Ynt: '99 Forester S-Turbo aldım
işlerimden dolayı sık giremediğim ve sorularınıza cevap veremediğim için tekrar özür dilerim.
forester' ın düşük devirlerde tekleme problemi vardı, bunu daha önce de paylaşmıştım. Bunun üzerine aracın knock (vuruntu) sensörünü değiştirdim. Bu değişiklikten sonra araç kendini topladı ve olması gereken gibi çalışmaya - gitmeye - devirlenmeye başladı. Meğer bu sensör arızasından dolayı motor kendini geri çekiyor, bir nebze olsun korumaya alıyormuş.
bu mutlu halimiz uzun sürmeden 2 gün içerisinde tekrar benzer problemi yapmaya başladı. Turbo devreye girene kadar tekleyerek ilerliyordu. Bunun üzerine lpg ile ilgili araştırmalara başladım, yok o ayar ı, yok bu ayarı derken ayarlanmayan bir yeri kalmadı. Acaba lpg kitinde komple mi bir problem var derken elime -şans eseri diyeyim- lpg nin garanti belgesi geçti. Kim tarafından hangi tarihte ve kaç km de takıldığı yazılıydı bu belgede. LPG kitinin takıldığı an itibari ile araç 263.000 km imiş, ancak aracın gözüken km si 141.000 km idi.
olasılıksız ın dedikleri doğru olmakla beraber benim değer yargılarıma uygun bir hareket değildi. Ceza kanununda bile nitelikli dolandırıcılık diye geçen bu olayın üstü kapanmamalıydı elbette. İsterse o yaşta bulabileceğim en iyi forester olsun böyle bir ahlaksızlık yapılmış ise ben o arabayı kullanamam. Forester dan da gayet memnundum aslında, uğraşıyordum sağıyla soluyla.
kendi aracımla takas yapmış ve üstüne 3 5 kuruş para almıştım. Paralarını da iade etmeden tekrar kendi aracımı aldım.
selamlar..
Fatih..