KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
İkiside zor gibi ama, çamur arabanın içini dışını batırıyor, dışı neysede içinde tahmin edemeyeceğin yerler bile çamur oluyor ne kadar camı kapalı tutmaya çalışsanda....
ama karda en fazla paçaların ıslanıyor araç tertemiz oluyor... (yukarıdaki resimlerde görünen geziden sonra gece 12 de yıkamacıya girdim sadece altını tam 1 saat 300 bar basınçlı su ile yıkadılar ama aradan 2 seneden fazla geçmesine rağmen arabada hala o geziden kalma çamurlar var...
---Zorlanma derecesine gelecek olursak biz daha işi bilmediğimiz araçlarımızı tam tanımadığımız için durum dahada vahim oluyor, çamurlu parkurda bir arkadaş son anda bir taktik vererek benim parkurları takılmadan rahat rahat geçmeme vesile olmuştu.
---Karda ise Yunus abi tiyoyu sonra verdi baştan söyleseydi daha farklı olabilirdi... artık bidahakine kısmetse bişeyler yapmaya çalışacaz....
bu tiyo işini 4x4 dergi'de Kürşat bey oldukça güzel açıklamış,
benim anladığım kadarıyla not düşmeye çalışayım;
- kumda aracı patinaja düşürmemek, sabit hızla ilerlemek, sakin kalkıp-durmak ve keskin dönüşler yapmamak...
- çamur sulu ve çok ise low'da 3 vitesle gazı kökleyip gazı hiç kesmemek ki; yumuşak çamuru atıp tutunabileceği yeri açması (tabi burada işin önemli boyutu lastiğe düşüryor m/t tipi lastikler çok daha verimli oluyor çamur boşaltmada)
- karda ise kuma benzer aracı yine kesinlikle patinaja düşürmemeye dikkat etmek gerekiyor (patinaja düştüğü anda tekerin altı buz oluyor) nerdeyse gaz vermeden sabit hızla ilerlemek takıldığı yerde sakince geri ve ileri yapmak...
- kuruya yakın koyu balçık çamurda yine aracı patinaja düşürmeden çamura gömüp batmadan yavaş yavaş üstünden gitmeye çalışarak ilerlemek...
benden bu kadar işin üstadları çok daha açıklayıcı deneyimlerini forumda paylaşmışlar biraz araştırılırsa bulunabilir...
Arkadaşım L200 ün geçemediği yer demişsin kusura bakma ama L200ün gittiği yerlere ssangyong'un hayalleri gidemez, Senin geçtiğin L200de ya lastik yoktur ya da şoför!!Ben de 2006 eski kasanın en fulü vardı giremediğim yer geçemediğim dere kalmadı, sang yong action kullandım asfaltta çok iyi ama arazi dediğin zaman pickuplar içinde L200 okuldur diğerlerine )
Arkadaşım L200 ün geçemediği yer demişsin kusura bakma ama L200ün gittiği yerlere ssangyong'un hayalleri gidemez, Senin geçtiğin L200de ya lastik yoktur ya da şoför!!Ben de 2006 eski kasanın en fulü vardı giremediğim yer geçemediğim dere kalmadı, sang yong action kullandım asfaltta çok iyi ama arazi dediğin zaman pickuplar içinde L200 okuldur diğerlerine )
bende ilk off road deneyimimde aracım henüz standartken l200 lerin takıldıkları yerleri geçmiştim. l200 o kadar iyi olsa tersi olurdu herhalde...
o zaman araç alçak olduğu için sıkıntı oluyordu ama yükseltme ve lastik değişiminden sonra arka kilitli dif.olan bi amorok u fena bozdum... ;D
L200 O kadar iyi olsa?? Ssangyong iyi araç benim hoşuma gidiyor gidişi asfalt tutuşu iyi, karlı bir yolda iyibir lastikle güzel gider kumda bırakmaz 2 çekerden iyidir hem otomobil hem kamyonettir ondan alıcam kullandım bir süre arkadaşımdan emanet aldım aksesuarları çok iyi, ama mitsubishi den arazi de iyi olamaz eski kasada tek yeni kasada çift diff lock var araç çok güçlüydü ben hiçbir yerde kalmadım beni bırak youtube a L200 offroad yaz yeter L200 de ya teker yoktur yada şofer, kalkıpta L200 ün arazisiyle, ssangyong kıyaslamak bilgisizlik olur. Asfaltta L200 ssangyong un yanına gelemez dersen seninleyim aynen ssangyong asfaltta eritir, arkalar helezonlu olduğu için ve yere yakın olduğu için ama arazide sangyong L200ün yanına giremez. gülünç olmayalım
arazi konusunda bugun bizim patinajsız cıktıgımız yerde l200 un zorlandıgını az kalsın kurtarma yapacagımız durumun videosunu cekip sizinle paylasmak isterdim ki arac magnum serisi idi...
Bende Sizin Ssanyongları çok Merak etmeye başladım L200 kaldığı yerden bu kadar geçiyolarsa eğer çamurun içine dalıp içinde durup yeniden kalkıp gidebiliyosa bravo ama hiç durmadan son gaz geçiyosanız o sayılmaz çünkü Ssangyonglar da bi teker askıda kaldımı diğerleri dönmüyo çoğunlukla bu yönde bi video çeker koyarsanız benim Ssangyongla ilgili bu merakımda giderilmiş Olur O zaman bu aracı öper ekmek gibi başımın üstüne koyarım. Ama dediğim gibi Askıda kalmalı, batmalı çıkmalı, durmalı kalkmalı, olmalı B) Bu arada Sizin Araçları gerçekten merak ettim