semaver
Aracımı seviyorum.
Herkese merhaba,
Geçen hafta itibarı ile ilk dörtçekerimi almış bulunuyorum. Forumu ilk takip etmeye başladığımda cip yerine binek otomobil sahibi idim, açıkçası pek 4x4 hevesim de yoktu aslında. Ancak burada gördükçe ve tanıdıkça kafamdaki araç imajı değişti. Doğa ve pikniksever birisi olarak otomobil ile asfaltta gayet rahat olmama karşın neredeyse her piknikte altını sürtmekten, istediğim noktaya ulaşamamaktan, her kar yağdığında mecburen araba kullanırken içimde peydahlanan garip ürpertiden ne kadar rahatsız olduğumu farkettim. İlk otomobilim dizel renault clio symboldü, asfaltta çok kabiliyetli olmamakla birlikte arazide fena sayılmazdı. Sonra onu satıp dizel linea aldım; asfaltta daha iyi ama asfalt dışında çok kötüydü. Uzun ve yere yakın burnu yere sürtünmekten adeta "hoşlanıyordu". Marketlerin parkyerlerindeki taş-metal engellere bile altı değiyordu. Boyalı tamponları ile çok da narindi. İlk dokunuşta beyaz derisinin altındaki simsiyah plastiği gösteriyordu. Bu noktadan sonra forumdaki araçlarla ilgili bilgi ve deneyimleri incelemeye başladım. İlk gözüme kestirdiğim araç mahindra goa idi. Tuğsan bey aracı çok güzel tanıtmış, üstelik araçla ve 4x4 terminolojisi ile ilgili bütün sorularımı eksiksiz yanıtlamıştı. (Buradan kendisine tekrar teşekkürler.) Marka takıntım yoktu,aracı da gördüm ve beğendim, lakin aracın artık Türkiye'ye ithal edilmediğini öğrendim. Sonra bana nasıl bir araç gerekir diye tekrar düşündüm:
-Araç yeterli hacme sahip olmalıydı.
-Bir miktar arazi kabiliyeti olmalı ancak asfalttan çok da kopuk olmamalıydı. (İkinci araç olmayacağı için heryere onunla gideceğim.)
-Ailemle birlikte uzun yola çıkabileceğim, tatile vs. gidebileceğim konfora sahip olmalıydı.
-Off-road düşünmesem bile ileride modifiyeye açık bir araç olmalıydı.
-Çalışan bir insan olarak nadiren bulabildiğim boş vakitlerimi sanayide geçirtecek kadar eski model yada kalitesiz bir araç olmamalıydı.
Neticede tüm bunları toplayınca ortaya xl-7 çıktı. Kullandım, beğendim ve aldım. Hergün biraz daha da bağlanıyorum sanki... Bir de fotoğraf ekleyeyim becerebilirsem:
Dediğim gibi off-road amaçlı düşünmediğim için şu haliyle beni tatmin ediyor. Karda gezmek en büyük hedefim. Bunun için kışa girmeden modifiye düşünebilirim; örn. yükseltme ve büyük lastik + vinç ve çelik tamponlar. O zaman da forumdaki iş bilen arkadaşlar eminim yardımcı olacaktır.
Geçen hafta itibarı ile ilk dörtçekerimi almış bulunuyorum. Forumu ilk takip etmeye başladığımda cip yerine binek otomobil sahibi idim, açıkçası pek 4x4 hevesim de yoktu aslında. Ancak burada gördükçe ve tanıdıkça kafamdaki araç imajı değişti. Doğa ve pikniksever birisi olarak otomobil ile asfaltta gayet rahat olmama karşın neredeyse her piknikte altını sürtmekten, istediğim noktaya ulaşamamaktan, her kar yağdığında mecburen araba kullanırken içimde peydahlanan garip ürpertiden ne kadar rahatsız olduğumu farkettim. İlk otomobilim dizel renault clio symboldü, asfaltta çok kabiliyetli olmamakla birlikte arazide fena sayılmazdı. Sonra onu satıp dizel linea aldım; asfaltta daha iyi ama asfalt dışında çok kötüydü. Uzun ve yere yakın burnu yere sürtünmekten adeta "hoşlanıyordu". Marketlerin parkyerlerindeki taş-metal engellere bile altı değiyordu. Boyalı tamponları ile çok da narindi. İlk dokunuşta beyaz derisinin altındaki simsiyah plastiği gösteriyordu. Bu noktadan sonra forumdaki araçlarla ilgili bilgi ve deneyimleri incelemeye başladım. İlk gözüme kestirdiğim araç mahindra goa idi. Tuğsan bey aracı çok güzel tanıtmış, üstelik araçla ve 4x4 terminolojisi ile ilgili bütün sorularımı eksiksiz yanıtlamıştı. (Buradan kendisine tekrar teşekkürler.) Marka takıntım yoktu,aracı da gördüm ve beğendim, lakin aracın artık Türkiye'ye ithal edilmediğini öğrendim. Sonra bana nasıl bir araç gerekir diye tekrar düşündüm:
-Araç yeterli hacme sahip olmalıydı.
-Bir miktar arazi kabiliyeti olmalı ancak asfalttan çok da kopuk olmamalıydı. (İkinci araç olmayacağı için heryere onunla gideceğim.)
-Ailemle birlikte uzun yola çıkabileceğim, tatile vs. gidebileceğim konfora sahip olmalıydı.
-Off-road düşünmesem bile ileride modifiyeye açık bir araç olmalıydı.
-Çalışan bir insan olarak nadiren bulabildiğim boş vakitlerimi sanayide geçirtecek kadar eski model yada kalitesiz bir araç olmamalıydı.
Neticede tüm bunları toplayınca ortaya xl-7 çıktı. Kullandım, beğendim ve aldım. Hergün biraz daha da bağlanıyorum sanki... Bir de fotoğraf ekleyeyim becerebilirsem:
Dediğim gibi off-road amaçlı düşünmediğim için şu haliyle beni tatmin ediyor. Karda gezmek en büyük hedefim. Bunun için kışa girmeden modifiye düşünebilirim; örn. yükseltme ve büyük lastik + vinç ve çelik tamponlar. O zaman da forumdaki iş bilen arkadaşlar eminim yardımcı olacaktır.

