Sevgili Kaptan 10, Antifiriz konusunda niye bu kadar ısrarcı olduğunuzu anlayamadım. Ben zararlıdır kullanmayın veya az kullanın diye bir tavsiyede bulunmadım, sadece kendi deneyimlerimi aktardım.
İşin teknik olarak tartışılması gerekiyorsa konuyu daha da açalım. İklim şartları uygunsa, sadece "SAF" su kullanıldığı sürece hiç antifriz katılmasa bile soğutma suyunda ne tortu ne de korozyon olur. Bu suya katılacak tek bir bardak çeşme veya kuyu suyu tortu ve korozyon yapar. Antifriz, hammaddesi "etilen glikol" olan bir polialkol'dür ve başta aluminyum olmak üzere her tür metal üzerinde korozif etkisi vardır. Bunu rektifiye ustası gözlemleriyle veya antifriz kullanıcısı olarak değil, ülkemizde satılan her marka antifriz içindeki etilen glikolü 26 yıl Petkim'de üreten biri olarak söylüyorum.
Sizin yanlış bilgi verdiğinizi söylemedim ama siz yazdıklarınızla benim verdiğim bilgilerin hatalı olduğu konusunda ısrarcısınız. Almanlar yıllar önce radyatör suyuna ihtiyaç duymayan, hava soğutmalı bir vosvos'la efsane yaratmışlar ama mercedes markasıyla her şeyi doğru yaparlar diye bir kural olduğunu sanmıyorum. Bunu anlamanın tek bir yolu var. Bana suyuna antifriz katılmış bir araç getirin. 10 dakika motor çalıştırdıktan sonra o aracın ve benim jeep'in radyatör suyundan örnek alalım, hangisinde tortu ve pas partikülleri var görelim. Bu aşamada işte antifriz pası çözdü de diyebilirsiniz ama olmayan pası hiçbirşey çözemez.
Ben de, tüm dünyada katkı adına satılan her ürünün para tuzağından başka birşey olmadığı konusunda ısrarcıyım. Örnek isterseniz, bor veya teflon partikülleri içeren benzin katkılarıyla piston ve silindirleri aşındırır, kalın yağ içeren yağ katkılarıyla da krank ve kol yataklarında sakızlaşmaya sebep olursunuz. Antifriz konusu da aynı. Amaç donma noktasını düşürmek, kaynama noktasını arttırmaksa "uygun" miktarda kullanmak yeterlidir. Bu uygun miktar bana göre 1 litre, size göre 10 litre olabilir.
Sevgilerimle.