Benim Yeni Aracım :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan CatRot Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 94
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,237
Ynt: Benim Yeni Aracım :smiley:

Sana katılmamak elde değil. O jiklenin orjinal olmadığına hiç inanamadım zaten. Ben gitmedim babamla kardeşim gittiğinde sökmüşler. Yani sonuçta direksiyonun yanında orjinal bir yuvası vardı sonradan eklenen basit bir şeye benzemiyordu ki...
 

Etiketler
Ynt: Benim Yeni Aracım :smiley:

Peki bir sorayım bu kelebek gaza bastıkça açılan basmadıkça da kısılan bir şey olması lazım değil mi? Sadece jikle ile mi işlev görür? Normalde diyelim ki çok gaza bastığımızda araç çok hava alması gerekir o yüzden o kelebek çok açılır ama az gaza basıldığında oradan geçecek yakıt az olduğundan az havaya ihtiyaç duyulur diye mantık yürüttüm ama bu yanlış mı?
 

Ynt: Benim Yeni Aracım :smiley:

hadi jikle teli sonradan eklendi peki kelebekte sonradanmı koyuldu oraya ?kelebeği sabitlemeye kafası çalışıyorsa jikleyi çalışır pozisyona getirmeyeda kafası çalışıyordur siz onu tekrar taktırın
 


Ynt: Benim Yeni Aracım :smiley:

odediğiniz işlemi boğaz kelebeği yapar diğer kelebeğin hiç fonk siyonu yoktur desem yeridir yani jikle görevi dışında çünkü öyle olsaydı o kelebeği sabitleyemezlerdi okelebek bu vaziyette ha sabitlenmi ha sökülüp atılmış hiç farkı yoktur
 



Ynt: Benim Yeni Aracım :smiley:

Peki benim gösterdiğim kelebek boğaz gelebeği olmasın? Resimden anayabildiniz değil mi tam olarak? Neyden bahsettiğimi?
 

Ynt: Benim Yeni Aracım :smiley:

syn arkadaşım okelebek boğaz kelebeği olsa nasıl sabitleyebilirler? siz o zaman motorunuza nasıl kumanda ediceksiniz ? o kelebek boğaz kelebeği olsa aracınız sürekli aynı yakıt hava karışımında çalışmazmı ?
 

Ynt: Benim Yeni Aracım :smiley:

gaz pedalının kumanda ettiği karbüratöre bağlı bir mil vardır aynı kelebekte olduğu gibi altta karbüratörün manifolta bağlandığı yere yakındır ve kollar vasıtasıyla gaz pedalına bağlıdır tekrar bakarsanız aracınız a boğaz kelebeği ile bahsettiğiniz kelebeğin farkını anlayacaksınız
 

Ynt: Benim Yeni Aracım :smiley:

Evet ama bir de şu yönden bak o kadar vahim bir durum bile olabilmesinden şüphe ediyorum. Ben bahsettiğim gelebeğin görünüşünü size başka resmini bulduğum bir karbüratörden göstereyim o zaman sanıyorum anlayacaksınız tam olarak.

Ki ben bahsettiğim kelebeğin boğaz kelebeği dediğiniz şey olduğudan neredeyse eminim :/


hpim2217fl7.jpg
 

Ynt: Benim Yeni Aracım :smiley:

İşte hava hortumunu çıkarınca en üstte görünen bu kelebekten bahsediyorum.
 




Ynt: Benim Yeni Aracım :smiley:

Hayır. Ben bu kelebeği dışarıda ufak kol sayesinde hareket ettirebiliyorum. Tamirci bunu ne tam açık ne de tam kapalı şekilde bırakmış. Orta ayarda duracağı gibi ayarlamış yani sürekli biraz açık. Ben içimden dedim ki bu kelebek gaz pedalı ile oynamalı sabit olmamalı zira böyle olduğunda hep aynı karışım ile yol almış oluyoruz. Tamirci onu oynatan parçayı es geçmiş diye düşünüyordum? Gerçi bilindik ve işin ehli bir usta olduğunu söylüyorlar ama bilemiyorum...
 

Ynt: Benim Yeni Aracım :smiley:

soğuk havalarda okelebeği biraz kısarsan aracın biraz daha rahat çalışır yani jikle kelebeğidir o kelebek
sizin dışarıdan oynattığınız kola jikle teli takılacak
 

Ynt: Benim Yeni Aracım :smiley:

Peki teşekkür ederim verdiğim bilgiler için çok teşekkür ederim...
 

Ynt: Benim Yeni Aracım :smiley:

O karbratör orjinal mi değil mi bilmiyorum, bendeki farklı,

ama bizim motorların orjinalinde tabiki manual cikle var, hatta konsolda Cold Start lambası bile olabilir, seri 2lerde var en azından, cikle çekikken yanıyor

o son resimde gösterdiğiniz kelebek hava girişinin altında, o manual ciklenin kelebeği, sizin ustanın bağladığı yere bağlı tel ile konsoldan kontrol ediliyor,

şu an havayı kısmış sizin usta, karbratörün tüm ayarı değişmiştir bence, yakıt da artar eski haliyle yapıldıysa tüm ayarları, LPG kullanıyorsanız şu pozisyonda onun da ayarı değişmiştir,



Bence cikleyi çalışır hale getirin, ilk çalışmada platin ve avans ayarının da etkisi büyük, LPG ayarı da önemli..

Selamlar
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,944
Mesajlar
1,526,301
Kayıtlı Üye Sayımız
166,714
Kaydolan Son Üyemiz
rsl54

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst