. vergisini de ödediğimiz birşey sonuçta kaçak değil göçek değil.
 

Etiketler
rockauto siparişim 20 sinden beri ortalarda yok. posta gümrüğü iyice rezalet hale geldi. vergisini de ödediğimiz birşey sonuçta kaçak değil göçek değil.

Bu yüzden kullanmıyorum rockauto yu.Her şey düzgün ilerlese ptt den gidip almak sorun değil ama olmuyor,şişmiş gümrük.Summit racing dhl ile gönderim yapıyor.Dhl den bir evrak geliyor.Yazdırıp imzalayıp geri gönderiyorum ruhsat ve kimlik fotoğraflarıyla.Gümrük ücreti belli oluncada havale yapıyorum.Kapıya kadar geliyor.
 

Hocam maşallah aracı sıfırlamışsınız,
Benimde hayalim bu. Zj takıntısı var 100 binde harcasam zj olsun istiyorum işe gül kurusu 96 model zj alarak başladım.
Ve hiç bir fikrim olmadan ekspertiz dahi yapmadan aldım. Yavaş yavaş okudukça anlıyorum ki tecrübe edinmeden bu işe girişmemek gerekmişön şaftım yokmuş mesela, direksiyon kutum arızalıymış, bunu bakım için gittiğimde serviste söylediler. Adamı aradığımda ekonomi için zamanında sökülmüş haberim yoktu vs vs. İsmini vermiyorum ancak galericilerin yatacak yeri yok bence. Şimdilik yağı, filtreleri marş motorunu, aküyü, silecek motorunu değiştirdim. Allah var kaporta çok temiz, jant lastik çok temiz motor şanzıman güzel dediler. 1. Sorum ön şaft cidden ekonomi için sökülmüş olabilir mi? Yoksa beni diferansiyel ve akslar ile ilgili sürprizler mi bekliyor. Açıkçası ön şaft alıp bu sürprizlerle karşılaşmaktan baya bir ürkmekteyim. Aracın her yerinden ses geliyor diyebilirim. Şaftı çıkma mı alsam yoksa sıfır mı kararsızım tecrübelerini ve önerilerinizi beklerim ve yaptıklarınızı hayranlıkla takip ediyorum.

Saygılarımla.
 

Hocam maşallah aracı sıfırlamışsınız,
Benimde hayalim bu. Zj takıntısı var 100 binde harcasam zj olsun istiyorum işe gül kurusu 96 model zj alarak başladım.
Ve hiç bir fikrim olmadan ekspertiz dahi yapmadan aldım. Yavaş yavaş okudukça anlıyorum ki tecrübe edinmeden bu işe girişmemek gerekmişön şaftım yokmuş mesela, direksiyon kutum arızalıymış, bunu bakım için gittiğimde serviste söylediler. Adamı aradığımda ekonomi için zamanında sökülmüş haberim yoktu vs vs. İsmini vermiyorum ancak galericilerin yatacak yeri yok bence. Şimdilik yağı, filtreleri marş motorunu, aküyü, silecek motorunu değiştirdim. Allah var kaporta çok temiz, jant lastik çok temiz motor şanzıman güzel dediler. 1. Sorum ön şaft cidden ekonomi için sökülmüş olabilir mi? Yoksa beni diferansiyel ve akslar ile ilgili sürprizler mi bekliyor. Açıkçası ön şaft alıp bu sürprizlerle karşılaşmaktan baya bir ürkmekteyim. Aracın her yerinden ses geliyor diyebilirim. Şaftı çıkma mı alsam yoksa sıfır mı kararsızım tecrübelerini ve önerilerinizi beklerim ve yaptıklarınızı hayranlıkla takip ediyorum.

Saygılarımla.

ah be hocam exper yapmadan zj alınır mı :smiley: dur bakam daha neler çıkacak :smiley:

şaft konusunda şöyle söyleyim, yakıta hiçbir katkısı yok. benim de şaft vuruntu yapıyordu, söktüm koydum bagaja neredeyse bir senedir ön şaftsız geziyorum. yakıt bırak azalmayı arttı bile diyebilirim :D

tabi ben şehir içi asfalt kullanıcısıyım. sen araziye dağa taşa vurucam diyorsan mutlaka şaft bulmalısın. yani şöyle söyleyim kaldırıma çıakrken bile pati çekiyorum :D
 

Ah be hocam gezen bilir sitesine erken kayıt olsaydım detaylı okusaydım keşke neyse zararın neresinden dönersek kardır. Yavaş yavaş toplayacağım inşallah ya o değilde volkan abiyle Bi gün buluşma ayarlayınız değerli bilgilerinden faydalanmak lazım görüş öneri vb. Bu mümkünmüdür, buluşmalar yapılıyormu?
 



Ah be hocam gezen bilir sitesine erken kayıt olsaydım detaylı okusaydım keşke neyse zararın neresinden dönersek kardır. Yavaş yavaş toplayacağım inşallah ya o değilde volkan abiyle Bi gün buluşma ayarlayınız değerli bilgilerinden faydalanmak lazım görüş öneri vb. Bu mümkünmüdür, buluşmalar yapılıyormu?
bizim whatsapp grubumuz var yaklaşık 100 kişilik:

Gezenbilir Whatsapp Grubu ? [only Jeep :)]

buluşmalar oluyor zaman zaman.

volkan hocayla henüz tanışmadık. başlığını takip ediyorum zevkle :smiley:
 

Hocam maşallah aracı sıfırlamışsınız,
Benimde hayalim bu. Zj takıntısı var 100 binde harcasam zj olsun istiyorum işe gül kurusu 96 model zj alarak başladım.
Ve hiç bir fikrim olmadan ekspertiz dahi yapmadan aldım. Yavaş yavaş okudukça anlıyorum ki tecrübe edinmeden bu işe girişmemek gerekmişön şaftım yokmuş mesela, direksiyon kutum arızalıymış, bunu bakım için gittiğimde serviste söylediler. Adamı aradığımda ekonomi için zamanında sökülmüş haberim yoktu vs vs. İsmini vermiyorum ancak galericilerin yatacak yeri yok bence. Şimdilik yağı, filtreleri marş motorunu, aküyü, silecek motorunu değiştirdim. Allah var kaporta çok temiz, jant lastik çok temiz motor şanzıman güzel dediler. 1. Sorum ön şaft cidden ekonomi için sökülmüş olabilir mi? Yoksa beni diferansiyel ve akslar ile ilgili sürprizler mi bekliyor. Açıkçası ön şaft alıp bu sürprizlerle karşılaşmaktan baya bir ürkmekteyim. Aracın her yerinden ses geliyor diyebilirim. Şaftı çıkma mı alsam yoksa sıfır mı kararsızım tecrübelerini ve önerilerinizi beklerim ve yaptıklarınızı hayranlıkla takip ediyorum.

Saygılarımla.

Merhaba,
Öncelike ekspertiz yapmadan almak büyük hata olmuş ama şanslıymışsınız yinede.Ben ekonomiden ziyade ya şaft arızasından yada ön diferansiyel arızasından söküldüğünü düşünürdüm şaftın.Eli yüzü düzgün bir şaft alıp takıp bakmak lazım.Diferansiyel ses yapabilir takınca.O konuda da şansınız yaver giderse ayna mahruti değişmeden sadece bilyelerini değiştirerek sesten kurtulabilirsiniz.Ayna mahrutide sıkıntı varsa diferansiyel ustası söyler zaten.Direksiyon kutusu zaten çoğu ZJ de problemli.Kutu içindeki ana dişlilerde problem yoksa revizyon yaptırarak düzeltilebilir.Ben sıfır kutu ve pompa siparişi verdim kargoyu bekliyorum.
 

Merhaba,
Öncelike ekspertiz yapmadan almak büyük hata olmuş ama şanslıymışsınız yinede.Ben ekonomiden ziyade ya şaft arızasından yada ön diferansiyel arızasından söküldüğünü düşünürdüm şaftın.Eli yüzü düzgün bir şaft alıp takıp bakmak lazım.Diferansiyel ses yapabilir takınca.O konuda da şansınız yaver giderse ayna mahruti değişmeden sadece bilyelerini değiştirerek sesten kurtulabilirsiniz.Ayna mahrutide sıkıntı varsa diferansiyel ustası söyler zaten.Direksiyon kutusu zaten çoğu ZJ de problemli.Kutu içindeki ana dişlilerde problem yoksa revizyon yaptırarak düzeltilebilir.Ben sıfır kutu ve pompa siparişi verdim kargoyu bekliyorum.
Merhaba üstad,
Bende bir bakıma şanslı olduğumu düşünüyorum aslında daha kötüsü de olabilirdi.Direksyon konusunda kesin çözüm olarak sizin tercihiniz gibi hem kutu, hemde pompa birlikte değişmeli görüşünde çoğunlukla insanlar.jeep servis 1000 tlye revizyon olabileceğini ancak kesin olmadığını söyleyince yaptırmadım. Revizyon kiti alsam acaba kendim yapabilir iyim üstad?
 

Merhaba üstad,
Bende bir bakıma şanslı olduğumu düşünüyorum aslında daha kötüsü de olabilirdi.Direksyon konusunda kesin çözüm olarak sizin tercihiniz gibi hem kutu, hemde pompa birlikte değişmeli görüşünde çoğunlukla insanlar.jeep servis 1000 tlye revizyon olabileceğini ancak kesin olmadığını söyleyince yaptırmadım. Revizyon kiti alsam acaba kendim yapabilir iyim üstad?

Benim pompa da sıkıntılı olduğu için beraber değiştiriyorum.Sizin pompada sorun yoksa sadece kutuyu değiştirmeniz yeterli.96 modellerdeki sistem speed proportional steering diye geçer ve diğer yıllardaki modellerden kutu,pompa ve yüksek basınç hortumu olarak farklı parçalardır.Sadece geri dönüş hortumları ortak.Revizyon kiti eğer kutuda boşluk çok fazlaysa pek faydalı olmaz ama yağ kaçaklarını engeller.Kutunun üzerinde bir ayar vidası var boşluğu almak için.Benimkinde bu vida sonuna kadar sıkılmış ve hala çok fazla boşluk var.Bu yüzden sistemi komple yenilemek daha mantıklı geldi.Ben de revizyonu kendim yapmayı planlıyordum bu yüzden pompa ve kutu için revizyon kitlerini aldım.Aslında boş bir zamanımda eskileri revizyonunu yapar saklarım diye düşünüyorum.

 

Benim pompa da sıkıntılı olduğu için beraber değiştiriyorum.Sizin pompada sorun yoksa sadece kutuyu değiştirmeniz yeterli.96 modellerdeki sistem speed proportional steering diye geçer ve diğer yıllardaki modellerden kutu,pompa ve yüksek basınç hortumu olarak farklı parçalardır.Sadece geri dönüş hortumları ortak.Revizyon kiti eğer kutuda boşluk çok fazlaysa pek faydalı olmaz ama yağ kaçaklarını engeller.Kutunun üzerinde bir ayar vidası var boşluğu almak için.Benimkinde bu vida sonuna kadar sıkılmış ve hala çok fazla boşluk var.Bu yüzden sistemi komple yenilemek daha mantıklı geldi.Ben de revizyonu kendim yapmayı planlıyordum bu yüzden pompa ve kutu için revizyon kitlerini aldım.Aslında boş bir zamanımda eskileri revizyonunu yapar saklarım diye düşünüyorum.

Hocam bende boşluk mevcut ve araç ilk çalıştığında direksiyon 30 ila 60 saniye kadar hafif herşey normal ancak sonrasında takılmalar ve sertleşme var, hele garaj için manevra yapıcak ve duruyorsam hareket etmeden imkanı yok ki direksiyon dönsün. İlk aldığımda zj ye çok yabancı olduğumdan dedimki bu işin şekli de bu heralde çünkü çamur lastikleri ve yükseltme kiti mevcut araçta racon bu heralde dedim neyse sonra videoda abiler hanım bileği tutar gibi çevirince dedim ki bizim direksiyon arızalı birde bu gün farkettim klimayı hiç çalıştırmamıştım klima da bozukmuş ve gördümki metal hortum girişinin contası yok dolayısıyla gaz da sıfır sıcacık maşallah soğuk olması yerine cayır cayır yapıyor summit racing de direksiyon kutuları var yalnız dikkatimi çeken 100 dolarda var 350 dolarda aradaki fark nedir hocam?
 



Boşluk ve kendi kendine toplanmama sorunu kutudan,dururken sertleşme pompadan olur.Uygun fiyatlı olanlar revizyon yapılıp satılanlar. Jeep forumda çok araştırdım revizyonlu kutulardan problem yaşayan çok.Burda daha çok kutunun revizyondan önceki durumu önemli.Fena durumda olmayan,sadece yağ kaçağı olan kutu revizyon yapılırsa sorun yok ama dişlileri eskimiş kutu ne yapsan dikiş tutmuyor.Şans işi biraz revizyonlu kutu.
Benim aldığım kutu bu
Crown Automotive Steering Boxes 52038002

Bu kutu 97-98 modellerde kullanılan speed proportional olmayan kutu.Bu yüzden pompayı da ona uygun olan modelden aldım.Bu da pompa.
Crown Automotive Power Steering Pumps 52088139

Yüksek basınç hortumuda bu model
Crown Automotive Power Steering Hoses 52088538

Klima konusunda problem sadece gazsa kolay.Klimayı açınca kompresör devreye giriyor mu?
 

Klimayı kontrol ettim hocam kompresör çalışıyor birde aşağıdaki resimde göründüğü üzere küçük bir hortum var hava çekiyor acaba ne işe yarıyor direk bloktan çıkıyor?
Direksiyon konusunda kutu repair ile şansımı denesem mi yoksa kutuyuda pompayıda sizin gibi sipariş versem mi bilemedim attım sepete duruyor o bana bakıyor ben ona, burada fotoğrafta ki boş hortum bahsettiğim 2. Resim ise klima borusu çıkık olan jonta olmadığından atıyor dolayısıyla gaz yok içinde.

Screenshot 20190912 133843


Screenshot 20190912 133918
 
Son düzenleme:

İlk fotoğrafta vakum hortumlarından biri çıkmış. Kaputun ön tarafında vakum şeması var ordan anlaşılır neyin çıktığı.

İkinci fotoğrafta da klima radyatöründem çıkmış sanırım kurutucuya giden hortum. Klimacılar halleder onu. Daha sonra kaçak kontrolü yapılır.
 

Sanırım klima konusunda yırttım eğer başka Bi yerden kaçak vs yoksa, birde Engine check yakarmı bu vakum hortumu acaba? Tabi öncelik sırası yapmam lazım ay ay, 1 şaft, sonraki duruma göre diff, direksiyon kutusu ve pompası,şuan için başkaca problem yok zaten sanırım bu da beni Bi 10 binlik eder:(
 

Sanırım klima konusunda yırttım eğer başka Bi yerden kaçak vs yoksa, birde Engine check yakarmı bu vakum hortumu acaba? Tabi öncelik sırası yapmam lazım ay ay, 1 şaft, sonraki duruma göre diff, direksiyon kutusu ve pompası,şuan için başkaca problem yok zaten sanırım bu da beni Bi 10 binlik eder:(

EON1Vn

Bu vakum hortumlarının şeması.Sizde boşta olan hortumu takip edip bulmak lazım nereden geldiğini.

Ön diferansiyeli orjinal parçalarla sıfırlamak bi 5000 yer.Akslar ve tekerlek rulmanları buna dahil değil.

Klima sisteminin bir hortumunun o şekilde açık kalması hiç iyi bir şey değil sistem açısından.Umarım bir şeyler kaçmamıştır içine.Klimacıda makineye bağlatıp önce vakum yapılıp ardından yağ ve gaz basılması lazım.Bu arada kaçak olup olmadığı da anlaşılır.Umarım şansınız yaver gider.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,441
Mesajlar
1,517,991
Kayıtlı Üye Sayımız
172,096
Kaydolan Son Üyemiz
R.K. o.oğlu

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst