AT lastik için jant küçültme

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan barisgorgun Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 3
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,758

barisgorgun

Ana Kamp
Mesajlar
46
Tepkime Puanı
1
Yer
İstanbul Anadolu
Tüm arkadaşlara merhaba.
Bir konuda kararsız kaldım, fikirlerinize ihtiyacım var.
Şöyle ki bir aylık aracımın üzerinde 255/60/R18 asfalt lastikleri mevcut.
Ağır off-road olmasa da araziye giriyorum haftasonları. Dolayısı ile belki yaz mevsimini geçiririm fakat en azından sonbaharda bir takım AT lastik ihtiyacı doğacak. Araştırmalar neticesinde bu ebatta içime sinen tek markayı grabber at olarak belirledim. Fakat stoksuz çalışıldığını ve şu anda bayilerde bu lastiğin olmadığını öğrendim. Bir ihtimal 4-5 ay içerisinde gelir. Fakat her zaman bulunan bir lastik değil. Lastikle ilgili bir problem olduğunda bisiklet lastiği takarız gibime geliyor..
Bir diğer alternatif ise jantı küçültmek. Bu durumda uygun ebatta BFG bile bulunuyor (binde 2 çap farkı ile) ve stok problemi yok..
Mesele şu: jant boyutunu küçülttüğümüzde aracın asfalt kabiliyetinden kaybımız ne olur? Yol tutuş, stabilite mevzularında pişman olur muyum? Aracın süspansiyonları zaten yumuşak gibi, iyice bir yumuşar mı?
Bu konuda tecrübe ve fikirlerini paylaşabilecek dostlara şimdiden teşekkürler.
Görüşmek dileği ile..
 

Etiketler
Ynt: At Lastik İçin Jant Küçültme

Neye karar verdiniz acaba. Aracınız TD5 HSE'mi? bende uzun zamandır lastik araştırıyorum. 18 jant olduğunda ötürü çok fazla seçenek yok. Orjinal 255/55/18 olan lastiğimi yanağı 60 olarak değiştireceğim. Pirelli Scorpion ATR düşünüyorum.
 

Ynt: At Lastik İçin Jant Küçültme

mohawk' Alıntı:
Neye karar verdiniz acaba. Aracınız TD5 HSE'mi? bende uzun zamandır lastik araştırıyorum. 18 jant olduğunda ötürü çok fazla seçenek yok. Orjinal 255/55/18 olan lastiğimi yanağı 60 olarak değiştireceğim. Pirelli Scorpion ATR düşünüyorum.

Araç Rexton-W.
Seçimimi, yanağı 60 a çıkartmak sureti ile cooper discoverer at3 olarak kullandım. gayet memnunum şimdilik. tabi kara çamura çok denk gelmedik mevsim itibariyle.
Bir ara eski araçta Pirelli Scorpion AT kullanmıştım. Lastik çok kısa sürede inanılmaz sertleşti ve karakterini yitirdi.. Ardından Cooper AT3 e geçtim ve inanılmaz bir fark oluşmuştu. Pirelliyi yeniden düşünün.
Selamlar..
 

Ynt: At Lastik İçin Jant Küçültme

Bütün hayallerimi yıktınız :smiley: Cooper biliyorum çok iyi lastik tabii ama 255 yok. Mecburen 265 olacak Cooper olursa. Pirelli F1'e lastik yapan bir firma gerçekten bu kadar kötü mü? internetten araştırdığımda iyi şeyler söyleyende var, kötü şeyler söyleyende. Cooper'ları bir yakından inceleyelim bakalım.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,868
Mesajlar
1,531,559
Kayıtlı Üye Sayımız
166,941
Kaydolan Son Üyemiz
aydin

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst