Actyon Sports mu Grand Vitara 1.9 DDiS Mi ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 44
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 16,015
Ynt: Actyon Sports mu Grand Vitara 1.9 DDiS Mi ?

SUV tipi araçlardaki AWD tipi çekiş sistemi bu gibi durumlarda fena değil benim de RAV4 ile girip çıkamadığım çamur yok (O da bir SUV, arazi aracı değil.). Ama sabit aksa sahip araç sahiplerinin yaptığı gibi kayalara tekerlek çıkarmıyorum... Uzun lafın kısası aracınızın özelliklerini bilerek kullandığınız sürece sorun yaşamazsınız. Kamyonet kılığına girmiş SUV dedim diye yanlış anlamayın...
 

Etiketler
Ynt: Actyon Sports mu Grand Vitara 1.9 DDiS Mi ?

actyon sports awd değil 4wd içeriden diğer araçlardaki gibi vitesle değil ama bir düğme ile 4x2 - 4x4 high - 4x4 low seçenekleri arasında geçiş yapılabiliyor,
4x2 de %100 arka tekerleklerden yüksek hızla çekiş yapılıyor
4x4 high de %40 önler - %60 arkalardan yüksek hızla çekiş yapılıyor
4x4 low da %50 önler - %50 arkalardan düşük devirde maxsimum tork değerlerinde çekiş sağlanıyor...
 

Ynt: Actyon Sports mu Grand Vitara 1.9 DDiS Mi ?

http://www.ssangyong.com.tr/?p=actyon adresinden baktım da part time 4x4 müş. Nerden kaldıysa aklımda AWD olarak kalmış... Süspansiyon da şu şekilde:

Ön Salıncak Tipi
Arka 5 noktadan bağlantılı

Galiba sabit aks değil onu bir bilene sormak lazım dağa taşa vurmadan önce.
 

Ynt: Actyon Sports mu Grand Vitara 1.9 DDiS Mi ?

aslında hiçbir mesajda yanlış anlaşılacak bir durum yok bence herkes burada deneyimlerini paylaşıyor ( doğru-yanlış / önyargılı-önyargısız mesajlarda buralarda yer alıyor )
benim deyinmek istediğim konu o kadar param olsa bende suzuki alırım, he gezenbilirde düzenlenen her aktiviteye katılırım her fırsatta araziye girerim derseniz eski model yani kırıldığında ıslandığında içinizin cız etmiyeceği bir araç seçmek daha doğru olur. ama hem şehiriçi kullanayım yeri geldiğinde de zor şartlarda yüzümü kara çıkartmasın diye bir araç alınacaksa benim sahsi görüşüm bunuda baştan belirteyim actyon sports şehiriçi taksi konforunda, seriliğinde, sessizliğinde ve taksiden çok daha güvenli bir sürüş sağlıyor, çok aşırıya kaçmamak şartıyla zor şartlarda da performansı tatmin edici ( benim denediğim kadarıyla )

Mesela; Ayazağa dan girilip yangın yolları içinde adı KOLTUK olan bir etap var ( adının koltuk olması tahminimce girenin oturması ) bu etapta önümden değişik marka ve modifiyelerde 20 araç geçmiş olmasına rağmen ( 20 araçtan sonra etabın halini tahmin edersiniz ) benim ilk deneyimimdi ve hiç takılmadan 300-500 mt lik derin çamur-kanal etabını geçtim ( üstelik tamamen standart haliyle, ondan sonra yüksetme ve AT lastik taktım ) oysa ki o etapta AT lastiğe ve actyon sports tan daha iyi yaklaşma uzaklaşma açılarına sahip araçlar kaldılar ( şimdi marka vermiyim ortalık karışmasın ) ;D ;D
 

Ynt: Actyon Sports mu Grand Vitara 1.9 DDiS Mi ?

Buradan su sonuca varabiliriz at sahibine gore kisnermis Demekki at degil sahip daha onemliymis
 



Ynt: Actyon Sports mu Grand Vitara 1.9 DDiS Mi ?

at sahibine göre kişner.bu çok doğrudur.sizlere aynen katılıyorum.
 

Ynt: Actyon Sports mu Grand Vitara 1.9 DDiS Mi ?

alpino' Alıntı:
Buradan su sonuca varabiliriz at sahibine gore kisnermis Demekki at degil sahip daha onemliymis
bu konuya katılıyorum. Bundan önceki arabam Ford Fiesta 1.4 benzinli idi ben onun ile hafif offroad (piknik yollarından biraz ağır) tarzı yollara giriyor ve çıkıyordum. araç ve şöför iyi bi birleşim olduğunda ortaya muhteşem sonuçlar çıkıyor. sonuçta eski arabamı özlüyorum. ama yeni bir araç alacak olursamda kafamda 2 araçvar
1. hyundai santafe crdi otm.
2. ssangyoung actyon Sports eğer maddi ferahlıkta kyron u tercih ederim.
 

Ynt: Actyon Sports mu Grand Vitara 1.9 DDiS Mi ?

Evet arkadaşlar at gerçekten sahibine göre kişniyor.Daha önce gene bu sitede ki forumlardan birinde ssangyong actyon sports un 5 cm.karda kaldığını yazan bir arkadaş için yaklaşık 30 cm. karda çekilmiş fotoğraflarımı yayınlamıştım.Aslında sürücülerin en büyük sıkıntısı tecrübesizlik.Öncelikle aracımız ne olursa olsun lastik seçimi çok önemli.Kartepeden inerken buzlanmış yolda şarampole yuvarlanmış Q7 de gördük.Adam vermiş ya 150 ya da 200 bin TL. zannediyorki benim aracım her türlü zeminde sıkıntısız ilerler,yok böyle bir şey arkadaşlar buz için % 100 üretilmiş bir lastikte yok.Geçenler de Amerikadaki devasa 4 çekerlerin buzda nasıl hurda yığını haline geldiğini görmüşsünüzdür haber bültenlerinde sanırım.Eğer yol buz pistine dönmüşse inişte de çıkışta da takacan zincirini paşa paşa 4 çeker değil 14 çeker olsan bile.Ssangyong ya da benzeri pick up tarzı araçlarda en büyük sıkıntı arka tarafın ağır olmaması.Islak,çamurlu ve karlı zeminlerde mutlaka arkaya en az 100 kg.ağırlık gerekiyor ama performans olarak gerçekten güçlü ve donanımlı bir araç.Suzuki ye oranla yeni olduğundan dolayı suzuki kadar modifiye seçeneği yok.Aracın estetiğini bozmadan vinç takılacağını sanmıyorum.Mutlaka her araçta olduğu gibi actyon sportsun da artıları ve eksileri olması doğal.Gerek suzuki gerekse actyon sports ya da diğerleri bir çok modifiye işleminden geçmediği sürece ağır şartlarda off road yapamazlar ama binek oto dan fazlasını verirler.Tüm bunlardan çıkan sonuş At sahibine göre kişner ama at'ın sahibi de ne istediğini nereye gideceğini planlaması lazım.
saygılarımla.
 

Ynt: Actyon Sports mu Grand Vitara 1.9 DDiS Mi ?

merhabalar.evet enteresandır ki.amerikalılara çok şaşırdım.gözlerime inanamadım.sanki bir araçta benimde kullandığım.bfg at takılıydı. tecrubesizlikmidir,yoksa tv de olduğu için eğimin çok dik olupta bizmi yanıldık bilemiyorum.ama bana göre eğim tahmin ettiğim gibiyse isterse buz olsun oradan kar lastiğiyle normal binek otomobil bile çıkar.belkide amerikalıların acemiliğinden olmuştur.
 

Ynt: Actyon Sports mu Grand Vitara 1.9 DDiS Mi ?

Tüm ssangyong kullanıcısı arkadaşlarımızı hafta sonu cumartesi günü yapmayı planladığımız gezi hakkında fikirlerini ve katılım durumlarını belirtmek üzere aşağıda vermiş olduğum linke bekliyorum.
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=46002.0
 



Ynt: Actyon Sports mu Grand Vitara 1.9 DDiS Mi ?

buyrun ismini telafuz edemediğiniz aracın standart haliyle yaptıkları)



http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=69591.0
 

Ynt: Actyon Sports mu Grand Vitara 1.9 DDiS Mi ?

Konuyu hortlatmak gibi olacak ama, başlıktan faydalanmak isteyecek arkadaşlar için faydalı olabilir ;

Actyon Sports SUV değil, SUT ' tur bildiğim kadarıyla. Taraf tutmuyorum, ben Actyon Sports sahibi değilim, fakat Actyon la gerek şehir içi, gerekse Ballıca ormanlarında baya bir tecrube sahibiyim. Sadece yükseltme ile çok şaşırtmıştır bizi. Konfor olarak ise bir Pick up' tan ziyade lüks bir otomobil gibidir. İnanamayacağınız direksiyon turu kabiliyeti var, dönmez dediğim bir çok yerden manevra yapmadan döndüm. Normalde bu tarz araçların arka koltukları rahatsızdır, fakat Actyon' un arkasında kesinlikle bu durum söz konusu değil. Motoru bildiğiniz gibi Mercedes' tir. 2000 cc motorundan dolayı vergi avantajı vardır, performansı bana göre gayet tatminkardır ( v8 lerle karşılaştırmayalım ). Ayrıca sınıfının en tutumlu aracıdır yakıt tüketimi konusunda, uzun yolda bir depo ile 1000 km ye yaklaşan arkadaşım var.

http://www.modifiyem.com/haber-sinifinin-en-cimrisi-ssangyong-actyon-4040.htm

Şimdi bu kadar şey dedim diye Suzuki' yi kötülediğimi düşünmeyin. Vitara benimde çok beğendiğim ve sahip olmak olmak istediğim bir araçtır ama Actyon' da ödediğiniz parayı kesinlikle hakeden bir araç bence.

Selamlar..
 

Ynt: Actyon Sports mu Grand Vitara 1.9 DDiS Mi ?

cevap vereyim ikisi de olur ne için kullanacağın meselesini öne çıkarmalısın. suzuki kendini ispatlamış, sonuçta otomobil sınıfında geçiyor, hız limiti daha yüksek, bence daha prestijli.
ssang yong daha az yakıyor(çok ciddi bir fark yok), vergisi daha düşük, içi bir pick up ya da sut için ferah. daha ucuz

e bu durumda eğer az kullanacak ve yük taşımayacaksam daha uzun kullanmak (6-7 yıl)istiyorsam suzuki, çok km yapıp yük taşıyacaksam off road performansı olmasa da arazi performansı benim için yeterli ise ssang yong