Araç Tavsiyesine İhtiyacım Var.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan RuHaDaM Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 161
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,610
Ynt: Araç Tavsiyesine İhtiyacım Var.

Geliyorum hemşerim :smiley:
En son Mengen aşcılık okulunun, bahçesini yapmıştık.
Bolu Belediyesi olarak :smiley:
 

Etiketler
Ynt: Araç Tavsiyesine İhtiyacım Var.

hagurel' Alıntı:
AAAh V8 AAAHH hep içerlerde bi yerde duruyor deşmeyiiin
Ben Grand Cherokeyi çok almak istemiştim 96-97 model falan ama Bolu'da bir sanayici arkadaş sürekli kullanımda adamı sirkeler dedi korktum Magnum aldım pişman değilim

Magnum da çok güzel bir araç. Kemikli ve ölümsüz son araçlardan. Ancak bu Land Rover (defender ve discovery den bahsediyorum) konusunda insanlar nedense anlamsız bir biçimde hurafeler üretmiş.
Ben aracımı (discovery V8) günlük olarak kullanıyorum.. Sakin kullanımda 36-38 kuruş civarı bir tüketimim var..(manuel olması da etkili)
Sürekli 4x4, 2ton+ bir araç için daha ne olsun ?
Ha sıkıştırırsam 180 190 çok rahat yapar, o zaman da yakıt 40 lara ulaşır tabiki :smiley:
 

Ynt: Araç Tavsiyesine İhtiyacım Var.

suzuki vitara 1.6 - 20 000 civarı
suzuki vitara 2.0 v6 - 20 000 civarı
suzuki jimny - 20 000 civarı
pajero 2.6 - 20 000 civarı
pajero 3.5 v6 - 30 000 civarı
pajero 2.8 TD - 25 000 civarı
LR Defender TDİ - 30 000 civarı
L200 yeni kasa - 30 000 civarı
pajero 2.6 eski kasa - 15 000 civarı
daihatsu terios yeni kasa - 25-30 000 civarı
 

Ynt: Araç Tavsiyesine İhtiyacım Var.

Beklerim ismim hakan esnafım burda Hakan Elektronik derseniz herkez gösterir zaten ne kadar yer
 

Ynt: Araç Tavsiyesine İhtiyacım Var.

fastjunkie' Alıntı:
Magnum da çok güzel bir araç. Kemikli ve ölümsüz son araçlardan. Ancak bu Land Rover (defender ve discovery den bahsediyorum) konusunda insanlar nedense anlamsız bir biçimde hurafeler üretmiş.
Ben aracımı (discovery V8) günlük olarak kullanıyorum.. Sakin kullanımda 36-38 kuruş civarı bir tüketimim var.. Sürekli 4x4, 2ton+ bir araç için daha ne olsun ?
Ha sıkıştırırsam 180 190 çok rahat yapar, o zaman da yakıt 40 lara ulaşır tabiki :smiley:

v8 disco 1 için 36-38 kuruş yakıcak sakin kullanım rolanti filan olmalı ;D ;D ;D o aracın 50 krş altı şehir içi düşebileceğine gözümle görmeden inanmam ;D ;D ;D
 



Ynt: Araç Tavsiyesine İhtiyacım Var.

Tempus' Alıntı:
v8 disco 1 için 36-38 kuruş yakıcak sakin kullanım rolanti filan olmalı ;D ;D ;D o aracın 50 krş altı şehir içi düşebileceğine gözümle görmeden inanmam ;D ;D ;D

Benimkisi 700 den aşağı hiç düşmedi :D
 

Ynt: Araç Tavsiyesine İhtiyacım Var.

evet bende deposunu benim doldurmam lazım arkadaşın şahini var 400 kuruş yakıyor ona söyliyeyim de V8 alsın hatta V10 alsın daha az yakar
 

Ynt: Araç Tavsiyesine İhtiyacım Var.

hagurel' Alıntı:
Beklerim ismim hakan esnafım burda Hakan Elektronik derseniz herkez gösterir zaten ne kadar yer

Hakan Bey; memlun oldum...
Sizde Bolu'ya gelirseniz beklerim.
Çağrı derseniz tanır herkes...
Belediyedeyim, buyrun çayımı içmeye uğrayın...
Selamlar...
 

Ynt: Araç Tavsiyesine İhtiyacım Var.

ict3055' Alıntı:
Benimkisi 700 den aşağı hiç düşmedi :D

off road kullanımında yüksek olur sende off road da kullanıyorsun sadece normal, ama niye bile fazla biraz 60 krş civarı en fazla olmalı off road için
 




Ynt: Araç Tavsiyesine İhtiyacım Var.

Tempus' Alıntı:
v8 disco 1 için 36-38 kuruş yakıcak sakin kullanım rolanti filan olmalı ;D ;D ;D o aracın 50 krş altı şehir içi düşebileceğine gözümle görmeden inanmam ;D ;D ;D

1 hafta değişelim aracları Kürşatbeyciğim, gözlerinizle görün... :smiley:
 

Ynt: Araç Tavsiyesine İhtiyacım Var.

yalnız şöyle bir durum var

Onurun disco1 v8 manuel burdan ciddi bir yakıt farkı var, ikincisi standart lastik çapında ve asfalt lastikli burdan da ciddi tasarrufu var, üçüncüsüde lpg sistemi prince en iyi sistem. O nedenle muhtemelen hiçbir başka v8 disco1 onurunki kadar az yakmıyordur . Birde bu discovery 1 v8 lerde akışmetredeki , hava hortumlarındaki ufacık problemler size yakıt sarfiyatı olarak geri dönüyor
 

Ynt: Araç Tavsiyesine İhtiyacım Var.

RuHaDaM nickli arkadaşımız araç almaktan vazgececek bizlerin yazdıklarını okuduktan sonra ;D

Abi sen bize bakma, git içine hangisi siniyorsa onu al bin güzel güzel :D
Tüm araçlar güzel piyasadaki... ;D
 

Ynt: Araç Tavsiyesine İhtiyacım Var.

hagurel' Alıntı:
heh şöyle bak gördün mü hemşerimi nasıl gerçekçi

Hakan bey, kimseye yalan borcum yok..
Aracımın önceki sahibi Mustafa Kemal Güner(MKG), ulaşıp ondan da öğrenebilirsiniz. İlk aldığımda, "yahu 35 kuruşun altına indiremiyorum" diyordu bana kendisi :smiley:
Motor şanzıman baskı balata 0 olan , standart araç kaç kuruş yaksın 50 mi ?
Lpg zammından önce ben 34 kuruşlardaydım İstanbul - Ankara arası.. Ha kimse inanmak zorunda değil o ayrı..
 

Ynt: Araç Tavsiyesine İhtiyacım Var.

Aşağıda bir alıntı ekledim arkadaşlar.


Alıntıdır: http://www.4x4dergi.com

4×4 Araç Alırken…
kursad tarafından eklendi, 25 Şub 2011

Günümüzde insanların 4×4 araçlara ve araçları ile yol dışına çıkmaya eğilimleri gittikçe artmaya başladı. Bu nedenle hem 2. elde hem sıfır araçlarda piyasa canlandı, kimi araçlar kıymete bindi, kimi firmalar çok farklı segmentlerde, farklı amaçlar için 4×4 ler piyasaya sürmeye başladılar. Araç modifiye markalarının ülkemizdeki sayısı arttı, farklı markaların farklı modellerini artık daha kolay bulabilmeye başladık. Bu durumdada bir off road sever, off road aracı sahibi olarak her geçen gün daha fazla, “Ben off road’a merak sardım sizce hangi aracı almalıyım?” sorusuna muhatap olmaya başladım. Ve bunun için bir dizi 4×4 araç satın alma klavuzu hazırlamaya karar verdim. Bu yazımda bunun ilk aşaması ve bence en önemlisi olan, “Neden ve ne için 4×4 araç ? ” sorusuna cevap aramakla ilgili.




Öncelikle 4×4 araçlar , adları üstünde “ARAÇ”, ve esas önemli olan ise bu araçlarla yapacağınız amaçdır. Araca göre amaç belirlemek yerine amaca göre araç seçmek en doğru olan yoldur. Ama malesef günümüzde bir çok 4×4 kullanıcısının araçları amaçlarının önene geçmiş bulunmaktadır.



Araç alıcak kişi en azından kısa vadedeki amacına karar vermelidir, aracı ne kadar asfaltta, ne kadar yol dışında kullanıcak? Bu yol dışı kullanımında aracı nasıl zeminlerde nasıl şartlara sokucak? Eğer off road yapıcaksa ne türde ve ne dozda off road yapıcak? Alacağı aracı sadece bir hobi aracımı yapıcak, yoksa aracı çok amaçlı olarakmı kullanıcak?



Bu sorulara verilen cevaplara göre alınacak aracın kabaca dış hatlarını ve özelliklerini belirleyebiliriz.

Örneğin, benim 4×4 bir aracım olsun, şehirde günlükde kullanayim, ara sıra eşimi çocuğumuda alıp, yaz günlerinde pikniğede giderim, yaylaları gezmeye giderim diyorsa kişi, piyasada 4×4 araçların hemen hepsi onun işini görür , çok düşünmeye çok plan yapmaya gerek yok. Bütçesine uyan, içine sinen, şeklini şemalini sevip üreticisine vede servisine güvendiği herhangi bir markanın herhangi bir modelini alabilir.



Diğer bir örnek olarak, 4×4 aracım olsun, biraz modifiye edip toprak yollar dışındaki yol olmayan alanlarda da, aracımın haddini bilecek şekilde dozu düşük off road yaparım, ama o aracı gündelikde kullanmak isterim diyorsa kullanıcı, o zaman araçlar içerisinde standart hali ile bu isteklerini standart hali ile karşılayabilen araçlara bakılır. Eğer bu araçlar bütçe veya başka sebeplerle uymazsa, kolay modifiye edilebilen, Türkiye’de modifiye parçaları ucuz vede kolay bulunabilen. Az masrafla çok iş yapabilen araç markaları, araç modelleri tavsiye edilebilir. Ve bu dozda bir kullanım içinde abartmadan , aracın dengelerini , dinamiklerini bozmadan ufak çaplı modifiyeler vede doğru lastik seçimi ile araç sahibi mutlu olabilir.



Başka bir örnekde, ben aklıma gelen heryere, her mevsimde aracımı off roada sokucam, ama bu araçla şehirler arasıda giderim zaman zaman şehir içindede kullanırım, diye düşünen ve amacı bu olan kullanıcılardır. Eğer böyle iseniz sizin seçeceğiniz araç marka ve modelleri, seçenek olarak daha azalır, bunlara yapacağınız modifiyeler ve masraflarınız daha fazla olur. Hatta 4×4 araç seçenekleri içerisinde en yüksek bütçeyi bu tip araçlar ister. Çünkü hem off road arazi şartlarında çok başarılı bir araç, hemde asfaltta sizin can ve mal güvenliğinizi tehlikeye sokmayacak bilinçli , kaliteli modifiye edilmiş bir araç olmalıdır. Bir aracı modifiye ederken ne kadar yol dışı şartlarına uygun hale getirirsek, asflat yol şartlarından aracı o kadar uzaklaştırmış veya asfalt kullanımında aracı daha teklikeli bir araç haline getirmiş oluruz. Bu tehlikeyi azda olsa azaltmanın tek yolu, kaliteli ve doğru modifiye parçaları kullanmak, doğru lastik seçimleri yapmak, ve aracınızın artık bir off road aracı olduğunun bilinci ile kullanmaktır.



Son örnekde ise , ben tamamen bir hobi aracı istiyorum, sadece off road amaçlı kullanıcam ve asfalt veya şehir içi kullanımında 2. bir aracım olucak diyen kullanıcılar için. Bu kullanıcılar işin off road kısmı için en rahat olanlardır. Off road yaptıkları arazi şartları bir araçda neleri gerektiriyorsa onu korkmadan yapabilirler. Off road yapacakları yere araçlarını ya bir röpork üstünde çekerek götürürler, yada tamamen bir off road aracı yapmış olmanın bilinci ile asfaltta en düşük süratler ve en sağ şeritten off road yapacakları yere kadar akıllıca yol alarak giderler. Diğer tip kullanıcılar gibi asflar yol performansı kaygıları olmadığından, en agresif desenli extreme şart lastiklerini takıp, arazide çok başarılı performasn alabilirler, en sert modfiiye kitleri ile araçlarını modifiye edip bunu arazideki keyfini çıkartabilirler. Bu amaç içinde tamamen bütçe ve yapılacka off road stiline göre araç seçenekleri, markaları önerilebilir. Yine dikkat edilecek olak araçdan çok aracın , amaca göre modifiye seçeneklerinin olup olmadığıdır. Bu tip ve bir önceki tip araçlar alınmadan önce, amaç net olarak ortaya konup, aracın bu amaca uygun hale gelmesini sağlayacka tüm modifiye parçaları araştırılıp, satıcılarında bulunup bulunmadığı, araca uygunlukları, alternatif seçenekleri iyice gözden geçirilmelidir. Tüm bunları gözden geçirmeden, hatta yapıcak ustalarlada konuşmadan bir araç alıp ne bulduysak takalım şeklinde bir modifiyeye girişilirse hem sonucu kötü bir araç , hem boşa zaman kaybı, hemde boşa giden paralar olur.



Tüm bu örneklerde en önemli bağlayıcı “bütçe” dir. Günümüzde 5000 tl den 300 000 tl fiyat aralıklarına kadar arazi aracı, off road aracı, SUV, 4×4 araçlar bulunabilir, yapılabilir. Önemli olan neden? sorusuna, ne amaçla? sorusuna cevap verip, bu amaca ne kadar bütçe ayırabileceğinizi öncelikle ortaya koymakdır.



Ayağımızı yorganımıza göre uzattığımız, amacımıza göre araç yaptığımız zaman, off road ve doğa bize uzun yıllar büyük keyif veren hayatımızın önemli bir parçası haline gelir. Ama ne istediğimizi bilmeden, doğru hesaplar yapmadan girilirse bu işe, kısa sürede sizi maddi manevi sıkıntılara sokan, bıktırıp bezdiren, arazi araçları ve off roaddan soğutan bir hal alır.



Kötü 4×4 araç yoktur , amaca ve kişiye uymayan araç vardır.



Yazan: Kürşad Ergan




Kürşad Beyi yazısından dolayı kutluyorum, izni olmadan buradan yayınladım umarım bir mahsuru yoktur, faydası olacağına da yürekten inanıyorum.

Saygılarımla.

Serhat Temizce
 



Ynt: Araç Tavsiyesine İhtiyacım Var.

fastjunkie' Alıntı:
Hakan bey, kimseye yalan borcum yok..
Aracımın önceki sahibi Mustafa Kemal Güner, ulaşıp ondan da öğrenebilirsiniz. İlk aldığımda, "yahu 35 kuruşun altına indiremiyorum" diyordu bana kendisi :smiley:
Motor şanzıman baskı balata 0 olan , standart araç kaç kuruş yaksın 50 mi ?
Lpg zammından önce ben 34 kuruşlardaydım İstanbul - Ankara arası.. Ha kimse inanmak zorunda değil o ayrı..

Sizin araç standart, düz vites, prince lpg ve şehirler arasında o kadar yakar... Gayet normal...
Ben sadece off road yapıyorum, o yüzden benimki çok fazla çıkıyor...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,012
Mesajlar
1,527,253
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst