O2 belgeli çekme karavanımız ile yurtdışına çıkma planları yapıyoruz, ancak hepimizde olduğu gibi çoğu zaman karavanın ruhsatında yazan boş ve dolu ağırlığı geçiyoruz. (son kamp dönüşü depolar boş ancak eşyalar ve tüplerle beraber ruhsatta 1500kg dolu ağırlık yazan karavanımız kantarda 1720 kg geldi) yurtdışındaki kontrollerde karavan tartımı yapılıyor mu ve ruhsattaki ağırlığı geçmeye karşı yaptırım var mıdır?
.
Almanya için söylersem; eyaletlerin okul tatillerinin başladığı günlerde, özellikle çekme karavan tartım kontrollerine rastlanmakta. Diğer zamanlar için ise yeterli polis bulunmadığından* olsa gerek, doğrudan kontrolle karşılaşacağınızı sanmam ve yıllardır rastlamadım da.
Genel olarak söylenmek istenirse, Avrupa’da trafik kontrolleri bizden daha az.
Fakat polisle başka amaçlı bir ilişkide bu tali durumun da araştırılması olası.
Aslında kontrol korkunuz bir yana, zaten limit ağırlık üstü yola çıkmayı temelden doğru bulmuyor olmalısınız ?
* Polis sendikası ayni sebepten ötürü, bazı büyük şehir merkezlerlerindeki emisyon kontrol görevini, belediyeler üzerine yıkmayı veya en azından onlarla paylaşmayı hedeflemekte.
Bu amaçla emisyon kontrolü yaptıklarını bile en azından ben duymadım.
Kısaca Avrupa’da yasak kontrolü, genellikle kişilerin kendilerince yapılmakta..
* Polis sendikası ayni sebepten ötürü, bazı büyük şehir merkezlerlerindeki emisyon kontrol görevini, belediyeler üzerine yıkmayı veya en azından onlarla paylaşmayı hedeflemekte.
Bu amaçla emisyon kontrolü yaptıklarını bile en azından ben duymadım.
Kısaca Avrupa’da yasak kontrolü, genellikle kişilerin kendilerince yapılmakta..
AB ülkeleri içerisinde iş makinaları motorları için de emisyon kuralları var. Ama kontrolü yok, sadece bir şekilde açığa çıkarsa çok büyük cezası var. Dediğiniz gibi kontrolü firmalar kendi kendilerine yapıyor. Şimdiye kadar da ceza duymadım.
kesinlikle. ancak ülkemizde de tartı toleransı kavramı ve bunun bol keseden tolerans veriyor oluşu, sanırım üreticileri de hayatın gerçeğine uymaz şekilde ruhsat çıkarmaya sevk ediyor. nedeni bilinmez ama ruhsata 1400 kg boş, 1500 yüklü ağırlığı yazan üretici, bence gerçekte 2000kg luk şase kullanmalı ve kullanıcıyı çok zor bir sınır olan 100kg'a hapsetmemeli. heleki ruhsatı akü panel buzdolabı kombi vb hariç düzenliyorsa işimiz iyice zor.
benim thetford buzdolabı ve truma kombi ikilisi bile 45+16=51 kg, 2 panel bir LifePO aküye 2 de dolu aygaz tüp eklendiğinde 150kg ilave yük demek. bu durumda ister istemez ben içerideki ufak tefekler ile 1600kg'dan aşağı inemiyorum maalesef.
Araҫlarımda azami ağırlığı üҫ defa yükselttim. Almanya’da doğrudan TÜV'e giderek yaptırmak mümkün. Son yükseltmede TÜV ön ve arka aksların taṣıma kapasitelerinin toplamına kadar kadar yükseltti. Sanıyorum bundan yukarısı mümkün değil.
Merhaba, çekme karavandaki hangi birimleri ve fazlalıklari çıkartarak seyahat edebiliriz diye çalıştık ve 1500kg altı ile Avrupa'ya çıkabilirim ancak Avrupa karavanlarin boş ağırlığı ifade edilirken depolar dolu sayılır deniyor doğru mudur?
Merhaba, çekme karavandaki hangi birimleri ve fazlalıklari çıkartarak seyahat edebiliriz diye çalıştık ve 1500kg altı ile Avrupa'ya çıkabilirim ancak Avrupa karavanlarin boş ağırlığı ifade edilirken depolar dolu sayılır deniyor doğru mudur?
27) Yüksüz Ağırlık: Üzerinde insan veya eşya (yük) bulunmayan ve akaryakıt deposu dolu olan bir aracın taşınması zorunlu alet, edevat ve donatımı ile birlikte toplam ağırlığıdır.
Teşekkürler, bu yazdıklarınızla 50x0,90 + 11 + 40m kablo 4kg = yuvarlak hesap 60kg eder. Aslında mantıklı ancak mover 35kg, kasetli tente 25kg, 3 adet battaniye 6 kg, TV 5kg, en hafif 4 kişilik kamp seti 2 kg, tuvalet kimyasallar 2 kg, 40m hortum 5kg.... 80 ila 100kg ilave geliyor
Bizim yerlilerde su deposu 200 litreyi koyunca zaten Avrupa yalan oluyor.
Teşekkürler, bu yazdıklarınızla 50x0,90 + 11 + 40m kablo 4kg = yuvarlak hesap 60kg eder. Aslında mantıklı ancak mover 35kg, kasetli tente 25kg, 3 adet battaniye 6 kg, TV 5kg, en hafif 4 kişilik kamp seti 2 kg, tuvalet kimyasallar 2 kg, 40m hortum 5kg.... 80 ila 100kg ilave geliyor
Bizim yerlilerde su deposu 200 litreyi koyunca zaten Avrupa yalan oluyor.
Bu rakamlar karavanın sahibi iҫin önemli. Ağırlık kontrolunda depo % 90 dolumu diye sorulacağını düṣünmüyorum. Seyrettiğim bazı videolarda, fazla ağırlığı azatmak iҫin temiz suyun boṣaltıldığını gördüm.
Önemli olan tartıda karavanın ağırlığı ruhsatındakini geҫmesin.
Avrupa yolculuğunda ağırlığı azaltmak iҫin büyük depoları küҫük depoyla değiṣtirmekte düṣünülebilir. Hiҫ olmazsa büyük deponun yüksek boṣ ağırlığından kurtulmuṣ olunur.
.
Avrupa’dan önce Yunanistan’a gidin bence. Zaten daha sonra çekme karavanla uzun yol yapıp yapmama üzerine daha sıhatli deneyim ve bilgi sahibi olurdunuz.
Ben bu güne kadar Yunan’ların trafik kontrolü yaptığına rastlamadım.
Unutmayın turist onlarda Hindistan’daki öküzlerden daha mukaddes.
Selanik’e kadar Trakya ve Kalkidiki yarım adası sizi beklediğinizden daha fazla doyurur. Yapacağınız yol fazla olmadığından yakıt tasarrufu da cabası olmalı ?
Ozan Bey ruhsattaki ağırlık üzerine çıkmış olan bir çekme karavana yurtdışında yada yurtiçinde fark etmeksizin yaptırım olacağına hiç şüpheniz olmasın.. İstihap haddine bu çekme karavan gelmeden yola devam edemezsiniz..
Devam etmenize müsaade edilmiş olsa ve bir yaptırımı yada böyle bir kontrol yapılmayacak olmasa dahi, siz istihap haddini aşan bu karavan ile trafiğe kesinlikle çıkmamanız gerekir.. Kendi canınızı düşünmüyorsanız, trafikteki masum kurallara uyan diğer insanlara yazık olur!
'' Kaza'' kaçınılmazdır!