Ben Cahile Yardım Lütfen

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Mantez Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 58
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,941

Mantez

Ana Kamp
Mesajlar
70
Tepkime Puanı
7
Yaş
64
Yer
İstanbul
Merhaba,

Sitenin yaklaşık 1,5 senedir üyesi olmama karşın bu ikinci mesajım. Doğa ile olan ilişkimi şimdiye kadar baçe ile uğraşmayı saymazsak, tabanlarım ve fırsat buldukça da motorsikletim üzerinde yürütmeye çalışıyordum.

Son zamanlarda, çok uzun zamandır içimde var olan, 4x4 araçlara ve off-road sürüşe ilgim oldukça arttı.

Önümüzdeki 2-3 ayda bir araç edinebilmeyi hedefliyorum, hatta "acaba kendim toplayabilir miyim" diye bile düşünüyorum (haddim olmayarak).

Özellikle kendi toplayabilecek olursam tercihimde Defender olacak, ama o durumda sadece off-road için değil aynı zamanda ailemle uzun yola da gidebileceğim dizel bir araç oluşturmayı düşünüyorum.

Başlıklara bakınca konunun kendine has ve benim şimdilik hiç anlamadığım bir jargonu olduğunu gördüm.

Bu işin alfebesi sayılabilecek bilgilere ulaşabileceğim, kendimi geliştirmek için okuyabileceğim kaynaklar veya Maslak Ataürk Sanayi Sitesinde ziyaret edip bu konuda konuşabileceğim ustalar var mı? Sizlerin İstanbul'da bu işi doğru ve uygun yapacak kişiler olarak tavsiye edebileceğiniz kimler var?

Bu arada "Uzun yola da gidebileceğim bir araç" kavramını açmak gerekirse öncelikle Defender'ın +110 HP bir motor, hidrolik direksiyon ve iç donanımı ile biraz daha konforlu hale getirilmesini düşünüyorum. Klima'da takılabiliyor mu, arazi vitesinden vazgeçmeden otomatik olabilir mi gibi sorularınsa cevaplarını ve doğrusunu ise gösterdiğiniz kaynaklardan veya sizlerden öğrenmeye çalışacağım.

Tabii ki alternatif araç önerilerine de açığım.

Başlıkta da dediğim gibi, ben cahile yardım lütfen.

Bu arada, sitenin tanışma bölümünü bulamadığım için burada kendimden de bahsedeyim.

Adım Şinasi Erol, 47 yaşındayım. İstanbul'un Avrupa yakasında yaşıyorum ve yaklaşık 7 senedir de (zaman, ekip ve cesaret buldukça) motorsiklete biniyorum.

Özelden ulaşmak isteyen olursa e-posta adresim : s.erol01@gmail.com
 

Etiketler
Mantez' Alıntı:
sadece off-road için değil aynı zamanda ailemle uzun yola da gidebileceğim dizel bir araç oluşturmayı düşünüyorum.

Şinasi Bey hoşgeldiniz :smiley: Yukardaki cümleniz bana sanki Discovery sizin için biçilmiş kaftan izlenimi uyandırdı. Ben daha çok uzun yol ve aileyle yapılan seyahatlerde kullanıyorum ve memnunum.
 

Ynt: Ben cahile yardım lütfen

Suzuki vitara

Sağlam parçası ucuz az yakar çok gider arazisi çok iyi mantıklı ve makul bir araç

Kare kasa Cherokee

Otomatiği mevcut parça fiyatları ortalama arazisi iyi sağlam biraz yakıyor

İlla defender sa

Koltukları söküp atın yeni koltuk ister
Otomatiğini hiç duymadım
Dizele çevrile biliyor
Parçası ortalama fiyatlarda
Ek Kalorifer

bunlar şimdilik aklıma gelenler :smiley: ...

Nissan pick-up xtrail özellikle önereceğim konforlu az dertli arazisi iyi diesel keyifli bi makina

Daha kuvvetli bi arazi istiyorsanız Toyota land cruşiser fj ler de olabilir

Ve tabi discovery
 

Ynt: Ben Cahile Yardım Lütfen

Şinasi bey hoşgeldiniz..
Tanışma Köşemiz..
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=9726.0
 

Ynt: Ben Cahile Yardım Lütfen

Süratle gelen cevaplar ve araç önerileri için teşekkürler.

Öncelikle bu dünya da kullanılan terimler ve neyin ne olduğu, ne işe yaradığını öğenebileceğim kaynaklara yönlendirebilirseniz sevinirim.

Sitede terimler geçiyor . Mesela "Dana20" , ya ne demek olduğunu, neye yaradığını veya benzerinden ne farkı olduğunu anlamadan okumak veya dönüp internette google ile kuyu kazmak zorunda kalıyorum.

Şöyle ihtiyacım olan herşeyi (veya çoğu şeyi) bir arada bulabileceğim, derli toplu bir kaynak var mı?
 



Ynt: Ben Cahile Yardım Lütfen

Dana bir difransiyel
Modeli 20

Birleşince dana20 oluyor

bunun 44 ü yani dana44 ü çok makbul ama 60 ıda var 70 ide vs vs dana en yaygın difransiyel neredeyse birçok aracın orjinalinde bu var 1940 modelden tutun günümüze kadar yüzlerce model ve dişli kombinasyonu var :smiley:

siz sorun burdan ben elimden geldiği kadar anlatmaya çalışayım :smiley: ...
 

Ynt: Ben Cahile Yardım Lütfen

Teşekkürler Gültekin

Uzun sürebilecek sıkı bir bombardımana hazır olmanda fayda var bu durumda.

Öncelikle belirteyim ki aklıma en çok yatan araç, o kaba görüntüsü ile Defender, 90 olarak anılan kısa kasayı zaten düşünmüyorum.

Elinde bu araçtan olan bir iki kişi/galeri ile görüştüğümde verdikleri bilgi, motor ve direksiyon mekaniği olarak aracın orjinal hali ile uzun yolda çok yorucu olacağı idi. Ayrıca üzerinde bulunan 2,5 litre 90 HPlik dizel motorunda ekonomik olmadığını söylediler.

Dolayısı ile öncelikle bu araca daha ekonomik ve daha güçlü bir motor ve sürüşü rahatlatacak bir direksiyon sistemi gerektiğini düşünüyorum.

Bunları yaparken aracın arazi özelliklerinden vazgeçmek bir yana belki arttırabilecek şekilde yapmayı hayal ediyorum. Bunu yapmak için kullanılması gereken donanım önerilere açığım.

Birde bazı Defender'ların aliminyum kasa olduğu söyleniyor. Aliminyum kasa olması belli bir yıl/model grubunda bulunan genel bir özellik mi, tüm Defender'lar mı öyle, yoksa sadece bazılarımı aliminyum kasa? Bunu anlayabilmiş veya bu konuda br bilgiye ulaşabilmiş değilim.

Baştan dediğim gibi çok sorum olacak ama hızlı öğrenebileceğimi düşünüyorum.

İlgine teşekkürler.
 

Ynt: Ben Cahile Yardım Lütfen

Defenderların hepsi aluminyum kasa, bu da paslanmazlık konusunda bir avantaj, 2.5 düz dizel motor 68 HP, 90 değil ve oldukça ağır bir araç, rampalarda kamyonlarla kardeş kardeş çıkarsınız, ancak basitliği büyük avantaj, daha az arıza çıkarır ama uzun yolda çekilmez bence
size tavsiyem yapılmış bir Defender 300TDI alın, hem çok zahmetsiz olur hem hemen kullanmaya başlarsınız hem de kendi yaptığınız şekilden daha ucuza gelir :smiley: şimdiden hayırlı olsun
 

Ynt: Ben Cahile Yardım Lütfen

Mert ,
Bilgilendirme için sağol.

Yapılmış bir Defendr almak seçeneğini zaten açık tutuyorum. Bu durumda da belki bu çevreden araç ve/veya satıcı/galeri önerileri gelebilir diye bekliyorum.

Benim bildiğim 4x4 işi yapan tek yer var. Aşkın Jeep şimdiye kadar orada da beklenti/fiyat oranımı tutturacak bir parçaya denk gelemedim.

Özellikle 4x4 işinde olan başka galeriler de var mı?
 





Ynt: Ben Cahile Yardım Lütfen

Tanıdığım bir kişide 300 TDI motorlu ön-arka kilitli difransiyel, hidrolik direksiyon, klima ve kapılarda merkezi kilitli bir araç var.
25.000 YTL fiyatı var.
Ama bence aynı yürüyen aksamlı bir V8 Disco daha iyi olabilir.
Özellikle uzun yol ve şehiriçi kullanımında.
Sahibinden sitesinde ki 12.000 dolarlık 1996 model V8 Discovery aracı tavsiye ederim.
Gidip kullandım, Defender'dan daha kolay bir kullanımı var. Servise baktırıp alınabilir.
Benzinlinin vergisi senelik 1600 YTL gibi. LPG takılarak manuel vitesli araçta uygun değerlere ulaşılabilir.
 


Ynt: Ben Cahile Yardım Lütfen

orsa' Alıntı:
Tanıdığım bir kişide 300 TDI motorlu ön-arka kilitli difransiyel, hidrolik direksiyon, klima ve kapılarda merkezi kilitli bir araç var.
25.000 YTL fiyatı var.
Ama bence aynı yürüyen aksamlı bir V8 Disco daha iyi olabilir.
Özellikle uzun yol ve şehiriçi kullanımında.
Sahibinden sitesinde ki 12.000 dolarlık 1996 model V8 Discovery aracı tavsiye ederim.
Gidip kullandım, Defender'dan daha kolay bir kullanımı var. Servise baktırıp alınabilir.
Benzinlinin vergisi senelik 1600 YTL gibi. LPG takılarak manuel vitesli araçta uygun değerlere ulaşılabilir.

Orsa Selam,
Arkadaşının telefonunu iletirsen kendisi ile görüşüp aracı görmek için gidebilirim.

Benzinli araça yakıtı/yakışı nedeni ile pek sıcak bakmıyorum. Kilometre maliyetinin dizele göre çok yüksek olacağı görüşündeyim.
 

Ynt: Ben Cahile Yardım Lütfen

Arkadaşlar büyük motor hacmi olan araçların piyasada 2. elinin ucuz olmasının sebebinin yakıt olduğunu hepimiz biliyoruz...Ama bu güzelim V8 leri alıp lehimize çevirmemizde elimizde..Sıralı lpg ile yakıtın düşüceği ve performansın azalmayacağı malum..Düz dizel olup eski modeller bile pahalı..
Benim şahsi görüşüm: V6 veya V8 alıp LPG taktırıp sol şeritte ilerlemek :smiley: ..Hem arazidede yüksek tork avantajı ile..
Düz dizeli olan arkadaşlarım alınmasınve kızmasınlar ama çok hantal oldukları bir gerçek..Bu araçların fiyatına, yeni model (95-98) ve konforlu benzinli jeep ler daha bir verimli olacaktır.

Benim düşüncem :smiley:
 



Ynt: Ben Cahile Yardım Lütfen

dizelin benzinliye göre daha az yaktığı malesef toplumda yerleşmiş ve bu görüş kırılamıyor, ben dizel Disco kullanıyorum ve benim aracın muadili olan V8 aracı Yavuz abi kullanıyor, yakıt tüketimi LPG sayesinde aynı!!
şimdiki aklım olsa kesinlikle ve kesinlikle V8 alırdım, eski jenerasyon dizellerin hepsi hantal isterse turbo olsun farketmiyor
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,458
Mesajlar
1,518,175
Kayıtlı Üye Sayımız
172,113
Kaydolan Son Üyemiz
KhanDeep

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst