Bisikletle Türkiye - İran - Pakistan - Hindistan Yollarında

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Soner Sarıhan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 26
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 19,712

Soner Sarıhan

Yeni Üye
Mesajlar
15
Tepkime Puanı
1
Web
www.macerakolik.com
Merhaba Arkadaşlar,
Forumda ilk mesajım.
Geçtiğimiz yıl bisikletle yaptığımız İran - Pakistan - Hindistan gezimizin fotoğrafları ile başbaşa bırakıyorum sizleri.



İRAN

Ağrı Dağı ile...






Erdebil.


Kamp Yeri Astara.


Gürbulak Sınır Kapısı - Doğubayazıt.














Ana destekçilerimiz;
Bursa Nilüfer Belediyesi'ne, Aslı Bisiklet'e (sedona)

Değerli katkılarından dolayı;
Yeşil Bisiklet'e, Türk Hava Yolları'na, Doğaspor Mağazasına,

Kişisel olarak destek veren tüm dostlara ve iyi dileklerini esirgemeyen bisikletseverlere

teşekkürü borç biliriz.

İnci Sarıhan
Soner Sarıhan
 

Ynt: Bisikletle Türkiye - İran - Pakistan - Hindistan Yollarında

PAKİSTAN

Hindistan - Pakistan sınırından geçiyoruz.

DSC_1438_resize.jpg


Ne İran'da, ne de Pakistan sınırında aranmayan bisikletlerimiz.
Türkiye'den geldiğinizi ve müslüman olduğunuzu söylemek işe yarıyor.
Aşağıda gümrük kapısında bekleyen bisikletlerimiz. (Pakistan - Hindistan sınırı) Bu arada ben çantaları çıkarttırıp boşalttırmasınlar diye dua etmekteyim. :smiley:

DSC_1431_resize.jpg


Quetta'da ki Türk okulunda Pakistan ve Türk bayrakları iki ülkenin dostluğunu anlatacak şekilde yan yana dalgalanıyor.

DSC_0709_resize.jpg


Türk okulunun bahçesi. Burada hizmet eden arkadaşları bir kez daha canı gönülden kutluyorum.

DSC_0725_resize.jpg


Pakistan maalesef ve maalesef yolculuğumuzda ki en pis ve kötü yollara sahip. Aşağıda Lahore çevreside dayanılmayacak toz ve koku içinde, ayrıca çok bunaltıcı bir havada ecel terleri döküyoruz.

DSC_1370_resize.jpg


Pakistan'ın en büyük bankalarından :smiley: Soneri bank. :smiley:

DSC_0833_resize.jpg


Büyük önder Atatürk'ün ismi, İslamabad'da Pakistan meclisine çıkan bir caddeye verilmiş. Ayrıca eğitim almış kişiler muhakkak Atatürk isminden haberdar.

DSC_0909_resize.jpg


İslamabad'da kamp kurduğumuz harika bahçe. (turist kamping olarak şehir haritalarında var)
Bombalama olayına yaklaşık 300 metre mesafede.

DSC_0938_resize.jpg


Km'ler akıp gitti altımızdan.

DSC_1071_resize.jpg


Quetta'ya giderken geçtiğimiz Taftan Çölü.

DSC_0648_resize.jpg


Turist Kamping'den ayrılıyoruz.

DSC_0995_resize.jpg


Paksitan'da ki en renkli şeyler. Kamyon ve otobüsler.

DSC_1118_resize.jpg


Pakistan yollarına dayanabilecek tek araç. Ben yanında, çalışıp çalışmadığını kontrol ediyorum.

DSC_1153_resize.jpg


Pakistanın simge anıtlarından "Minare-i Pakistan". Her Pakistanlı bu eserle gurur duyuyor ve illaki görmenizi tavsiye ediyor.

DSC_1238_resize.jpg


Pek çok kez çok geniş nehirlerin üzerinden geçtik.

DSC_1208_resize.jpg


Ravalpindi'de, şehir içinde bize araçları (ellerinde kalaşnikoflarla) ile eşlik eden ve bir kaç oteli bizimle gezen polis memurları.

DSC_0809_resize-1.jpg


Kenara çekin diye yanımızda bitince, ilk başta korktuğumuz otoyol !? komseri.
Daha sonra evine davet edileceğiz, bir gece konukları olacağız, bu aileyi ve konukseverliklerini yakından tanıma fırsatı bulacağız.

DSC_1135_resize.jpg


Yediğimiz güzel akşam yemeği.

DSC_1193_resize.jpg


Yukarıda bahsettiğim komser (Seyid Muhammed) ve yanımızda babası. Yaşlı amca hâlâ pakistan milli eğitim bakanlığında danışman olarak görev yapmakta. Türkiye'ye ve Türklere karşı sevgileri de çok yüksek. Japonya'ya yaptığı bir seyahatte dünyanın her yerinden gelen eğitim danışmanları arasında hemen kaynaştığı kişilerin Türkler olduğunu anlatıyor. Gösterdiği çok kalabalık bir grup fotoğrafı içinde iki Türk eğitimciyi bulmamızı istiyor. İkisini de bulunca çok şaşırıyor. :smiley:
Ama çoğu Avrupa'dan gelen kişiler arasında göbekli, esmer ve bıyıklı olanları bulmak hiç zor değil ki. :smiley::smiley:

DSC_1203_resize.jpg


Azime - Fatma ve annesi.

DSC_1199_resize.jpg


PAkistan'da (Hindistan ve Nepal'de) herhangi bir araca onlaraca kişi binmek çok normal.

DSC_1132_resize.jpg


Tursit Kamping olarak bahsettiğim yerde mutlu mutlu yaşayan sevimli sincaplar. Pakistanlılar ısrarla fare desede. Kesinlikle sincap.

DSC_0951_resize.jpg


Pakistanın mimarisi ile ünlü camisi "Faysal Camii" Mimarının Türk olması bizim için daha da ilginç. Mimar Vedat Dolakay.

DSC_0851_resize.jpg


Pakistan gümrük kapısında Türk bayrağını göstermeniz işlelerinizi hızlandırabilir.
Görevliler normal gümrük sorularını bırakıp, Türkiye'ye gelen akrabalarını , tv'de gördükleri İstanbul'u anlatmaya başlıyorlar. Bir ara da pasaportunuza iki damga atıyorlar usulden. Şaşırmayın dostça sohbet hariç gümrük işleminiz sadece 30 sn sürecek. :smiley:

DSC_1426_resize.jpg


Dünyanın en büyük camisi olduğunu her broşüre ve pakistan tanıtım kitaplarına defalarca yazmışlar.

Türk hakimiyeti döneminde yapılmış. Badaşhi Camii.

DSC_1260_resize.jpg


Gündüz lastik patlağı. :smiley:

DSC_1002_resize.jpg


Gece lastik patlağı. :smiley: Otelde dinlenmek hayal.

DSC_1114_resize.jpg


Bisikleti ile bir süre bize eşlik eden ve sürekli evine çağıran dost bir pakistanlı.

DSC_1106_resize.jpg


Ürkekçe fotoğraf çektirmek için İnci'ye yaklaşan ve Türk olduğumuzu anlayınca İngilizce'de bilmedikleri için dakikalarca sürekli gülümseyerek konuştuğumuz :smiley: ? ailenin annesi.

DSC_0894_resize.jpg


Badaşhi Camii'nde saygı nöbeti tutan pakistan askeri. Kıpırdamadan ve konuşmadan durduklarını da ekleyeyim.

DSC_1313_resize.jpg


Terden üzerime yapışmış kıyafetler, toz ve koku. Kendi düşen ağlamaz. :smiley:

DSC_1381_resize.jpg


Faysal camii.

DSC_0865_resize.jpg


Minare-i Pakistan ve Badashi Camii'nin muhteşem gece görünüşü.

DSC_1357_resize.jpg


Sınır kapısında turistler için yolculuk kitapları satan amca. Merhaba ve hoşçakalın demesi sizi şaşırtmasın. Elinde Türkiye ile ilgili kitaplar da var.

DSC_1419_resize.jpg


Ana destekçilerimiz;
Bursa Nilüfer Belediyesi'ne, Aslı Bisiklet'e (sedona)

Değerli katkılarından dolayı;
Yeşil Bisiklet'e, Türk Hava Yolları'na, Doğaspor Mağazasına,

Kişisel olarak destek veren tüm dostlara ve iyi dileklerini esirgemeyen bisikletseverlere

teşekkürü borç biliriz.

Daha fazlası www.macerakolik.com da

İnci Sarıhan
Soner Sarıhan
 

Ynt: Bisikletle Türkiye - İran - Pakistan - Hindistan Yollarında

HİNDİSTAN

Pakistan - Hindistan sınırı. Bu sınırdan geçişimizde hayatımın ilk ( umarım son ) rüşvetini vermek sorunda kalıyorum. Gümrük geçişimizi bir türlü onaylamayan görevliler ( 2 kişi ) en sonunda direkt para istiyorlar. 4 dolar vermek zorunda kalıyorum. Bu komik rakam belkide günlük kazançlarından fazladır ki , güleryüzle yapıyorlar işlemimizi.

DSC_1472_resize.jpg


Amritsar a doğru giderken artık benim bisikletin ayaklığı son günlerini yaşıyor.
Yaklaşık 40 kg yüke ve 98 kg lık ağırlığıma yine de iyi dayandı.

DSC_1498_resize.jpg


Hindistan da ve pakistan da herşey sokakta.
İşte bir dişçi ve berber. İyiki yola çıkmadan ikisini de hallettik.

DSC_1561_resize.jpg


DSC_0057_resize.jpg


Muson yağmuru mevsiminde çok şanslı olarak yolumuzadevam ediyoruz. Biz kuzeydeyken güneyi biz güneye indiğimizde ise kuzeyi sel ve yağış vuruyor. Bir iki gününe bizde rastlıyoruz. Çok sağlam ıslandığımızda oluyor 2-3 kere. Ancak yinede çok şanslıyız. Aşağıda Amritsar da yağışa rağmen devam eden hayat.

DSC_1535_resize.jpg


Yolculuğumuzdaki en önemli ziyaret mekanı. Üzerine hiçbir şey söyleyemeyeceğim "Altın Tapınak"

DSC_1693_resize.jpg


Amritsar da çok zorda olsa bir lastik buluyorum. ancak 40 km sonra fotoğraftanda anlaşılacağı gibi iç lastikle beraber gümlüyor. Pakistan dan sonra ikinci kez arkamda bomba patladı sanıyorum ve küçük bir düşüş yaşıyorum. Hızlı gitmesemde lastiğin havasının birden boşalması ön tekerlekte de bagaj olduğundan kontrolü kaybetmeme yol açıyor.

DSC_0003_resize.jpg


Sihlerin yaşadığı topraklardayız. Müslümanlık ile Hinduizmi birleştiren bir dini inanç bu. Hindistandaki en organize olmuş topluluk sihler. Yaklaşık 4 milyon sih yaşıyor Hindistanda. Çok güleryüzlü ve güvenilir insanlar.Doğuştan itibaren erkekler saç ve sakallarını kesmiyorlar.
Hepsinin soyadı sih ve hintçede aslan anlamına geliyor. Hepsinin taşıdığı kamalar da diğer bir ortak noktaları.
Aşağıda sih çocuklar okula gidiyor.

DSC_0080_resize.jpg


Yolda her şey var , aklınıza gelen herşey . Bisiklet sayısında da Çin den sonra ikinci sırada hintliler.

DSC_0134_resize.jpg


Bisikletle okula giden kız öğrenciler.

DSC_0309_resize.jpg


Polo sopaları ile poz veren bir grup başka öğrenci. Arka sağda dikkat ederseniz otobüs üzerinde yolculuk eden gerçek macerakolikler ( hintliler ) görünüyor.

DSC_0205_resize.jpg


Ellerim çok iyi görünmüyor ama herhangi bir acı duymuyorum. Yolculuğun ikinci ayında biraz nasırlaşmaları normal.

DSC_0066_resize.jpg


Delhi ye yaklaşıyoruz. Bu yol yüzlerce km boyunca ağaçlar içinde devam ediyor. GPS kullanmamıza gerek kalmayacak kadar da tabela mevcut yol üzerinde. Arkadaki yeni tabela ile eski taş tabela arasında 1 km lik bir fark var. Delhi 183 mü 182 mi acaba ?

DSC_0304_resize.jpg


Pakistan da yıpranan lastikler günde 3-5 defa patlıyor artık. Her patladığında da onlarca kişi sarıyor etrafımızı. Hem lastikle uğraşmak ( genelde arka atladığı için , tüm bagajlar indirilip yendien takılıyor ) hem malzemelere göz kulak olmak, sürekli hello , how are you diyen on kişiye cevap vermek gerçekten bıktırıyor bir yerden sonra. Çoğu durumda fotoğraf makinasını çıkartmıyoruz. Kocaman Nikon d 70 gel beni çal anlamına geliyor buralarda. Aşağıdaki resim tamamen yolun ortasında , çevresinde yerleşim yeri olmayan bir yerde çekildi.
Toplananlar yoldan geçenler. Daha sonra yaklaşık 15 kişi daha geliyor yanımıza. Amritsar da bu rakamın 100 ü bulduğunu da gördük.

DSC_0371_resize.jpg


Daha güneyde olduğumuzdan daha çok terliyoruz. Burada bitki örtüsü kesintisiz devam ettiğinden, nem oranıda çok fazla. Bol miktarda pirinç yetişiyor elbette sulak alanlarda.

DSC_0254_resize.jpg


Sıcaktan korunmayı unuttuğumuz bir günün sonunda ( yanımızda yüz ve ellerimiz için ayrı ayrı 50 + lık krem taşıyorduk )

DSC_0274_resize.jpg


Delhi deki " Hindistan Kapısı". Gördüğüm en büyük parkın içinde yer alıyor, bir tarafında meclis bir tarafında bu anıt var.

DSC_0522_resize.jpg


Delhi de lastik aramaya devam ediyoruz.
Onlarca tür lastik arasında , lastik dağlarının içinde 2 gün boğuşuyoruz. 4 er tane iç lastik alarak yeteri kadar tedbirli davrandık. Ancak toplamda 51 i bulacak ptlaklarımız, bazen üst üste yaptırdığım sıcak yamalarla beraber, patlakla mücadelemiz belki kaybedilmiş sayılmaz ama yeteri kadar yıpratıcı olduğu kesin.

DSC_0443_resize.jpg


Bu çivinin alttan girip yan yanaktan çıktığı ve iki yerinden birden deldiği iç ve dış lastikten sonradan pek hayır gelmiyor tabiki. Kalemi büyüklüğü anlaşılsın diye koydum.

DSC_0439_resize.jpg


Herhangi bir şehir içinden geçmek , trafikten , kornalardan ve her yerden kontrolsüz ve kuralsızca gelen muazzam kalabalıktan dolayı çok sıkıcı ve morla bozucu oluyordu. bir yandan birbirimizi , bir yandan bagajları , her yandan gelen yayaları, bisikletleri, rikşaları ( 3 tekerlekli motor ) atlatmak için, spd li sandaletler ile onlarca kere düşme tehlikesi atlattık. Bana bir kere , İnci yede iki kere çarptılar. Buradaki tabirle "rikşa teröründen" nasibimiiz aldık.
Ancak , kesinlikle İstanbuldaki trafik ile karşılaştırmayın. Eminönündeki veya İStiklal caddesindeki kalabalığın yine ancak oralar kadar geniş bir alanda , her türlü araçla ve ellerini kornadan hiç çekmeden gezindiğini düşünün. Korna bozulsa lastik patlamış yada benzin bitmiş gibi bir durum olacak.

DSC_0393_resize.jpg


Delhi de yerde yatan binlerce evsizden birisi.

DSC_0478_resize.jpg


Hinduların baş Tanrılarından "Şiva"

DSC_0539_resize.jpg


Yolda herşey var derken abartığımı mı düşündünüz ?
Gelen geçenden bir şeyler çalan vahşi maymunlar.

DSC_0595_resize.jpg


Kimbilir kaçıncı kere aynı manzara.

DSC_0548_resize.jpg


Kaynak yaptırdığım ayaklık bir kere daha kırılınca , artık bisikleti yere yatırmak zorunda kalıyorum.

DSC_0581_resize.jpg


Ana yolun ( onlar otoban dese de, inelerden , insandan , maymundan , vs vs. den geçilmiyor ) ortasında Tanrı heykelelrinden oluşan bir anıt.

DSC_0289_resize.jpg


Çok sıkı ıslandığımız günlerden birisi.

DSC_0637_resize.jpg


Hindistanın bağımsızlığının 65. yılını kutlayan küçük öğrenciler. Okul başlama yaşı , bir zamanlar İngiliz sömürgesi olan Hindistan da da 5 yaş. Türkiye de yeni yeni kampanyalar yapılmaya başlanıyor "7 çok geç sloganı " ile.

DSC_0645_resize.jpg


Bir kısmı çantaların içinde de olsa neredeyse tüm malzememiz aşağıdaki fotoda görülebilir.

DSC_0766_resize.jpg


Sel ile beraber çöplüğe dönen ve her türlü pislik ve kanalizasyon ile dolu u birikintileri. kolera salgınları ve diğer bulaşıcı hastalığın kökünün kazınması nerede ise imkansız.
Yaptırdığımız 12 aşı ,2ay boyunca aldığımız ilaçlar sayesinde ben 15 eşim 5 kg vermiş olsakda ciddi bir hastalık ile karşılaşmadan geri dönebildiğimize şükrediyoruz.

DSC_1144_resize.jpg


Üstteki fotoğrafın bir kaç yüz metre ilerisinde oynayan çocukları ve nehirler taştığı için balık tutan insanları görmek mümkün.

DSC_1140_resize.jpg


İnsanlar günlük hayatlarına suyun içinde devam ediyorlar.

DSC_1157_resize.jpg


Durmak yok yola devam diyor zaten büyük önderleri "Gandhi"

DSC_0479_resize.jpg


Ağra ya vardık ve en önemli ikinci amaç gerçekleşti . Bisikletlerimiz ile "Taç Mahal" deyiz.

Turumuza katkı sağlayan Türk HAva yolları na da teşekkür ederiz.

DSC_0703_resize.jpg


DSC_0716_resize.jpg


DSC_0714_resize.jpg


Yolculuğumuzun bisikletle olan kısmı Taç Mahal karşısında sona eriyor.
Kaldığımız otelin Moğol ( Babür devletinden kalan Türklere burada Moğol deniyor ) müdürü Samirhan ( isim hiç yabancı değil, han eki bulunanların hepsi müslüman zaten burada ) ın uyarıları ile Nepal e bisikletsiz devam ediyoruz.
Nepal de bizi , sel basmış yüzlerce km yol, 600 km yi 42 saatte aldığımız bir yolculuk , yol kesen maoist gerillalar ve 4 gün süren grev ve yarı sokağa çıkma yasağı, Kral ailesi arasındaki taht kavgaları ve Cithwan milli parkında yapacağımız fil safarisi ve Himayaların eteklerinde ziyaret edeceğimiz kutsal Budist manastırları bekliyor.


Ana destekçilerimiz
Bursa Nilüfer belediyesine, Aslı bisiklete ( sedona )

Değerli katkılarından dolayı
Yeşil bisiklete, Türk hava yolarına, Doğaspor mağzasına,

Kişisel olarak destek veren tüm dostlara ve iyi dileklerini esirgemeyen bisikletseverlere

teşekkürü borç biliriz.

Daha fazlası www.macerakolik.com da

İnci Sarıhan
Soner Sarıhan
 

Ynt: Bisikletle Türkiye - İran - Pakistan - Hindistan Yollarında

Soner bey hoşgeldiniz. Gezi yazınızı büyük bir beğeniyle okudum. Fotoğraflar da çok güzeller. Böylesine güzel bir geziyi bizlerle paylaştığınız için teşekkür ederim.
 




Ynt: Bisikletle Türkiye - İran - Pakistan - Hindistan Yollarında

Soner Bey öncelikle aramıza hoş geldiniz. Böyle müthiş bir macerayı bizler ile paylaştığınız için teşekkür ederim. İnanın çok imrendim. Kim bilir belki bir gün... ;)
 

Ynt: Bisikletle Türkiye - İran - Pakistan - Hindistan Yollarında

Anlatım ve fotoğraflar için çok teşekkürler. İnanılmaz bir macera ve çok güzel bir gezi olmuş.
 

Ynt: Bisikletle Türkiye - İran - Pakistan - Hindistan Yollarında

Soner Aramıza Hoşgeldin. Gercekten Süper Bir Gezi Olmuş, Fotoğraflardan Yansıyan Doğu Kültürü Biraz Olsun Gezinizde Gecen Güzelliklerin Rehberi, Ama İnaniyorumki Fotoğraflara Sığmayan Nice Güzellikler Sizinle Birlikte Olmuştur. Gezinizin Ve Fotoğrafların Devamını Bekleriz ki Yukarıdakıler Gercekten Enfes
:D
 

Ynt: Bisikletle Türkiye - İran - Pakistan - Hindistan Yollarında

Soner bey selamlar, sizinle bisiklet forumdan da tanışıyoruz. Hani ben, Amsterdam ve Prag'da da pedal çeviren. :smiley: Bu yıl aynı güzergaha yaptığınız gezinin istenmeden bölündüğünü biliyorum. Orada ki izlenimleri de aktarırsanız seviniriz. Aramıza hoş geldiniz diyorum.
 

Ynt: Bisikletle Türkiye - İran - Pakistan - Hindistan Yollarında

Haberinizi (yanlış hatırlamıyorsam) CNN Türk'te izlemiştim. Çok keyifliydi. Tebrik ederim.
 



Ynt: Bisikletle Türkiye - İran - Pakistan - Hindistan Yollarında

Her girdiğiniz ortama uyum sağlamışsınız, fazlasıyla keyifli bir yolculuk geçirmişsiniz. Fotoğraflar da belgesel niteliğinde... Ellerinize, ayaklarınıza sağlık.
 

Ynt: Bisikletle Türkiye - İran - Pakistan - Hindistan Yollarında

Sayın Soner Hocam, sizi gazete ve televizyondan izlemiş ve çok heyecanlanmıştım. Sizin gibi öğretmen olan eşinizle beraber, bagajlı tur gezilerinin en güzel ama en zor olan yollarından birini tüm zorluklarına rağmen başarıyla geçtiniz. Tebrikler. Bir bisikletçi olarak sizin için eşsiz bir tecrübe olduğu kesin. Bizlerle paylaştığınız için çok teşekkür ederim. Saygı ve sevgilerimle hocam.
 

Ynt: Bisikletle Türkiye - İran - Pakistan - Hindistan Yollarında

Bu keyifli yolculuğu bizimle paylaştığınız için teşekkürler... Pedalınıza kuvvet...
 

Ynt: Bisikletle Türkiye - İran - Pakistan - Hindistan Yollarında

Soner - İnci, harika ikili.. Bisiklet forumdan haberdar olduğum gezinizin notlarını internet siteniz de defalarca okudum - izledim.. Ve defalarca da arkadaşlarıma okuttum - izlettim.. Çok keyifli bir gezi olduğu sadece okumak ve izlemekten dahi keyif almış bizlerce bile açıkça görülüyor.. Ayağınıza, yüreğinize sağlık.. Paylaşımınız için teşekkürler.
 

Ynt: Bisikletle Türkiye - İran - Pakistan - Hindistan Yollarında

Gitmeden gitmiş gibi hissmetmek bu olsa gerek. Detaylı anlatım için teşekkürler. Bir solukta defalarca okudum.
 



Ynt: Bisikletle Türkiye - İran - Pakistan - Hindistan Yollarında

Gerçekten görüp de etkilenmemek mümkün mü? Bisiklet ile olmasa da, ben de belki Vosvos'umla böyle bir gezi yapmak isterim. Yalnız gezinin ne kadar sürdüğünü görmedim. Sanırım 3 aydan fazla sürmüş olabilir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,631
Mesajlar
1,530,858
Kayıtlı Üye Sayımız
166,926
Kaydolan Son Üyemiz
ONUR AYGÜN

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst