Burada (http://www.hyundai-forums.com/133-getz-forum/102053-getz-cooling-system.html ) yazan muhabbet doğruysa (ki bana mantıklı göründü), bir aracın motor antifrizini tamamen değiştirmeniz neredeyse imkansız.
sebebi:
Motor soğukken termostat kapalı (yani tüm antifrizi boşaltamazsınız sadece radyatördeki boşalır).
Motor ısınınca termostat açılacak fakat o durumda da sıcak antifrizi boşaltmaya kalkışmak motoru soğutma suyu olmadan çalıştırmak anlamına geliyor, üstelik sıcakken. Yani bu da olmaz.
Bunları merak eden vatandaş gitmiş yetkili servis elemanlarına sormuş, cevap: Motor açılmadığı sürece antifrizin tamamını değiştiremezsiniz.
Aracına orjinal antifriz dışında marka/renk antifriz koyma denemeleri yapanların bilgisine.. değiştirdiğinizi sandığınız antifrizin bir kısmı motorun içinde ve motor çalışınca radyatöre koyduğunuz yeni antifriz ile karışacak.. farklı tip antifrizleri kartıştırmak sakıncalıdır, tavsiye edilmez. bunu genelde kimse bilerek yapmaz ama bilmeyerek yapma "şansı" da var.
not: burada (http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=100062.msg1313464#msg1313464) Oğuz bey radyatör antifrizini boşalttıktan sonra motora su koyup 1-2 kez motor sıcakken dolaşım sağlayarak doldur boşalt yapmak yoluyla eski antifrizin tamamen boşaltılabileceğinden bahsetmiş, fakat bu durumda da ya bol bol saf su lazım ya da bu temizlik işi için kullanılacak çesme suyu motorun içinde kalacak.
sebebi:
Motor soğukken termostat kapalı (yani tüm antifrizi boşaltamazsınız sadece radyatördeki boşalır).
Motor ısınınca termostat açılacak fakat o durumda da sıcak antifrizi boşaltmaya kalkışmak motoru soğutma suyu olmadan çalıştırmak anlamına geliyor, üstelik sıcakken. Yani bu da olmaz.
Bunları merak eden vatandaş gitmiş yetkili servis elemanlarına sormuş, cevap: Motor açılmadığı sürece antifrizin tamamını değiştiremezsiniz.
Aracına orjinal antifriz dışında marka/renk antifriz koyma denemeleri yapanların bilgisine.. değiştirdiğinizi sandığınız antifrizin bir kısmı motorun içinde ve motor çalışınca radyatöre koyduğunuz yeni antifriz ile karışacak.. farklı tip antifrizleri kartıştırmak sakıncalıdır, tavsiye edilmez. bunu genelde kimse bilerek yapmaz ama bilmeyerek yapma "şansı" da var.
not: burada (http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=100062.msg1313464#msg1313464) Oğuz bey radyatör antifrizini boşalttıktan sonra motora su koyup 1-2 kez motor sıcakken dolaşım sağlayarak doldur boşalt yapmak yoluyla eski antifrizin tamamen boşaltılabileceğinden bahsetmiş, fakat bu durumda da ya bol bol saf su lazım ya da bu temizlik işi için kullanılacak çesme suyu motorun içinde kalacak.