selam,
kano'nu özelikleri şöyle Erkan;
5,20 m boyunda, 62 cm eninde. 20-25 kg ağırlığında. Tabi plan alırken kendi ihtiyaçlarına göre model seçebilirsin.
Ben Chesapeak 17 modelini beğendim. ( Plan ile gelen kitapcıkta '' bittiğinde yeni bir kano'nun hayalini kuracaksınız ''
yazıyordu.. Aynen öyle.. Çift kişilik kano' nun planlarının siparişini verdim. Sanırım bu böyle devam edecek.
'' Zımpara yapmayı seveceksiniz '' diye de yazıyordu.. o da öyle.. Artık zımpara yapmayınca bir eksiklik hissediyorum..
Gerçekten zımpara işi çok fazla..
Plan olmadan olmaz. Plan'ın ( 4 sayfa ) fotograflarını çekip siteye yükleyeceğim. Fakat bu işe başlamaya karar verenin
planı satın alması gerek. Ozalit kopya ile çoğaltılmış kopya ile bile olmaz. Çünkü ozalit makinaları % 100 e ayarlı değildir.
%98 yada % 102 dir. Bu ufak fark bile işin yarım kalmasına sebeb verir. 200TL bu plan ve kitap için uygun bir fiyat.
yapamazsanız bile kütüphanenizde değerli bir şeyler saklıyacaksınız.
Plastik kano ile arasındaki fark ta bu. Plastik kanoyu geliştirmek ve eklenti yapmak, tamiratı gibi çok zor. Fakat Ahşap
kanoda böyle değil. Kişiye özel oluyor. Plastik kanoda değişiklik yapmak istiyorsanız, bu ancak yeni bir kano alarak
gerçekleştirilebiliyor. Renk değiştirmek dahil..
Malzeme konusunda ; perşembe pazarından her türlü malzeme bulunabiliyor. Karbon kumaş ile yada Kevlar kumaş ile
gerçekten çok sağlam işler yapmak mümkün.
Ben kaldığım yerden devam edeyim....
Dikilen parçalar'ın yapıştırılma ve sabitlenme aşamasında kalmıştım.
Bu aşamada Epoxy ile bazı karışımlar yapılıyor. İnce talaş , cam elfafı, cam tozu ( Cab-O-Sil )
ile macun hazırlanıyor. Bu macunun kıvamını tutturmak temiz ve rahat çalışmak için önemli.
Dikilen tüm birleşme yerleri yaklaşık iki parmak kalınlığında, teller gözükmeyecek şekilde yapıştırılıyor.
Yada sonra bu yapışma yerleri 10 cm kalınlığında can elyafı kumaş ile kaplanacak ve daha sonra da
tek parca kumaş ile tekrar kaplanacak. Bu işlem bittiğinde kanonun şekli sabitlendiğinden ve geri dönüş
mümkün olmadığından herhangi bir kayma, dönme olmaması için çok dikkatli olmak gerek. Bu aşamada
kano'nun terazide olması çok önemli. iki su terazisi işleri kolaylaştırıyor.
Bu işlem bittiğinde teller 'in dışarıda kalan kısımları kesilecek ve eğe ile ahşaba sıfırlanacak.
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]
Bundan sonraki işlem , küpeştelerin ( Sheer Clamps ) rendelenmesi. Bu zaman alan ve yavaş yavaş yapılması gereken
bir aşama . Bir sonraki mesajımda açıklayacağım.