the venturer
Kamp III
- Mesajlar
- 579
- Tepkime Puanı
- 4
Hepinize merhaba. 9500 km kullandığım yağı değiştirme vakti gelmişti.
İşe grenajları çıkarmakla başladım. Plastik aksam oldukça yumuşak. Korkmanıza gerek yok.
Yağ tankının çıkarılması. Üstteki vidayı sökün. Ayrıca iki tane de geçme pim var. Bu pimleri de kargaburnu vasıtasıyla çıkardım.Tankın tam altındaki vida çeşme vazifesi gördü ve yağı buradan boşalttım. Tankı sallayıp iyice boşalmasını sağlayabilirsiniz.
Yağın durumu berbat.
Motor korumalarını söktüm. Bunlar birbirine geçen biri bar diğeri alüminyum korumalar.
Yağ filtre haznesinin kapağını söktüm. İki vida aynı, diğeri en sağdaki farklı. Resimlere bakılınca belli oluyor. Farklı olan bayağı hassas. Topraklama bağlantısı için de kullanılıyor zannedersem. Dikkatlice sökün ve sökerken her vidanın sıkılığını hissedin.
Son olarak da alt karter tıpası. En riskli yer. Zira alüminyum ve çok yumuşak. Bayağı asılmanız gerekecek. Size tavsiyem; altıgen düz veya lokma anahtar kullanın ki her köşesiyle iyice tutsun. İmkanınız varsa, Nm ayarlı bir Torx anahtar en iyisi. Vida yönleri aynı fakat ayakta veya çömelirken denemeyin. Altına yatıp yönünü iyice anlayın.
''Filtro Magnetico'' işini iyi yapmış ve yağdaki metallerin bir kısmını tutmuş. Buna bakarak aşınma hesabı yapılabilir.
Ön dişli hiç de 15.000 km yapmış gibi durmuyor. Tek teker yok. Zorlamak yok. Arazide kontrollü sürüş...
Motor bloğunun altında yağ sızması. Bu normaldir. 1-Fazla yağ. 2- Conta. 3- tek silindir. 4- Gevşeme. 5- Terleme. BMW markasına sakın laf atmayın şimdi. Her motosiklette vardır bu.
En büyük etken; 1,4.
Bu şekilde tam yağ değiştirme sonucu motosiklet 2.3 lt yağ alır. Ama tembellik edip; yağ tankından bir pompa vasıtasıyla sadece yağı çekeneler de var.
Geldik en büyük şikayetime; yan ayak sıkıntısı. Elektronik devre çok hassas bir pistonla kontrol ediliyor. İçinde 3 iğne var. 2 numara ortada. Ve piston 2 nolu iğneyi sağa sola itiyor böylece yan ayak aşağıda ve motosiklet viteste iken çalışmıyor. Yan ayak üstündeki switch i daha önce söktüm ve temizledim. Sıra buna geldi. Temizleme işi halletmez ise; iptal edip direk bağlayacağım. Ama bu devre gerçekten bir ihtiyaç. Uzun sürüşlerde hangimiz unutmuyoruz ki?
Sırada hava filtresi var. Şnorkeli çıkartıp ulaştım.İçinde bir miktar yağ var. Bu da normaldir. Fazla yağ buradan taşma yapıyor.
Eski ve yeni yağ yanyana. 10-40 yarı sentetik.
Hiç soğutma sıvısı kalmamış rezervde. En kısa zamanda bakmam gerek buna da.
Son olarak da, bataryayı söküp su ilave edip bir miktar da şarjda bıraktım.
Evet hepsi bu kadar. Mümkün olduğunca açıklayıcı yazmaya çalıştım. Umarım işinize yarar.
Hepimize güvenli ve mutlu sürüşler.
İşe grenajları çıkarmakla başladım. Plastik aksam oldukça yumuşak. Korkmanıza gerek yok.

Yağ tankının çıkarılması. Üstteki vidayı sökün. Ayrıca iki tane de geçme pim var. Bu pimleri de kargaburnu vasıtasıyla çıkardım.Tankın tam altındaki vida çeşme vazifesi gördü ve yağı buradan boşalttım. Tankı sallayıp iyice boşalmasını sağlayabilirsiniz.




Yağın durumu berbat.

Motor korumalarını söktüm. Bunlar birbirine geçen biri bar diğeri alüminyum korumalar.


Yağ filtre haznesinin kapağını söktüm. İki vida aynı, diğeri en sağdaki farklı. Resimlere bakılınca belli oluyor. Farklı olan bayağı hassas. Topraklama bağlantısı için de kullanılıyor zannedersem. Dikkatlice sökün ve sökerken her vidanın sıkılığını hissedin.



Son olarak da alt karter tıpası. En riskli yer. Zira alüminyum ve çok yumuşak. Bayağı asılmanız gerekecek. Size tavsiyem; altıgen düz veya lokma anahtar kullanın ki her köşesiyle iyice tutsun. İmkanınız varsa, Nm ayarlı bir Torx anahtar en iyisi. Vida yönleri aynı fakat ayakta veya çömelirken denemeyin. Altına yatıp yönünü iyice anlayın.
''Filtro Magnetico'' işini iyi yapmış ve yağdaki metallerin bir kısmını tutmuş. Buna bakarak aşınma hesabı yapılabilir.


Ön dişli hiç de 15.000 km yapmış gibi durmuyor. Tek teker yok. Zorlamak yok. Arazide kontrollü sürüş...

Motor bloğunun altında yağ sızması. Bu normaldir. 1-Fazla yağ. 2- Conta. 3- tek silindir. 4- Gevşeme. 5- Terleme. BMW markasına sakın laf atmayın şimdi. Her motosiklette vardır bu.
En büyük etken; 1,4.

Bu şekilde tam yağ değiştirme sonucu motosiklet 2.3 lt yağ alır. Ama tembellik edip; yağ tankından bir pompa vasıtasıyla sadece yağı çekeneler de var.
Geldik en büyük şikayetime; yan ayak sıkıntısı. Elektronik devre çok hassas bir pistonla kontrol ediliyor. İçinde 3 iğne var. 2 numara ortada. Ve piston 2 nolu iğneyi sağa sola itiyor böylece yan ayak aşağıda ve motosiklet viteste iken çalışmıyor. Yan ayak üstündeki switch i daha önce söktüm ve temizledim. Sıra buna geldi. Temizleme işi halletmez ise; iptal edip direk bağlayacağım. Ama bu devre gerçekten bir ihtiyaç. Uzun sürüşlerde hangimiz unutmuyoruz ki?



Sırada hava filtresi var. Şnorkeli çıkartıp ulaştım.İçinde bir miktar yağ var. Bu da normaldir. Fazla yağ buradan taşma yapıyor.



Eski ve yeni yağ yanyana. 10-40 yarı sentetik.

Hiç soğutma sıvısı kalmamış rezervde. En kısa zamanda bakmam gerek buna da.

Son olarak da, bataryayı söküp su ilave edip bir miktar da şarjda bıraktım.
Evet hepsi bu kadar. Mümkün olduğunca açıklayıcı yazmaya çalıştım. Umarım işinize yarar.
Hepimize güvenli ve mutlu sürüşler.