osmansacit
Yeni Üye
- Mesajlar
- 10
- Tepkime Puanı
- 0
İstanbul dışında yaşayan ve outdoor ürünlere dönem dönem ihtiyaç duyan biri olarak;outdoor mağazalarının Internet sayfaları ben ve sanırım benim gibi müşteriler için piyasa da ne var,ne yok?ne,nerede,ne kadar?Sezonluk indirimler gibi alışveriş hallerini öğrenerek takip edip – satın alabilmek adına takdir edersiniz ki büyük önem taşıyor.
Adrenalin ,internet ten alışveriş devrinde ki spor mağazaları arasında bu işin öncülerinden olduğu ilgili olanların malumu. Türkiye de ki internet-spor mağazaları içinde en kapsamlı ve donanımlı alt yapıya sahip olduğu da ortada (en azından benim tecrübelerim böyle,yanılıyor olabilirim!),çokça faydalanıyorum ve genel olarak ta memnunum.Ancak,sıkıntı duyduğum bir konu var ki bunu tartışmaya açmak istiyorum…
Internet- Mağaza satışları ve online –stok bilgilerinde ki güncelleme “bence” bir çok kez müşteriyi yanıltıyor,hele ki söz konusu verilen bir sipariş ve yapılan “ödeme” sonrası gelen (ya da gelmeyen) “maalesef elimizde kalmadı” bilgisiyle ortaya çıkan sonuç,bu verdiği siparişle (ödemesini de yapan!) işinin bittiğini sanan alıcı için çok rahatsız edici bir durum. Örneğin kargo yoluyla elime ulaşmayan bir ürün için satışla ilgili bölümü arayıp nedenini sorduğumda “stoklarda kalmamış” cevabına karşılık an itibariyle sayfayı açtığım da “stokta mevcut” bilgisini hala görüyor olmak çok can sıkıcı bir durum.Tamamen internet-alışveriş mağazası olarak hizmet veren kimi firmalarla bugüne kadar hiç yaşamadığım bir sıkıntı olduğunu da yeri gelmişken belirtmek istiyorum. Özellikle son dönem peş peşe yapılan indirimlerle bu sorunun başıma tekrar tekrar geldiğini paylaşmak isterim (sorun için telefonla arayarak uyardığımda aldığım cevap;”sipariş yoğunluğu” olarak gösterildi.).Bu konuya daha özen gösterilmesinin her iki tarafın sıkıntıya düşmemesi açısından önemli ve internet-mağazacılığının gereği olduğuna inanıyorum.
Diğer bir sorunum ise verilen siparişlerin temin edilme ve kargoya verilme süresi ile seçilen kargo firmalarının yeterliliği meselesi.Kimi mağazalar sadece bir telefonla bu işi çok daha basit ve hızlı bir şekilde halledebiliyorken (örneğin 24 saat içinde ulaştırma ve kapıda ödeme gibi) mağazacılığını daha iddialı bulduğum Adrenalin bence bu meseleyi daha basit halledebilmek adına bir şeyler yapabilmeli.Tedarik süresi kesin bir tarih olarak belirtilmesi ve mutlaka bu süreye uyulması (örneğin 3 iş günü) halinde verilen sipariş tarihini seçmekle müşteri ne vakit ürünün eline ulaşabileceğini bilmeli.Bu sayede müşterisi bir faaliyete yetiştirmeyi umduğu üründen mahrum kalmayacak,kendisi için en duygun zamanda siparişini verecektir.
Son olarak söylemek isterim ki ,yaşadığım problemleri bura da paylaşırken kesinlikle kimsenin esnaflığını kimseyle mukayese etmek ya da kötülemek adına bu konuyu açmış bulunmuyorum,umarım kimseyi zorda bırakan bir yazı olmamıştır.
Adrenalin ,internet ten alışveriş devrinde ki spor mağazaları arasında bu işin öncülerinden olduğu ilgili olanların malumu. Türkiye de ki internet-spor mağazaları içinde en kapsamlı ve donanımlı alt yapıya sahip olduğu da ortada (en azından benim tecrübelerim böyle,yanılıyor olabilirim!),çokça faydalanıyorum ve genel olarak ta memnunum.Ancak,sıkıntı duyduğum bir konu var ki bunu tartışmaya açmak istiyorum…
Internet- Mağaza satışları ve online –stok bilgilerinde ki güncelleme “bence” bir çok kez müşteriyi yanıltıyor,hele ki söz konusu verilen bir sipariş ve yapılan “ödeme” sonrası gelen (ya da gelmeyen) “maalesef elimizde kalmadı” bilgisiyle ortaya çıkan sonuç,bu verdiği siparişle (ödemesini de yapan!) işinin bittiğini sanan alıcı için çok rahatsız edici bir durum. Örneğin kargo yoluyla elime ulaşmayan bir ürün için satışla ilgili bölümü arayıp nedenini sorduğumda “stoklarda kalmamış” cevabına karşılık an itibariyle sayfayı açtığım da “stokta mevcut” bilgisini hala görüyor olmak çok can sıkıcı bir durum.Tamamen internet-alışveriş mağazası olarak hizmet veren kimi firmalarla bugüne kadar hiç yaşamadığım bir sıkıntı olduğunu da yeri gelmişken belirtmek istiyorum. Özellikle son dönem peş peşe yapılan indirimlerle bu sorunun başıma tekrar tekrar geldiğini paylaşmak isterim (sorun için telefonla arayarak uyardığımda aldığım cevap;”sipariş yoğunluğu” olarak gösterildi.).Bu konuya daha özen gösterilmesinin her iki tarafın sıkıntıya düşmemesi açısından önemli ve internet-mağazacılığının gereği olduğuna inanıyorum.
Diğer bir sorunum ise verilen siparişlerin temin edilme ve kargoya verilme süresi ile seçilen kargo firmalarının yeterliliği meselesi.Kimi mağazalar sadece bir telefonla bu işi çok daha basit ve hızlı bir şekilde halledebiliyorken (örneğin 24 saat içinde ulaştırma ve kapıda ödeme gibi) mağazacılığını daha iddialı bulduğum Adrenalin bence bu meseleyi daha basit halledebilmek adına bir şeyler yapabilmeli.Tedarik süresi kesin bir tarih olarak belirtilmesi ve mutlaka bu süreye uyulması (örneğin 3 iş günü) halinde verilen sipariş tarihini seçmekle müşteri ne vakit ürünün eline ulaşabileceğini bilmeli.Bu sayede müşterisi bir faaliyete yetiştirmeyi umduğu üründen mahrum kalmayacak,kendisi için en duygun zamanda siparişini verecektir.
Son olarak söylemek isterim ki ,yaşadığım problemleri bura da paylaşırken kesinlikle kimsenin esnaflığını kimseyle mukayese etmek ya da kötülemek adına bu konuyu açmış bulunmuyorum,umarım kimseyi zorda bırakan bir yazı olmamıştır.