KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Merhaba Sevgili Offroad'çular,1992'den bu yana offroad yapan biriyim.Bu kadar uzun yıllardır birçok araç kullandım(Amerikan,Japon,Rus yapımı).Bana göre her aracın kendine göre artıları ve eksileri mevcut.Ve sonunda,zevklerime uygun(offroad+karavan)bir araçta karar kıldım.Fakat bu araçla ilgili gerekli bilgilere tam olarak ulaşamadım.Sizlerle paylaşmak ve de öğrenmek istediğim konu şu;düşündüğüm araç öncelikle tabiiki 4x4 ve diesel,en fazla 5-6 yaşında,yedek parça sorunu olmayan,iç hacim olarak-standart 5kapılılardan büyük fakat kamyondan küçük vede fiyat olarak 25000tl.civarı.Evet ,özet olarak ilk aklıma gelenler bunlar.AS 250 sanırım tam bana göre,bir tane buldum tek kabin(ihtiyaçlarıma uygun olarak karavana dönüştürmem için uygun)2006 model 26000tl.Ama öğrenmek istediğim bazı konular var(teknik billgim yeterli olmadığıiçin);
-Askam neden 3 farklı isim kullandı?(Desoto-Fargo-Dodge)/-5000cc.,90 hp denilen motorun yakıt sarfiyatı kaç lt.dir(ortalama standart bir karavan olarak düşünüldüğünde)?/SON ve en önemlisi düşüncelerinizi öğrenebilirmiyim
teşekkürler,antalyadan cengiz...
Desoto-Fargo-Dodge aynı şirket markalarıdır ve bu markaların hepsinin isim hakkı alındığı için her üç marka üzerindende üretim yapabilmektedir....
5000lt olduğuna eminmisiniz üzerinde 90HP perkins motor bulunmaktadır hacmin o kadar büyük olacağını sanmıyorum motor kodundan hangi perkins motor olduğu bulunabilir ama bildiğim şantiyelerde kullanıldığına şahit olduğum araçtır 50kr yaktığını biliorum
teşekkürler barbaros verdiğin cevap için.
ayrıca bilgisi olan arkadaşlardan öğrenmek istediğim birkaç şey daha vardı,AS250'yi karavana dönüştürme olayında herhangi bir yasal
kısıtlama (muayene de) varmı ? ön ve arkaya kaç tonluk,ne tür bir vinç önerilir? araç,uzun süreli beklemelerde,şasiye (4 lastik hizasında)
nasıl özel bir kaldıraç (ayak) monte edilebilir(4 adet)havalı veya yağlı-bilmem anlatabildim mi(örneğin büyük vinçlerde olan portatif-benim kastettiğim daha minisi)? ilgilenenlere şimdiden teşekkürler.
tekrar teşekürler barbaros,
teşekkürler göktuğ, ama karavan olarak yapacağım araç büyük bir ihtimal AS250,
olmazsa 2. olarak BMC 185-09B ,son tercihim UNIMOG,fakat kamyon sınıfındaki araçlarda olan sıkıntım şu,
günün birinde dağın başında böyle ağır bir aracı çamura,bataklığa vs. batırırsam ( ki hepimizin ortak özelliği
- o bizi çekecek-) kendi imkanlarımla nasıl çıkaracağım?
önümüz kış ,herkese bol çamurlu offroad'lu günler...
tekrar teşekürler barbaros,
teşekkürler göktuğ, ama karavan olarak yapacağım araç büyük bir ihtimal AS250,
olmazsa 2. olarak BMC 185-09B ,son tercihim UNIMOG,fakat kamyon sınıfındaki araçlarda olan sıkıntım şu,
günün birinde dağın başında böyle ağır bir aracı çamura,bataklığa vs. batırırsam ( ki hepimizin ortak özelliği
- o bizi çekecek-) kendi imkanlarımla nasıl çıkaracağım?
önümüz kış ,herkese bol çamurlu offroad'lu günler...
sayın ozzy1
aşağıda verdiğim adreslerde size yardımcı olabilecek bazı konular var. ayrıca karavancılık bölümünde detaylı aramalar yaparsanız çok daha fazla bilgi bulabilirsiniz. almayı düşündüğünüz aracın karavan haline getirilmiş şeklide de mevcut. size bol çamurlu günler.
As 250 4x4'ten karavan yapmak benim de ilgimi çeken bir konu
Karavan yapımı ile ilgili sorularınızı ayrıca karavan bölümünde sorarsanız bu konuda bilgisi olan çok sayıda kişiye ulaşabilirsiniz.