Adrenalin Mağazası ve Internet Alışverişi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan osmansacit Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 5
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,688

osmansacit

Yeni Üye
Mesajlar
10
Tepkime Puanı
0
İstanbul dışında yaşayan ve outdoor ürünlere dönem dönem ihtiyaç duyan biri olarak;outdoor mağazalarının Internet sayfaları ben ve sanırım benim gibi müşteriler için piyasa da ne var,ne yok?ne,nerede,ne kadar?Sezonluk indirimler gibi alışveriş hallerini öğrenerek takip edip – satın alabilmek adına takdir edersiniz ki büyük önem taşıyor.
Adrenalin ,internet ten alışveriş devrinde ki spor mağazaları arasında bu işin öncülerinden olduğu ilgili olanların malumu. Türkiye de ki internet-spor mağazaları içinde en kapsamlı ve donanımlı alt yapıya sahip olduğu da ortada (en azından benim tecrübelerim böyle,yanılıyor olabilirim!),çokça faydalanıyorum ve genel olarak ta memnunum.Ancak,sıkıntı duyduğum bir konu var ki bunu tartışmaya açmak istiyorum…
Internet- Mağaza satışları ve online –stok bilgilerinde ki güncelleme “bence” bir çok kez müşteriyi yanıltıyor,hele ki söz konusu verilen bir sipariş ve yapılan “ödeme” sonrası gelen (ya da gelmeyen) “maalesef elimizde kalmadı” bilgisiyle ortaya çıkan sonuç,bu verdiği siparişle (ödemesini de yapan!) işinin bittiğini sanan alıcı için çok rahatsız edici bir durum. Örneğin kargo yoluyla elime ulaşmayan bir ürün için satışla ilgili bölümü arayıp nedenini sorduğumda “stoklarda kalmamış” cevabına karşılık an itibariyle sayfayı açtığım da “stokta mevcut” bilgisini hala görüyor olmak çok can sıkıcı bir durum.Tamamen internet-alışveriş mağazası olarak hizmet veren kimi firmalarla bugüne kadar hiç yaşamadığım bir sıkıntı olduğunu da yeri gelmişken belirtmek istiyorum. Özellikle son dönem peş peşe yapılan indirimlerle bu sorunun başıma tekrar tekrar geldiğini paylaşmak isterim (sorun için telefonla arayarak uyardığımda aldığım cevap;”sipariş yoğunluğu” olarak gösterildi.).Bu konuya daha özen gösterilmesinin her iki tarafın sıkıntıya düşmemesi açısından önemli ve internet-mağazacılığının gereği olduğuna inanıyorum.

Diğer bir sorunum ise verilen siparişlerin temin edilme ve kargoya verilme süresi ile seçilen kargo firmalarının yeterliliği meselesi.Kimi mağazalar sadece bir telefonla bu işi çok daha basit ve hızlı bir şekilde halledebiliyorken (örneğin 24 saat içinde ulaştırma ve kapıda ödeme gibi) mağazacılığını daha iddialı bulduğum Adrenalin bence bu meseleyi daha basit halledebilmek adına bir şeyler yapabilmeli.Tedarik süresi kesin bir tarih olarak belirtilmesi ve mutlaka bu süreye uyulması (örneğin 3 iş günü) halinde verilen sipariş tarihini seçmekle müşteri ne vakit ürünün eline ulaşabileceğini bilmeli.Bu sayede müşterisi bir faaliyete yetiştirmeyi umduğu üründen mahrum kalmayacak,kendisi için en duygun zamanda siparişini verecektir.

Son olarak söylemek isterim ki ,yaşadığım problemleri bura da paylaşırken kesinlikle kimsenin esnaflığını kimseyle mukayese etmek ya da kötülemek adına bu konuyu açmış bulunmuyorum,umarım kimseyi zorda bırakan bir yazı olmamıştır.
 

Etiketler
Ynt: Adrenalin Mağazası ve Internet Alışverişi

Osman Bey, bence kimsenin esnaflığını kötülemiyorsunuz. Böyle eleştiriler olmalı ki satıcılar uygulamalarına dikkat edebilsinler.
 

Ynt: Adrenalin Mağazası ve Internet Alışverişi

Bende sözkonusu problemle ilgili bir yazışmayı yine gezenbilirde "Bot Tavsiyesi" başlığı altında gördüğümü ve hatta sanırım yine adrenalinden bir yetkilinin sipariş yoğunluğunu neden gösterdiğini hatırlıyorum.
tabi ben sözkonusu firmadan internetten alışveriş yapmadığım için böyle bir problem yaşamadım ama:smiley: sanırım bu tür bir sorun gerçekten var.
ve yine sanırım bu problemin çözümü için uğraşacaklardır :smiley:

saygılar.
 

Ynt: Adrenalin Mağazası ve Internet Alışverişi

Malzeme satışlarının yoğunlaştığı ilkbahar dönemlerinde ve özel indirim kampanyalarının olduğu zaman dilimlerinde her zaman tüm internet alışveriş siteleri aşırı bir yoğunlukla karşılaşmaktadır.
İnternet üzerinden şimdiye kadar binlerce liralık alışveriş yapmış bir kişi olarak bu durumu normal karşılıyorum.
Özel indirim zamanların da da stokta olup olmadığını telefon ile teyit etmemiz gerekir.
Çünkü bir web sitesinin anında güncellenmesi forumlar gibi kolay olmuyordur arkadaşlar.
 

Ynt: Adrenalin Mağazası ve Internet Alışverişi

Merhaba Osman Bey,
Öncelikle eleştiriniz için teşekkürler, daha erken görüp cevap yazmış olmak isterdim ama forumu istediğim sıklıkta ziyaret edemediğim için mesajınızı ancak şimdi gördüm. Size ve diğer müşterilerimizden gerek stok durumu gerek teslimat süresi ile ilgili sorunlar için özür dilemek isterim.
Internet sitemiz adrenalin.com.tr de stok bilgisi olarak 4 mağaza ve kendi depomuz stoğu ve 20 kadar tedarikçi stoğu bilgisi yer almakta. Stok sistemimiz ise kısmen bizden kısmen tedarikçi stok tutma düzenleri nedeniyle eş zamanlı değil. Özellikle kampanya dönemlerinde kendi stoklarımız da çok hızlı hareket ettiği için stok bilgillerimizde hata olabiliyor. Ayrıca sistemde stokta olan bir ürün fiziksel olarak stoğumuzda olmayabiliyor ve manuel olarak sistemden düzeltmesinin yapılması gerekebiliyor. Stokların daha düzenli olabillmesi için hem kendi alt yapımızda hem de tedarikçilerden bize olan veri akışlarında gerekli düzenlemelere öncelik verdik, sorunun bu sene içinde giderek azalacağını söyleyebilirim.
Teslimat süreleriyle ilgili eleştirinizde de çok haklısınız. Biz hem fiziki mağazalar hem sanal mağaza işlettiğimiz için farklı ürünlerin teslim süreleri çok değişken olabiliyor. Siparişiniz zaten Adrenalin stoğunda olan bir ürün ise ürünü aynı gün kargoya verebiliyoruz fakat tedarikçilerden sipariş geçilmesi gereken bir ürün olduğunda teslim süresi konusunda tedarikçinin hızına bağımlı hale geliyoruz. Outdoor ve dalış sektörlerinde online satış elektronik, cep telefonu gibi bazı başka sektörlerde olduğu kadar yaygın olmadığı için genel olarak tedarikçi firmaların online satışı hızlı destekleyebilecek sistemleri yok. Bu noktada hem stok durumu hem hızlı sevkiyat için tedarikçilerle ortak çalışmalarımız devam ediyor.
Son olarak 2 ana ürün tedarikçimizin 2009 yılına muhasebe/stok programı değişikliği ve depo taşıma işi ile girmesi ve üstüne adrenalin.com.tr hizmetinde de sunucu ve ağ bağlantılarından yaşanan 2 haftalık bir kesinti yaşamamız bu sorunları Ocak Şubat aylarında oldukça yüksek bir düzeye getirdi.
Tabi ki hizmet kalitemizle ilgili herhangi bir bahane öne sunmak istemem, ideal olarak internet siparişlerinin en geç 48 saat içinde kargoya teslim edilmesi ve stok durumumunun da %99 civarı bir doğrulukta olması gerektiğini biliyor ve hizmet kalitemizi bu noktaya getirmek için elimizden geleni yapıyoruz. Online satışın genel yapısına ters olsa da süre kıstaslı siparişleriniz için sitemizdeki canlı destek hattından bize eş zamanlı ulaşabileceğinizi ve stok sorgulayabileceğinizi hatırlatmak isterim.
Bu süreç içinde yaşattığımız sorunlar için tekrar özür diler, ileride olabilecek herhangi bir sorunda 0 216 386 33 35 / 478 21 71 numaralı telefonlardan her zaman merkez ofisten bana ya da yetkili diğer arkadaşlara ulaşabileceğinizi bilmenizi isterim.
Eleştiriler hakkında görüşümü özellikle belirtmek isterim. Adrenalin'de olması gereken müşteri hizmet kalitesini belirleyen sizlerin yani müşterilerin algısıdır. Biz her şeyi doğru yaptığımızı düşünsek bile sizin tarafta bir sorun varsa hizmetimizde bir kusur vardır. Bu kusuru her zaman fark edebilmemiz mümkün olamayabilir, bu yüzden eleştiriler ve yorumlar hatalarımızı öğrenmek ve düzeltebilmek adına bizim için altın değerindedir. Kısaca en azından bizimle ilgili eleştirileriniz olduğunda yazmaktan lütfen çekinmeyin.
Saygılarımla,
 



Ynt: Adrenalin Mağazası ve Internet Alışverişi

Öncelikle ,dile getirdiğim sorun için firma adına ilk elden verdiğiniz bu ayrıntılı cevabınız için teşekkür ediyorum,yazdıklarınızdan da anlıyorum ki sizlerinde bir süredir üzerinde uğraş verdiğiniz bir sıkıntıya tesadüf ende olsa parmak basmış oldum.Kendi payıma "elde olmayan nedenler" bahanesinin de outdoor firmalara has şartlar dolayısıyla gerçekçi olduğuna,verdiğiniz cevapla da çözüme yakın olduğunuza kanat etmiş bulunuyorum,bu durumda bana sizlere kolay gelsin demek düşüyor.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,496
Mesajlar
1,518,839
Kayıtlı Üye Sayımız
172,158
Kaydolan Son Üyemiz
aysekayan95

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst